El govern espanyol anuncia una nova ajuda per als treballadors afectats per un ERTO

Ejemplo de shortcode con estilo
  La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de […]

 

La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de cobertura dels expedients per la crisi econòmica que ha generat el coronavirus.

 

Díaz explica que es farà «un comptador a zero» i el govern atorgarà la prestació de 180 dies als treballadors. Assegura que és una eina «a futur» i que és «molt» en comparació a les reformes del Partit Popular sobre la protecció de l’atur. «Qui es beneficia d’esta mesura? Els espanyols que hagen estat en ERTO des del 15 de març fins que els prorroguem».

 

La mesura beneficiarà uns 700.000 treballadors

Segons Yolanda Díaz, els beneficiaris d’esta mesura seran aquells treballadors que hagen estat en ERTO des del 15 de març i fins totes les seues pròrrogues. Actualment, al voltant d’uns 700.000 treballadors s’han acollit a un ERTO. Este dilluns, el govern espanyol, la patronal i sindicats es tornaran a reunir per a negociar la pròrroga més enllà del pròxim 30 de setembre.

 

En este sentit, la voluntat del govern espanyol és fer l’ampliació fins després de Nadal i no només fins al 31 de desembre: «Perquè he de dir 31 de desembre -com a data final de la pròrroga que es negocia- si estem veient que és un error?», es pregunta la ministra, que ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat als treballadors.

 

D’altra banda, la ministra també aposta per mantindre la quantitat de la prestació més enllà del sext mes, sense la rebaixa que implica la regulació actual. El Ministeri ha proposat un model de protecció «diferencial», no sectorial, que implica mantindre els ERTO per a tots els sectors i empreses afectades per un rebrot, en paral·lel a un increment de la protecció pels qui porten més temps en ERTO per la pandèmia.

 

Finalment, Díaz descarta que el govern espanyol tinga damunt de la taula congelar la pujada del salari mínim (SMI) el 2021 i ha recordat que, en els últims anys, s’ha dut a terme un increment «molt fort». Tot i això, reconeix que «encara estem molt lluny» d’altres països europeus, que tenen un salari mínim professional molt més elevat que el d’Espanya. En França per exemple, és de 1.521,22 euros bruts mensuals, lluny dels 1.050,00 euros bruts mensuals espanyols.

Últimes notícies

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.