10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’hospital de Sant Joan d’Alacant instal·la dos carpes per a fer proves PCR per l’augment de casos

 

L’augment de proves PCR que estan fent-se en esta segona onada de la pandèmia del coronavirus ha provocat que l’hospital de Sant Joan d’Alacant haja hagut d’instal·lar dos carpes en un dels aparcaments de la Facultat de Medicina per a prendre mostres als pacients des dels seus cotxes i en una menor quantitat als vianants.

 

Segons ha explicat el diari ‘Información’, estes mostres són processades més tard en el servici de Microbiologia d’este centre sanitari per a dur a terme les proves PCR que determinen si hi ha contagi per Covid-19.

 

Al començament de la pandèmia, ja es va instal·lar en l’hospital de Sant Joan d’Alacant una carpa per a la recollida de mostres i ara, amb esta ampliació es poden fer més de 200 proves PCR al dia.

 

Més de 200 proves PCR al dia

En esta instal·lació es prenen les mostres als treballadors de les residències d’ancians afectats per brots i als que han donat positiu abans d’incorporar-se a treballar. D’altra banda, quan s’origine un focus en algun col·legi d’este departament sanitari, els alumnes i treballadors del centre escolar passaran per estes carpes perquè els facen les mostres.

 

També seran atesos els pacients que siguen intervinguts en l’hospital o a dones que se’ls programa una cesària.

 

Amb esta ampliació, l’hospital té la capacitat de fer més de 200 proves PCR al dia per a la detecció del Covid-19, de les que al voltant 80% es fan als pacients directament en els seus vehicles i el 20% a vianants en la carpa principal.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.