La Generalitat renovarà trams en superfície de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia

 

La Generalitat invertirà 32,1 milions d’euros, IVA inclòs, a renovar diferents trams en superfície de la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló), Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) i Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), de Metrovalencia amb l’objectiu de «conseguir una millora substancial del servici ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat».

 

D’esta manera, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a tres UTE les obres de renovació de diferents aparells de via, passos a nivell i diversos elements en els trams de superfície d’eixos traçats, treballs que es desglossen en tres lots.

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, destaca que estes actuacions, igual que les obres que s’executen per a fer possible la futura Línia 10 de València i les incloses en el nou Pla de Freqüències de Metrovalencia, «garantixen el futur servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana presta a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província».

 

Canvis en tres línies

El primer, que correspon a la Línia 3 en el seu tram Almàssera-Rafelbunyol, compta amb un pressupost de 6.883.755,17 euros, IVA inclòs, ho executarà l’UTE Coalvi S. a.-Manteniment d’Estacions S.L. i comptarà amb un termini de 10 mesos.

 

El segon dels lots inclou els trams Entroncament-Llíria de la Línia 2 i Entroncament-Bétera de la Línia 1. El pressupost és de 7.187.069,52 euros, IVA inclòs, ho desenvoluparà l’UTE Rover Infraestructures S.A.-Rover Rail S.A i tindrà 12 mesos d’execució.

 

El tercer lot afecta al tram València Sud-Villanueva de Castelló de la Línia 1. La dotació econòmica és de 18.050.301,83 euros, IVA inclòs, ho durà a terme l’UTE Comsa S.A.O.-Lantania S.A.O. i els seus treballs podran durar fins als 30 mesos.

 

Amb esta intervenció, s’actuarà sobre aparells de via (desviaments, fuites, travessies, aparells de dilatació, talperes, etcètera.) i passos a nivell, amb trànsit de vehicles, encara que també per als vianants i entre andanes. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que majors problemes generen al servici de manteniment, pel que requerixen ser reemplaçats a curt o mitjà termini. Una volta finalitzats eixos treballs, s’obtindrà una millora substancial del servei ferroviari quant a seguretat, comoditat i puntualitat.

Últimes notícies

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.