13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Un infermer viu en una autocaravana per no contagiar a la seua família

L'infermer Xavi Márquez davant del seu ordinador amb mascareta i equip de protecció el 24 de març de 2020

L’infermer ha decidit aïllar-se preventivament, tot i no mostrar simptomatologia | Cedida

 

Des de l’11 de març, pocs dies abans del decret de confinament, l’infermer Xavi Márquez viu en la seua autocaravana instal·lada en Igualada (Barcelona), a on treballa. Ell és originari de Moià, però des de l’inici del brot va decidir amb la seua família que es quedaria a viure en la zona confinada.

 

L’infermer vol protegir a la seua família de contagiar-se

Segons ha explicat ell mateix en un vídeo, l’objectiu és «evitar contagis» innecessaris. Márquez ha assenyalat que es troba bé, sense simptomatologia, però ho ha fet per «precaució», ja que està en contacte continuat amb gent infectada. A demés, ha explicat, també està participant en l’assaig clínic de l’investigador Oriol Mitjà que té per objectiu remetre la propagació del virus.

 

«Jo assumisc el risc de contagi i per a mi viure ací és un esforç de 10 en una escala de l’1 al 10», ha assenyalat Xavi Márquez. En este sentit, s’ha dirigit a la població en general per a reclamar-los que es consciencien de la importància de quedar-se en casa i evitar nous contagis.

Últimes notícies

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.