Un infermer viu en una autocaravana per no contagiar a la seua família

L'infermer Xavi Márquez davant del seu ordinador amb mascareta i equip de protecció el 24 de març de 2020

L’infermer ha decidit aïllar-se preventivament, tot i no mostrar simptomatologia | Cedida

 

Des de l’11 de març, pocs dies abans del decret de confinament, l’infermer Xavi Márquez viu en la seua autocaravana instal·lada en Igualada (Barcelona), a on treballa. Ell és originari de Moià, però des de l’inici del brot va decidir amb la seua família que es quedaria a viure en la zona confinada.

 

L’infermer vol protegir a la seua família de contagiar-se

Segons ha explicat ell mateix en un vídeo, l’objectiu és «evitar contagis» innecessaris. Márquez ha assenyalat que es troba bé, sense simptomatologia, però ho ha fet per «precaució», ja que està en contacte continuat amb gent infectada. A demés, ha explicat, també està participant en l’assaig clínic de l’investigador Oriol Mitjà que té per objectiu remetre la propagació del virus.

 

«Jo assumisc el risc de contagi i per a mi viure ací és un esforç de 10 en una escala de l’1 al 10», ha assenyalat Xavi Márquez. En este sentit, s’ha dirigit a la població en general per a reclamar-los que es consciencien de la importància de quedar-se en casa i evitar nous contagis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.