El govern espanyol obre la porta a allargar els ERTO més enllà de setembre

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, veu possible que els ERTO puguen allargar-se més enllà del 30 de setembre. «Han sigut una mesura molt eficaç i, a demés, hi ha voluntat i consens, tant per part dels agents socials com per part del Govern, per a prolongar-los», ha afirmat Maroto en una entrevista dominical en el diari ‘El Periódico’.

 

Reyes Maroto, optimista sobre la reindustrialització de Nissan

«Serà en el marc del diàleg social a on es pose data a esta pròrroga, però és important donar un missatge de tranquil·litat a treballadors i empreses», ha continuat la ministra d’Indústria, que també s’ha mostrat moderadament optimista sobre una futura reindustrialització de Nissan. «Tenim projectes, estem avançant però seré prudent per a no generar falses expectatives», ha avançat Maroto.

 

«La Zona Franca és un pol de coneixement, s’està generant un ecosistema d’start-ups al seu voltant que poden ajudar qualsevol inversor. A demés, l’actitud de l’empresa és d’acompanyament», ha volgut constatar la titular d’Indústria. «El compromís assumit fins a finals del 2021 és un exercici de responsabilitat però és la seua obligació per a buscar projectes de reindustrialització en les plantes», ha manifestat Maroto.

 

Serà «un any dolent» per al turisme

Pel que fa al turisme, la ministra ha estat menys entusiasta i ha reconegut que «serà un any dolent, això ja ho hem interioritzat». «Hem de continuar protegint l’ocupació i el teixit productiu per a que aguante fins que en el 2021 comptem ja amb la vacuna o amb un tractament efectiu i es recupere la confiança», ha reflexionat en veu alta Maroto.

 

«Una volta que tinguem confiança i mobilitat, el turisme es recuperarà més ràpidament, probablement, que altres sectors econòmics», ha afegit la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, que no ha desaprofitat l’ocasió per a carregar contra la quarantena als viatgers imposada per països com Anglaterra.

«La quarantena del Regne Unit o la recomanació d’Alemanya de no viatjar a tres comunitats seran molt difícils de recuperar perquè era un turista que ja havia fet les seues reserves i que hem de tornar a estimular», ha apuntat Maroto. «Mesures com estes ens fan difícil que la temporada turística se salde amb uns nivells acceptables que permeten afrontar el final d’any amb una perspectiva positiva», ha conclòs la ministra.

Últimes notícies

Continuen buscant a un banyista desaparegut a la platja del Campello (Alacant)

Un ampli dispositiu de Salvament Marítim, Guàrdia Civil, Bombers i Creu Roja busca a un banyista desaparegut a la platja Carrer de la Mar del Campello després de deixar les seues pertinences en l'arena i no tornar de l'aigua.

Deu noms que revolucionen LaLiga 2025-26

Deu futbolistes es consoliden com a grans revelacions de LaLiga 2025-26, claus en la millora dels seus equips i en el gir competitiu del campionat.

Els sindicats docents entreguen a Educació un nou document i tornen a la taula de negociació a les 16 hores

Els sindicats STEPV, UGT i CCOO han presentat a la Conselleria de Educacion un nou document amb propostes en ple undecimo dia de vaga indefinida i estan citats a una nova reunion a les 16 hores.

Les nits d’hotel pugen un 2,7% fins a abril per l’estirada de la Setmana Santa

Les pernoctacions en hotels van créixer un 2,7% entre gener i abril, amb un fort impuls dels viatgers estrangers i de l'efecte calendari de la Setmana Santa. Els preus i la rendibilitat hotelera també van avançar amb força.

Estiu de rècord en ocupació: hostaleria i distribució oferixen milers de vacants qualificades

Hostaleria, supermercats i la indústria alimentària reforcen plantilles este estiu amb més de mig milió de contractes i noves escoles, beques i cursos per a captar personal qualificat.

‘La soledad del pecado’ i el robo de xiquets

Leo Giménez és lingüista y en el seu article d'esta setmana para la sobre la novel·la 'La soledad del pecado', que té com idea principal éuna Espanya marcada per la repressió moral, religiosa i política, on moltes dones embarassades fora del matrimoni eren castigades socialment i, en molts casos, separades dels seus fills

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.