13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Habitatge social per a les dones víctimes de la violència de gènere

 

La Diputació de València posarà en marxa una xarxa d’habitatge social a la província dirigida a dones víctimes de la violència de gènere. La Delegació d’Igualtat que dirigeix Eli García ultima amb la SAREB la signatura d’un conveni de col·laboració, a través del qual la corporació provincial gestionarà el pagament mensual del lloguer d’immobles en diferents municipis valencians de mitjana i xicoteta grandària per a iniciar este projecte que té com a objectiu la integració de dones afectades per la violència masclista.

La diputada d’Igualtat, Eli García, explica que la intenció d’este projecte de la Diputació és “posar la primera pedra d’una iniciativa social molt necessària que tracta de donar una eixida i integrar a dones que travessen situacions límit després d’haver patit violència de gènere”. “Estem treballant amb la Sareb per a disposar de pisos en diferents municipis amb els quals donar la millor resposta possible a la situació d’emergència social en la qual es troben dones que acudeixen als serveis d’Igualtat d’ajuntaments o associacions demanant ajuda”, afig García.

La Diputació s’encarregarà d’abonar a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) el lloguer mensual d’estos habitatges, una mica més de 100 euros mensuals per cadascuna d’elles, i condicionar els immobles perquè les futures inquilines disposen d’un habitatge digne en la qual poder refer les seues vides.

Al principi, els habitatges de les quals disposarà la delegació provincial d’Igualtat estaran localitzats en municipis de mitjana i xicoteta grandària i, en la mesura que siga possible, es pretén que estiguen en una mateixa zona per a facilitar la integració de les beneficiàries. “Estes dones han passat per situacions molt complexes i el fet de tindre a prop a altres dones que han viscut experiències semblants pot ser una ajuda molt positiva”, explica la diputada.

L’actuació s’integra igualment en el marc de les polítiques activades per l’àrea provincial d’Igualtat a través de la seua Xarxa de Municipis Protegits contra la Violència de Gènere, una iniciativa que compta ja amb més d’un centenar d’ajuntaments implicats i que té com a fi oferir la millor resposta possible davant la barbàrie masclista.

Marc estatal

 

La iniciativa de la Diputació de València s’emmarca en el Protocol estatal sobre Lloguer Social d’Habitatges que va signar el mes de febrer passat el president del Govern, Pedro Sánchez, i que incrementa el nombre d’immobles amb lloguer reduït a la disposició de famílies i persones vulnerables a través de la Sareb. El protocol està signat a tres bandes pels Ministeris de Transports i Assumptes Econòmics i la Sareb amb la finalitat de posar a la disposició de comunitats autònomes i entitats locals 5.000 nous habitatges, una quantitat que es duplicarà a mitjà termini.

En virtut d’este acord, la Sareb cedeix els habitatges a les comunitats autònomes i entitats locals i el ministeri assumeix parcialment les despeses de la cessió i els treballs de rehabilitació necessaris per a garantir l’habitabilitat dels habitatges.

 

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric