Identifiquen un factor clau del per què els xiquets no tenen símptomes greus de coronavirus

 

Investigadors del Centre Mèdic de la Universitat de Vanderbilt (Canadà) han determinat un factor clau de per què el coronavirus pareix infectar i emmalaltir preferentment als adults i a les persones majors, mentres que sembla evitar als més xicotets.

 

Els xiquets tenen nivells més baixos d’un enzim/co-receptor que el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19, necessita per a envair les cèl·lules epitelials de les vies respiratòries en el pulmó, segons les seues troballes, publicats en la revista científica ‘Journal of Clinical Investigation’.

 

«El nostre estudi proporciona una justificació biològica de per què particularment els bebés i els xiquets xicotets ser menys propensos a infectar-se o a tindre símptomes greus de la malaltia», explica una de les autores del treball, Jennifer Sucre.

 

Encara hi ha molt a aprendre sobre el SARS-CoV-2. Però això és el que se sap: després que una partícula viral és inhalada en els pulmons, «pics» de proteïna que sobreïxen com a claus en una pilota de futbol s’adherixen a l’ACE2, un receptor en les superfícies de certes cèl·lules pulmonars.

 

L’expressió augmenta amb l’envelliment

Un enzim cel·lular anomenat TMPRSS2 curta la proteïna dels pics, permetent al virus fusionar-se en la membrana cel·lular i «entrar» en la cèl·lula. Una volta dins, el virus segresta la maquinària genètica de la cèl·lula per a fer còpies del seu ARN.

 

Els investigadors es preguntaven si el TMPRSS2 tenia alguna cosa a vore amb la major gravetat dels símptomes de coronavirus observats en persones majors en comparació amb els xiquets. Els investigadors van rastrejar l’expressió dels gens que se sap estan involucrats en la resposta del cos al Covid-19 al llarg del temps.

 

Van trobar que mentres que el gen per a l’ACE2 s’expressava en nivells baixos en el pulmó del ratolí, «el TMPRSS2 es va destacar per tindre una trajectòria realment sorprenent de major expressió durant el desenvolupament», expliquen.

 

Els investigadors van obtindre i van analitzar mostres de pulmó humà recollides de donants de diferents edats, i van confirmar una trajectòria similar en l’expressió del TMPRSS2 a la que havien trobat en els ratolins. «El que trobem és que l’expressió de (TMPRSS2) augmenta significativament amb l’envelliment, i el veiem a nivell del gen i a escala de la proteïna. Veiem molt més TMPRSS2 en individus majors, tant en humans com en ratolins», detalla Sucre.

Últimes notícies

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.