Illa comparix després de Reis i ho confirma: «A finals de la setmana que ve»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha comparegut este dijous, 7 de gener, en roda de premsa per a valorar la situació epidemiològica en Espanya, que qualifica de «preocupant» i per a aclarir com serà l’arribada de les vacunes de Moderna. Cal recordar, que l’Agència Europea del Medicament ja ha aprovat estes dosis. D’esta manera, el país comptarà amb dos vacunes diferents per a ampliar la capacitat de vacunació.

 

Un dels punts destacats de la seua compareixença ha sigut conèixer la postura del Ministeri sobre la nova vacuna i si l’arribada d’estes dosis incidirà en els temps que Sanitat s’ha marcat per a distribuir-la. Segons Illa, el pla de vacunació ja comptava que anirien arribant més dosis de la vacuna a mesura que avancen les setmanes, en funció del que tarda la Comissió Europea en autoritzar la seua distribució al país. Per tant, no es preveu que canvien els terminis que es van marcar en el seu dia.

 

És a dir, la primera fase de la vacunació, que inclou a residents en centres sociosanitaris, el personal que atén i els metges de primera línia dels hospitals i servicis d’Urgències, seguirà activa fins al mes de març, i a partir d’eixe moment començarà la segona fase i s’ampliaran els grups que aniran rebent la vacuna.

 

Seguint eixos terminis, Sanitat preveu que a l’estiu es puga arribar al percentatge del 70% de la població vacunada, arribant a una tímida immunitat de grup, quelcom que alguns experts encara no ho veuen del tot clar. En qualsevol cas, l’arribada de les dosis de Moderna probablement pot agilitzar el procés de vacunació, que en algunes comunitats seguix molt endarrerit mentres en altres ha agafat una velocitat «de creuer», segons el mateix Illa.

 

El ministre no vol entrar a fer rànquings de velocitat de les autonomies i la rapidesa que distribuïxen les dosis, i creu que el procés de vacunació «no és un ‘sprint’», sinó una prova de fons a on s’arribarà a l’objectiu final després de moltes setmanes d’esforç per part de les administracions.

 

Comencen a arribar les vacunes de Moderna, que s’unixen a les de Pfizer

Sobre les dosis de Moderna, Illa ha explicat que està previst que comencen a arribar la setmana que ve, entre 7 i 10 dies, i a partir d’este moment podrien arribar a Espanya 600.000 dosis en les següents sis setmanes. Això significa que a mitats de febrer hi podria haver vacunes de Moderna per a immunitzar 300.000 persones.

 

Tenint en compte que Pfizer envia a Espanya cada setmana 350.000 vacunes, a mitats de febrer ja haurien arribat 2.800.000 vacunes, que serviran per a vacunar a 1,4 milions de persones, més les 300.000 que seran vacunades amb les de Moderna. En total, 2,7 milions de persones vacunades en un mes i mig.

 

Preguntat sobre la gestió de les autonomies d’estes vacunes, Illa creu que totes estan mostrant esforços per a fer arribar les dosis a la població, encara que algunes ho estiguen fent de manera més ràpida que d’altres.

 

De fet, recordant que Madrid ha subcontractat Creu Roja per a accelerar el procés de vacunació després que la regió només haja posat el 6% de les vacunes rebudes abans de Reis, el ministre creu que Espanya té un sistema sanitari públic perfectament capaç de distribuir estes vacunes, com algunes regions han demostrat, i que no hauria de fer falta recórrer a recursos privats per dur-ho a terme.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.