Iberdrola retorna 550 euros a un valencià al que va acusar de manipular el comptador de la llum

 

Iberdrola ha retornat 554,78 euros a un valencià després d’acusar-lo de manipular el seu comptador sense demostrar-ho, segons ha informat FACUA Comunitat Valenciana, associació que va intervindre per a conseguir el reembossament. En els últims anys han crescut les denúncies contra elèctriques per exigir grans quantitats a usuaris acusant-los de manipular els equips de mesura.

 

En este cas, l‘afectat, resident en València, va rebre en gener de 2019 una carta d’Iberdrola, amb qui té contractat el subministrament elèctric per a la seua casa, en la que li indicaven que com a resultat d’una inspecció duta a terme en desembre de 2018 havien detectat una irregularitat en l’equip de mesura del subministrament.

 

En concret, la companyia elèctrica indicava l’existència d’una manipulació del contracte: Pont d’Entrada-Eixida en la mateixa fase.

 

Una facturació de 870 euros

Per este motiu, li indicaven que havien procedit a facturar-li 870 euros en concepte de consum des de novembre de 2017 fins al mateix mes de 2018. L’usuari, a pesar que en cap cas havia fet cap manipulació del comptador, va abonar la factura per l’amenaça d’Iberdrola que procedirien a tallar-li la llum de no fer-ho.

 

L’afectat va contactar amb Iberdrola per a indicar que ell no havia fet cap manipulació cap de l’equip de mesura i que el tècnic de l’elèctrica no havia comunicat en cap moment que anava a fer una inspecció ni va sol·licitar la seua presència durant esta, a pesar que la normativa obliga a això. La companyia, mai va respondre a les reclamacions de l’usuari.

 

Davant esta situació, la víctima va acudir a FACUA perquè exercirà accions en defensa dels seus drets. L’equip jurídic de l’associació es va dirigir a Iberdrola i li va instar a anul·lar la refacturació dels rebuts i la devolució de les quantitats que li havia cobrat de més, ja que l’empresa no havia acreditat l’existència de la manipulació ni havia complit amb la seua obligació de demanar al titular del contracte que fora present en el moment de la inspecció.

 

Situació d’indefensió de l’usuari

En l’escrit, l’associació indicava que l’antiga Comissió Nacional de l’Energia -hui integrada en la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència-, assenyala en un informe de 2013 que l’empresa distribuïdora haurà de notificar al consumidor, com a responsable del punt de mesura, la data exacta en la que s’executarà la corresponent actuació i el seu abast.

 

A demés, diferents resolucions administratives i sentències judicials han anat en este mateix sentit en considerar que es produïx una situació d’indefensió de l’usuari quan se l’acusa de frau sense més prova que l’informe d’un tècnic de la companyia, que no té presumpció de veracitat.

 

Iberdrola ha abonat a l’afectat l’import de 554 euros

En este sentit, la sentència 498/2010 de l’Audiència Provincial de Madrid va establir que es produïx una indefensió de l’usuari quan «sense cap comunicació prèvia es procedix a facturar una elevadíssima suma sobre la base del contingut d’una norma i sense donar cap possibilitat al client perquè puga discutir o oposar-se a tal facturació en la seua quantia o a l’origen».

 

D’altra banda, FACUA Comunitat Valenciana va al·legar que l’informe del tècnic de l’elèctrica no podia ser prova suficient que s’havia fet una manipulació. Així, l’associació va recordar que la Direcció General d’Energia de la Comunitat Valenciana havia aclarit en una resolució que «els tècnics remesos per les empreses distribuïdores no gaudixen de la condició d’agent de l’autoritat i que, en conseqüència, les actes no tenen una veracitat absoluta i indiscutible».

 

Finalment, Iberdrola ha admés la reclamació i ha corregit els consums mitjançant l’emissió d’una nova factura, a on se li ha abonat a l’afectat l’import de 554,78 euros corresponent a la rectificació feta.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.