Identifiquen un factor clau del per què els xiquets no tenen símptomes greus de coronavirus

 

Investigadors del Centre Mèdic de la Universitat de Vanderbilt (Canadà) han determinat un factor clau de per què el coronavirus pareix infectar i emmalaltir preferentment als adults i a les persones majors, mentres que sembla evitar als més xicotets.

 

Els xiquets tenen nivells més baixos d’un enzim/co-receptor que el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, necessita per a envair les cèl·lules epitelials de les vies respiratòries en el pulmó, segons les seues troballes, publicats en la revista científica ‘Journal of Clinical Investigation’.

 

«El nostre estudi proporciona una justificació biològica de per què particularment els bebés i els xiquets xicotets ser menys propensos a infectar-se o a tindre símptomes greus de la malaltia», explica una de les autores del treball, Jennifer Sucre.

 

Encara hi ha molt a aprendre sobre el SARS-CoV-2. Però això és el que se sap: després que una partícula viral és inhalada en els pulmons, «pics» de proteïna que sobreïxen com a claus en una pilota de futbol s’adherixen a l’ACE2, un receptor en les superfícies de certes cèl·lules pulmonars.

 

L’expressió augmenta amb l’envelliment

Un enzim cel·lular anomenat TMPRSS2 curta la proteïna dels pics, permetent al virus fusionar-se en la membrana cel·lular i «entrar» en la cèl·lula. Una volta dins, el virus segresta la maquinària genètica de la cèl·lula per a fer còpies del seu ARN.

 

Els investigadors es preguntaven si el TMPRSS2 tenia alguna cosa a vore amb la major gravetat dels símptomes de coronavirus observats en persones majors en comparació amb els xiquets. Els investigadors van rastrejar l’expressió dels gens que se sap estan involucrats en la resposta del cos al Covid-19 al llarg del temps.

 

Van trobar que mentres que el gen per a l’ACE2 s’expressava en nivells baixos en el pulmó del ratolí, «el TMPRSS2 es va destacar per tindre una trajectòria realment sorprenent de major expressió durant el desenvolupament», expliquen.

 

Els investigadors van obtindre i van analitzar mostres de pulmó humà recollides de donants de diferents edats, i van confirmar una trajectòria similar en l’expressió del TMPRSS2 a la que havien trobat en els ratolins. «El que trobem és que l’expressió de (TMPRSS2) augmenta significativament amb l’envelliment, i el veiem a nivell del gen i a escala de la proteïna. Veiem molt més TMPRSS2 en individus majors, tant en humans com en ratolins», detalla Sucre.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.