Habitatge establix una suspensió en el pagament del lloguer de locals públics per a autònoms i pimes

Ajornen el pagament dels autònoms | València Diari

 

La Vicepresidència segona i el conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha establit una moratòria del pagament del lloguer dels locals propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), una de les mesures extraordinàries que el Consell està aplicant per a ajudar autònoms i xicotetes empreses a fer front a la situació de crisi provocada pel coronavirus.

 

La moratòria s‘establix per a un termini de tres mesos, cosa per la que s’ha acordat no remetre els rebuts de les rendes del lloguer corresponents als mesos d’abril, maig i juny, ja que el de març ja va ser emés al començament de mes, tal com establix el règim habitual. Estos lloguers es pagaran en els sis mesos següents a la finalització de la moratòria, segons ha informat el departament dirigit per Rubén Martínez Dalmau en un comunicat.

 

Amb caràcter excepcional, els inquilins d’aquells locals que es vegen afectats per les conseqüències econòmiques del coronavirus podran sol·licitar una bonificació del 100% de l’arrendament. Per a això, hauran d’acreditar determinades condicions com, per exemple, la suspensió de l’activitat o la pèrdua d’ingressos, i s’estudiarà en cada cas la possible bonificació.

 

Suspensió del pagament de lloguers de les cases públiques

Esta mesura complementa la ja anunciada esta setmana per Martínez Dalmau, que suspén durant tres mesos el pagament de les rendes del lloguer a tots els residents de totes les cases en lloguer que formen el parc públic de la Generalitat.

 

Segons Martínez Dalmau, «des del Consell estem prenent les mesures necessàries per a intentar reduir al màxim l’impacte econòmic i social que està causant esta crisi provocada pel coronavirus i el confinament que requerix per a fer-li front».

 

A demés, s’ha informat que els inquilins que siguen susceptibles de beneficiar-se d’estes bonificacions poden posar-se en contacte amb els telèfons i correus que apareixen en la web. Per a locals de València i Castelló, el 96 196 47 00 i correu electrònic actius_evha@gva.es. Per a Alacant, el 96 593 82 55 i correu electrònic activosalicante_evha@gva.es.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.