Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.