Iberdrola retorna 550 euros a un valencià al que va acusar de manipular el comptador de la llum

 

Iberdrola ha retornat 554,78 euros a un valencià després d’acusar-lo de manipular el seu comptador sense demostrar-ho, segons ha informat FACUA Comunitat Valenciana, associació que va intervindre per a conseguir el reembossament. En els últims anys han crescut les denúncies contra elèctriques per exigir grans quantitats a usuaris acusant-los de manipular els equips de mesura.

 

En este cas, l‘afectat, resident en València, va rebre en gener de 2019 una carta d’Iberdrola, amb qui té contractat el subministrament elèctric per a la seua casa, en la que li indicaven que com a resultat d’una inspecció duta a terme en desembre de 2018 havien detectat una irregularitat en l’equip de mesura del subministrament.

 

En concret, la companyia elèctrica indicava l’existència d’una manipulació del contracte: Pont d’Entrada-Eixida en la mateixa fase.

 

Una facturació de 870 euros

Per este motiu, li indicaven que havien procedit a facturar-li 870 euros en concepte de consum des de novembre de 2017 fins al mateix mes de 2018. L’usuari, a pesar que en cap cas havia fet cap manipulació del comptador, va abonar la factura per l’amenaça d’Iberdrola que procedirien a tallar-li la llum de no fer-ho.

 

L’afectat va contactar amb Iberdrola per a indicar que ell no havia fet cap manipulació cap de l’equip de mesura i que el tècnic de l’elèctrica no havia comunicat en cap moment que anava a fer una inspecció ni va sol·licitar la seua presència durant esta, a pesar que la normativa obliga a això. La companyia, mai va respondre a les reclamacions de l’usuari.

 

Davant esta situació, la víctima va acudir a FACUA perquè exercirà accions en defensa dels seus drets. L’equip jurídic de l’associació es va dirigir a Iberdrola i li va instar a anul·lar la refacturació dels rebuts i la devolució de les quantitats que li havia cobrat de més, ja que l’empresa no havia acreditat l’existència de la manipulació ni havia complit amb la seua obligació de demanar al titular del contracte que fora present en el moment de la inspecció.

 

Situació d’indefensió de l’usuari

En l’escrit, l’associació indicava que l’antiga Comissió Nacional de l’Energia -hui integrada en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència-, assenyala en un informe de 2013 que l’empresa distribuïdora haurà de notificar al consumidor, com a responsable del punt de mesura, la data exacta en la que s’executarà la corresponent actuació i el seu abast.

 

A demés, diferents resolucions administratives i sentències judicials han anat en este mateix sentit en considerar que es produïx una situació d’indefensió de l’usuari quan se l’acusa de frau sense més prova que l’informe d’un tècnic de la companyia, que no té presumpció de veracitat.

 

Iberdrola ha abonat a l’afectat l’import de 554 euros

En este sentit, la sentència 498/2010 de l’Audiència Provincial de Madrid va establir que es produïx una indefensió de l’usuari quan «sense cap comunicació prèvia es procedix a facturar una elevadíssima suma sobre la base del contingut d’una norma i sense donar cap possibilitat al client perquè puga discutir o oposar-se a tal facturació en la seua quantia o a l’origen».

 

D’altra banda, FACUA Comunitat Valenciana va al·legar que l’informe del tècnic de l’elèctrica no podia ser prova suficient que s’havia fet una manipulació. Així, l’associació va recordar que la Direcció General d’Energia de la Comunitat Valenciana havia aclarit en una resolució que «els tècnics remesos per les empreses distribuïdores no gaudixen de la condició d’agent de l’autoritat i que, en conseqüència, les actes no tenen una veracitat absoluta i indiscutible».

 

Finalment, Iberdrola ha admés la reclamació i ha corregit els consums mitjançant l’emissió d’una nova factura, a on se li ha abonat a l’afectat l’import de 554,78 euros corresponent a la rectificació feta.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.