Habitatge establix una suspensió en el pagament del lloguer de locals públics per a autònoms i pimes

Ajornen el pagament dels autònoms | València Diari

 

La Vicepresidència segona i el conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha establit una moratòria del pagament del lloguer dels locals propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), una de les mesures extraordinàries que el Consell està aplicant per a ajudar autònoms i xicotetes empreses a fer front a la situació de crisi provocada pel coronavirus.

 

La moratòria s‘establix per a un termini de tres mesos, cosa per la que s’ha acordat no remetre els rebuts de les rendes del lloguer corresponents als mesos d’abril, maig i juny, ja que el de març ja va ser emés al començament de mes, tal com establix el règim habitual. Estos lloguers es pagaran en els sis mesos següents a la finalització de la moratòria, segons ha informat el departament dirigit per Rubén Martínez Dalmau en un comunicat.

 

Amb caràcter excepcional, els inquilins d’aquells locals que es vegen afectats per les conseqüències econòmiques del coronavirus podran sol·licitar una bonificació del 100% de l’arrendament. Per a això, hauran d’acreditar determinades condicions com, per exemple, la suspensió de l’activitat o la pèrdua d’ingressos, i s’estudiarà en cada cas la possible bonificació.

 

Suspensió del pagament de lloguers de les cases públiques

Esta mesura complementa la ja anunciada esta setmana per Martínez Dalmau, que suspén durant tres mesos el pagament de les rendes del lloguer a tots els residents de totes les cases en lloguer que formen el parc públic de la Generalitat.

 

Segons Martínez Dalmau, «des del Consell estem prenent les mesures necessàries per a intentar reduir al màxim l’impacte econòmic i social que està causant esta crisi provocada pel coronavirus i el confinament que requerix per a fer-li front».

 

A demés, s’ha informat que els inquilins que siguen susceptibles de beneficiar-se d’estes bonificacions poden posar-se en contacte amb els telèfons i correus que apareixen en la web. Per a locals de València i Castelló, el 96 196 47 00 i correu electrònic actius_evha@gva.es. Per a Alacant, el 96 593 82 55 i correu electrònic activosalicante_evha@gva.es.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.