La incidència acumulada es dispara un 160% en dos setmanes en el territori valencià

 

La incidència acumulada s’ha disparat un 160% en les dos últimes setmanes en el territori valencià, fins als 1.339,67 casos per cada 100.000 habitants, mentres que l’ocupació de llits UCI per pacients Covid-19 han augmentat un 53,27% en este període i suposen ja el 61,37% del total de recursos, segons dades del Ministeri de Sanitat.

 

D’esta manera, la incidència acumulada en els últims 14 dies és de 1.339,67 casos, el que suposa un 159,19% més que fa dos una setmana quan estava en 516,87 casos i enfront dels 896,12 casos del passat dilluns. Per tant, el territori valencià és la quarta comunitat amb major incidència.

 

Per la seua part la pressió hospitalària no deixa de créixer i els pacients Covid-19 ocupen ja el 61,37% dels llits de crítics amb 734 malalts ingressats, un 53,27% més que fa dos setmanes quan no arribava ni a la mitat, estaven en el 40,04%. D’eixa manera, els valencians som la segona, després de Rioja, amb major saturació en les UCI.

 

De la mateixa manera, els pacients Covid-19 ingressats han pujat fins a ocupar el 43,52% dels llits d’aguts disponibles, el que suposa un 58,37% de creixement respecte al passat dia 11 quan el percentatge estava en el 27,48%. Fa una setmana era del 39,96%. Amb 5.276 persones hospitalitzades a hores d’ara per Covid-19, és la primera per percentatge d’ocupació. Finalment, també lidera, amb un 30,47%, la taxa de positivitat, que mesura el percentatge de persones que donen positiu per a la infecció d’entre totes a les que se’ls ha fet prova PCR.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.