L’Hospital General de Castelló participa en un estudi per a crear un nou test de detecció del coronavirus

 

La Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat (Fisabio) està fent un estudi per a acreditar la viabilitat d’un nou test de detecció de coronavirus més eficaç. Permetrà conéixer el resultat en dos minuts i valdrà menys d’un euro.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, l’àrea d’investigació d’este organisme ha assignat a l’Hospital General de Castelló un investigador de camp per a recollir dades i obtindre mostres per a mantindre la robustesa de l’informe sanitari. En l’estudi estan implicats també altres centres hospitalaris del territori valencià.

 

El nou sistema de detecció serà capaç d’olorar el patogen i podrà diagnosticar el coronavirus i altres problemes respiratoris. L’objectiu és diferenciar si el cos s’ha infectat de Covid-19 o d’una altra classe de virus.

 

L’investigador escollit per Fisabio haurà d’executar un protocol d’estudi entre els pacients que arriben a la part d’urgències de l’hospital com a casos sospitosos de contagi. I és que, este organisme és l’únic del territori valencià que compta amb un laboratori de màxima seguretat per a testar amb virus perillosos.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU