Iker Jiménez llança una «alerta màxima» als espanyols: «Arribarà al nostre país»

 

Els contagis no han deixat d’augmentar durant els últims dies i això ha suposat que molts experts hagen assenyalat que la quarta onada de la pandèmia ja està arribant al nostre país. Això és precisament el que es trobaven analitzant els especialistes del programa d’Iker Jiménez quan Pablo Fuente alertava que hi ha un país europeu amb una situació encara pitjor que la que està vivint Espanya i que podria arribar a afectar el nostre territori.

 

«Són dades difícils»

França ja s’ha posicionat com el segon país de la Unió Europea amb les pitjors dades de contagis i de defuncions per coronavirus. Això l’ha portat a estar en el punt de mira d’Espanya, especialment després de l’escandalosa informació que ha compartit el col·laborador al programa de Cuatro. Pablo Fuente ha explicat l’alarmant situació que estan travessant al país veí i que podria arribar a estendre’s fins al nostre país.

«Em costa interpretar-ho, acaba d’arribar la informació», començava dient el col·laborador de ‘Horizonte’, alhora que posava la tauleta davant la càmera per compartir amb els espectadors del programa la gràfica que acabava de rebre.

«Són els casos reportats a França hui, estem parlant de 65.000 casos en un sol dia», explicava l’expert, al costat d’una impactant imatge que mostrava el gran increment de contagis que s’havia produït en tan sols 24 hores al país veí. «Acaba d’entrar esta informació, tenien problemes tècnics i tant de bo siga un error, però això és el que acaba de reportar França. Són dades difícils», assenyalava Pablo Fuente.

 

«Arribarà a Espanya d’ací a una setmana o dos»

Després de mostrar el gran augment de casos que ha patit el país veí, Iker Jiménez no podia evitar preguntar si Espanya també podria arribar a enfrontar-se a una situació similar. «Això pot passar ací?», preguntava el presentador, aprofitant la taula d’experts.

«I tant!», responia la viròloga Maria Montoya. «Pensàvem que el virus de la Xina i Itàlia no arribaven… Nosaltres tenim dos fronteres, d’una banda Portugal, que amb molt de sacrifici ha superat els casos, i França». Així, l’experta apuntava que la mala situació que estan vivint al país veí arribarà a Espanya «en una setmana o dos, més o menys».

Els especialistes han atribuït este pronòstic a l’obertura de les fronteres: «La gent que ve a passar uns dies a Madrid no està complint amb les mesures de seguretat. Això vindrà, el tema serà quan».

 

Queixes dels ciutadans espanyols per les limitacions de mobilitat dins del país

En plena Setmana Santa, en la majoria de comunitats autònomes la mobilitat està molt limitada, però les fronteres per als estrangers sí que estan obertes. I l’arribada de turistes a Espanya durant els últims dies ha causat un gran revol al nostre país. Més de 40 vols van arribar a Madrid amb ciutadans francesos durant l’últim cap de setmana, del 19 al 21 de març, tot i les restriccions per la pandèmia.

I això ha generat una gran polèmica entre els ciutadans espanyols, que no comprenen per què ells tenen la mobilitat limitada dins d’Espanya, però sí que es pot viatjar a altres països d’Europa. Un assumpte que fins i tot ha arribat fins a Brussel·les, des d’on han demanat «coherència» entre les limitacions de viatge que s’apliquen dins del territori nacional i els desplaçaments cap a altres països de la Unió Europea.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.