Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Últimes notícies

Expulsen d’Espanya a huit detinguts per usar pirotècnia prohibida en les Falles

La Subdelegació del Govern a València ordena l'expulsió i cinc anys de veto d'entrada a huit ciutadans comunitaris per llançar pirotècnia prohibida i perillosa durant les últimes Falles.

Agents mediambientals confirmen que no van ser mobilitzats durant la dana en la Comunitat Valenciana

Dos agents mediambientals de la Generalitat van declarar davant el jutjat de Catarroja que durant la dana del 29 d'octubre de 2024 no van rebre orde de mobilització ni avís d'alerta hidrològica.

La jutgessa de la DANA manté a Mazón com a testimoni i li nega accés a la causa

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ratifica que Carlos Mazón continua sent testimoni, rebutja el seu recurs i li impedix accedir al sumari mentres no siga part en el procediment.

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.