Iberdrola retorna 550 euros a un valencià al que va acusar de manipular el comptador de la llum

 

Iberdrola ha retornat 554,78 euros a un valencià després d’acusar-lo de manipular el seu comptador sense demostrar-ho, segons ha informat FACUA Comunitat Valenciana, associació que va intervindre per a conseguir el reembossament. En els últims anys han crescut les denúncies contra elèctriques per exigir grans quantitats a usuaris acusant-los de manipular els equips de mesura.

 

En este cas, l‘afectat, resident en València, va rebre en gener de 2019 una carta d’Iberdrola, amb qui té contractat el subministrament elèctric per a la seua casa, en la que li indicaven que com a resultat d’una inspecció duta a terme en desembre de 2018 havien detectat una irregularitat en l’equip de mesura del subministrament.

 

En concret, la companyia elèctrica indicava l’existència d’una manipulació del contracte: Pont d’Entrada-Eixida en la mateixa fase.

 

Una facturació de 870 euros

Per este motiu, li indicaven que havien procedit a facturar-li 870 euros en concepte de consum des de novembre de 2017 fins al mateix mes de 2018. L’usuari, a pesar que en cap cas havia fet cap manipulació del comptador, va abonar la factura per l’amenaça d’Iberdrola que procedirien a tallar-li la llum de no fer-ho.

 

L’afectat va contactar amb Iberdrola per a indicar que ell no havia fet cap manipulació cap de l’equip de mesura i que el tècnic de l’elèctrica no havia comunicat en cap moment que anava a fer una inspecció ni va sol·licitar la seua presència durant esta, a pesar que la normativa obliga a això. La companyia, mai va respondre a les reclamacions de l’usuari.

 

Davant esta situació, la víctima va acudir a FACUA perquè exercirà accions en defensa dels seus drets. L’equip jurídic de l’associació es va dirigir a Iberdrola i li va instar a anul·lar la refacturació dels rebuts i la devolució de les quantitats que li havia cobrat de més, ja que l’empresa no havia acreditat l’existència de la manipulació ni havia complit amb la seua obligació de demanar al titular del contracte que fora present en el moment de la inspecció.

 

Situació d’indefensió de l’usuari

En l’escrit, l’associació indicava que l’antiga Comissió Nacional de l’Energia -hui integrada en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència-, assenyala en un informe de 2013 que l’empresa distribuïdora haurà de notificar al consumidor, com a responsable del punt de mesura, la data exacta en la que s’executarà la corresponent actuació i el seu abast.

 

A demés, diferents resolucions administratives i sentències judicials han anat en este mateix sentit en considerar que es produïx una situació d’indefensió de l’usuari quan se l’acusa de frau sense més prova que l’informe d’un tècnic de la companyia, que no té presumpció de veracitat.

 

Iberdrola ha abonat a l’afectat l’import de 554 euros

En este sentit, la sentència 498/2010 de l’Audiència Provincial de Madrid va establir que es produïx una indefensió de l’usuari quan «sense cap comunicació prèvia es procedix a facturar una elevadíssima suma sobre la base del contingut d’una norma i sense donar cap possibilitat al client perquè puga discutir o oposar-se a tal facturació en la seua quantia o a l’origen».

 

D’altra banda, FACUA Comunitat Valenciana va al·legar que l’informe del tècnic de l’elèctrica no podia ser prova suficient que s’havia fet una manipulació. Així, l’associació va recordar que la Direcció General d’Energia de la Comunitat Valenciana havia aclarit en una resolució que «els tècnics remesos per les empreses distribuïdores no gaudixen de la condició d’agent de l’autoritat i que, en conseqüència, les actes no tenen una veracitat absoluta i indiscutible».

 

Finalment, Iberdrola ha admés la reclamació i ha corregit els consums mitjançant l’emissió d’una nova factura, a on se li ha abonat a l’afectat l’import de 554,78 euros corresponent a la rectificació feta.

Últimes notícies

Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El Consell reclama reunir els menors de Ceuta amb les seues famílies per a garantir-los més protecció

Elena Albalat defensa en la Conferència Sectorial d’Infància que la millor protecció per als menors arribats a Ceuta passa per localitzar les seues famílies i facilitar el retorn, i critica que el Govern central vulga repartir el problema entre comunitats.

Arnau Martínez confia a fer un salt de qualitat al València

Arnau Martínez s’ha presentat com a nou lateral dret del València amb la convicció que el seu rendiment pot donar un salt de qualitat a l’equip, amb el repte de millorar la passada temporada. El defensa català ha destacat la il·lusió per vestir l’escut valencianista, la versatilitat en el camp i la seua predisposició per a jugar de seguida.

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.