10.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El govern espanyol ix en defensa de la gestió de Simón al capdavant de la pandèmia

 

El govern espanyol ix en defensa de la faena del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, després que este dissabte pel matí l’Assemblea del Consell General de Col·legi de Metges demanara el seu «cessament immediat». Han sigut el ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE, José Luis Ábalos, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, els encarregats de trencar una llançar a favor de Simón i la seua gestió al capdavant de la crisi del Covid-19.

 

«Ha assumit una gran responsabilitat, ha encaixat campanyes molt hostils i això no ha minat el seu compromís. És impressionant. Qualsevol altre no haguera aguantat», ha afirmat Ábalos en una entrevista al diari ‘El País’. «El senyor Simón és un ésser humà, no gaudix d’infal·libilitat», ha justificat el ministre. D’altra banda, Margarita Robles, en declaracions a ‘La Sexta’ este dissabte va assenyalar: «Vaig conviure molt a prop amb Simón, ens reuníem cada dia. És una persona absolutament dedicada, entregada».

 

No obstant això, la ministra va destacar que els metges i sanitaris tenen «tot» el seu reconeixement, per este motiu no ha volgut entrar a valorar la seua petició. «No tinc paraules per a agrair tot el treball dels sanitaris. Simón està treballant durament», va precisar. També ha apuntat que si s’ha de fer públic o no els noms del comitè d’experts corresponent al Ministeri de Sanitat afirmant que en les reunions a Moncloa a on es prenien «decisions importants, estaven també els experts donant la seua opinió».

 

«Tinc una confiança total en esta matèria i en Illa, ha estat en reunions a on hi havia experts que ens van ajudar, jo he estat parlant amb experts en estes reunions», va defensar la ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, en la televisió.

 

Els metges, en desacord amb les paraules de Simón

En la petició que es va aprovar este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM), els metges demanaven el «cessament immediat» de Simón després que este suggerira que els facultatius es contagien fora del seu lloc de treball. Reclamaven la seua destitució «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia del Covid-19».

 

Davant d’estes paraules de Simón, els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per tal al professional ni per al ciutadà».

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.