Anuncios

Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

Anuncios

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El comissionat de la dana defén un esforç titànic de la Generalitat malgrat la pressió del Govern

El comissionat per a la recuperació després de la dana de 2024 sosté que la Generalitat va fer un esforç titànic malgrat una pressió asfixiant del Govern i reclama canvis legals per a agilitzar la resposta institucional en futures emergències.

Un estudi confirma que els antioxidants milloren el tractament de la MPOC

Una investigació coordinada per la Universitat de València conclou que els antioxidants, especialment la N-Acetilcisteïna, reduïxen de manera significativa el risc d'empitjorament de la MPOC i reforcen els tractaments habituals.

Compromís denuncia davant Protecció de Dades l’ús d’informació de famílies per a propaganda educativa

Compromís presenta una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'enviament de missatges de la Conselleria d'Educació a les famílies contra la vaga del professorat.

Betis i Elx es juguen mitja temporada en La Cartoixa

Betis i Elx afronten en La Cartoixa un dol clau: els verd-i-blancs busquen assegurar la quinta plaça i la Champions, mentres els il·licitans necessiten allunyar-se del descens.

L’administrador de Fraorgi compareixerà en la comissió sobre les vivendes dels Naus a Alacant

La comissió municipal d'Alacant que investiga possibles irregularitats en les adjudicacions de les vivendes públiques dels Naus citarà a l'administrador únic de Fraorgi el pròxim 8 de juny, al costat d'altres intervinents en el procés.

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.
Anuncios