La Generalitat renovarà trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

 

La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros, IVA inclòs, a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), de Metrovalencia amb l’objectiu de «conseguir una millora substancial del servici ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat».

 

D’esta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a tres UTE les obres de renovació de diferents aparells de via, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície d’eixos traçats, treballs que es desglossen en tres lots.

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, destaca que estes actuacions, igual que les obres que s’executen per a fer possible la futura Línia 10 de València i les incloses en el nou Pla de Freqüències de Metrovalencia, «garantixen el futur servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana presta a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província».

 

Canvis en tres línies

El primer, que correspon a la Línia 3 en el seu tram Almàssera-Rafelbunyol, compta amb un pressupost de 6.883.755,17 euros, IVA inclòs, ho executarà l’UTE Coalvi S. a.-Manteniment d’Estacions S.L. i comptarà amb un termini de 10 mesos.

 

El segon dels lots inclou els trams Entroncament-Llíria de la Línia 2 i Entroncament-Bétera de la Línia 1. El pressupost és de 7.187.069,52 euros, IVA inclòs, ho desenvoluparà l’UTE Rover Infraestructures S.A.-Rover Rail S.A i tindrà 12 mesos d’execució.

 

El tercer lot afecta al tram València Sud-Villanueva de Castelló de la Línia 1. La dotació econòmica és de 18.050.301,83 euros, IVA inclòs, ho durà a terme l’UTE Comsa S.A.O.-Lantania S.A.O. i els seus treballs podran durar fins als 30 mesos.

 

Amb esta intervenció, s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servici de manteniment, pel que requerixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una volta finalitzats eixos treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.