El govern espanyol anuncia una nova ajuda per als treballadors afectats per un ERTO

 

La ministra de Treball del govern espanyol, Yolanda Díaz, ha anunciat este dilluns pel matí una nova prestació de 180 dies als treballadors que hagen estat en ERTO i siguen despedits. Díaz, en una entrevista a TVE, ha assegurat que es tracta d’un mecanisme «històric» i ha insistit en la importància d’ampliar el període de cobertura dels expedients per la crisi econòmica que ha generat el coronavirus.

 

Díaz explica que es farà «un comptador a zero» i el govern atorgarà la prestació de 180 dies als treballadors. Assegura que és una eina «a futur» i que és «molt» en comparació a les reformes del Partit Popular sobre la protecció de l’atur. «Qui es beneficia d’esta mesura? Els espanyols que hagen estat en ERTO des del 15 de març fins que els prorroguem».

 

La mesura beneficiarà uns 700.000 treballadors

Segons Yolanda Díaz, els beneficiaris d’esta mesura seran aquells treballadors que hagen estat en ERTO des del 15 de març i fins totes les seues pròrrogues. Actualment, al voltant d’uns 700.000 treballadors s’han acollit a un ERTO. Este dilluns, el govern espanyol, la patronal i sindicats es tornaran a reunir per a negociar la pròrroga més enllà del pròxim 30 de setembre.

 

En este sentit, la voluntat del govern espanyol és fer l’ampliació fins després de Nadal i no només fins al 31 de desembre: «Perquè he de dir 31 de desembre -com a data final de la pròrroga que es negocia- si estem veient que és un error?», es pregunta la ministra, que ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat als treballadors.

 

D’altra banda, la ministra també aposta per mantindre la quantitat de la prestació més enllà del sext mes, sense la rebaixa que implica la regulació actual. El Ministeri ha proposat un model de protecció «diferencial», no sectorial, que implica mantindre els ERTO per a tots els sectors i empreses afectades per un rebrot, en paral·lel a un increment de la protecció pels qui porten més temps en ERTO per la pandèmia.

 

Finalment, Díaz descarta que el govern espanyol tinga damunt de la taula congelar la pujada del salari mínim (SMI) el 2021 i ha recordat que, en els últims anys, s’ha dut a terme un increment «molt fort». Tot i això, reconeix que «encara estem molt lluny» d’altres països europeus, que tenen un salari mínim professional molt més elevat que el d’Espanya. En França per exemple, és de 1.521,22 euros bruts mensuals, lluny dels 1.050,00 euros bruts mensuals espanyols.

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.