19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

La Generalitat podrà disposar de la sanitat privada i de las mútues contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat ha dictat una resolució per la que es posen a la disposició del Sistema Valencià de Salut els centres sanitaris privats i mútues d’accidents de treball, juntament amb el seu personal, per a poder ser usats en la lluita contra la pandèmia quan «no es puga atendre adequadament l’assistència».

 

La resolució, que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat, es mantindrà fins que la situació sanitària en relació amb el coronavirus «permeta la seua reconsideració i modificació o posar fi a esta».

 

La consellera de Sanitat podrà contractar totes les prestacions i servicis que siguen necessaris per a «remeiar la situació de greu perill que s’ha generat», sense necessitat de mediar una licitació conformement als principis reguladors de la contractació pública, d’acord amb el que es preveu en la disposició.

 

Disposar de recursos addicionals

La resolució exposa que, davant de la crisi sanitària generada pel Covid-19, i donada «la greu situació de sobrecàrrega assistencial que pot arribar a ser provocada» per la pandèmia, és «indispensable» poder disposar de recursos addicionals conforme resulte necessari, més enllà de les fórmules regulars ordinàries de vinculació sanitària en l’administració pública.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, explica que, valorada la situació actual, tenint en compte l’augment de la propagació del virus i l’augment de la demanda i pressió assistencial, és «necessari i imprescindible» poder disposar dels recursos de les entitats sanitàries de titularitat privada per a l’atenció de totes les patologies derivades o no del SARS-CoV-2.

 

D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat publica també una resolució d’esta Conselleria per la que es delega en els directors i les directores dels centres de salut pública les competències per a decidir la destinació dels productes immobilitzats cautelarment, i per a la intervenció de mitjans materials i personals, davant d’un risc imminent i extraordinari per a la salut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La reina abrigalla el calçat fet a Espanya en la centenària Pedro García d’Elda

La reina ha recolzat el calçat fet a Espanya amb una visita a la fàbrica de Pedro García a Elda, que complix cent anys i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat i la continuïtat generacional de la firma.

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.