El govern espanyol obre la porta a allargar els ERTO més enllà de setembre

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, veu possible que els ERTO puguen allargar-se més enllà del 30 de setembre. «Han sigut una mesura molt eficaç i, a demés, hi ha voluntat i consens, tant per part dels agents socials com per part del Govern, per a prolongar-los», ha afirmat Maroto en una entrevista dominical en el diari ‘El Periódico’.

 

Reyes Maroto, optimista sobre la reindustrialització de Nissan

«Serà en el marc del diàleg social a on es pose data a esta pròrroga, però és important donar un missatge de tranquil·litat a treballadors i empreses», ha continuat la ministra d’Indústria, que també s’ha mostrat moderadament optimista sobre una futura reindustrialització de Nissan. «Tenim projectes, estem avançant però seré prudent per a no generar falses expectatives», ha avançat Maroto.

 

«La Zona Franca és un pol de coneixement, s’està generant un ecosistema d’start-ups al seu voltant que poden ajudar qualsevol inversor. A demés, l’actitud de l’empresa és d’acompanyament», ha volgut constatar la titular d’Indústria. «El compromís assumit fins a finals del 2021 és un exercici de responsabilitat però és la seua obligació per a buscar projectes de reindustrialització en les plantes», ha manifestat Maroto.

 

Serà «un any dolent» per al turisme

Pel que fa al turisme, la ministra ha estat menys entusiasta i ha reconegut que «serà un any dolent, això ja ho hem interioritzat». «Hem de continuar protegint l’ocupació i el teixit productiu per a que aguante fins que en el 2021 comptem ja amb la vacuna o amb un tractament efectiu i es recupere la confiança», ha reflexionat en veu alta Maroto.

 

«Una volta que tinguem confiança i mobilitat, el turisme es recuperarà més ràpidament, probablement, que altres sectors econòmics», ha afegit la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, que no ha desaprofitat l’ocasió per a carregar contra la quarantena als viatgers imposada per països com Anglaterra.

«La quarantena del Regne Unit o la recomanació d’Alemanya de no viatjar a tres comunitats seran molt difícils de recuperar perquè era un turista que ja havia fet les seues reserves i que hem de tornar a estimular», ha apuntat Maroto. «Mesures com estes ens fan difícil que la temporada turística se salde amb uns nivells acceptables que permeten afrontar el final d’any amb una perspectiva positiva», ha conclòs la ministra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.