El govern espanyol anuncia una nova ajuda per als treballadors afectats per un ERTO

 

La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de cobertura dels expedients per la crisi econòmica que ha generat el coronavirus.

 

Díaz explica que es farà «un comptador a zero» i el govern atorgarà la prestació de 180 dies als treballadors. Assegura que és una eina «a futur» i que és «molt» en comparació a les reformes del Partit Popular sobre la protecció de l’atur. «Qui es beneficia d’esta mesura? Els espanyols que hagen estat en ERTO des del 15 de març fins que els prorroguem».

 

La mesura beneficiarà uns 700.000 treballadors

Segons Yolanda Díaz, els beneficiaris d’esta mesura seran aquells treballadors que hagen estat en ERTO des del 15 de març i fins totes les seues pròrrogues. Actualment, al voltant d’uns 700.000 treballadors s’han acollit a un ERTO. Este dilluns, el govern espanyol, la patronal i sindicats es tornaran a reunir per a negociar la pròrroga més enllà del pròxim 30 de setembre.

 

En este sentit, la voluntat del govern espanyol és fer l’ampliació fins després de Nadal i no només fins al 31 de desembre: «Perquè he de dir 31 de desembre -com a data final de la pròrroga que es negocia- si estem veient que és un error?», es pregunta la ministra, que ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat als treballadors.

 

D’altra banda, la ministra també aposta per mantindre la quantitat de la prestació més enllà del sext mes, sense la rebaixa que implica la regulació actual. El Ministeri ha proposat un model de protecció «diferencial», no sectorial, que implica mantindre els ERTO per a tots els sectors i empreses afectades per un rebrot, en paral·lel a un increment de la protecció pels qui porten més temps en ERTO per la pandèmia.

 

Finalment, Díaz descarta que el govern espanyol tinga damunt de la taula congelar la pujada del salari mínim (SMI) el 2021 i ha recordat que, en els últims anys, s’ha dut a terme un increment «molt fort». Tot i això, reconeix que «encara estem molt lluny» d’altres països europeus, que tenen un salari mínim professional molt més elevat que el d’Espanya. En França per exemple, és de 1.521,22 euros bruts mensuals, lluny dels 1.050,00 euros bruts mensuals espanyols.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.