El govern autoritza les manifestacions de Vox en cotxe en Madrid

El govern de Pedro Sánchez ha autoritzat les manifestacions en cotxe convocades per Vox per a este dissabte en Madrid en considerar que no suposen cap risc per a la salut pública i que complixen escrupolosament les mesures de seguretat sanitària.

 

Es tracta de les primeres concentracions autoritzades per la Delegació del govern en Madrid des què va començar la crisi sanitària, després de no acceptar les peticions de la Falange, Caravana Gobierno Dimisión i de la Coordinadora 25-S. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Vox ha convocat estes manifestacions per a protestar per la gestió del govern espanyol davant de la crisi del coronavirus, i davant de la impossibilitat de fer concentracions «tradicionals» a causa de les distàncies de seguretat mínimes marcades pel govern i l’estat d’alarma que encara limita, i molt, la mobilitat en la regió de Madrid, que encara es troba en la Fase 0,5 de la desescalada.

 

Recorregut en cotxe contra el govern de Sánchez

Les concentracions estan convocades en la capital madrilenya este dissabte, 23 de maig, a partir de les 12.00 hores. El recorregut de la ‘Caravana por España y su libertad‘, començarà en la plaça de Cibeles i seguirà pel Passeig de Recoletos, Colón, els carrers de Goya i de Serrano i acabarà en la famosa Puerta de Alcalá. Els manifestants, a més d’haver de fer el recorregut en cotxe, hauran de portar mascareta dins del vehicle.

 

El recorregut es farà per a protestar contra el govern i la seua gestió sanitària, però també per la crisi social i econòmica que estan provocant, segons els seus arguments, amb les mesures que han anat prenent durant l’estat d’alarma. Segons els convocants, el govern ha usat l’estat d’alarma per a seguir la seua «agenda socialcomunista».

 

Tot i que Madrid sí que ha autoritzat les concentracions, les delegacions del govern en Castella i Lleó i en Catalunya no han acceptat la mateixa petició i, per tant, no es podran dur a terme les manifestacions en estos territoris, però sí que es repetiran en Castella-la Manxa, Galícia, les Illes Balears i la Rioja, a on han rebut llum verda

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.
FILMOTECA D'ESTIU