El govern espanyol obre la porta a allargar els ERTO més enllà de setembre

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, veu possible que els ERTO puguen allargar-se més enllà del 30 de setembre. «Han sigut una mesura molt eficaç i, a demés, hi ha voluntat i consens, tant per part dels agents socials com per part del Govern, per a prolongar-los», ha afirmat Maroto en una entrevista dominical en el diari ‘El Periódico’.

 

Reyes Maroto, optimista sobre la reindustrialització de Nissan

«Serà en el marc del diàleg social a on es pose data a esta pròrroga, però és important donar un missatge de tranquil·litat a treballadors i empreses», ha continuat la ministra d’Indústria, que també s’ha mostrat moderadament optimista sobre una futura reindustrialització de Nissan. «Tenim projectes, estem avançant però seré prudent per a no generar falses expectatives», ha avançat Maroto.

 

«La Zona Franca és un pol de coneixement, s’està generant un ecosistema d’start-ups al seu voltant que poden ajudar qualsevol inversor. A demés, l’actitud de l’empresa és d’acompanyament», ha volgut constatar la titular d’Indústria. «El compromís assumit fins a finals del 2021 és un exercici de responsabilitat però és la seua obligació per a buscar projectes de reindustrialització en les plantes», ha manifestat Maroto.

 

Serà «un any dolent» per al turisme

Pel que fa al turisme, la ministra ha estat menys entusiasta i ha reconegut que «serà un any dolent, això ja ho hem interioritzat». «Hem de continuar protegint l’ocupació i el teixit productiu per a que aguante fins que en el 2021 comptem ja amb la vacuna o amb un tractament efectiu i es recupere la confiança», ha reflexionat en veu alta Maroto.

 

«Una volta que tinguem confiança i mobilitat, el turisme es recuperarà més ràpidament, probablement, que altres sectors econòmics», ha afegit la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, que no ha desaprofitat l’ocasió per a carregar contra la quarantena als viatgers imposada per països com Anglaterra.

«La quarantena del Regne Unit o la recomanació d’Alemanya de no viatjar a tres comunitats seran molt difícils de recuperar perquè era un turista que ja havia fet les seues reserves i que hem de tornar a estimular», ha apuntat Maroto. «Mesures com estes ens fan difícil que la temporada turística se salde amb uns nivells acceptables que permeten afrontar el final d’any amb una perspectiva positiva», ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.