El govern espanyol obre la porta a allargar els ERTO més enllà de setembre

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, veu possible que els ERTO puguen allargar-se més enllà del 30 de setembre. «Han sigut una mesura molt eficaç i, a demés, hi ha voluntat i consens, tant per part dels agents socials com per part del Govern, per a prolongar-los», ha afirmat Maroto en una entrevista dominical en el diari ‘El Periódico’.

 

Reyes Maroto, optimista sobre la reindustrialització de Nissan

«Serà en el marc del diàleg social a on es pose data a esta pròrroga, però és important donar un missatge de tranquil·litat a treballadors i empreses», ha continuat la ministra d’Indústria, que també s’ha mostrat moderadament optimista sobre una futura reindustrialització de Nissan. «Tenim projectes, estem avançant però seré prudent per a no generar falses expectatives», ha avançat Maroto.

 

«La Zona Franca és un pol de coneixement, s’està generant un ecosistema d’start-ups al seu voltant que poden ajudar qualsevol inversor. A demés, l’actitud de l’empresa és d’acompanyament», ha volgut constatar la titular d’Indústria. «El compromís assumit fins a finals del 2021 és un exercici de responsabilitat però és la seua obligació per a buscar projectes de reindustrialització en les plantes», ha manifestat Maroto.

 

Serà «un any dolent» per al turisme

Pel que fa al turisme, la ministra ha estat menys entusiasta i ha reconegut que «serà un any dolent, això ja ho hem interioritzat». «Hem de continuar protegint l’ocupació i el teixit productiu per a que aguante fins que en el 2021 comptem ja amb la vacuna o amb un tractament efectiu i es recupere la confiança», ha reflexionat en veu alta Maroto.

 

«Una volta que tinguem confiança i mobilitat, el turisme es recuperarà més ràpidament, probablement, que altres sectors econòmics», ha afegit la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, que no ha desaprofitat l’ocasió per a carregar contra la quarantena als viatgers imposada per països com Anglaterra.

«La quarantena del Regne Unit o la recomanació d’Alemanya de no viatjar a tres comunitats seran molt difícils de recuperar perquè era un turista que ja havia fet les seues reserves i que hem de tornar a estimular», ha apuntat Maroto. «Mesures com estes ens fan difícil que la temporada turística se salde amb uns nivells acceptables que permeten afrontar el final d’any amb una perspectiva positiva», ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.