El govern espanyol anuncia una nova ajuda per als treballadors afectats per un ERTO

 

La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de cobertura dels expedients per la crisi econòmica que ha generat el coronavirus.

 

Díaz explica que es farà «un comptador a zero» i el govern atorgarà la prestació de 180 dies als treballadors. Assegura que és una eina «a futur» i que és «molt» en comparació a les reformes del Partit Popular sobre la protecció de l’atur. «Qui es beneficia d’esta mesura? Els espanyols que hagen estat en ERTO des del 15 de març fins que els prorroguem».

 

La mesura beneficiarà uns 700.000 treballadors

Segons Yolanda Díaz, els beneficiaris d’esta mesura seran aquells treballadors que hagen estat en ERTO des del 15 de març i fins totes les seues pròrrogues. Actualment, al voltant d’uns 700.000 treballadors s’han acollit a un ERTO. Este dilluns, el govern espanyol, la patronal i sindicats es tornaran a reunir per a negociar la pròrroga més enllà del pròxim 30 de setembre.

 

En este sentit, la voluntat del govern espanyol és fer l’ampliació fins després de Nadal i no només fins al 31 de desembre: «Perquè he de dir 31 de desembre -com a data final de la pròrroga que es negocia- si estem veient que és un error?», es pregunta la ministra, que ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat als treballadors.

 

D’altra banda, la ministra també aposta per mantindre la quantitat de la prestació més enllà del sext mes, sense la rebaixa que implica la regulació actual. El Ministeri ha proposat un model de protecció «diferencial», no sectorial, que implica mantindre els ERTO per a tots els sectors i empreses afectades per un rebrot, en paral·lel a un increment de la protecció pels qui porten més temps en ERTO per la pandèmia.

 

Finalment, Díaz descarta que el govern espanyol tinga damunt de la taula congelar la pujada del salari mínim (SMI) el 2021 i ha recordat que, en els últims anys, s’ha dut a terme un increment «molt fort». Tot i això, reconeix que «encara estem molt lluny» d’altres països europeus, que tenen un salari mínim professional molt més elevat que el d’Espanya. En França per exemple, és de 1.521,22 euros bruts mensuals, lluny dels 1.050,00 euros bruts mensuals espanyols.

Últimes notícies

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.