El govern espanyol anuncia una nova ajuda per als treballadors afectats per un ERTO

 

La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de cobertura dels expedients per la crisi econòmica que ha generat el coronavirus.

 

Díaz explica que es farà «un comptador a zero» i el govern atorgarà la prestació de 180 dies als treballadors. Assegura que és una eina «a futur» i que és «molt» en comparació a les reformes del Partit Popular sobre la protecció de l’atur. «Qui es beneficia d’esta mesura? Els espanyols que hagen estat en ERTO des del 15 de març fins que els prorroguem».

 

La mesura beneficiarà uns 700.000 treballadors

Segons Yolanda Díaz, els beneficiaris d’esta mesura seran aquells treballadors que hagen estat en ERTO des del 15 de març i fins totes les seues pròrrogues. Actualment, al voltant d’uns 700.000 treballadors s’han acollit a un ERTO. Este dilluns, el govern espanyol, la patronal i sindicats es tornaran a reunir per a negociar la pròrroga més enllà del pròxim 30 de setembre.

 

En este sentit, la voluntat del govern espanyol és fer l’ampliació fins després de Nadal i no només fins al 31 de desembre: «Perquè he de dir 31 de desembre -com a data final de la pròrroga que es negocia- si estem veient que és un error?», es pregunta la ministra, que ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat als treballadors.

 

D’altra banda, la ministra també aposta per mantindre la quantitat de la prestació més enllà del sext mes, sense la rebaixa que implica la regulació actual. El Ministeri ha proposat un model de protecció «diferencial», no sectorial, que implica mantindre els ERTO per a tots els sectors i empreses afectades per un rebrot, en paral·lel a un increment de la protecció pels qui porten més temps en ERTO per la pandèmia.

 

Finalment, Díaz descarta que el govern espanyol tinga damunt de la taula congelar la pujada del salari mínim (SMI) el 2021 i ha recordat que, en els últims anys, s’ha dut a terme un increment «molt fort». Tot i això, reconeix que «encara estem molt lluny» d’altres països europeus, que tenen un salari mínim professional molt més elevat que el d’Espanya. En França per exemple, és de 1.521,22 euros bruts mensuals, lluny dels 1.050,00 euros bruts mensuals espanyols.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.