13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Salvador Illa afirma que la vacunació del coronavirus començarà en gener i no serà obligatòria

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que el pla de vacunació contra el coronavirus començarà en gener de 2021 i no serà de caràcter obligatori per a tota la població: «Els experts recomanen que no siga obligatòria perquè podria ser contraproduent».

 

Segons ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en una entrevista duta a terme este dissabte en Rac1, Illa ha defensat que ja existix un alt nivell de conscienciació per part de la ciutadania que permetrà que la vacuna tinga bon acolliment per part de la població.

 

Tal com ha explicat Illa, el pla de vacunació es començarà a fer a principis de 2021 i la intenció és «tindre a la majoria de la població immunitzada» entre els mesos de maig i juliol del mateix any.

 

Vacuna a escala europea

Davant esta situació, el ministre de Sanitat ha sostingut que el sistema sanitari «està preparat i en condicions» per a garantir l’accés de la vacuna. Illa ha destacat que actualment hi ha 13.000 punts de vacunació en el territori espanyol i que en anteriors ocasions s’ha pogut vacunar de la grip a més de 14 milions de persones en només 9 setmanes.

El ministre ha afirmat que s’està impulsat una estratègia de vacunació a escala europea que permetrà que es distribuïsquen en tots els països de manera equitativa i seguint els mateixos tempos: «És un exercici de coordinació notable».

 

D’altra banda, Salvador Illa ha destacat l’efectivitat de les vacunes Pfizer, BioNTech i Moderna: «Són les vacunes que presenten una tecnologia innovadora que han donat resultats que han sorprès als experts».

Últimes notícies

Ajornada la compareixença en el Congrés d’Emilio Argüeso per baixa mèdica

La compareixença d'Emilio Argüeso en la comissió del Congrés sobre la DANA de 2024, prevista per al 20 de gener, ha sigut ajornada per baixa mèdica. No hi ha nova data i també es retarda la de l'excap de gabinet de Carlos Mazón.

Tercer dia de busca del veler desaparegut entre Gandia i Guardamar

Salvament Marítim represa a l'alba la tercera jornada de rastreig del veler de 9 metres que va salpar de Gandia rumb a Guardamar; hui actuen un avió, llanxes i avisos a navegants

L’ermita de Vera ha celebrat la benedicció d’animals, una segona oportunitat de protecció

L'ermita de Vera ha acollit este diumenge la tradicional benedicció d'animals posterior a Sant Antoni, amb missa, balls regionals i rifa organitzada per veïns i agricultors.

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.