Illa comparix després de Reis i ho confirma: «A finals de la setmana que ve»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha comparegut este dijous, 7 de gener, en roda de premsa per a valorar la situació epidemiològica en Espanya, que qualifica de «preocupant» i per a aclarir com serà l’arribada de les vacunes de Moderna. Cal recordar, que l’Agència Europea del Medicament ja ha aprovat estes dosis. D’esta manera, el país comptarà amb dos vacunes diferents per a ampliar la capacitat de vacunació.

 

Un dels punts destacats de la seua compareixença ha sigut conèixer la postura del Ministeri sobre la nova vacuna i si l’arribada d’estes dosis incidirà en els temps que Sanitat s’ha marcat per a distribuir-la. Segons Illa, el pla de vacunació ja comptava que anirien arribant més dosis de la vacuna a mesura que avancen les setmanes, en funció del que tarda la Comissió Europea en autoritzar la seua distribució al país. Per tant, no es preveu que canvien els terminis que es van marcar en el seu dia.

 

És a dir, la primera fase de la vacunació, que inclou a residents en centres sociosanitaris, el personal que atén i els metges de primera línia dels hospitals i servicis d’Urgències, seguirà activa fins al mes de març, i a partir d’eixe moment començarà la segona fase i s’ampliaran els grups que aniran rebent la vacuna.

 

Seguint eixos terminis, Sanitat preveu que a l’estiu es puga arribar al percentatge del 70% de la població vacunada, arribant a una tímida immunitat de grup, quelcom que alguns experts encara no ho veuen del tot clar. En qualsevol cas, l’arribada de les dosis de Moderna probablement pot agilitzar el procés de vacunació, que en algunes comunitats seguix molt endarrerit mentres en altres ha agafat una velocitat «de creuer», segons el mateix Illa.

 

El ministre no vol entrar a fer rànquings de velocitat de les autonomies i la rapidesa que distribuïxen les dosis, i creu que el procés de vacunació «no és un ‘sprint’», sinó una prova de fons a on s’arribarà a l’objectiu final després de moltes setmanes d’esforç per part de les administracions.

 

Comencen a arribar les vacunes de Moderna, que s’unixen a les de Pfizer

Sobre les dosis de Moderna, Illa ha explicat que està previst que comencen a arribar la setmana que ve, entre 7 i 10 dies, i a partir d’este moment podrien arribar a Espanya 600.000 dosis en les següents sis setmanes. Això significa que a mitats de febrer hi podria haver vacunes de Moderna per a immunitzar 300.000 persones.

 

Tenint en compte que Pfizer envia a Espanya cada setmana 350.000 vacunes, a mitats de febrer ja haurien arribat 2.800.000 vacunes, que serviran per a vacunar a 1,4 milions de persones, més les 300.000 que seran vacunades amb les de Moderna. En total, 2,7 milions de persones vacunades en un mes i mig.

 

Preguntat sobre la gestió de les autonomies d’estes vacunes, Illa creu que totes estan mostrant esforços per a fer arribar les dosis a la població, encara que algunes ho estiguen fent de manera més ràpida que d’altres.

 

De fet, recordant que Madrid ha subcontractat Creu Roja per a accelerar el procés de vacunació després que la regió només haja posat el 6% de les vacunes rebudes abans de Reis, el ministre creu que Espanya té un sistema sanitari públic perfectament capaç de distribuir estes vacunes, com algunes regions han demostrat, i que no hauria de fer falta recórrer a recursos privats per dur-ho a terme.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.