La Generalitat renovarà trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

 

La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros, IVA inclòs, a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), de Metrovalencia amb l’objectiu de «conseguir una millora substancial del servici ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat».

 

D’esta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a tres UTE les obres de renovació de diferents aparells de via, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície d’eixos traçats, treballs que es desglossen en tres lots.

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, destaca que estes actuacions, igual que les obres que s’executen per a fer possible la futura Línia 10 de València i les incloses en el nou Pla de Freqüències de Metrovalencia, «garantixen el futur servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana presta a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província».

 

Canvis en tres línies

El primer, que correspon a la Línia 3 en el seu tram Almàssera-Rafelbunyol, compta amb un pressupost de 6.883.755,17 euros, IVA inclòs, ho executarà l’UTE Coalvi S. a.-Manteniment d’Estacions S.L. i comptarà amb un termini de 10 mesos.

 

El segon dels lots inclou els trams Entroncament-Llíria de la Línia 2 i Entroncament-Bétera de la Línia 1. El pressupost és de 7.187.069,52 euros, IVA inclòs, ho desenvoluparà l’UTE Rover Infraestructures S.A.-Rover Rail S.A i tindrà 12 mesos d’execució.

 

El tercer lot afecta al tram València Sud-Villanueva de Castelló de la Línia 1. La dotació econòmica és de 18.050.301,83 euros, IVA inclòs, ho durà a terme l’UTE Comsa S.A.O.-Lantania S.A.O. i els seus treballs podran durar fins als 30 mesos.

 

Amb esta intervenció, s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servici de manteniment, pel que requerixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una volta finalitzats eixos treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.