La Generalitat podrà disposar de la sanitat privada i de las mútues contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat una resolució per la que es posen a la disposició del Sistema Valencià de Salut els centres sanitaris privats i mútues d’accidents de treball, juntament amb el seu personal, per a poder ser usats en la lluita contra la pandèmia quan «no es puga atendre adequadament l’assistència».

 

La resolució, que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, es mantindrà fins que la situació sanitària en relació amb el coronavirus «permeta la seua reconsideració i modificació o posar fi a esta».

 

La consellera de Sanitat podrà contractar totes les prestacions i servicis que siguen necessaris per a «remeiar la situació de greu perill que s’ha generat», sense necessitat de mediar una licitació conformement als principis reguladors de la contractació pública, d’acord amb el que es preveu en la disposició.

 

Disposar de recursos addicionals

La resolució exposa que, davant de la crisi sanitària generada pel Covid-19, i donada «la greu situació de sobrecàrrega assistencial que pot arribar a ser provocada» per la pandèmia, és «indispensable» poder disposar de recursos addicionals conforme resulte necessari, més enllà de les fórmules regulars ordinàries de vinculació sanitària en l’administració pública.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, explica que, valorada la situació actual, tenint en compte l’augment de la propagació del virus i l’augment de la demanda i pressió assistencial, és «necessari i imprescindible» poder disposar dels recursos de les entitats sanitàries de titularitat privada per a l’atenció de totes les patologies derivades o no del SARS-CoV-2.

 

D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat publica també una resolució d’esta Conselleria per la que es delega en els directors i les directores dels centres de salut pública les competències per a decidir la destinació dels productes immobilitzats cautelarment, i per a la intervenció de mitjans materials i personals, davant d’un risc imminent i extraordinari per a la salut.

Últimes notícies

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.
FILMOTECA D'ESTIU