L’Hospital General de Castelló participa en un estudi per a crear un nou test de detecció del coronavirus

 

La Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat (Fisabio) està fent un estudi per a acreditar la viabilitat d’un nou test de detecció de coronavirus més eficaç. Permetrà conéixer el resultat en dos minuts i valdrà menys d’un euro.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, l’àrea d’investigació d’este organisme ha assignat a l’Hospital General de Castelló un investigador de camp per a recollir dades i obtindre mostres per a mantindre la robustesa de l’informe sanitari. En l’estudi estan implicats també altres centres hospitalaris del territori valencià.

 

El nou sistema de detecció serà capaç d’olorar el patogen i podrà diagnosticar el coronavirus i altres problemes respiratoris. L’objectiu és diferenciar si el cos s’ha infectat de Covid-19 o d’una altra classe de virus.

 

L’investigador escollit per Fisabio haurà d’executar un protocol d’estudi entre els pacients que arriben a la part d’urgències de l’hospital com a casos sospitosos de contagi. I és que, este organisme és l’únic del territori valencià que compta amb un laboratori de màxima seguretat per a testar amb virus perillosos.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.