El govern espanyol pren una decisió definitiva sobre el confinament total

 

Davant de la imminent arribada de la tercera onada, molts es pregunten si el govern espanyol prendrà mesures encara més dures de les que actualment està aplicant per a controlar la pandèmia del Covid-19. Una de les que més es comenten és la del confinament domiciliari. Tot i ser una mesura que es troba sobre la taula d’algunes comunitats, com Castella i Lleó, el govern ha tornat a deixar clar que no pensa implantar un confinament com al març.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebutjat que siga necessari imposar un confinament total de la població encara que ha advertit que l’evolució actual dels contagis de coronavirus està provocant una situació a Espanya de «moltíssima preocupació».

 

En una roda de premsa celebrada este 7 de gener a Barcelona, Illa ha afirmat que les mesures que s’estan establint a les comunitats autònomes són «proporcionades» a l’estat sanitari de les seues regions i el govern dona suport en tot moment perquè són mesures que s’estan duent a terme d’acord amb el pla d”Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió del Covid-19′.

 

A demés, Salvador Illa ha anunciat també que les dosis de la vacuna de Moderna arribaran a Espanya en només «7 o 10 dies, amb un total de 600.000 dosis, que seran rebudes en sis o set setmanes».

 

«Venen setmanes molt complicades», advertix Salvador Illa

Tot i això, el titular de Sanitat ha recalcat que existix una «preocupació molt alta» per l’evolució de la pandèmia  «Ahir van acabar les festes de Nadal i tornem a un procés de normalitat i, encara que puga haver un retard en la notificació de casos per la particularitat d’estes festes, la valoració que fem és de moltíssima preocupació», lamenta Illa.

 

Tot i que la preocupació és màxima al govern espanyol, el ministre de Sanitat ha confirmat que l’executiu no té previst implantar un confinament total perquè el pla de resposta actual ha conseguit guanyar la segona onada de contagis de coronavirus.

 

«Pensem que amb les actuacions de resposta que ens vam marcar a l’octubre hi ha suficient camp d’actuació per a poder doblegar els increments de casos», ha dit Illa, per a finalitzar avisant que venen «setmanes molt complicades», a demés d’insistir que s’ha de tindre «la guàrdia molt alta» i que s’ha de seguir «al peu de la lletra» els consells de les autoritats sanitàries.

 

 

Silvia Calzón, secretària d’Estat de Sanitat, dona suport a les «mesures intermèdies» 

La secretària d’Estat de Sanitat, Silvia Cazón, ha afirmat que amb els «instrument actuals» es pot evitar confinar a la població com al començament de la pandèmia, considerant que hi ha «mesures intermèdies» que es poden «aplicar amb una precisió quirúrgica» per a frenar la propagació del coronavirus.

 

Calzón va apuntar al programa ‘Hoy por Hoy’ de la CadenaSer que ja estan veient «el que poden ser els efectes d’una major mobilitat i la relaxació» durant les festes de Nadal, encara que, segons ha assenyalat, totes les comunitats autònomes han tingut «un cert grau de tensió».

 

 

Sobre el ritme de vacunació en Espanya

Preguntada per la vacunació, Calzón explica que el ritme d’administració de les dosis «ha d’anar millorant», però que la «màquina està començant a rutllar». I les dades evolucionen de manera favorable cada dia per «l’esforç que s’està implementant per part de les comunitats autònomes».

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.