Identifiquen un factor clau del per què els xiquets no tenen símptomes greus de coronavirus

 

Investigadors del Centre Mèdic de la Universitat de Vanderbilt (Canadà) han determinat un factor clau de per què el coronavirus pareix infectar i emmalaltir preferentment als adults i a les persones majors, mentres que sembla evitar als més xicotets.

 

Els xiquets tenen nivells més baixos d’un enzim/co-receptor que el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, necessita per a envair les cèl·lules epitelials de les vies respiratòries en el pulmó, segons les seues troballes, publicats en la revista científica ‘Journal of Clinical Investigation’.

 

«El nostre estudi proporciona una justificació biològica de per què particularment els bebés i els xiquets xicotets ser menys propensos a infectar-se o a tindre símptomes greus de la malaltia», explica una de les autores del treball, Jennifer Sucre.

 

Encara hi ha molt a aprendre sobre el SARS-CoV-2. Però això és el que se sap: després que una partícula viral és inhalada en els pulmons, «pics» de proteïna que sobreïxen com a claus en una pilota de futbol s’adherixen a l’ACE2, un receptor en les superfícies de certes cèl·lules pulmonars.

 

L’expressió augmenta amb l’envelliment

Un enzim cel·lular anomenat TMPRSS2 curta la proteïna dels pics, permetent al virus fusionar-se en la membrana cel·lular i «entrar» en la cèl·lula. Una volta dins, el virus segresta la maquinària genètica de la cèl·lula per a fer còpies del seu ARN.

 

Els investigadors es preguntaven si el TMPRSS2 tenia alguna cosa a vore amb la major gravetat dels símptomes de coronavirus observats en persones majors en comparació amb els xiquets. Els investigadors van rastrejar l’expressió dels gens que se sap estan involucrats en la resposta del cos al Covid-19 al llarg del temps.

 

Van trobar que mentres que el gen per a l’ACE2 s’expressava en nivells baixos en el pulmó del ratolí, «el TMPRSS2 es va destacar per tindre una trajectòria realment sorprenent de major expressió durant el desenvolupament», expliquen.

 

Els investigadors van obtindre i van analitzar mostres de pulmó humà recollides de donants de diferents edats, i van confirmar una trajectòria similar en l’expressió del TMPRSS2 a la que havien trobat en els ratolins. «El que trobem és que l’expressió de (TMPRSS2) augmenta significativament amb l’envelliment, i el veiem a nivell del gen i a escala de la proteïna. Veiem molt més TMPRSS2 en individus majors, tant en humans com en ratolins», detalla Sucre.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.