Identifiquen un factor clau del per què els xiquets no tenen símptomes greus de coronavirus

 

Investigadors del Centre Mèdic de la Universitat de Vanderbilt (Canadà) han determinat un factor clau de per què el coronavirus pareix infectar i emmalaltir preferentment als adults i a les persones majors, mentres que sembla evitar als més xicotets.

 

Els xiquets tenen nivells més baixos d’un enzim/co-receptor que el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, necessita per a envair les cèl·lules epitelials de les vies respiratòries en el pulmó, segons les seues troballes, publicats en la revista científica ‘Journal of Clinical Investigation’.

 

«El nostre estudi proporciona una justificació biològica de per què particularment els bebés i els xiquets xicotets ser menys propensos a infectar-se o a tindre símptomes greus de la malaltia», explica una de les autores del treball, Jennifer Sucre.

 

Encara hi ha molt a aprendre sobre el SARS-CoV-2. Però això és el que se sap: després que una partícula viral és inhalada en els pulmons, «pics» de proteïna que sobreïxen com a claus en una pilota de futbol s’adherixen a l’ACE2, un receptor en les superfícies de certes cèl·lules pulmonars.

 

L’expressió augmenta amb l’envelliment

Un enzim cel·lular anomenat TMPRSS2 curta la proteïna dels pics, permetent al virus fusionar-se en la membrana cel·lular i «entrar» en la cèl·lula. Una volta dins, el virus segresta la maquinària genètica de la cèl·lula per a fer còpies del seu ARN.

 

Els investigadors es preguntaven si el TMPRSS2 tenia alguna cosa a vore amb la major gravetat dels símptomes de coronavirus observats en persones majors en comparació amb els xiquets. Els investigadors van rastrejar l’expressió dels gens que se sap estan involucrats en la resposta del cos al Covid-19 al llarg del temps.

 

Van trobar que mentres que el gen per a l’ACE2 s’expressava en nivells baixos en el pulmó del ratolí, «el TMPRSS2 es va destacar per tindre una trajectòria realment sorprenent de major expressió durant el desenvolupament», expliquen.

 

Els investigadors van obtindre i van analitzar mostres de pulmó humà recollides de donants de diferents edats, i van confirmar una trajectòria similar en l’expressió del TMPRSS2 a la que havien trobat en els ratolins. «El que trobem és que l’expressió de (TMPRSS2) augmenta significativament amb l’envelliment, i el veiem a nivell del gen i a escala de la proteïna. Veiem molt més TMPRSS2 en individus majors, tant en humans com en ratolins», detalla Sucre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.