La Generalitat podrà disposar de la sanitat privada i de las mútues contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat una resolució per la que es posen a la disposició del Sistema Valencià de Salut els centres sanitaris privats i mútues d’accidents de treball, juntament amb el seu personal, per a poder ser usats en la lluita contra la pandèmia quan «no es puga atendre adequadament l’assistència».

 

La resolució, que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, es mantindrà fins que la situació sanitària en relació amb el coronavirus «permeta la seua reconsideració i modificació o posar fi a esta».

 

La consellera de Sanitat podrà contractar totes les prestacions i servicis que siguen necessaris per a «remeiar la situació de greu perill que s’ha generat», sense necessitat de mediar una licitació conformement als principis reguladors de la contractació pública, d’acord amb el que es preveu en la disposició.

 

Disposar de recursos addicionals

La resolució exposa que, davant de la crisi sanitària generada pel Covid-19, i donada «la greu situació de sobrecàrrega assistencial que pot arribar a ser provocada» per la pandèmia, és «indispensable» poder disposar de recursos addicionals conforme resulte necessari, més enllà de les fórmules regulars ordinàries de vinculació sanitària en l’administració pública.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, explica que, valorada la situació actual, tenint en compte l’augment de la propagació del virus i l’augment de la demanda i pressió assistencial, és «necessari i imprescindible» poder disposar dels recursos de les entitats sanitàries de titularitat privada per a l’atenció de totes les patologies derivades o no del SARS-CoV-2.

 

D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat publica també una resolució d’esta Conselleria per la que es delega en els directors i les directores dels centres de salut pública les competències per a decidir la destinació dels productes immobilitzats cautelarment, i per a la intervenció de mitjans materials i personals, davant d’un risc imminent i extraordinari per a la salut.

Últimes notícies

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.