La Generalitat podrà disposar de la sanitat privada i de las mútues contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat una resolució per la que es posen a la disposició del Sistema Valencià de Salut els centres sanitaris privats i mútues d’accidents de treball, juntament amb el seu personal, per a poder ser usats en la lluita contra la pandèmia quan «no es puga atendre adequadament l’assistència».

 

La resolució, que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, es mantindrà fins que la situació sanitària en relació amb el coronavirus «permeta la seua reconsideració i modificació o posar fi a esta».

 

La consellera de Sanitat podrà contractar totes les prestacions i servicis que siguen necessaris per a «remeiar la situació de greu perill que s’ha generat», sense necessitat de mediar una licitació conformement als principis reguladors de la contractació pública, d’acord amb el que es preveu en la disposició.

 

Disposar de recursos addicionals

La resolució exposa que, davant de la crisi sanitària generada pel Covid-19, i donada «la greu situació de sobrecàrrega assistencial que pot arribar a ser provocada» per la pandèmia, és «indispensable» poder disposar de recursos addicionals conforme resulte necessari, més enllà de les fórmules regulars ordinàries de vinculació sanitària en l’administració pública.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, explica que, valorada la situació actual, tenint en compte l’augment de la propagació del virus i l’augment de la demanda i pressió assistencial, és «necessari i imprescindible» poder disposar dels recursos de les entitats sanitàries de titularitat privada per a l’atenció de totes les patologies derivades o no del SARS-CoV-2.

 

D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat publica també una resolució d’esta Conselleria per la que es delega en els directors i les directores dels centres de salut pública les competències per a decidir la destinació dels productes immobilitzats cautelarment, i per a la intervenció de mitjans materials i personals, davant d’un risc imminent i extraordinari per a la salut.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.