14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

La Generalitat construirà a València una residència per a gent gran dependent

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat més de 12 milions d’euros per a la construcció a la ciutat de València d’una residència per a gent gran en situació de dependència i habitatges tutelats.

El director general d’Infraestructures Socials, Enric Juan, ha indicat que concretament la Conselleria finançarà les obres amb un total de 12.383.875 euros que s’emmarquen al Pla Convivint de la Generalitat, i ha assenyalat que ja s’ha tret a licitació el contracte per executar-lo.

El centre residencial, que s’ubicarà al barri de Monteolivete, disposarà de 64 places residencials i 28 places a 10 habitatges assistencials, i la seua construcció “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguen el més semblant a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen”.

El director general d’Infraestructures Socials ha destacat que este nou projecte “és una de les primeres obres del Pla Convivint a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana“, que s’ha prioritzat per a poder oferir una oferta de recursos públics d’acord amb les necessitats i al dèficit de places públiques a tots els sectors “arrossegat durant anys”.

 

Complex residencial

 

El total de places del nou conjunt residencial és de 92. D’una banda, la residència per a persones grans en situació de dependència constarà de 64 places en quatre mòduls de 16 places cadascun i comptarà amb una unitat d’hospitalització amb capacitat per a 8 persones.

Amb esta actuació, ha explicat el director general, “des de la Conselleria es continuen adaptant les infraestructures públiques ja existents i les de nova construcció tenint en compte el model residencial que es va projectar la legislatura passada i els aprenentatges extrets de la pandèmia per COVID-19”.

A més de prevenir i facilitar necessitats per a possibles confinaments, el model residencial impulsat per Igualtat, ha recordat Enric Juan, “contempla els espais organitzats en mòduls de convivència per emular la vida d´un habitatge particular”, perquè les persones residents “es troben en un espai que els recorde el màxim possible a casa seua”.

El projecte de Monteolivete contempla també com a recurs de promoció de l’autonomia de les persones usuàries, la construcció de 10 habitatges assistencials amb capacitat per a 28 persones grans que comptaran amb els seus propis espais de convivència, terrasses enjardinades i accés directe des del carrer.

Este tipus d’habitatges, ha explicat el director general, introdueixen un concepte “nou” en estar pensats també per a famílies que es troben en diferents situacions de dependència, com a pares grans que tenen una filla o fill amb diversitat funcional i que troben en estos recursos serveis acords a les seues necessitats.

 

Pla Convivint

 

El Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 preveu una inversió de 561 milions d’euros per a la reforma o posada en marxa de 247 instal·lacions, que permetran la creació de 6.600 noves places públiques en residències i centres de dia per als col·lectius més vulnerables, com la gent gran, amb diversitat funcional o usuàries de prestacions relacionades amb la salut mental.

Enric Juan ha incidit en la importància d’un pla ambiciós que impulsarà la construcció de centres públics i la reforma d’instal·lacions que, en molts casos, portaven més de 30 anys sense cap mena d’actualització i que ara s’adaptaran als nous models convivencials que inclouen els aprenentatges adquirits durant la COVID-19 i que situen les persones al centre.

L’objectiu és garantir que tots els departaments de serveis socials tinguen, almenys, un recurs de cada tipologia i que hi haja un recurs públic a menys de 20 minuts si és diürn i a 30 si és residencial, és un altre dels aspectes del pla destacats per la vicepresidenta, que també ha posat en valor el caràcter ecologista i de foment de l’accessibilitat universal.

Últimes notícies

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.