12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

La Generalitat podrà disposar de la sanitat privada i de las mútues contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat una resolució per la que es posen a la disposició del Sistema Valencià de Salut els centres sanitaris privats i mútues d’accidents de treball, juntament amb el seu personal, per a poder ser usats en la lluita contra la pandèmia quan «no es puga atendre adequadament l’assistència».

 

La resolució, que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, es mantindrà fins que la situació sanitària en relació amb el coronavirus «permeta la seua reconsideració i modificació o posar fi a esta».

 

La consellera de Sanitat podrà contractar totes les prestacions i servicis que siguen necessaris per a «remeiar la situació de greu perill que s’ha generat», sense necessitat de mediar una licitació conformement als principis reguladors de la contractació pública, d’acord amb el que es preveu en la disposició.

 

Disposar de recursos addicionals

La resolució exposa que, davant de la crisi sanitària generada pel Covid-19, i donada «la greu situació de sobrecàrrega assistencial que pot arribar a ser provocada» per la pandèmia, és «indispensable» poder disposar de recursos addicionals conforme resulte necessari, més enllà de les fórmules regulars ordinàries de vinculació sanitària en l’administració pública.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, explica que, valorada la situació actual, tenint en compte l’augment de la propagació del virus i l’augment de la demanda i pressió assistencial, és «necessari i imprescindible» poder disposar dels recursos de les entitats sanitàries de titularitat privada per a l’atenció de totes les patologies derivades o no del SARS-CoV-2.

 

D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat publica també una resolució d’esta Conselleria per la que es delega en els directors i les directores dels centres de salut pública les competències per a decidir la destinació dels productes immobilitzats cautelarment, i per a la intervenció de mitjans materials i personals, davant d’un risc imminent i extraordinari per a la salut.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.