Habitatge social per a les dones víctimes de la violència de gènere

 

La Diputació de València posarà en marxa una xarxa d’habitatge social a la província dirigida a dones víctimes de la violència de gènere. La Delegació d’Igualtat que dirigeix Eli García ultima amb la SAREB la signatura d’un conveni de col·laboració, a través del qual la corporació provincial gestionarà el pagament mensual del lloguer d’immobles en diferents municipis valencians de mitjana i xicoteta grandària per a iniciar este projecte que té com a objectiu la integració de dones afectades per la violència masclista.

La diputada d’Igualtat, Eli García, explica que la intenció d’este projecte de la Diputació és “posar la primera pedra d’una iniciativa social molt necessària que tracta de donar una eixida i integrar a dones que travessen situacions límit després d’haver patit violència de gènere”. “Estem treballant amb la Sareb per a disposar de pisos en diferents municipis amb els quals donar la millor resposta possible a la situació d’emergència social en la qual es troben dones que acudeixen als serveis d’Igualtat d’ajuntaments o associacions demanant ajuda”, afig García.

La Diputació s’encarregarà d’abonar a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) el lloguer mensual d’estos habitatges, una mica més de 100 euros mensuals per cadascuna d’elles, i condicionar els immobles perquè les futures inquilines disposen d’un habitatge digne en la qual poder refer les seues vides.

Al principi, els habitatges de les quals disposarà la delegació provincial d’Igualtat estaran localitzats en municipis de mitjana i xicoteta grandària i, en la mesura que siga possible, es pretén que estiguen en una mateixa zona per a facilitar la integració de les beneficiàries. “Estes dones han passat per situacions molt complexes i el fet de tindre a prop a altres dones que han viscut experiències semblants pot ser una ajuda molt positiva”, explica la diputada.

L’actuació s’integra igualment en el marc de les polítiques activades per l’àrea provincial d’Igualtat a través de la seua Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere, una iniciativa que compta ja amb més d’un centenar d’ajuntaments implicats i que té com a fi oferir la millor resposta possible davant la barbàrie masclista.

Marc estatal

 

La iniciativa de la Diputació de València s’emmarca en el Protocol estatal sobre Lloguer Social d’Habitatges que va signar el mes de febrer passat el president del Govern, Pedro Sánchez, i que incrementa el nombre d’immobles amb lloguer reduït a la disposició de famílies i persones vulnerables a través de la Sareb. El protocol està signat a tres bandes pels Ministeris de Transports i Assumptes Econòmics i la Sareb amb la finalitat de posar a la disposició de comunitats autònomes i entitats locals 5.000 nous habitatges, una quantitat que es duplicarà a mitjà termini.

En virtut d’este acord, la Sareb cedeix els habitatges a les comunitats autònomes i entitats locals i el ministeri assumeix parcialment les despeses de la cessió i els treballs de rehabilitació necessaris per a garantir l’habitabilitat dels habitatges.

 

Últimes notícies

Risc màxim d’incendis: restriccions en tots els boscos valencians fins dijous

La Generalitat ha activat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis forestals fins dijous i limita fortament l’accés i les activitats en terrenys forestals.

Les plantilles de Lladró paren dues hores contra la no aplicació del conveni

Les plantilles de Lladró SA, Arte y Porcelanas SAU i Daisa han parat dues hores per protestar per la no aplicació del conveni en matèria salarial i el no pagament dels atrasos, després de setmanes de negociacions sense acord.

Kiko Martínez torna al ring amb un combat de striking a Elx davant Julián Londoño

L’ex campió del món del pes ploma Kiko Martínez debutarà en striking amb guantilles el 7 de novembre al pavelló Sara Marín i María Díez d’Elx, en una vetlada que reunirà unes 4.000 persones i inclourà combats de Muay Thai, K-1 i boxeig.

El PSPV acusa el Consell d’assumir una “segregació racial” en els pressupostos

El PSPV ha acusat el Govern valencià del PP d’introduir una segregació racial i discriminació per origen en el projecte de pressupostos de la Generalitat de 2026 mitjançant el concepte de prioritat nacional, i estudia totes les vies institucionals i judicials per frenar-lo.

El Valencia començarà la Lliga contra el Celta el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores

LaLiga ha confirmat que el Valencia debutarà en la segona jornada de LaLiga EA Sports 2025-2026, el dissabte 22 d’agost a Mestalla contra el Celta a les 19.30 hores, després de l’ajornament del partit inicial davant el Betis. Villarreal, Elche i Levante també tenen definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

El València debutarà en Lliga el 22 d’agost a Mestalla contra el Celta

LaLiga ha confirmat que el València s’estrenarà en la Lliga 2025-2026 el dissabte 22 d’agost a les 19.30 hores davant el Celta, després de l’ajornament del seu partit de la primera jornada contra el Betis. Villarreal, Elx i Llevant també tenen ja definits els seus horaris per a la segona i tercera jornada.

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.