Illa comparix després de Reis i ho confirma: «A finals de la setmana que ve»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha comparegut este dijous, 7 de gener, en roda de premsa per a valorar la situació epidemiològica en Espanya, que qualifica de «preocupant» i per a aclarir com serà l’arribada de les vacunes de Moderna. Cal recordar, que l’Agència Europea del Medicament ja ha aprovat estes dosis. D’esta manera, el país comptarà amb dos vacunes diferents per a ampliar la capacitat de vacunació.

 

Un dels punts destacats de la seua compareixença ha sigut conèixer la postura del Ministeri sobre la nova vacuna i si l’arribada d’estes dosis incidirà en els temps que Sanitat s’ha marcat per a distribuir-la. Segons Illa, el pla de vacunació ja comptava que anirien arribant més dosis de la vacuna a mesura que avancen les setmanes, en funció del que tarda la Comissió Europea en autoritzar la seua distribució al país. Per tant, no es preveu que canvien els terminis que es van marcar en el seu dia.

 

És a dir, la primera fase de la vacunació, que inclou a residents en centres sociosanitaris, el personal que atén i els metges de primera línia dels hospitals i servicis d’Urgències, seguirà activa fins al mes de març, i a partir d’eixe moment començarà la segona fase i s’ampliaran els grups que aniran rebent la vacuna.

 

Seguint eixos terminis, Sanitat preveu que a l’estiu es puga arribar al percentatge del 70% de la població vacunada, arribant a una tímida immunitat de grup, quelcom que alguns experts encara no ho veuen del tot clar. En qualsevol cas, l’arribada de les dosis de Moderna probablement pot agilitzar el procés de vacunació, que en algunes comunitats seguix molt endarrerit mentres en altres ha agafat una velocitat «de creuer», segons el mateix Illa.

 

El ministre no vol entrar a fer rànquings de velocitat de les autonomies i la rapidesa que distribuïxen les dosis, i creu que el procés de vacunació «no és un ‘sprint’», sinó una prova de fons a on s’arribarà a l’objectiu final després de moltes setmanes d’esforç per part de les administracions.

 

Comencen a arribar les vacunes de Moderna, que s’unixen a les de Pfizer

Sobre les dosis de Moderna, Illa ha explicat que està previst que comencen a arribar la setmana que ve, entre 7 i 10 dies, i a partir d’este moment podrien arribar a Espanya 600.000 dosis en les següents sis setmanes. Això significa que a mitats de febrer hi podria haver vacunes de Moderna per a immunitzar 300.000 persones.

 

Tenint en compte que Pfizer envia a Espanya cada setmana 350.000 vacunes, a mitats de febrer ja haurien arribat 2.800.000 vacunes, que serviran per a vacunar a 1,4 milions de persones, més les 300.000 que seran vacunades amb les de Moderna. En total, 2,7 milions de persones vacunades en un mes i mig.

 

Preguntat sobre la gestió de les autonomies d’estes vacunes, Illa creu que totes estan mostrant esforços per a fer arribar les dosis a la població, encara que algunes ho estiguen fent de manera més ràpida que d’altres.

 

De fet, recordant que Madrid ha subcontractat Creu Roja per a accelerar el procés de vacunació després que la regió només haja posat el 6% de les vacunes rebudes abans de Reis, el ministre creu que Espanya té un sistema sanitari públic perfectament capaç de distribuir estes vacunes, com algunes regions han demostrat, i que no hauria de fer falta recórrer a recursos privats per dur-ho a terme.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.