El govern espanyol pren una decisió definitiva sobre el confinament total

 

Davant de la imminent arribada de la tercera onada, molts es pregunten si el govern espanyol prendrà mesures encara més dures de les que actualment està aplicant per a controlar la pandèmia del Covid-19. Una de les que més es comenten és la del confinament domiciliari. Tot i ser una mesura que es troba sobre la taula d’algunes comunitats, com Castella i Lleó, el govern ha tornat a deixar clar que no pensa implantar un confinament com al març.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebutjat que siga necessari imposar un confinament total de la població encara que ha advertit que l’evolució actual dels contagis de coronavirus està provocant una situació a Espanya de «moltíssima preocupació».

 

En una roda de premsa celebrada este 7 de gener a Barcelona, Illa ha afirmat que les mesures que s’estan establint a les comunitats autònomes són «proporcionades» a l’estat sanitari de les seues regions i el govern dona suport en tot moment perquè són mesures que s’estan duent a terme d’acord amb el pla d»Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió del Covid-19′.

 

A demés, Salvador Illa ha anunciat també que les dosis de la vacuna de Moderna arribaran a Espanya en només «7 o 10 dies, amb un total de 600.000 dosis, que seran rebudes en sis o set setmanes».

 

«Venen setmanes molt complicades», advertix Salvador Illa

Tot i això, el titular de Sanitat ha recalcat que existix una «preocupació molt alta» per l’evolució de la pandèmia  «Ahir van acabar les festes de Nadal i tornem a un procés de normalitat i, encara que puga haver un retard en la notificació de casos per la particularitat d’estes festes, la valoració que fem és de moltíssima preocupació», lamenta Illa.

 

Tot i que la preocupació és màxima al govern espanyol, el ministre de Sanitat ha confirmat que l’executiu no té previst implantar un confinament total perquè el pla de resposta actual ha conseguit guanyar la segona onada de contagis de coronavirus.

 

«Pensem que amb les actuacions de resposta que ens vam marcar a l’octubre hi ha suficient camp d’actuació per a poder doblegar els increments de casos», ha dit Illa, per a finalitzar avisant que venen «setmanes molt complicades», a demés d’insistir que s’ha de tindre «la guàrdia molt alta» i que s’ha de seguir «al peu de la lletra» els consells de les autoritats sanitàries.

 

 

Silvia Calzón, secretària d’Estat de Sanitat, dona suport a les «mesures intermèdies» 

La secretària d’Estat de Sanitat, Silvia Cazón, ha afirmat que amb els «instrument actuals» es pot evitar confinar a la població com al començament de la pandèmia, considerant que hi ha «mesures intermèdies» que es poden «aplicar amb una precisió quirúrgica» per a frenar la propagació del coronavirus.

 

Calzón va apuntar al programa ‘Hoy por Hoy’ de la CadenaSer que ja estan veient «el que poden ser els efectes d’una major mobilitat i la relaxació» durant les festes de Nadal, encara que, segons ha assenyalat, totes les comunitats autònomes han tingut «un cert grau de tensió».

 

 

Sobre el ritme de vacunació en Espanya

Preguntada per la vacunació, Calzón explica que el ritme d’administració de les dosis «ha d’anar millorant», però que la «màquina està començant a rutllar». I les dades evolucionen de manera favorable cada dia per «l’esforç que s’està implementant per part de les comunitats autònomes».

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.