Anuncios

La Generalitat construirà a València una residència per a gent gran dependent

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat més de 12 milions d’euros per a la construcció a la ciutat de València d’una residència per a gent gran en situació de dependència i habitatges tutelats.

El director general d’Infraestructures Socials, Enric Juan, ha indicat que concretament la Conselleria finançarà les obres amb un total de 12.383.875 euros que s’emmarquen al Pla Convivint de la Generalitat, i ha assenyalat que ja s’ha tret a licitació el contracte per executar-lo.

Anuncios

El centre residencial, que s’ubicarà al barri de Monteolivete, disposarà de 64 places residencials i 28 places a 10 habitatges assistencials, i la seua construcció “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguen el més semblant a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen”.

El director general d’Infraestructures Socials ha destacat que este nou projecte “és una de les primeres obres del Pla Convivint a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana“, que s’ha prioritzat per a poder oferir una oferta de recursos públics d’acord amb les necessitats i al dèficit de places públiques a tots els sectors “arrossegat durant anys”.

 

Complex residencial

 

El total de places del nou conjunt residencial és de 92. D’una banda, la residència per a persones grans en situació de dependència constarà de 64 places en quatre mòduls de 16 places cadascun i comptarà amb una unitat d’hospitalització amb capacitat per a 8 persones.

Amb esta actuació, ha explicat el director general, “des de la Conselleria es continuen adaptant les infraestructures públiques ja existents i les de nova construcció tenint en compte el model residencial que es va projectar la legislatura passada i els aprenentatges extrets de la pandèmia per COVID-19”.

A més de prevenir i facilitar necessitats per a possibles confinaments, el model residencial impulsat per Igualtat, ha recordat Enric Juan, “contempla els espais organitzats en mòduls de convivència per emular la vida d´un habitatge particular”, perquè les persones residents “es troben en un espai que els recorde el màxim possible a casa seua”.

El projecte de Monteolivete contempla també com a recurs de promoció de l’autonomia de les persones usuàries, la construcció de 10 habitatges assistencials amb capacitat per a 28 persones grans que comptaran amb els seus propis espais de convivència, terrasses enjardinades i accés directe des del carrer.

Este tipus d’habitatges, ha explicat el director general, introdueixen un concepte “nou” en estar pensats també per a famílies que es troben en diferents situacions de dependència, com a pares grans que tenen una filla o fill amb diversitat funcional i que troben en estos recursos serveis acords a les seues necessitats.

 

Pla Convivint

 

El Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 preveu una inversió de 561 milions d’euros per a la reforma o posada en marxa de 247 instal·lacions, que permetran la creació de 6.600 noves places públiques en residències i centres de dia per als col·lectius més vulnerables, com la gent gran, amb diversitat funcional o usuàries de prestacions relacionades amb la salut mental.

Enric Juan ha incidit en la importància d’un pla ambiciós que impulsarà la construcció de centres públics i la reforma d’instal·lacions que, en molts casos, portaven més de 30 anys sense cap mena d’actualització i que ara s’adaptaran als nous models convivencials que inclouen els aprenentatges adquirits durant la COVID-19 i que situen les persones al centre.

L’objectiu és garantir que tots els departaments de serveis socials tinguen, almenys, un recurs de cada tipologia i que hi haja un recurs públic a menys de 20 minuts si és diürn i a 30 si és residencial, és un altre dels aspectes del pla destacats per la vicepresidenta, que també ha posat en valor el caràcter ecologista i de foment de l’accessibilitat universal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.
Anuncios