El govern espanyol obre la porta a allargar els ERTO més enllà de setembre

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, veu possible que els ERTO puguen allargar-se més enllà del 30 de setembre. «Han sigut una mesura molt eficaç i, a demés, hi ha voluntat i consens, tant per part dels agents socials com per part del Govern, per a prolongar-los», ha afirmat Maroto en una entrevista dominical en el diari ‘El Periódico’.

 

Reyes Maroto, optimista sobre la reindustrialització de Nissan

«Serà en el marc del diàleg social a on es pose data a esta pròrroga, però és important donar un missatge de tranquil·litat a treballadors i empreses», ha continuat la ministra d’Indústria, que també s’ha mostrat moderadament optimista sobre una futura reindustrialització de Nissan. «Tenim projectes, estem avançant però seré prudent per a no generar falses expectatives», ha avançat Maroto.

 

«La Zona Franca és un pol de coneixement, s’està generant un ecosistema d’start-ups al seu voltant que poden ajudar qualsevol inversor. A demés, l’actitud de l’empresa és d’acompanyament», ha volgut constatar la titular d’Indústria. «El compromís assumit fins a finals del 2021 és un exercici de responsabilitat però és la seua obligació per a buscar projectes de reindustrialització en les plantes», ha manifestat Maroto.

 

Serà «un any dolent» per al turisme

Pel que fa al turisme, la ministra ha estat menys entusiasta i ha reconegut que «serà un any dolent, això ja ho hem interioritzat». «Hem de continuar protegint l’ocupació i el teixit productiu per a que aguante fins que en el 2021 comptem ja amb la vacuna o amb un tractament efectiu i es recupere la confiança», ha reflexionat en veu alta Maroto.

 

«Una volta que tinguem confiança i mobilitat, el turisme es recuperarà més ràpidament, probablement, que altres sectors econòmics», ha afegit la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, que no ha desaprofitat l’ocasió per a carregar contra la quarantena als viatgers imposada per països com Anglaterra.

«La quarantena del Regne Unit o la recomanació d’Alemanya de no viatjar a tres comunitats seran molt difícils de recuperar perquè era un turista que ja havia fet les seues reserves i que hem de tornar a estimular», ha apuntat Maroto. «Mesures com estes ens fan difícil que la temporada turística se salde amb uns nivells acceptables que permeten afrontar el final d’any amb una perspectiva positiva», ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.