La Generalitat renovarà trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

 

La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros, IVA inclòs, a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), de Metrovalencia amb l’objectiu de «conseguir una millora substancial del servici ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat».

 

D’esta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a tres UTE les obres de renovació de diferents aparells de via, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície d’eixos traçats, treballs que es desglossen en tres lots.

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, destaca que estes actuacions, igual que les obres que s’executen per a fer possible la futura Línia 10 de València i les incloses en el nou Pla de Freqüències de Metrovalencia, «garantixen el futur servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana presta a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província».

 

Canvis en tres línies

El primer, que correspon a la Línia 3 en el seu tram Almàssera-Rafelbunyol, compta amb un pressupost de 6.883.755,17 euros, IVA inclòs, ho executarà l’UTE Coalvi S. a.-Manteniment d’Estacions S.L. i comptarà amb un termini de 10 mesos.

 

El segon dels lots inclou els trams Entroncament-Llíria de la Línia 2 i Entroncament-Bétera de la Línia 1. El pressupost és de 7.187.069,52 euros, IVA inclòs, ho desenvoluparà l’UTE Rover Infraestructures S.A.-Rover Rail S.A i tindrà 12 mesos d’execució.

 

El tercer lot afecta al tram València Sud-Villanueva de Castelló de la Línia 1. La dotació econòmica és de 18.050.301,83 euros, IVA inclòs, ho durà a terme l’UTE Comsa S.A.O.-Lantania S.A.O. i els seus treballs podran durar fins als 30 mesos.

 

Amb esta intervenció, s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servici de manteniment, pel que requerixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una volta finalitzats eixos treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.

Els familiars del 98% de víctimes de la dana ja han cobrat 17 milions en ajudes

La Generalitat ha abonat 17.019.999 euros en ajudes a familiars de 216 víctimes mortals de la dana d’octubre de 2024, el 98 % del total concedit. Les subvencions estan exemptes d’IRPF i arriben fins als 80.000 euros per víctima.

Investigat per fingir un robatori violent a Vinaròs per a cobrar el segur del mòbil

La Guàrdia Civil ha investigat un home de 58 anys que ha denunciat un fals robatori amb violència a Vinaròs per a cobrar la indemnització del segur del seu telèfon mòbil, que en realitat havia venut un familiar a Alacant.

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.