11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Salvador Illa afirma que la vacunació del coronavirus començarà en gener i no serà obligatòria

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que el pla de vacunació contra el coronavirus començarà en gener de 2021 i no serà de caràcter obligatori per a tota la població: «Els experts recomanen que no siga obligatòria perquè podria ser contraproduent».

 

Segons ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en una entrevista duta a terme este dissabte en Rac1, Illa ha defensat que ja existix un alt nivell de conscienciació per part de la ciutadania que permetrà que la vacuna tinga bon acolliment per part de la població.

 

Tal com ha explicat Illa, el pla de vacunació es començarà a fer a principis de 2021 i la intenció és «tindre a la majoria de la població immunitzada» entre els mesos de maig i juliol del mateix any.

 

Vacuna a escala europea

Davant esta situació, el ministre de Sanitat ha sostingut que el sistema sanitari «està preparat i en condicions» per a garantir l’accés de la vacuna. Illa ha destacat que actualment hi ha 13.000 punts de vacunació en el territori espanyol i que en anteriors ocasions s’ha pogut vacunar de la grip a més de 14 milions de persones en només 9 setmanes.

El ministre ha afirmat que s’està impulsat una estratègia de vacunació a escala europea que permetrà que es distribuïsquen en tots els països de manera equitativa i seguint els mateixos tempos: «És un exercici de coordinació notable».

 

D’altra banda, Salvador Illa ha destacat l’efectivitat de les vacunes Pfizer, BioNTech i Moderna: «Són les vacunes que presenten una tecnologia innovadora que han donat resultats que han sorprès als experts».

Últimes notícies

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.