Anuncios

Igualtat restringix les eixides de les residències per a protegir als residents

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha acordat restringir les eixides ordinàries de les persones usuàries de les residències de persones majors i de persones amb diversitat funcional i salut mental, una vegada valorada la situació actual de la pandèmia del Covid-19 i amb l’objectiu de protegir als centres de l’entorn de contagi.

 

H recull la resolució de la Conselleria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que actualitza les mesures vigents en els centres residencials i d’atenció diürna per a salvaguardar l’estat de salut de les persones usuàries, atés que en el cas de les persones majors es tracta del col·lectiu més vulnerable al coronavirus.

Anuncios

 

Les eixides ordinàries, sense pernoctació, queden restringides a partir del nivell d’alarma 1 en el cas de les persones majors i a partir del nivell 2 per a les persones amb diversitat funcional. Per a les eixides vacacionals només es permetran per un període igual o superior als 7 dies. Totes estes mesures quedaran restringides en el cas de conseguir el nivell d’alarma 4.

 

Respecte a les mesures d’higiene i prevenció, es procurarà la vacunació enfront de la grip i el Covid-19 de les persones treballadores dels centres residencials i diürns tant d’atenció a persones majors com a persones amb diversitat funcional o trastorn mental greu.

 

Tornada al centre i visites

S’ha establit que per a les eixides vacacionals les persones residents només podran fer-ho durant un període igual o superior a 7 dies, i romandran en una casa que estiga lliure de contagi i amb persones sense simptomatologia compatible amb el coronavirus. I no s’hauran de produir trobades i contactes amb persones d’altres grups de convivència.

 

Per a la tornada al centre serà necessària una PCR negativa dins de les 72 hores prèvies a l’ingrés i romandrà durant un període de 10 dies en aïllament preventiu. En cap cas es procedirà al reingrés d’una persona que presente símptomes compatibles amb la malaltia, havent-se de que procedir en el seu entorn familiar de la mateixa manera que està determinat per a la població general.

 

En el cas de les visites, es permeten només en centres lliures de Covid19 sempre amb cita prèvia, d’una duració màxima d’una hora i com a mínim una volta a la setmana, tot amb la finalitat de facilitar la relació familiar.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.

El jutge manté l’arxivament del cas per l’incendi de Campanar al no veure indicis nous

El jutge d'Instrucció manté l'arxivament provisional de la causa per l'incendi de Campanar en considerar que l'informe pericial dels afectats no aporta dades noves ni rellevants.

El excomisionado de la dana refusa comparéixer en la comissió de Les Corts

El excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, rebutja acudir a la comissió d'investigació de Les Corts en considerar que només les Corts Generals poden controlar-li, la qual cosa el PP interpreta com un boicot de l'Executiu.
Anuncios