9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Habitatge social per a les dones víctimes de la violència de gènere

 

La Diputació de València posarà en marxa una xarxa d’habitatge social a la província dirigida a dones víctimes de la violència de gènere. La Delegació d’Igualtat que dirigeix Eli García ultima amb la SAREB la signatura d’un conveni de col·laboració, a través del qual la corporació provincial gestionarà el pagament mensual del lloguer d’immobles en diferents municipis valencians de mitjana i xicoteta grandària per a iniciar este projecte que té com a objectiu la integració de dones afectades per la violència masclista.

La diputada d’Igualtat, Eli García, explica que la intenció d’este projecte de la Diputació és “posar la primera pedra d’una iniciativa social molt necessària que tracta de donar una eixida i integrar a dones que travessen situacions límit després d’haver patit violència de gènere”. “Estem treballant amb la Sareb per a disposar de pisos en diferents municipis amb els quals donar la millor resposta possible a la situació d’emergència social en la qual es troben dones que acudeixen als serveis d’Igualtat d’ajuntaments o associacions demanant ajuda”, afig García.

La Diputació s’encarregarà d’abonar a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) el lloguer mensual d’estos habitatges, una mica més de 100 euros mensuals per cadascuna d’elles, i condicionar els immobles perquè les futures inquilines disposen d’un habitatge digne en la qual poder refer les seues vides.

Al principi, els habitatges de les quals disposarà la delegació provincial d’Igualtat estaran localitzats en municipis de mitjana i xicoteta grandària i, en la mesura que siga possible, es pretén que estiguen en una mateixa zona per a facilitar la integració de les beneficiàries. “Estes dones han passat per situacions molt complexes i el fet de tindre a prop a altres dones que han viscut experiències semblants pot ser una ajuda molt positiva”, explica la diputada.

L’actuació s’integra igualment en el marc de les polítiques activades per l’àrea provincial d’Igualtat a través de la seua Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere, una iniciativa que compta ja amb més d’un centenar d’ajuntaments implicats i que té com a fi oferir la millor resposta possible davant la barbàrie masclista.

Marc estatal

 

La iniciativa de la Diputació de València s’emmarca en el Protocol estatal sobre Lloguer Social d’Habitatges que va signar el mes de febrer passat el president del Govern, Pedro Sánchez, i que incrementa el nombre d’immobles amb lloguer reduït a la disposició de famílies i persones vulnerables a través de la Sareb. El protocol està signat a tres bandes pels Ministeris de Transports i Assumptes Econòmics i la Sareb amb la finalitat de posar a la disposició de comunitats autònomes i entitats locals 5.000 nous habitatges, una quantitat que es duplicarà a mitjà termini.

En virtut d’este acord, la Sareb cedeix els habitatges a les comunitats autònomes i entitats locals i el ministeri assumeix parcialment les despeses de la cessió i els treballs de rehabilitació necessaris per a garantir l’habitabilitat dels habitatges.

 

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.