Habitatge establix una suspensió en el pagament del lloguer de locals públics per a autònoms i pimes

Ajornen el pagament dels autònoms | València Diari

 

La Vicepresidència segona i el conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha establit una moratòria del pagament del lloguer dels locals propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), una de les mesures extraordinàries que el Consell està aplicant per a ajudar autònoms i xicotetes empreses a fer front a la situació de crisi provocada pel coronavirus.

 

La moratòria s‘establix per a un termini de tres mesos, cosa per la que s’ha acordat no remetre els rebuts de les rendes del lloguer corresponents als mesos d’abril, maig i juny, ja que el de març ja va ser emés al començament de mes, tal com establix el règim habitual. Estos lloguers es pagaran en els sis mesos següents a la finalització de la moratòria, segons ha informat el departament dirigit per Rubén Martínez Dalmau en un comunicat.

 

Amb caràcter excepcional, els inquilins d’aquells locals que es vegen afectats per les conseqüències econòmiques del coronavirus podran sol·licitar una bonificació del 100% de l’arrendament. Per a això, hauran d’acreditar determinades condicions com, per exemple, la suspensió de l’activitat o la pèrdua d’ingressos, i s’estudiarà en cada cas la possible bonificació.

 

Suspensió del pagament de lloguers de les cases públiques

Esta mesura complementa la ja anunciada esta setmana per Martínez Dalmau, que suspén durant tres mesos el pagament de les rendes del lloguer a tots els residents de totes les cases en lloguer que formen el parc públic de la Generalitat.

 

Segons Martínez Dalmau, «des del Consell estem prenent les mesures necessàries per a intentar reduir al màxim l’impacte econòmic i social que està causant esta crisi provocada pel coronavirus i el confinament que requerix per a fer-li front».

 

A demés, s’ha informat que els inquilins que siguen susceptibles de beneficiar-se d’estes bonificacions poden posar-se en contacte amb els telèfons i correus que apareixen en la web. Per a locals de València i Castelló, el 96 196 47 00 i correu electrònic actius_evha@gva.es. Per a Alacant, el 96 593 82 55 i correu electrònic activosalicante_evha@gva.es.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.