Habitatge social per a les dones víctimes de la violència de gènere

 

La Diputació de València posarà en marxa una xarxa d’habitatge social a la província dirigida a dones víctimes de la violència de gènere. La Delegació d’Igualtat que dirigeix Eli García ultima amb la SAREB la signatura d’un conveni de col·laboració, a través del qual la corporació provincial gestionarà el pagament mensual del lloguer d’immobles en diferents municipis valencians de mitjana i xicoteta grandària per a iniciar este projecte que té com a objectiu la integració de dones afectades per la violència masclista.

La diputada d’Igualtat, Eli García, explica que la intenció d’este projecte de la Diputació és “posar la primera pedra d’una iniciativa social molt necessària que tracta de donar una eixida i integrar a dones que travessen situacions límit després d’haver patit violència de gènere”. “Estem treballant amb la Sareb per a disposar de pisos en diferents municipis amb els quals donar la millor resposta possible a la situació d’emergència social en la qual es troben dones que acudeixen als serveis d’Igualtat d’ajuntaments o associacions demanant ajuda”, afig García.

La Diputació s’encarregarà d’abonar a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) el lloguer mensual d’estos habitatges, una mica més de 100 euros mensuals per cadascuna d’elles, i condicionar els immobles perquè les futures inquilines disposen d’un habitatge digne en la qual poder refer les seues vides.

Al principi, els habitatges de les quals disposarà la delegació provincial d’Igualtat estaran localitzats en municipis de mitjana i xicoteta grandària i, en la mesura que siga possible, es pretén que estiguen en una mateixa zona per a facilitar la integració de les beneficiàries. “Estes dones han passat per situacions molt complexes i el fet de tindre a prop a altres dones que han viscut experiències semblants pot ser una ajuda molt positiva”, explica la diputada.

L’actuació s’integra igualment en el marc de les polítiques activades per l’àrea provincial d’Igualtat a través de la seua Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere, una iniciativa que compta ja amb més d’un centenar d’ajuntaments implicats i que té com a fi oferir la millor resposta possible davant la barbàrie masclista.

Marc estatal

 

La iniciativa de la Diputació de València s’emmarca en el Protocol estatal sobre Lloguer Social d’Habitatges que va signar el mes de febrer passat el president del Govern, Pedro Sánchez, i que incrementa el nombre d’immobles amb lloguer reduït a la disposició de famílies i persones vulnerables a través de la Sareb. El protocol està signat a tres bandes pels Ministeris de Transports i Assumptes Econòmics i la Sareb amb la finalitat de posar a la disposició de comunitats autònomes i entitats locals 5.000 nous habitatges, una quantitat que es duplicarà a mitjà termini.

En virtut d’este acord, la Sareb cedeix els habitatges a les comunitats autònomes i entitats locals i el ministeri assumeix parcialment les despeses de la cessió i els treballs de rehabilitació necessaris per a garantir l’habitabilitat dels habitatges.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.