Grups de 10 persones i per horaris: El govern ja sap com anirem a la platja

Turistes passejant per les platges d'Adeje (Tenerife) i amb mascaretes el 28 de febrer del 2020

Arxiu | EFE

 

A mesura que avancen els dies, el govern i els ajuntaments van perfilant com serà la nova normalitat. Una pregunta que molts es fan és si podrem anar a les platges este estiu, i de fet, en els últims dies, ajuntaments i experts han posat damunt la taula nombroses opcions. Ara, el govern ha enviat a les comunitats una proposta que pretén unificar les mesures.

 

Si alguna cosa està decidida és que no es voran aglomeracions en les platges en els pròxims mesos. Segons publica el diari ‘El País’, entre les propostes de govern s’inclou la distància social: els para-sols i les tovalloles haurien de mantindre una distància de mínim dos metres.

 

Límit de deu persones

A demés, es preveu que l’accés a les platges estiga controlat i hi haja aforament limitat, i els grups siguen de màxim deu persones. El govern també vol evitar el deport en grup o la instal·lació d’infraestructures per al joc. A demés, serà d’obligat compliment la desinfecció diària de dutxes i mobiliari urbà.

 

D’altra banda, Fernando Simón ha assegurat este dijous 7 de maig que «les platges amb més vent el que fan és dispersar encara més els possibles virus». Tot i això, pareix que el vent, en principi, no seria un factor que obligara a augmentar més la distància social entre els banyistes.

 

Horaris marcats per a passejar per l’arena

Els passejos per la vora de la mar també patiran certes restriccions. Des de l’Executiu plantegen possibles franges horàries, com ara a primera hora del matí i última de la vesprada. Alguns municipis espanyols ja s’estan avançant als possibles escenaris. Per exemple, la platja de Salobreña, en Granada, volen fixar les distàncies amb blocs de formigó.

 

En la platja de la Malva-rosa, a València, ja està permesa la natació entre les 06:00 i les 10:00 del matí i en el mateix horari a partir de demà es podrà fer deport en les platges de Barcelona.

Últimes notícies

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.