Grups de 10 persones i per horaris: El govern ja sap com anirem a la platja

Turistes passejant per les platges d'Adeje (Tenerife) i amb mascaretes el 28 de febrer del 2020

Arxiu | EFE

 

A mesura que avancen els dies, el govern i els ajuntaments van perfilant com serà la nova normalitat. Una pregunta que molts es fan és si podrem anar a les platges este estiu, i de fet, en els últims dies, ajuntaments i experts han posat damunt la taula nombroses opcions. Ara, el govern ha enviat a les comunitats una proposta que pretén unificar les mesures.

 

Si alguna cosa està decidida és que no es voran aglomeracions en les platges en els pròxims mesos. Segons publica el diari ‘El País’, entre les propostes de govern s’inclou la distància social: els para-sols i les tovalloles haurien de mantindre una distància de mínim dos metres.

 

Límit de deu persones

A demés, es preveu que l’accés a les platges estiga controlat i hi haja aforament limitat, i els grups siguen de màxim deu persones. El govern també vol evitar el deport en grup o la instal·lació d’infraestructures per al joc. A demés, serà d’obligat compliment la desinfecció diària de dutxes i mobiliari urbà.

 

D’altra banda, Fernando Simón ha assegurat este dijous 7 de maig que «les platges amb més vent el que fan és dispersar encara més els possibles virus». Tot i això, pareix que el vent, en principi, no seria un factor que obligara a augmentar més la distància social entre els banyistes.

 

Horaris marcats per a passejar per l’arena

Els passejos per la vora de la mar també patiran certes restriccions. Des de l’Executiu plantegen possibles franges horàries, com ara a primera hora del matí i última de la vesprada. Alguns municipis espanyols ja s’estan avançant als possibles escenaris. Per exemple, la platja de Salobreña, en Granada, volen fixar les distàncies amb blocs de formigó.

 

En la platja de la Malva-rosa, a València, ja està permesa la natació entre les 06:00 i les 10:00 del matí i en el mateix horari a partir de demà es podrà fer deport en les platges de Barcelona.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.