9.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Salvador Illa afirma que la vacunació del coronavirus començarà en gener i no serà obligatòria

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que el pla de vacunació contra el coronavirus començarà en gener de 2021 i no serà de caràcter obligatori per a tota la població: «Els experts recomanen que no siga obligatòria perquè podria ser contraproduent».

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

 

Segons ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en una entrevista duta a terme este dissabte en Rac1, Illa ha defensat que ja existix un alt nivell de conscienciació per part de la ciutadania que permetrà que la vacuna tinga bon acolliment per part de la població.

 

Tal com ha explicat Illa, el pla de vacunació es començarà a fer a principis de 2021 i la intenció és «tindre a la majoria de la població immunitzada» entre els mesos de maig i juliol del mateix any.

 

Vacuna a escala europea

Davant esta situació, el ministre de Sanitat ha sostingut que el sistema sanitari «està preparat i en condicions» per a garantir l’accés de la vacuna. Illa ha destacat que actualment hi ha 13.000 punts de vacunació en el territori espanyol i que en anteriors ocasions s’ha pogut vacunar de la grip a més de 14 milions de persones en només 9 setmanes.

El ministre ha afirmat que s’està impulsat una estratègia de vacunació a escala europea que permetrà que es distribuïsquen en tots els països de manera equitativa i seguint els mateixos tempos: «És un exercici de coordinació notable».

 

D’altra banda, Salvador Illa ha destacat l’efectivitat de les vacunes Pfizer, BioNTech i Moderna: «Són les vacunes que presenten una tecnologia innovadora que han donat resultats que han sorprès als experts».

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.