Iberdrola retorna 550 euros a un valencià al que va acusar de manipular el comptador de la llum

 

Iberdrola ha retornat 554,78 euros a un valencià després d’acusar-lo de manipular el seu comptador sense demostrar-ho, segons ha informat FACUA Comunitat Valenciana, associació que va intervindre per a conseguir el reembossament. En els últims anys han crescut les denúncies contra elèctriques per exigir grans quantitats a usuaris acusant-los de manipular els equips de mesura.

 

En este cas, l‘afectat, resident en València, va rebre en gener de 2019 una carta d’Iberdrola, amb qui té contractat el subministrament elèctric per a la seua casa, en la que li indicaven que com a resultat d’una inspecció duta a terme en desembre de 2018 havien detectat una irregularitat en l’equip de mesura del subministrament.

 

En concret, la companyia elèctrica indicava l’existència d’una manipulació del contracte: Pont d’Entrada-Eixida en la mateixa fase.

 

Una facturació de 870 euros

Per este motiu, li indicaven que havien procedit a facturar-li 870 euros en concepte de consum des de novembre de 2017 fins al mateix mes de 2018. L’usuari, a pesar que en cap cas havia fet cap manipulació del comptador, va abonar la factura per l’amenaça d’Iberdrola que procedirien a tallar-li la llum de no fer-ho.

 

L’afectat va contactar amb Iberdrola per a indicar que ell no havia fet cap manipulació cap de l’equip de mesura i que el tècnic de l’elèctrica no havia comunicat en cap moment que anava a fer una inspecció ni va sol·licitar la seua presència durant esta, a pesar que la normativa obliga a això. La companyia, mai va respondre a les reclamacions de l’usuari.

 

Davant esta situació, la víctima va acudir a FACUA perquè exercirà accions en defensa dels seus drets. L’equip jurídic de l’associació es va dirigir a Iberdrola i li va instar a anul·lar la refacturació dels rebuts i la devolució de les quantitats que li havia cobrat de més, ja que l’empresa no havia acreditat l’existència de la manipulació ni havia complit amb la seua obligació de demanar al titular del contracte que fora present en el moment de la inspecció.

 

Situació d’indefensió de l’usuari

En l’escrit, l’associació indicava que l’antiga Comissió Nacional de l’Energia -hui integrada en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència-, assenyala en un informe de 2013 que l’empresa distribuïdora haurà de notificar al consumidor, com a responsable del punt de mesura, la data exacta en la que s’executarà la corresponent actuació i el seu abast.

 

A demés, diferents resolucions administratives i sentències judicials han anat en este mateix sentit en considerar que es produïx una situació d’indefensió de l’usuari quan se l’acusa de frau sense més prova que l’informe d’un tècnic de la companyia, que no té presumpció de veracitat.

 

Iberdrola ha abonat a l’afectat l’import de 554 euros

En este sentit, la sentència 498/2010 de l’Audiència Provincial de Madrid va establir que es produïx una indefensió de l’usuari quan «sense cap comunicació prèvia es procedix a facturar una elevadíssima suma sobre la base del contingut d’una norma i sense donar cap possibilitat al client perquè puga discutir o oposar-se a tal facturació en la seua quantia o a l’origen».

 

D’altra banda, FACUA Comunitat Valenciana va al·legar que l’informe del tècnic de l’elèctrica no podia ser prova suficient que s’havia fet una manipulació. Així, l’associació va recordar que la Direcció General d’Energia de la Comunitat Valenciana havia aclarit en una resolució que «els tècnics remesos per les empreses distribuïdores no gaudixen de la condició d’agent de l’autoritat i que, en conseqüència, les actes no tenen una veracitat absoluta i indiscutible».

 

Finalment, Iberdrola ha admés la reclamació i ha corregit els consums mitjançant l’emissió d’una nova factura, a on se li ha abonat a l’afectat l’import de 554,78 euros corresponent a la rectificació feta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.