16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.