13.7 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Grups de 10 persones i per horaris: El govern ja sap com anirem a la platja

Turistes passejant per les platges d'Adeje (Tenerife) i amb mascaretes el 28 de febrer del 2020

Arxiu | EFE

 

A mesura que avancen els dies, el govern i els ajuntaments van perfilant com serà la nova normalitat. Una pregunta que molts es fan és si podrem anar a les platges este estiu, i de fet, en els últims dies, ajuntaments i experts han posat damunt la taula nombroses opcions. Ara, el govern ha enviat a les comunitats una proposta que pretén unificar les mesures.

 

Si alguna cosa està decidida és que no es voran aglomeracions en les platges en els pròxims mesos. Segons publica el diari ‘El País’, entre les propostes de govern s’inclou la distància social: els para-sols i les tovalloles haurien de mantindre una distància de mínim dos metres.

 

Límit de deu persones

A demés, es preveu que l’accés a les platges estiga controlat i hi haja aforament limitat, i els grups siguen de màxim deu persones. El govern també vol evitar el deport en grup o la instal·lació d’infraestructures per al joc. A demés, serà d’obligat compliment la desinfecció diària de dutxes i mobiliari urbà.

 

D’altra banda, Fernando Simón ha assegurat este dijous 7 de maig que «les platges amb més vent el que fan és dispersar encara més els possibles virus». Tot i això, pareix que el vent, en principi, no seria un factor que obligara a augmentar més la distància social entre els banyistes.

 

Horaris marcats per a passejar per l’arena

Els passejos per la vora de la mar també patiran certes restriccions. Des de l’Executiu plantegen possibles franges horàries, com ara a primera hora del matí i última de la vesprada. Alguns municipis espanyols ja s’estan avançant als possibles escenaris. Per exemple, la platja de Salobreña, en Granada, volen fixar les distàncies amb blocs de formigó.

 

En la platja de la Malva-rosa, a València, ja està permesa la natació entre les 06:00 i les 10:00 del matí i en el mateix horari a partir de demà es podrà fer deport en les platges de Barcelona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.