Iberdrola retorna 550 euros a un valencià al que va acusar de manipular el comptador de la llum

 

Iberdrola ha retornat 554,78 euros a un valencià després d’acusar-lo de manipular el seu comptador sense demostrar-ho, segons ha informat FACUA Comunitat Valenciana, associació que va intervindre per a conseguir el reembossament. En els últims anys han crescut les denúncies contra elèctriques per exigir grans quantitats a usuaris acusant-los de manipular els equips de mesura.

 

En este cas, l‘afectat, resident en València, va rebre en gener de 2019 una carta d’Iberdrola, amb qui té contractat el subministrament elèctric per a la seua casa, en la que li indicaven que com a resultat d’una inspecció duta a terme en desembre de 2018 havien detectat una irregularitat en l’equip de mesura del subministrament.

 

En concret, la companyia elèctrica indicava l’existència d’una manipulació del contracte: Pont d’Entrada-Eixida en la mateixa fase.

 

Una facturació de 870 euros

Per este motiu, li indicaven que havien procedit a facturar-li 870 euros en concepte de consum des de novembre de 2017 fins al mateix mes de 2018. L’usuari, a pesar que en cap cas havia fet cap manipulació del comptador, va abonar la factura per l’amenaça d’Iberdrola que procedirien a tallar-li la llum de no fer-ho.

 

L’afectat va contactar amb Iberdrola per a indicar que ell no havia fet cap manipulació cap de l’equip de mesura i que el tècnic de l’elèctrica no havia comunicat en cap moment que anava a fer una inspecció ni va sol·licitar la seua presència durant esta, a pesar que la normativa obliga a això. La companyia, mai va respondre a les reclamacions de l’usuari.

 

Davant esta situació, la víctima va acudir a FACUA perquè exercirà accions en defensa dels seus drets. L’equip jurídic de l’associació es va dirigir a Iberdrola i li va instar a anul·lar la refacturació dels rebuts i la devolució de les quantitats que li havia cobrat de més, ja que l’empresa no havia acreditat l’existència de la manipulació ni havia complit amb la seua obligació de demanar al titular del contracte que fora present en el moment de la inspecció.

 

Situació d’indefensió de l’usuari

En l’escrit, l’associació indicava que l’antiga Comissió Nacional de l’Energia -hui integrada en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència-, assenyala en un informe de 2013 que l’empresa distribuïdora haurà de notificar al consumidor, com a responsable del punt de mesura, la data exacta en la que s’executarà la corresponent actuació i el seu abast.

 

A demés, diferents resolucions administratives i sentències judicials han anat en este mateix sentit en considerar que es produïx una situació d’indefensió de l’usuari quan se l’acusa de frau sense més prova que l’informe d’un tècnic de la companyia, que no té presumpció de veracitat.

 

Iberdrola ha abonat a l’afectat l’import de 554 euros

En este sentit, la sentència 498/2010 de l’Audiència Provincial de Madrid va establir que es produïx una indefensió de l’usuari quan «sense cap comunicació prèvia es procedix a facturar una elevadíssima suma sobre la base del contingut d’una norma i sense donar cap possibilitat al client perquè puga discutir o oposar-se a tal facturació en la seua quantia o a l’origen».

 

D’altra banda, FACUA Comunitat Valenciana va al·legar que l’informe del tècnic de l’elèctrica no podia ser prova suficient que s’havia fet una manipulació. Així, l’associació va recordar que la Direcció General d’Energia de la Comunitat Valenciana havia aclarit en una resolució que «els tècnics remesos per les empreses distribuïdores no gaudixen de la condició d’agent de l’autoritat i que, en conseqüència, les actes no tenen una veracitat absoluta i indiscutible».

 

Finalment, Iberdrola ha admés la reclamació i ha corregit els consums mitjançant l’emissió d’una nova factura, a on se li ha abonat a l’afectat l’import de 554,78 euros corresponent a la rectificació feta.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.