Salvador Illa afirma que la vacunació del coronavirus començarà en gener i no serà obligatòria

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que el pla de vacunació contra el coronavirus començarà en gener de 2021 i no serà de caràcter obligatori per a tota la població: «Els experts recomanen que no siga obligatòria perquè podria ser contraproduent».

 

Segons ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en una entrevista duta a terme este dissabte en Rac1, Illa ha defensat que ja existix un alt nivell de conscienciació per part de la ciutadania que permetrà que la vacuna tinga bon acolliment per part de la població.

 

Tal com ha explicat Illa, el pla de vacunació es començarà a fer a principis de 2021 i la intenció és «tindre a la majoria de la població immunitzada» entre els mesos de maig i juliol del mateix any.

 

Vacuna a escala europea

Davant esta situació, el ministre de Sanitat ha sostingut que el sistema sanitari «està preparat i en condicions» per a garantir l’accés de la vacuna. Illa ha destacat que actualment hi ha 13.000 punts de vacunació en el territori espanyol i que en anteriors ocasions s’ha pogut vacunar de la grip a més de 14 milions de persones en només 9 setmanes.

El ministre ha afirmat que s’està impulsat una estratègia de vacunació a escala europea que permetrà que es distribuïsquen en tots els països de manera equitativa i seguint els mateixos tempos: «És un exercici de coordinació notable».

 

D’altra banda, Salvador Illa ha destacat l’efectivitat de les vacunes Pfizer, BioNTech i Moderna: «Són les vacunes que presenten una tecnologia innovadora que han donat resultats que han sorprès als experts».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Saló del Còmic de València obri amb diversitat: quasi cent autors i focus a Àsia, Àfrica i Palestina

Fira València celebra del divendres al diumenge una nova edició amb prop de cent autors i un programa que unix còmic, mànega, anime i oci familiar. La cita reforça la mirada internacional amb presència d'Àsia, Àfrica i Palestina i activitats per a públic infantil i juvenil.

Aemet anuncia un canvi del temps des del dissabte: pluges i ambient desapacible en la Comunitat Valenciana

Aemet ha anunciat un gir del temps des del dissabte: més núvols, gregal i pluges, sobretot en sud de València i nord d'Alacant. La setmana vinent es preveu ambient desapacible, amb dies més frescos i nits menys fredes.

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.