El govern espanyol pren una decisió definitiva sobre el confinament total

 

Davant de la imminent arribada de la tercera onada, molts es pregunten si el govern espanyol prendrà mesures encara més dures de les que actualment està aplicant per a controlar la pandèmia del Covid-19. Una de les que més es comenten és la del confinament domiciliari. Tot i ser una mesura que es troba sobre la taula d’algunes comunitats, com Castella i Lleó, el govern ha tornat a deixar clar que no pensa implantar un confinament com al març.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebutjat que siga necessari imposar un confinament total de la població encara que ha advertit que l’evolució actual dels contagis de coronavirus està provocant una situació a Espanya de «moltíssima preocupació».

 

En una roda de premsa celebrada este 7 de gener a Barcelona, Illa ha afirmat que les mesures que s’estan establint a les comunitats autònomes són «proporcionades» a l’estat sanitari de les seues regions i el govern dona suport en tot moment perquè són mesures que s’estan duent a terme d’acord amb el pla d”Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió del Covid-19′.

 

A demés, Salvador Illa ha anunciat també que les dosis de la vacuna de Moderna arribaran a Espanya en només «7 o 10 dies, amb un total de 600.000 dosis, que seran rebudes en sis o set setmanes».

 

«Venen setmanes molt complicades», advertix Salvador Illa

Tot i això, el titular de Sanitat ha recalcat que existix una «preocupació molt alta» per l’evolució de la pandèmia  «Ahir van acabar les festes de Nadal i tornem a un procés de normalitat i, encara que puga haver un retard en la notificació de casos per la particularitat d’estes festes, la valoració que fem és de moltíssima preocupació», lamenta Illa.

 

Tot i que la preocupació és màxima al govern espanyol, el ministre de Sanitat ha confirmat que l’executiu no té previst implantar un confinament total perquè el pla de resposta actual ha conseguit guanyar la segona onada de contagis de coronavirus.

 

«Pensem que amb les actuacions de resposta que ens vam marcar a l’octubre hi ha suficient camp d’actuació per a poder doblegar els increments de casos», ha dit Illa, per a finalitzar avisant que venen «setmanes molt complicades», a demés d’insistir que s’ha de tindre «la guàrdia molt alta» i que s’ha de seguir «al peu de la lletra» els consells de les autoritats sanitàries.

 

 

Silvia Calzón, secretària d’Estat de Sanitat, dona suport a les «mesures intermèdies» 

La secretària d’Estat de Sanitat, Silvia Cazón, ha afirmat que amb els «instrument actuals» es pot evitar confinar a la població com al començament de la pandèmia, considerant que hi ha «mesures intermèdies» que es poden «aplicar amb una precisió quirúrgica» per a frenar la propagació del coronavirus.

 

Calzón va apuntar al programa ‘Hoy por Hoy’ de la CadenaSer que ja estan veient «el que poden ser els efectes d’una major mobilitat i la relaxació» durant les festes de Nadal, encara que, segons ha assenyalat, totes les comunitats autònomes han tingut «un cert grau de tensió».

 

 

Sobre el ritme de vacunació en Espanya

Preguntada per la vacunació, Calzón explica que el ritme d’administració de les dosis «ha d’anar millorant», però que la «màquina està començant a rutllar». I les dades evolucionen de manera favorable cada dia per «l’esforç que s’està implementant per part de les comunitats autònomes».

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.