Imputada la directora de la residència de Llíria investigada por presumptes casos de maltractament

 

La directora de la residència d’ancians Domus VI de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha sigut imputada pel Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat després de la difusió d’unes imàtgens que podrien evidenciar possibles delictes contra la integritat moral de les víctimes.

 

Segons han informat a EFE fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el jutjat no ha determinat encara la classe de fet delictiu pel que s’ha produït esta imputació, si bé la Fiscalia Provincial assenyalava recentment eixos fets com a possibles delictes contra la integritat moral.

 

Diferents mitjans de comunicació van difondre el mes de setembre passat unes imàtgens en les que es pot vore a ancians residents d’este centre lligats a cadires, amb nafres o nus, presumptament desatesos per a menjar i fins i tot abandonats després de caure a terra.

 

La Fiscalia Provincial de València va obrir diligències d’investigació el passat 9 de setembre davant la gravetat de les imatges. En conseqüència, el Jutjat d’Instrucció número 1 de Llíria ha obert una causa en la que, de moment, consta com investigada la directora del centre i dos empreses, com a persones jurídiques, implicades en la gestió del centre.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU