16 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

El govern autoritza les manifestacions de Vox en cotxe en Madrid

El govern de Pedro Sánchez ha autoritzat les manifestacions en cotxe convocades per Vox per a este dissabte en Madrid en considerar que no suposen cap risc per a la salut pública i que complixen escrupolosament les mesures de seguretat sanitària.

 

Es tracta de les primeres concentracions autoritzades per la Delegació del govern en Madrid des què va començar la crisi sanitària, després de no acceptar les peticions de la Falange, Caravana Gobierno Dimisión i de la Coordinadora 25-S. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Vox ha convocat estes manifestacions per a protestar per la gestió del govern espanyol davant de la crisi del coronavirus, i davant de la impossibilitat de fer concentracions «tradicionals» a causa de les distàncies de seguretat mínimes marcades pel govern i l’estat d’alarma que encara limita, i molt, la mobilitat en la regió de Madrid, que encara es troba en la Fase 0,5 de la desescalada.

 

Recorregut en cotxe contra el govern de Sánchez

Les concentracions estan convocades en la capital madrilenya este dissabte, 23 de maig, a partir de les 12.00 hores. El recorregut de la ‘Caravana por España y su libertad‘, començarà en la plaça de Cibeles i seguirà pel Passeig de Recoletos, Colón, els carrers de Goya i de Serrano i acabarà en la famosa Puerta de Alcalá. Els manifestants, a més d’haver de fer el recorregut en cotxe, hauran de portar mascareta dins del vehicle.

 

El recorregut es farà per a protestar contra el govern i la seua gestió sanitària, però també per la crisi social i econòmica que estan provocant, segons els seus arguments, amb les mesures que han anat prenent durant l’estat d’alarma. Segons els convocants, el govern ha usat l’estat d’alarma per a seguir la seua «agenda socialcomunista».

 

Tot i que Madrid sí que ha autoritzat les concentracions, les delegacions del govern en Castella i Lleó i en Catalunya no han acceptat la mateixa petició i, per tant, no es podran dur a terme les manifestacions en estos territoris, però sí que es repetiran en Castella-la Manxa, Galícia, les Illes Balears i la Rioja, a on han rebut llum verda

Últimes notícies

Víctimes de la DANA demanen citar a Feijóo com a testimoni per estar informat ‘en temps real’

L'Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O ha sol·licitat al jutjat que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29-O citar a Alberto Núñez Feijóo com a testimoni. La petició es recolza en una declaració del 31 d'octubre en la qual va afirmar que Carlos Mazón l'informava 'en temps real' i en el requeriment del vídeo d'RTVE.

Per l’Horta aconseguix que el Suprem torne a revisar el Pla de la ZAL del Port de València

El TSJCV ha admés a tràmit el recurs de cassació de Per l'Horta, la qual cosa permetrà que el Tribunal Suprem torne a revisar el Pla Especial de la ZAL. L'associació al·lega indefensió i vulneració de normativa europea en la legalització del pla de 2018.

Detingut un jove de 18 anys a Piles per maltractaments a la seua mare i tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Piles a un jove de 18 anys després d'una denúncia per maltractaments a la seua mare i ha desarticulat un punt de venda de drogues. En el registre es van intervindre marihuana, dosi de cocaïna, una bàscula i diners en efectiu.

Revisar el lloguer en 2026 suposarà 1.735 € més a l’any; en la Comunitat Valenciana puja a 2.686

En 2026 venceran 632.369 contractes de lloguer i renovar costaria 1.735 € més a l'any de mitjana. Balears encapçala l'impacte i la Comunitat Valenciana aconseguix 2.686 €.

Pérez Llorca ha qualificat de greu el possible encobriment de Bernabé i Torró en el cas Salazar

El president de la Generalitat ha qüestionat que Pilar Bernabé i Rebeca Torró no hagen portat a la Fiscalia el suposat assetjament de Paco Salazar a dos militants. Ha parlat d'un fet greu i reprotxable.

Elena Congost es reivindica amb el rècord d’Europa a València després d’un any dur

Quinze mesos després de la seua desqualificació a París, Elena Congost va batre a València el rècord d'Europa (2h54:36) i va recuperar impuls en un any marcat per la salut.

26 detinguts per grafitis en trens en tota Espanya, un a València

La Policia Nacional ha detingut a 26 persones per pintar trens i metres en diverses comunitats. El perjuí supera els 900.000 euros i l'activitat era itinerant.

Pérez Llorca demana esperar a la jutgessa de la DANA abans de decidir sobre Mazón

El president ha reclamat prudència i respecte als temps judicials i als estatuts del partit abans d'abordar el futur de Carlos Mazón, que manté la seua acta de diputat.