15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El govern espanyol pren una decisió definitiva sobre el confinament total

 

Davant de la imminent arribada de la tercera onada, molts es pregunten si el govern espanyol prendrà mesures encara més dures de les que actualment està aplicant per a controlar la pandèmia del Covid-19. Una de les que més es comenten és la del confinament domiciliari. Tot i ser una mesura que es troba sobre la taula d’algunes comunitats, com Castella i Lleó, el govern ha tornat a deixar clar que no pensa implantar un confinament com al març.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebutjat que siga necessari imposar un confinament total de la població encara que ha advertit que l’evolució actual dels contagis de coronavirus està provocant una situació a Espanya de «moltíssima preocupació».

 

En una roda de premsa celebrada este 7 de gener a Barcelona, Illa ha afirmat que les mesures que s’estan establint a les comunitats autònomes són «proporcionades» a l’estat sanitari de les seues regions i el govern dona suport en tot moment perquè són mesures que s’estan duent a terme d’acord amb el pla d”Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió del Covid-19′.

 

A demés, Salvador Illa ha anunciat també que les dosis de la vacuna de Moderna arribaran a Espanya en només «7 o 10 dies, amb un total de 600.000 dosis, que seran rebudes en sis o set setmanes».

 

«Venen setmanes molt complicades», advertix Salvador Illa

Tot i això, el titular de Sanitat ha recalcat que existix una «preocupació molt alta» per l’evolució de la pandèmia  «Ahir van acabar les festes de Nadal i tornem a un procés de normalitat i, encara que puga haver un retard en la notificació de casos per la particularitat d’estes festes, la valoració que fem és de moltíssima preocupació», lamenta Illa.

 

Tot i que la preocupació és màxima al govern espanyol, el ministre de Sanitat ha confirmat que l’executiu no té previst implantar un confinament total perquè el pla de resposta actual ha conseguit guanyar la segona onada de contagis de coronavirus.

 

«Pensem que amb les actuacions de resposta que ens vam marcar a l’octubre hi ha suficient camp d’actuació per a poder doblegar els increments de casos», ha dit Illa, per a finalitzar avisant que venen «setmanes molt complicades», a demés d’insistir que s’ha de tindre «la guàrdia molt alta» i que s’ha de seguir «al peu de la lletra» els consells de les autoritats sanitàries.

 

 

Silvia Calzón, secretària d’Estat de Sanitat, dona suport a les «mesures intermèdies» 

La secretària d’Estat de Sanitat, Silvia Cazón, ha afirmat que amb els «instrument actuals» es pot evitar confinar a la població com al començament de la pandèmia, considerant que hi ha «mesures intermèdies» que es poden «aplicar amb una precisió quirúrgica» per a frenar la propagació del coronavirus.

 

Calzón va apuntar al programa ‘Hoy por Hoy’ de la CadenaSer que ja estan veient «el que poden ser els efectes d’una major mobilitat i la relaxació» durant les festes de Nadal, encara que, segons ha assenyalat, totes les comunitats autònomes han tingut «un cert grau de tensió».

 

 

Sobre el ritme de vacunació en Espanya

Preguntada per la vacunació, Calzón explica que el ritme d’administració de les dosis «ha d’anar millorant», però que la «màquina està començant a rutllar». I les dades evolucionen de manera favorable cada dia per «l’esforç que s’està implementant per part de les comunitats autònomes».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.