Illa comparix després de Reis i ho confirma: «A finals de la setmana que ve»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha comparegut este dijous, 7 de gener, en roda de premsa per a valorar la situació epidemiològica en Espanya, que qualifica de «preocupant» i per a aclarir com serà l’arribada de les vacunes de Moderna. Cal recordar, que l’Agència Europea del Medicament ja ha aprovat estes dosis. D’esta manera, el país comptarà amb dos vacunes diferents per a ampliar la capacitat de vacunació.

 

Un dels punts destacats de la seua compareixença ha sigut conèixer la postura del Ministeri sobre la nova vacuna i si l’arribada d’estes dosis incidirà en els temps que Sanitat s’ha marcat per a distribuir-la. Segons Illa, el pla de vacunació ja comptava que anirien arribant més dosis de la vacuna a mesura que avancen les setmanes, en funció del que tarda la Comissió Europea en autoritzar la seua distribució al país. Per tant, no es preveu que canvien els terminis que es van marcar en el seu dia.

 

És a dir, la primera fase de la vacunació, que inclou a residents en centres sociosanitaris, el personal que atén i els metges de primera línia dels hospitals i servicis d’Urgències, seguirà activa fins al mes de març, i a partir d’eixe moment començarà la segona fase i s’ampliaran els grups que aniran rebent la vacuna.

 

Seguint eixos terminis, Sanitat preveu que a l’estiu es puga arribar al percentatge del 70% de la població vacunada, arribant a una tímida immunitat de grup, quelcom que alguns experts encara no ho veuen del tot clar. En qualsevol cas, l’arribada de les dosis de Moderna probablement pot agilitzar el procés de vacunació, que en algunes comunitats seguix molt endarrerit mentres en altres ha agafat una velocitat «de creuer», segons el mateix Illa.

 

El ministre no vol entrar a fer rànquings de velocitat de les autonomies i la rapidesa que distribuïxen les dosis, i creu que el procés de vacunació «no és un ‘sprint’», sinó una prova de fons a on s’arribarà a l’objectiu final després de moltes setmanes d’esforç per part de les administracions.

 

Comencen a arribar les vacunes de Moderna, que s’unixen a les de Pfizer

Sobre les dosis de Moderna, Illa ha explicat que està previst que comencen a arribar la setmana que ve, entre 7 i 10 dies, i a partir d’este moment podrien arribar a Espanya 600.000 dosis en les següents sis setmanes. Això significa que a mitats de febrer hi podria haver vacunes de Moderna per a immunitzar 300.000 persones.

 

Tenint en compte que Pfizer envia a Espanya cada setmana 350.000 vacunes, a mitats de febrer ja haurien arribat 2.800.000 vacunes, que serviran per a vacunar a 1,4 milions de persones, més les 300.000 que seran vacunades amb les de Moderna. En total, 2,7 milions de persones vacunades en un mes i mig.

 

Preguntat sobre la gestió de les autonomies d’estes vacunes, Illa creu que totes estan mostrant esforços per a fer arribar les dosis a la població, encara que algunes ho estiguen fent de manera més ràpida que d’altres.

 

De fet, recordant que Madrid ha subcontractat Creu Roja per a accelerar el procés de vacunació després que la regió només haja posat el 6% de les vacunes rebudes abans de Reis, el ministre creu que Espanya té un sistema sanitari públic perfectament capaç de distribuir estes vacunes, com algunes regions han demostrat, i que no hauria de fer falta recórrer a recursos privats per dur-ho a terme.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.