Imputada la directora de la residència de Llíria investigada por presumptes casos de maltractament

 

La directora de la residència d’ancians Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha sigut imputada pel Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat després de la difusió d’unes imàtgens que podrien evidenciar possibles delictes contra la integritat moral de les víctimes.

 

Segons han informat a EFE fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el jutjat no ha determinat encara la classe de fet delictiu pel que s’ha produït esta imputació, si bé la Fiscalia Provincial assenyalava recentment eixos fets com a possibles delictes contra la integritat moral.

 

Diferents mitjans de comunicació van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que es pot vore a ancians residents d’este centre lligats a cadires, amb nafres o nus, presumptament desatesos per a menjar i fins i tot abandonats després de caure a terra.

 

La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant la gravetat de les imatges. En conseqüència, el Jutjat d’Instrucció número 1 de Llíria ha obert una causa en la que, de moment, consta com investigada la directora del centre i dos empreses, com a persones jurídiques, implicades en la gestió del centre.

Últimes notícies

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica