Iker Jiménez llança una «alerta màxima» als espanyols: «Arribarà al nostre país»

 

Els contagis no han deixat d’augmentar durant els últims dies i això ha suposat que molts experts hagen assenyalat que la quarta onada de la pandèmia ja està arribant al nostre país. Això és precisament el que es trobaven analitzant els especialistes del programa d’Iker Jiménez quan Pablo Fuente alertava que hi ha un país europeu amb una situació encara pitjor que la que està vivint Espanya i que podria arribar a afectar el nostre territori.

 

«Són dades difícils»

França ja s’ha posicionat com el segon país de la Unió Europea amb les pitjors dades de contagis i de defuncions per coronavirus. Això l’ha portat a estar en el punt de mira d’Espanya, especialment després de l’escandalosa informació que ha compartit el col·laborador al programa de Cuatro. Pablo Fuente ha explicat l’alarmant situació que estan travessant al país veí i que podria arribar a estendre’s fins al nostre país.

«Em costa interpretar-ho, acaba d’arribar la informació», començava dient el col·laborador de ‘Horizonte’, alhora que posava la tauleta davant la càmera per compartir amb els espectadors del programa la gràfica que acabava de rebre.

«Són els casos reportats a França hui, estem parlant de 65.000 casos en un sol dia», explicava l’expert, al costat d’una impactant imatge que mostrava el gran increment de contagis que s’havia produït en tan sols 24 hores al país veí. «Acaba d’entrar esta informació, tenien problemes tècnics i tant de bo siga un error, però això és el que acaba de reportar França. Són dades difícils», assenyalava Pablo Fuente.

 

«Arribarà a Espanya d’ací a una setmana o dos»

Després de mostrar el gran augment de casos que ha patit el país veí, Iker Jiménez no podia evitar preguntar si Espanya també podria arribar a enfrontar-se a una situació similar. «Això pot passar ací?», preguntava el presentador, aprofitant la taula d’experts.

«I tant!», responia la viròloga Maria Montoya. «Pensàvem que el virus de la Xina i Itàlia no arribaven… Nosaltres tenim dos fronteres, d’una banda Portugal, que amb molt de sacrifici ha superat els casos, i França». Així, l’experta apuntava que la mala situació que estan vivint al país veí arribarà a Espanya «en una setmana o dos, més o menys».

Els especialistes han atribuït este pronòstic a l’obertura de les fronteres: «La gent que ve a passar uns dies a Madrid no està complint amb les mesures de seguretat. Això vindrà, el tema serà quan».

 

Queixes dels ciutadans espanyols per les limitacions de mobilitat dins del país

En plena Setmana Santa, en la majoria de comunitats autònomes la mobilitat està molt limitada, però les fronteres per als estrangers sí que estan obertes. I l’arribada de turistes a Espanya durant els últims dies ha causat un gran revol al nostre país. Més de 40 vols van arribar a Madrid amb ciutadans francesos durant l’últim cap de setmana, del 19 al 21 de març, tot i les restriccions per la pandèmia.

I això ha generat una gran polèmica entre els ciutadans espanyols, que no comprenen per què ells tenen la mobilitat limitada dins d’Espanya, però sí que es pot viatjar a altres països d’Europa. Un assumpte que fins i tot ha arribat fins a Brussel·les, des d’on han demanat «coherència» entre les limitacions de viatge que s’apliquen dins del territori nacional i els desplaçaments cap a altres països de la Unió Europea.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.