Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.