La Generalitat construirà a València una residència per a gent gran dependent

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat més de 12 milions d’euros per a la construcció a la ciutat de València d’una residència per a gent gran en situació de dependència i habitatges tutelats.

El director general d’Infraestructures Socials, Enric Juan, ha indicat que concretament la Conselleria finançarà les obres amb un total de 12.383.875 euros que s’emmarquen al Pla Convivint de la Generalitat, i ha assenyalat que ja s’ha tret a licitació el contracte per executar-lo.

El centre residencial, que s’ubicarà al barri de Monteolivete, disposarà de 64 places residencials i 28 places a 10 habitatges assistencials, i la seua construcció “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguen el més semblant a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen”.

El director general d’Infraestructures Socials ha destacat que este nou projecte “és una de les primeres obres del Pla Convivint a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana“, que s’ha prioritzat per a poder oferir una oferta de recursos públics d’acord amb les necessitats i al dèficit de places públiques a tots els sectors “arrossegat durant anys”.

 

Complex residencial

 

El total de places del nou conjunt residencial és de 92. D’una banda, la residència per a persones grans en situació de dependència constarà de 64 places en quatre mòduls de 16 places cadascun i comptarà amb una unitat d’hospitalització amb capacitat per a 8 persones.

Amb esta actuació, ha explicat el director general, “des de la Conselleria es continuen adaptant les infraestructures públiques ja existents i les de nova construcció tenint en compte el model residencial que es va projectar la legislatura passada i els aprenentatges extrets de la pandèmia per COVID-19”.

A més de prevenir i facilitar necessitats per a possibles confinaments, el model residencial impulsat per Igualtat, ha recordat Enric Juan, “contempla els espais organitzats en mòduls de convivència per emular la vida d´un habitatge particular”, perquè les persones residents “es troben en un espai que els recorde el màxim possible a casa seua”.

El projecte de Monteolivete contempla també com a recurs de promoció de l’autonomia de les persones usuàries, la construcció de 10 habitatges assistencials amb capacitat per a 28 persones grans que comptaran amb els seus propis espais de convivència, terrasses enjardinades i accés directe des del carrer.

Este tipus d’habitatges, ha explicat el director general, introdueixen un concepte “nou” en estar pensats també per a famílies que es troben en diferents situacions de dependència, com a pares grans que tenen una filla o fill amb diversitat funcional i que troben en estos recursos serveis acords a les seues necessitats.

 

Pla Convivint

 

El Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 preveu una inversió de 561 milions d’euros per a la reforma o posada en marxa de 247 instal·lacions, que permetran la creació de 6.600 noves places públiques en residències i centres de dia per als col·lectius més vulnerables, com la gent gran, amb diversitat funcional o usuàries de prestacions relacionades amb la salut mental.

Enric Juan ha incidit en la importància d’un pla ambiciós que impulsarà la construcció de centres públics i la reforma d’instal·lacions que, en molts casos, portaven més de 30 anys sense cap mena d’actualització i que ara s’adaptaran als nous models convivencials que inclouen els aprenentatges adquirits durant la COVID-19 i que situen les persones al centre.

L’objectiu és garantir que tots els departaments de serveis socials tinguen, almenys, un recurs de cada tipologia i que hi haja un recurs públic a menys de 20 minuts si és diürn i a 30 si és residencial, és un altre dels aspectes del pla destacats per la vicepresidenta, que també ha posat en valor el caràcter ecologista i de foment de l’accessibilitat universal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.