11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El govern espanyol ix en defensa de la gestió de Simón al capdavant de la pandèmia

 

El govern espanyol ix en defensa de la faena del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, després que este dissabte pel matí l’Assemblea del Consell General de Col·legi de Metges demanara el seu «cessament immediat». Han sigut el ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE, José Luis Ábalos, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, els encarregats de trencar una llançar a favor de Simón i la seua gestió al capdavant de la crisi del Covid-19.

 

«Ha assumit una gran responsabilitat, ha encaixat campanyes molt hostils i això no ha minat el seu compromís. És impressionant. Qualsevol altre no haguera aguantat», ha afirmat Ábalos en una entrevista al diari ‘El País’. «El senyor Simón és un ésser humà, no gaudix d’infal·libilitat», ha justificat el ministre. D’altra banda, Margarita Robles, en declaracions a ‘La Sexta’ este dissabte va assenyalar: «Vaig conviure molt a prop amb Simón, ens reuníem cada dia. És una persona absolutament dedicada, entregada».

 

No obstant això, la ministra va destacar que els metges i sanitaris tenen «tot» el seu reconeixement, per este motiu no ha volgut entrar a valorar la seua petició. «No tinc paraules per a agrair tot el treball dels sanitaris. Simón està treballant durament», va precisar. També ha apuntat que si s’ha de fer públic o no els noms del comitè d’experts corresponent al Ministeri de Sanitat afirmant que en les reunions a Moncloa a on es prenien «decisions importants, estaven també els experts donant la seua opinió».

 

«Tinc una confiança total en esta matèria i en Illa, ha estat en reunions a on hi havia experts que ens van ajudar, jo he estat parlant amb experts en estes reunions», va defensar la ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, en la televisió.

 

Els metges, en desacord amb les paraules de Simón

En la petició que es va aprovar este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM), els metges demanaven el «cessament immediat» de Simón després que este suggerira que els facultatius es contagien fora del seu lloc de treball. Reclamaven la seua destitució «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia del Covid-19».

 

Davant d’estes paraules de Simón, els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per tal al professional ni per al ciutadà».

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.