La Generalitat renovarà trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

 

La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros, IVA inclòs, a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), de Metrovalencia amb l’objectiu de «conseguir una millora substancial del servici ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat».

 

D’esta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a tres UTE les obres de renovació de diferents aparells de via, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície d’eixos traçats, treballs que es desglossen en tres lots.

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, destaca que estes actuacions, igual que les obres que s’executen per a fer possible la futura Línia 10 de València i les incloses en el nou Pla de Freqüències de Metrovalencia, «garantixen el futur servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana presta a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província».

 

Canvis en tres línies

El primer, que correspon a la Línia 3 en el seu tram Almàssera-Rafelbunyol, compta amb un pressupost de 6.883.755,17 euros, IVA inclòs, ho executarà l’UTE Coalvi S. a.-Manteniment d’Estacions S.L. i comptarà amb un termini de 10 mesos.

 

El segon dels lots inclou els trams Entroncament-Llíria de la Línia 2 i Entroncament-Bétera de la Línia 1. El pressupost és de 7.187.069,52 euros, IVA inclòs, ho desenvoluparà l’UTE Rover Infraestructures S.A.-Rover Rail S.A i tindrà 12 mesos d’execució.

 

El tercer lot afecta al tram València Sud-Villanueva de Castelló de la Línia 1. La dotació econòmica és de 18.050.301,83 euros, IVA inclòs, ho durà a terme l’UTE Comsa S.A.O.-Lantania S.A.O. i els seus treballs podran durar fins als 30 mesos.

 

Amb esta intervenció, s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servici de manteniment, pel que requerixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una volta finalitzats eixos treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.