Igualtat sancionarà a les residències que no presenten planes de contingència

 

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives sancionarà a aquelles residències i centres de dia que encara no han presentat els seus plans de contingència per a fer front al Covid-19 si no ho fan en els pròxims dies.

 

Ho ha assegurat la vicepresidenta del Consell i consellera d’este departament, Mónica Oltra, en la seua compareixença en Les Corts Valencianes per a informar sobre la situació de les residències de majors en relació amb la pandèmia de coronavirus.

 

Ha recordat que les residències havien d’enviar abans del 31 de juliol un pla de contingència per a fer front al virus, que incloguera, entre altres coses, un ‘estoc’ d’equips de protecció individual per a, com a mínim, quatre setmanes, i garantir la possibilitat d’aïllar a un 10% dels residents en habitacions amb bany propi.

 

Falten encara centres privats per enviar-ho

Ha destacat que hui han presentat aquests plans un total de 314 residències de majors (el 99%) i 125 de centres de dia (el 69%), però hi ha quatre residències i 56 centres de dia, tots ells privats, que no ho han fet encara, alguna cosa que, segons ha reconegut, li crida l’atenció.

 

Oltra ha explicat que s’ha advertit a eixos centres per escrit que això suposa una infracció greu prevista en l’article 6 del Decret llei 11/2020 de règim sancionador específic contra els incompliments de les disposicions reguladores de les mesures de prevenció davant del Covid-19.

 

La vicepresidenta ha dit que si no presenten eixos plans «en pocs dies», s’iniciarà el procediment sancionador corresponent, a on es delimitarà la responsabilitat del centre i les possibles sancions aplicables d’acord amb la normativa vigent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.

Castro i Espí opten als premis de millor entrenador i jugador de març en LaLiga EA Sports

Luís Castro i Carlos Espí, tècnic i davanter del Llevant, han sigut nominats als premis de millor entrenador i millor jugador del mes de març en LaLiga EA Sports.

La Comunitat Valenciana lidera les morts per patinets elèctrics en un any rècord de sinistres

En 2025 es van registrar 549 accidents amb patinets elèctrics a Espanya, un 38,6% més que en 2024, amb 19 morts, sis d'ells en la Comunitat Valenciana. L'augment de sinistres i d'incendis de VMP dispara les alertes sobre seguretat i compliment de la normativa.

Bernabé critica els diners perduts a València per renunciar a la taxa turística

Pilar Bernabé acusa l'Ajuntament de València d'haver perdut ingressos en rebutjar la taxa turística i qüestiona el canvi de postura del PP després de derogar el marc legal en 2023.

L’aigua potable, entre la crisi climàtica i el seu ús com a arma de guerra

La dessalinització s'ha tornat vital en regions amb escassetat hídrica extrema mentres la crisi climàtica reduïx recursos i la guerra convertix l'aigua en objectiu estratègic.

El Barça s’agarra al seu defensa i a un triple final de Clyburn per a tombar al València en l’Eurolliga

El Barcelona es va imposar al València Basket (62-66) recolzat en una defensa asfixiant i en un triple decisiu de Will Clyburn, que va tallar una ratxa de quatre derrotes seguides en l'Eurolliga.

Marcelino destaca l’impacte immediat de Matarazzo i advertix del perill de la Reial Societat

Marcelino subratlla el canvi positiu de la Reial Societat amb Matarazzo, ressalta la solidesa defensiva i el bon moment de les seues figures, i avisa d'un dol molt exigent en La Ceràmica.

La Nucia alça el teló del Supercampeonato d’Espanya amb rècord d’inscrits

La Nucia inaugura el Supercampeonato d'Espanya de Rallyes 2026 amb la 32 edició del Ral·li La Nucia Mediterrani Trofeu Costa Blanca, rècord de participació i tots els aspirants al títol en l'eixida.