Grups de 10 persones i per horaris: El govern ja sap com anirem a la platja

Turistes passejant per les platges d'Adeje (Tenerife) i amb mascaretes el 28 de febrer del 2020

Arxiu | EFE

 

A mesura que avancen els dies, el govern i els ajuntaments van perfilant com serà la nova normalitat. Una pregunta que molts es fan és si podrem anar a les platges este estiu, i de fet, en els últims dies, ajuntaments i experts han posat damunt la taula nombroses opcions. Ara, el govern ha enviat a les comunitats una proposta que pretén unificar les mesures.

 

Si alguna cosa està decidida és que no es voran aglomeracions en les platges en els pròxims mesos. Segons publica el diari ‘El País’, entre les propostes de govern s’inclou la distància social: els para-sols i les tovalloles haurien de mantindre una distància de mínim dos metres.

 

Límit de deu persones

A demés, es preveu que l’accés a les platges estiga controlat i hi haja aforament limitat, i els grups siguen de màxim deu persones. El govern també vol evitar el deport en grup o la instal·lació d’infraestructures per al joc. A demés, serà d’obligat compliment la desinfecció diària de dutxes i mobiliari urbà.

 

D’altra banda, Fernando Simón ha assegurat este dijous 7 de maig que «les platges amb més vent el que fan és dispersar encara més els possibles virus». Tot i això, pareix que el vent, en principi, no seria un factor que obligara a augmentar més la distància social entre els banyistes.

 

Horaris marcats per a passejar per l’arena

Els passejos per la vora de la mar també patiran certes restriccions. Des de l’Executiu plantegen possibles franges horàries, com ara a primera hora del matí i última de la vesprada. Alguns municipis espanyols ja s’estan avançant als possibles escenaris. Per exemple, la platja de Salobreña, en Granada, volen fixar les distàncies amb blocs de formigó.

 

En la platja de la Malva-rosa, a València, ja està permesa la natació entre les 06:00 i les 10:00 del matí i en el mateix horari a partir de demà es podrà fer deport en les platges de Barcelona.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.