16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

L’Hospital General de Castelló participa en un estudi per a crear un nou test de detecció del coronavirus

 

La Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat (Fisabio) està fent un estudi per a acreditar la viabilitat d’un nou test de detecció de coronavirus més eficaç. Permetrà conéixer el resultat en dos minuts i valdrà menys d’un euro.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, l’àrea d’investigació d’este organisme ha assignat a l’Hospital General de Castelló un investigador de camp per a recollir dades i obtindre mostres per a mantindre la robustesa de l’informe sanitari. En l’estudi estan implicats també altres centres hospitalaris del territori valencià.

 

El nou sistema de detecció serà capaç d’olorar el patogen i podrà diagnosticar el coronavirus i altres problemes respiratoris. L’objectiu és diferenciar si el cos s’ha infectat de Covid-19 o d’una altra classe de virus.

 

L’investigador escollit per Fisabio haurà d’executar un protocol d’estudi entre els pacients que arriben a la part d’urgències de l’hospital com a casos sospitosos de contagi. I és que, este organisme és l’únic del territori valencià que compta amb un laboratori de màxima seguretat per a testar amb virus perillosos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a famílies de víctimes i persones amb incapacitat absoluta per la DANA

El Consell ha aprovat este divendres un decret que concedix una ajuda directa de 80.000 euros a famílies de víctimes de la DANA d'octubre de 2024 i a persones amb incapacitat absoluta i permanent. El termini per a demanar-la serà de tres mesos des de la seua publicació en el DOGV, amb tramitació telemàtica o presencial i possibilitat de fer-ho mitjançant representant.

A disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El detingut pel presumpte doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes va passar a disposició judicial a Vila-real. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets.

Mor l’actor Eric Dane als 53 anys després de lluitar contra l’ELA

L’intèrpret, conegut per interpretar Mark Sloan a Anatomia de Grey, havia fet públic el diagnòstic fa menys d’un any

El xofer de Mazón declara que l’És-Alert va sonar quan anaven cap al Cecopi

El conductor del llavors president va afirmar davant la jutgessa que l'alerta va sonar a les 20.11 quan es dirigien a L'Eliana per al Cecopi i encara no havien eixit de València. Va reconstruir la seua ruta i va assegurar que no va percebre senyals previs de gravetat.

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.