Igualtat restringix les eixides de les residències per a protegir als residents

 

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha acordat restringir les eixides ordinàries de les persones usuàries de les residències de persones majors i de persones amb diversitat funcional i salut mental, una vegada valorada la situació actual de la pandèmia del Covid-19 i amb l’objectiu de protegir als centres de l’entorn de contagi.

 

H recull la resolució de la Conselleria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que actualitza les mesures vigents en els centres residencials i d’atenció diürna per a salvaguardar l’estat de salut de les persones usuàries, atés que en el cas de les persones majors es tracta del col·lectiu més vulnerable al coronavirus.

 

Les eixides ordinàries, sense pernoctació, queden restringides a partir del nivell d’alarma 1 en el cas de les persones majors i a partir del nivell 2 per a les persones amb diversitat funcional. Per a les eixides vacacionals només es permetran per un període igual o superior als 7 dies. Totes estes mesures quedaran restringides en el cas de conseguir el nivell d’alarma 4.

 

Respecte a les mesures d’higiene i prevenció, es procurarà la vacunació enfront de la grip i el Covid-19 de les persones treballadores dels centres residencials i diürns tant d’atenció a persones majors com a persones amb diversitat funcional o trastorn mental greu.

 

Tornada al centre i visites

S’ha establit que per a les eixides vacacionals les persones residents només podran fer-ho durant un període igual o superior a 7 dies, i romandran en una casa que estiga lliure de contagi i amb persones sense simptomatologia compatible amb el coronavirus. I no s’hauran de produir trobades i contactes amb persones d’altres grups de convivència.

 

Per a la tornada al centre serà necessària una PCR negativa dins de les 72 hores prèvies a l’ingrés i romandrà durant un període de 10 dies en aïllament preventiu. En cap cas es procedirà al reingrés d’una persona que presente símptomes compatibles amb la malaltia, havent-se de que procedir en el seu entorn familiar de la mateixa manera que està determinat per a la població general.

 

En el cas de les visites, es permeten només en centres lliures de Covid19 sempre amb cita prèvia, d’una duració màxima d’una hora i com a mínim una volta a la setmana, tot amb la finalitat de facilitar la relació familiar.

Últimes notícies

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.