Imputada la directora de la residència de Llíria investigada por presumptes casos de maltractament

 

La directora de la residència d’ancians Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha sigut imputada pel Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat després de la difusió d’unes imàtgens que podrien evidenciar possibles delictes contra la integritat moral de les víctimes.

 

Segons han informat a EFE fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el jutjat no ha determinat encara la classe de fet delictiu pel que s’ha produït esta imputació, si bé la Fiscalia Provincial assenyalava recentment eixos fets com a possibles delictes contra la integritat moral.

 

Diferents mitjans de comunicació van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que es pot vore a ancians residents d’este centre lligats a cadires, amb nafres o nus, presumptament desatesos per a menjar i fins i tot abandonats després de caure a terra.

 

La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant la gravetat de les imatges. En conseqüència, el Jutjat d’Instrucció número 1 de Llíria ha obert una causa en la que, de moment, consta com investigada la directora del centre i dos empreses, com a persones jurídiques, implicades en la gestió del centre.

Últimes notícies

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.