Grups de 10 persones i per horaris: El govern ja sap com anirem a la platja

Turistes passejant per les platges d'Adeje (Tenerife) i amb mascaretes el 28 de febrer del 2020

Arxiu | EFE

 

A mesura que avancen els dies, el govern i els ajuntaments van perfilant com serà la nova normalitat. Una pregunta que molts es fan és si podrem anar a les platges este estiu, i de fet, en els últims dies, ajuntaments i experts han posat damunt la taula nombroses opcions. Ara, el govern ha enviat a les comunitats una proposta que pretén unificar les mesures.

 

Si alguna cosa està decidida és que no es voran aglomeracions en les platges en els pròxims mesos. Segons publica el diari ‘El País’, entre les propostes de govern s’inclou la distància social: els para-sols i les tovalloles haurien de mantindre una distància de mínim dos metres.

 

Límit de deu persones

A demés, es preveu que l’accés a les platges estiga controlat i hi haja aforament limitat, i els grups siguen de màxim deu persones. El govern també vol evitar el deport en grup o la instal·lació d’infraestructures per al joc. A demés, serà d’obligat compliment la desinfecció diària de dutxes i mobiliari urbà.

 

D’altra banda, Fernando Simón ha assegurat este dijous 7 de maig que «les platges amb més vent el que fan és dispersar encara més els possibles virus». Tot i això, pareix que el vent, en principi, no seria un factor que obligara a augmentar més la distància social entre els banyistes.

 

Horaris marcats per a passejar per l’arena

Els passejos per la vora de la mar també patiran certes restriccions. Des de l’Executiu plantegen possibles franges horàries, com ara a primera hora del matí i última de la vesprada. Alguns municipis espanyols ja s’estan avançant als possibles escenaris. Per exemple, la platja de Salobreña, en Granada, volen fixar les distàncies amb blocs de formigó.

 

En la platja de la Malva-rosa, a València, ja està permesa la natació entre les 06:00 i les 10:00 del matí i en el mateix horari a partir de demà es podrà fer deport en les platges de Barcelona.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.