El govern espanyol ix en defensa de la gestió de Simón al capdavant de la pandèmia

 

El govern espanyol ix en defensa de la faena del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, després que este dissabte pel matí l’Assemblea del Consell General de Col·legi de Metges demanara el seu «cessament immediat». Han sigut el ministre de Transports i secretari d’organització del PSOE, José Luis Ábalos, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, els encarregats de trencar una llançar a favor de Simón i la seua gestió al capdavant de la crisi del Covid-19.

 

«Ha assumit una gran responsabilitat, ha encaixat campanyes molt hostils i això no ha minat el seu compromís. És impressionant. Qualsevol altre no haguera aguantat», ha afirmat Ábalos en una entrevista al diari ‘El País’. «El senyor Simón és un ésser humà, no gaudix d’infal·libilitat», ha justificat el ministre. D’altra banda, Margarita Robles, en declaracions a ‘La Sexta’ este dissabte va assenyalar: «Vaig conviure molt a prop amb Simón, ens reuníem cada dia. És una persona absolutament dedicada, entregada».

 

No obstant això, la ministra va destacar que els metges i sanitaris tenen «tot» el seu reconeixement, per este motiu no ha volgut entrar a valorar la seua petició. «No tinc paraules per a agrair tot el treball dels sanitaris. Simón està treballant durament», va precisar. També ha apuntat que si s’ha de fer públic o no els noms del comitè d’experts corresponent al Ministeri de Sanitat afirmant que en les reunions a Moncloa a on es prenien «decisions importants, estaven també els experts donant la seua opinió».

 

«Tinc una confiança total en esta matèria i en Illa, ha estat en reunions a on hi havia experts que ens van ajudar, jo he estat parlant amb experts en estes reunions», va defensar la ministra de Defensa del govern espanyol, Margarita Robles, en la televisió.

 

Els metges, en desacord amb les paraules de Simón

En la petició que es va aprovar este dissabte a través de l’Assemblea del Consell General de Col·legis de Metges (CGCOM), els metges demanaven el «cessament immediat» de Simón després que este suggerira que els facultatius es contagien fora del seu lloc de treball. Reclamaven la seua destitució «per la seua incapacitat manifesta i perllongada al llarg de l’evolució de la pandèmia del Covid-19».

 

Davant d’estes paraules de Simón, els metges es mostren en desacord amb «afirmacions com que s’estaven fent totes les proves diagnòstiques als contactes estrets de sanitaris infectats en els equips assistencials en etapes amb una gran incidència de contagis de professionals, la posada en marxa de guies de reincorporació al treball sense garanties per tal al professional ni per al ciutadà».

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU