La Generalitat construirà a València una residència per a gent gran dependent

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat més de 12 milions d’euros per a la construcció a la ciutat de València d’una residència per a gent gran en situació de dependència i habitatges tutelats.

El director general d’Infraestructures Socials, Enric Juan, ha indicat que concretament la Conselleria finançarà les obres amb un total de 12.383.875 euros que s’emmarquen al Pla Convivint de la Generalitat, i ha assenyalat que ja s’ha tret a licitació el contracte per executar-lo.

El centre residencial, que s’ubicarà al barri de Monteolivete, disposarà de 64 places residencials i 28 places a 10 habitatges assistencials, i la seua construcció “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguen el més semblant a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen”.

El director general d’Infraestructures Socials ha destacat que este nou projecte «és una de les primeres obres del Pla Convivint a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana«, que s’ha prioritzat per a poder oferir una oferta de recursos públics d’acord amb les necessitats i al dèficit de places públiques a tots els sectors “arrossegat durant anys”.

 

Complex residencial

 

El total de places del nou conjunt residencial és de 92. D’una banda, la residència per a persones grans en situació de dependència constarà de 64 places en quatre mòduls de 16 places cadascun i comptarà amb una unitat d’hospitalització amb capacitat per a 8 persones.

Amb esta actuació, ha explicat el director general, “des de la Conselleria es continuen adaptant les infraestructures públiques ja existents i les de nova construcció tenint en compte el model residencial que es va projectar la legislatura passada i els aprenentatges extrets de la pandèmia per COVID-19”.

A més de prevenir i facilitar necessitats per a possibles confinaments, el model residencial impulsat per Igualtat, ha recordat Enric Juan, «contempla els espais organitzats en mòduls de convivència per emular la vida d´un habitatge particular», perquè les persones residents “es troben en un espai que els recorde el màxim possible a casa seua”.

El projecte de Monteolivete contempla també com a recurs de promoció de l’autonomia de les persones usuàries, la construcció de 10 habitatges assistencials amb capacitat per a 28 persones grans que comptaran amb els seus propis espais de convivència, terrasses enjardinades i accés directe des del carrer.

Este tipus d’habitatges, ha explicat el director general, introdueixen un concepte “nou” en estar pensats també per a famílies que es troben en diferents situacions de dependència, com a pares grans que tenen una filla o fill amb diversitat funcional i que troben en estos recursos serveis acords a les seues necessitats.

 

Pla Convivint

 

El Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 preveu una inversió de 561 milions d’euros per a la reforma o posada en marxa de 247 instal·lacions, que permetran la creació de 6.600 noves places públiques en residències i centres de dia per als col·lectius més vulnerables, com la gent gran, amb diversitat funcional o usuàries de prestacions relacionades amb la salut mental.

Enric Juan ha incidit en la importància d’un pla ambiciós que impulsarà la construcció de centres públics i la reforma d’instal·lacions que, en molts casos, portaven més de 30 anys sense cap mena d’actualització i que ara s’adaptaran als nous models convivencials que inclouen els aprenentatges adquirits durant la COVID-19 i que situen les persones al centre.

L’objectiu és garantir que tots els departaments de serveis socials tinguen, almenys, un recurs de cada tipologia i que hi haja un recurs públic a menys de 20 minuts si és diürn i a 30 si és residencial, és un altre dels aspectes del pla destacats per la vicepresidenta, que també ha posat en valor el caràcter ecologista i de foment de l’accessibilitat universal.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.