El govern espanyol pren una decisió definitiva sobre el confinament total

 

Davant de la imminent arribada de la tercera onada, molts es pregunten si el govern espanyol prendrà mesures encara més dures de les que actualment està aplicant per a controlar la pandèmia del Covid-19. Una de les que més es comenten és la del confinament domiciliari. Tot i ser una mesura que es troba sobre la taula d’algunes comunitats, com Castella i Lleó, el govern ha tornat a deixar clar que no pensa implantar un confinament com al març.

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha rebutjat que siga necessari imposar un confinament total de la població encara que ha advertit que l’evolució actual dels contagis de coronavirus està provocant una situació a Espanya de «moltíssima preocupació».

 

En una roda de premsa celebrada este 7 de gener a Barcelona, Illa ha afirmat que les mesures que s’estan establint a les comunitats autònomes són «proporcionades» a l’estat sanitari de les seues regions i el govern dona suport en tot moment perquè són mesures que s’estan duent a terme d’acord amb el pla d”Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió del Covid-19′.

 

A demés, Salvador Illa ha anunciat també que les dosis de la vacuna de Moderna arribaran a Espanya en només «7 o 10 dies, amb un total de 600.000 dosis, que seran rebudes en sis o set setmanes».

 

«Venen setmanes molt complicades», advertix Salvador Illa

Tot i això, el titular de Sanitat ha recalcat que existix una «preocupació molt alta» per l’evolució de la pandèmia  «Ahir van acabar les festes de Nadal i tornem a un procés de normalitat i, encara que puga haver un retard en la notificació de casos per la particularitat d’estes festes, la valoració que fem és de moltíssima preocupació», lamenta Illa.

 

Tot i que la preocupació és màxima al govern espanyol, el ministre de Sanitat ha confirmat que l’executiu no té previst implantar un confinament total perquè el pla de resposta actual ha conseguit guanyar la segona onada de contagis de coronavirus.

 

«Pensem que amb les actuacions de resposta que ens vam marcar a l’octubre hi ha suficient camp d’actuació per a poder doblegar els increments de casos», ha dit Illa, per a finalitzar avisant que venen «setmanes molt complicades», a demés d’insistir que s’ha de tindre «la guàrdia molt alta» i que s’ha de seguir «al peu de la lletra» els consells de les autoritats sanitàries.

 

 

Silvia Calzón, secretària d’Estat de Sanitat, dona suport a les «mesures intermèdies» 

La secretària d’Estat de Sanitat, Silvia Cazón, ha afirmat que amb els «instrument actuals» es pot evitar confinar a la població com al començament de la pandèmia, considerant que hi ha «mesures intermèdies» que es poden «aplicar amb una precisió quirúrgica» per a frenar la propagació del coronavirus.

 

Calzón va apuntar al programa ‘Hoy por Hoy’ de la CadenaSer que ja estan veient «el que poden ser els efectes d’una major mobilitat i la relaxació» durant les festes de Nadal, encara que, segons ha assenyalat, totes les comunitats autònomes han tingut «un cert grau de tensió».

 

 

Sobre el ritme de vacunació en Espanya

Preguntada per la vacunació, Calzón explica que el ritme d’administració de les dosis «ha d’anar millorant», però que la «màquina està començant a rutllar». I les dades evolucionen de manera favorable cada dia per «l’esforç que s’està implementant per part de les comunitats autònomes».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.