El govern espanyol ix en defensa de la gestió de Simón al capdavant de la pandèmia

 

El govern espanyol ix en defensa de la faena del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, després que este dissabte pel matí l’Assemblea del Consell General de Col·legi de Metges demanara el seu «cessament immediat». Han sigut el ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE, José Luis Ábalos, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, els encarregats de trencar una llançar a favor de Simón i la seua gestió al capdavant de la crisi del Covid-19.

 

«Ha assumit una gran responsabilitat, ha encaixat campanyes molt hostils i això no ha minat el seu compromís. És impressionant. Qualsevol altre no haguera aguantat», ha afirmat Ábalos en una entrevista al diari ‘El País’. «El senyor Simón és un ésser humà, no gaudix d’infal·libilitat», ha justificat el ministre. D’altra banda, Margarita Robles, en declaracions a ‘La Sexta’ este dissabte va assenyalar: «Vaig conviure molt a prop amb Simón, ens reuníem cada dia. És una persona absolutament dedicada, entregada».

 

No obstant això, la ministra va destacar que els metges i sanitaris tenen «tot» el seu reconeixement, per este motiu no ha volgut entrar a valorar la seua petició. «No tinc paraules per a agrair tot el treball dels sanitaris. Simón està treballant durament», va precisar. També ha apuntat que si s’ha de fer públic o no els noms del comitè d’experts corresponent al Ministeri de Sanitat afirmant que en les reunions a Moncloa a on es prenien «decisions importants, estaven també els experts donant la seua opinió».

 

«Tinc una confiança total en esta matèria i en Illa, ha estat en reunions a on hi havia experts que ens van ajudar, jo he estat parlant amb experts en estes reunions», va defensar la ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, en la televisió.

 

Els metges, en desacord amb les paraules de Simón

En la petició que es va aprovar este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM), els metges demanaven el «cessament immediat» de Simón després que este suggerira que els facultatius es contagien fora del seu lloc de treball. Reclamaven la seua destitució «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia del Covid-19».

 

Davant d’estes paraules de Simón, els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per tal al professional ni per al ciutadà».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.