Imputada la directora de la residència de Llíria investigada por presumptes casos de maltractament

 

La directora de la residència d’ancians Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha sigut imputada pel Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat després de la difusió d’unes imàtgens que podrien evidenciar possibles delictes contra la integritat moral de les víctimes.

 

Segons han informat a EFE fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el jutjat no ha determinat encara la classe de fet delictiu pel que s’ha produït esta imputació, si bé la Fiscalia Provincial assenyalava recentment eixos fets com a possibles delictes contra la integritat moral.

 

Diferents mitjans de comunicació van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que es pot vore a ancians residents d’este centre lligats a cadires, amb nafres o nus, presumptament desatesos per a menjar i fins i tot abandonats després de caure a terra.

 

La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant la gravetat de les imatges. En conseqüència, el Jutjat d’Instrucció número 1 de Llíria ha obert una causa en la que, de moment, consta com investigada la directora del centre i dos empreses, com a persones jurídiques, implicades en la gestió del centre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.