Habitatge establix una suspensió en el pagament del lloguer de locals públics per a autònoms i pimes

Ajornen el pagament dels autònoms | València Diari

 

La Vicepresidència segona i el conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha establit una moratòria del pagament del lloguer dels locals propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), una de les mesures extraordinàries que el Consell està aplicant per a ajudar autònoms i xicotetes empreses a fer front a la situació de crisi provocada pel coronavirus.

 

La moratòria s‘establix per a un termini de tres mesos, cosa per la que s’ha acordat no remetre els rebuts de les rendes del lloguer corresponents als mesos d’abril, maig i juny, ja que el de març ja va ser emés al començament de mes, tal com establix el règim habitual. Estos lloguers es pagaran en els sis mesos següents a la finalització de la moratòria, segons ha informat el departament dirigit per Rubén Martínez Dalmau en un comunicat.

 

Amb caràcter excepcional, els inquilins d’aquells locals que es vegen afectats per les conseqüències econòmiques del coronavirus podran sol·licitar una bonificació del 100% de l’arrendament. Per a això, hauran d’acreditar determinades condicions com, per exemple, la suspensió de l’activitat o la pèrdua d’ingressos, i s’estudiarà en cada cas la possible bonificació.

 

Suspensió del pagament de lloguers de les cases públiques

Esta mesura complementa la ja anunciada esta setmana per Martínez Dalmau, que suspén durant tres mesos el pagament de les rendes del lloguer a tots els residents de totes les cases en lloguer que formen el parc públic de la Generalitat.

 

Segons Martínez Dalmau, «des del Consell estem prenent les mesures necessàries per a intentar reduir al màxim l’impacte econòmic i social que està causant esta crisi provocada pel coronavirus i el confinament que requerix per a fer-li front».

 

A demés, s’ha informat que els inquilins que siguen susceptibles de beneficiar-se d’estes bonificacions poden posar-se en contacte amb els telèfons i correus que apareixen en la web. Per a locals de València i Castelló, el 96 196 47 00 i correu electrònic actius_evha@gva.es. Per a Alacant, el 96 593 82 55 i correu electrònic activosalicante_evha@gva.es.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.