El govern espanyol ix en defensa de la gestió de Simón al capdavant de la pandèmia

 

El govern espanyol ix en defensa de la faena del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, després que este dissabte pel matí l’Assemblea del Consell General de Col·legi de Metges demanara el seu «cessament immediat». Han sigut el ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE, José Luis Ábalos, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, els encarregats de trencar una llançar a favor de Simón i la seua gestió al capdavant de la crisi del Covid-19.

 

«Ha assumit una gran responsabilitat, ha encaixat campanyes molt hostils i això no ha minat el seu compromís. És impressionant. Qualsevol altre no haguera aguantat», ha afirmat Ábalos en una entrevista al diari ‘El País’. «El senyor Simón és un ésser humà, no gaudix d’infal·libilitat», ha justificat el ministre. D’altra banda, Margarita Robles, en declaracions a ‘La Sexta’ este dissabte va assenyalar: «Vaig conviure molt a prop amb Simón, ens reuníem cada dia. És una persona absolutament dedicada, entregada».

 

No obstant això, la ministra va destacar que els metges i sanitaris tenen «tot» el seu reconeixement, per este motiu no ha volgut entrar a valorar la seua petició. «No tinc paraules per a agrair tot el treball dels sanitaris. Simón està treballant durament», va precisar. També ha apuntat que si s’ha de fer públic o no els noms del comitè d’experts corresponent al Ministeri de Sanitat afirmant que en les reunions a Moncloa a on es prenien «decisions importants, estaven també els experts donant la seua opinió».

 

«Tinc una confiança total en esta matèria i en Illa, ha estat en reunions a on hi havia experts que ens van ajudar, jo he estat parlant amb experts en estes reunions», va defensar la ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, en la televisió.

 

Els metges, en desacord amb les paraules de Simón

En la petició que es va aprovar este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM), els metges demanaven el «cessament immediat» de Simón després que este suggerira que els facultatius es contagien fora del seu lloc de treball. Reclamaven la seua destitució «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia del Covid-19».

 

Davant d’estes paraules de Simón, els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per tal al professional ni per al ciutadà».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.