Habitatge establix una suspensió en el pagament del lloguer de locals públics per a autònoms i pimes

Ajornen el pagament dels autònoms | València Diari

 

La Vicepresidència segona i el conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha establit una moratòria del pagament del lloguer dels locals propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), una de les mesures extraordinàries que el Consell està aplicant per a ajudar autònoms i xicotetes empreses a fer front a la situació de crisi provocada pel coronavirus.

 

La moratòria s‘establix per a un termini de tres mesos, cosa per la que s’ha acordat no remetre els rebuts de les rendes del lloguer corresponents als mesos d’abril, maig i juny, ja que el de març ja va ser emés al començament de mes, tal com establix el règim habitual. Estos lloguers es pagaran en els sis mesos següents a la finalització de la moratòria, segons ha informat el departament dirigit per Rubén Martínez Dalmau en un comunicat.

 

Amb caràcter excepcional, els inquilins d’aquells locals que es vegen afectats per les conseqüències econòmiques del coronavirus podran sol·licitar una bonificació del 100% de l’arrendament. Per a això, hauran d’acreditar determinades condicions com, per exemple, la suspensió de l’activitat o la pèrdua d’ingressos, i s’estudiarà en cada cas la possible bonificació.

 

Suspensió del pagament de lloguers de les cases públiques

Esta mesura complementa la ja anunciada esta setmana per Martínez Dalmau, que suspén durant tres mesos el pagament de les rendes del lloguer a tots els residents de totes les cases en lloguer que formen el parc públic de la Generalitat.

 

Segons Martínez Dalmau, «des del Consell estem prenent les mesures necessàries per a intentar reduir al màxim l’impacte econòmic i social que està causant esta crisi provocada pel coronavirus i el confinament que requerix per a fer-li front».

 

A demés, s’ha informat que els inquilins que siguen susceptibles de beneficiar-se d’estes bonificacions poden posar-se en contacte amb els telèfons i correus que apareixen en la web. Per a locals de València i Castelló, el 96 196 47 00 i correu electrònic actius_evha@gva.es. Per a Alacant, el 96 593 82 55 i correu electrònic activosalicante_evha@gva.es.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.