La Generalitat construirà a València una residència per a gent gran dependent

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha destinat més de 12 milions d’euros per a la construcció a la ciutat de València d’una residència per a gent gran en situació de dependència i habitatges tutelats.

El director general d’Infraestructures Socials, Enric Juan, ha indicat que concretament la Conselleria finançarà les obres amb un total de 12.383.875 euros que s’emmarquen al Pla Convivint de la Generalitat, i ha assenyalat que ja s’ha tret a licitació el contracte per executar-lo.

El centre residencial, que s’ubicarà al barri de Monteolivete, disposarà de 64 places residencials i 28 places a 10 habitatges assistencials, i la seua construcció “seguirà el nou model d’atenció residencial dissenyat per la Conselleria i que intenta que els centres siguen el més semblant a una llar afavorint la convivència i l’àmbit relacional entre les persones que hi viuen”.

El director general d’Infraestructures Socials ha destacat que este nou projecte “és una de les primeres obres del Pla Convivint a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana“, que s’ha prioritzat per a poder oferir una oferta de recursos públics d’acord amb les necessitats i al dèficit de places públiques a tots els sectors “arrossegat durant anys”.

 

Complex residencial

 

El total de places del nou conjunt residencial és de 92. D’una banda, la residència per a persones grans en situació de dependència constarà de 64 places en quatre mòduls de 16 places cadascun i comptarà amb una unitat d’hospitalització amb capacitat per a 8 persones.

Amb esta actuació, ha explicat el director general, “des de la Conselleria es continuen adaptant les infraestructures públiques ja existents i les de nova construcció tenint en compte el model residencial que es va projectar la legislatura passada i els aprenentatges extrets de la pandèmia per COVID-19”.

A més de prevenir i facilitar necessitats per a possibles confinaments, el model residencial impulsat per Igualtat, ha recordat Enric Juan, “contempla els espais organitzats en mòduls de convivència per emular la vida d´un habitatge particular”, perquè les persones residents “es troben en un espai que els recorde el màxim possible a casa seua”.

El projecte de Monteolivete contempla també com a recurs de promoció de l’autonomia de les persones usuàries, la construcció de 10 habitatges assistencials amb capacitat per a 28 persones grans que comptaran amb els seus propis espais de convivència, terrasses enjardinades i accés directe des del carrer.

Este tipus d’habitatges, ha explicat el director general, introdueixen un concepte “nou” en estar pensats també per a famílies que es troben en diferents situacions de dependència, com a pares grans que tenen una filla o fill amb diversitat funcional i que troben en estos recursos serveis acords a les seues necessitats.

 

Pla Convivint

 

El Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 preveu una inversió de 561 milions d’euros per a la reforma o posada en marxa de 247 instal·lacions, que permetran la creació de 6.600 noves places públiques en residències i centres de dia per als col·lectius més vulnerables, com la gent gran, amb diversitat funcional o usuàries de prestacions relacionades amb la salut mental.

Enric Juan ha incidit en la importància d’un pla ambiciós que impulsarà la construcció de centres públics i la reforma d’instal·lacions que, en molts casos, portaven més de 30 anys sense cap mena d’actualització i que ara s’adaptaran als nous models convivencials que inclouen els aprenentatges adquirits durant la COVID-19 i que situen les persones al centre.

L’objectiu és garantir que tots els departaments de serveis socials tinguen, almenys, un recurs de cada tipologia i que hi haja un recurs públic a menys de 20 minuts si és diürn i a 30 si és residencial, és un altre dels aspectes del pla destacats per la vicepresidenta, que també ha posat en valor el caràcter ecologista i de foment de l’accessibilitat universal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.