19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Habitatge social per a les dones víctimes de la violència de gènere

 

La Diputació de València posarà en marxa una xarxa d’habitatge social a la província dirigida a dones víctimes de la violència de gènere. La Delegació d’Igualtat que dirigeix Eli García ultima amb la SAREB la signatura d’un conveni de col·laboració, a través del qual la corporació provincial gestionarà el pagament mensual del lloguer d’immobles en diferents municipis valencians de mitjana i xicoteta grandària per a iniciar este projecte que té com a objectiu la integració de dones afectades per la violència masclista.

La diputada d’Igualtat, Eli García, explica que la intenció d’este projecte de la Diputació és “posar la primera pedra d’una iniciativa social molt necessària que tracta de donar una eixida i integrar a dones que travessen situacions límit després d’haver patit violència de gènere”. “Estem treballant amb la Sareb per a disposar de pisos en diferents municipis amb els quals donar la millor resposta possible a la situació d’emergència social en la qual es troben dones que acudeixen als serveis d’Igualtat d’ajuntaments o associacions demanant ajuda”, afig García.

La Diputació s’encarregarà d’abonar a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) el lloguer mensual d’estos habitatges, una mica més de 100 euros mensuals per cadascuna d’elles, i condicionar els immobles perquè les futures inquilines disposen d’un habitatge digne en la qual poder refer les seues vides.

Al principi, els habitatges de les quals disposarà la delegació provincial d’Igualtat estaran localitzats en municipis de mitjana i xicoteta grandària i, en la mesura que siga possible, es pretén que estiguen en una mateixa zona per a facilitar la integració de les beneficiàries. “Estes dones han passat per situacions molt complexes i el fet de tindre a prop a altres dones que han viscut experiències semblants pot ser una ajuda molt positiva”, explica la diputada.

L’actuació s’integra igualment en el marc de les polítiques activades per l’àrea provincial d’Igualtat a través de la seua Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere, una iniciativa que compta ja amb més d’un centenar d’ajuntaments implicats i que té com a fi oferir la millor resposta possible davant la barbàrie masclista.

Marc estatal

 

La iniciativa de la Diputació de València s’emmarca en el Protocol estatal sobre Lloguer Social d’Habitatges que va signar el mes de febrer passat el president del Govern, Pedro Sánchez, i que incrementa el nombre d’immobles amb lloguer reduït a la disposició de famílies i persones vulnerables a través de la Sareb. El protocol està signat a tres bandes pels Ministeris de Transports i Assumptes Econòmics i la Sareb amb la finalitat de posar a la disposició de comunitats autònomes i entitats locals 5.000 nous habitatges, una quantitat que es duplicarà a mitjà termini.

En virtut d’este acord, la Sareb cedeix els habitatges a les comunitats autònomes i entitats locals i el ministeri assumeix parcialment les despeses de la cessió i els treballs de rehabilitació necessaris per a garantir l’habitabilitat dels habitatges.

 

Últimes notícies

Vent fort i descens de temperatures este dijous en la Comunitat Valenciana, amb pluges aïllades a l’interior

Dijous amb intervals nuvolosos, vent de l'oest amb ratxes molt fortes i descens tèrmic en la Comunitat Valenciana. Possibles pluges febles a l'interior i cota de neu entre 1.400 i 1.600 m.

El vent obliga a retards i desviaments de vols en l’Aeroport de València

Ratxes de fins a 105 km/h en el recinte van obligar anit a demores i desviaments de vols. Fins a les 7.32, els bombers van sumar més de 200 servicis en la Comunitat.

Rojales aconseguix 26,1 °C, entre les màximes del dia a Espanya

Rojales registra 26,1 °C i situa a la Comunitat entre les zones més càlides de la jornada, amb Águilas al capdavant del país i Orihuela fregant 27 °C.

En llibertat amb mesures cautelars la dona detinguda per enverinar a la seua parella a Llíria

El Jutjat d'Instrucció 3 de Llíria ha deixat en llibertat amb mesures a la dona investigada per enverinar a la seua parella. No s'ha apreciat risc de fugida i la causa seguix oberta per temptativa d'homicidi.

Liberum obrirà les compareixences de víctimes en la comissió de la DANA de Les Corts

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 iniciarà les compareixences el 23 i 24 de febrer. Intervindran nou associacions i un afectat, amb torns i temps fixats.

Vivenda constituirà un consell tècnic i recaptarà dades de demandants de VPP després del cas d’Alacant

El Ministeri de Vivenda ha anunciat en el Congrés la creació d'un consell tècnic que demanarà a totes les autonomies dades de demandants de VPP. La mesura arriba després de les suposades irregularitats en 140 vivendes d'Alacant i les dimissions que ha provocat.

Dos dones han resultat ferides per la caiguda d’un arbre a València durant el temporal de vent

Un arbre ha caigut al carrer Sant Vicent, en ple centre, i ha provocat ferides a dos dones de 75 i 57 anys, traslladades a l'Hospital General. Bombers i una unitat SVB han intervingut; el vent també ha despenjat una lona a Mestalla.

Dos dones ferides per la caiguda d’un arbre en el centre de València

El vent ha derrocat un arbre al carrer Sant Vicent i ha ferit a dos dones, traslladades a l'Hospital General de València. Els bombers han intervingut.