Salvador Illa afirma que la vacunació del coronavirus començarà en gener i no serà obligatòria

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat que el pla de vacunació contra el coronavirus començarà en gener de 2021 i no serà de caràcter obligatori per a tota la població: «Els experts recomanen que no siga obligatòria perquè podria ser contraproduent».

 

Segons ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en una entrevista duta a terme este dissabte en Rac1, Illa ha defensat que ja existix un alt nivell de conscienciació per part de la ciutadania que permetrà que la vacuna tinga bon acolliment per part de la població.

 

Tal com ha explicat Illa, el pla de vacunació es començarà a fer a principis de 2021 i la intenció és «tindre a la majoria de la població immunitzada» entre els mesos de maig i juliol del mateix any.

 

Vacuna a escala europea

Davant esta situació, el ministre de Sanitat ha sostingut que el sistema sanitari «està preparat i en condicions» per a garantir l’accés de la vacuna. Illa ha destacat que actualment hi ha 13.000 punts de vacunació en el territori espanyol i que en anteriors ocasions s’ha pogut vacunar de la grip a més de 14 milions de persones en només 9 setmanes.

El ministre ha afirmat que s’està impulsat una estratègia de vacunació a escala europea que permetrà que es distribuïsquen en tots els països de manera equitativa i seguint els mateixos tempos: «És un exercici de coordinació notable».

 

D’altra banda, Salvador Illa ha destacat l’efectivitat de les vacunes Pfizer, BioNTech i Moderna: «Són les vacunes que presenten una tecnologia innovadora que han donat resultats que han sorprès als experts».

Últimes notícies

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als seus agents caiguts en el 182 aniversari del cos

La Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant celebra el 182 aniversari del cos amb un acte institucional centrat en l'homenatge als agents morts a Huelva i el suport a les seues famílies i companys.

Carlos Baño acudix a la comissió pel presumpte frau dels bons comercie reivindicant el seu honor

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, compareix en la comissió d'investigació de la Diputació sobre el presumpte frau en els bons comercie de 2022 i 2023 assegurant que arriba molt tranquil i amb l'honor molt alt.

Simulacre del sistema És-Alert en els municipis de l’entorn de la nuclear de Cofrentes

El Govern prova el sistema d'avisos És-Alert en diversos municipis pròxims a la central nuclear de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i ajustar els protocols d'emergència si fora necessari.

El València Basket busca a Saragossa el primer pas cap a la seua quarta lliga femenina

El València Basket obri en la pista del Casademont Zaragoza la final de la Lliga Femenina Endesa, una sèrie al millor de tres en la qual perseguix el seu quart títol consecutiu.

Generalitat i Diputació de València destinaran 51 milions a modernitzar 77 depuradores

La Generalitat i la Diputació de València invertiran 51 milions d'euros entre 2026 i 2029 per a modernitzar 62 depuradores i construir 15 noves en 13 comarques de la província.

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.