La farmacèutica Pfizer rebutja el mètode de les dos infermeres valencianes de traure una dosi més de la vacuna

 

Actualització 16/02/2021 a les 15.25 hores. L’empresa farmacèutica Pfizer ha informat a la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat que només s’han d’extraure sis dosis de la seua vacuna, ni una més. D’eixa forma contesten a la iniciativa de dos infermeres valencianes que han conseguit traure una dosi extra de la vacuna.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, amb esta afirmació de Pfizer s’elimina la possibilitat de traure de la vacuna d’esta farmacèutica una dosi més del possible.

 

Dos infermeres valencianes conseguixen una dosi extra en cada vial de la vacuna de Pfizer

En Espanya s’està administrant a la població les vacunes contra el coronavirus de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. En un primer moment es pensava que les dosis que es podien extraure dels vials eren sis, tal com indicava l’empresa. No obstant això, els metges i infermers han descobert que usant xeringues especials es pot extraure una dosi més, fins a una sèptima.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, dos infermeres del territori valencià han conseguit aprofitar una dosi més de la vacuna del coronavirus de Pfizer.

 

Una infermera de Sagunt i una altra de Gandia, Ana Sola Martín i Natalia Coll García, han pogut extraure d’una mateixa vial fins a set dosis. Pel que es podria immunitzar a una persona més.

 

Set dosis de la vacuna de Pfizer en comptes de sis

Ana Sola Martín, una de les infermeres del departament de Salut Clínic de València ha explicat com han descobert que es pot extraure una dosi més: «Tenim un vial que compta amb un total de 2,25 mil·lilitres si són sis dosis i cada dosi és de 0,3 el total és d’1,8 i quedaria un romanent de 0,45 mil·lilitres».

 

Les dos infermeres valencianes han conseguit, fent números i després de diferents proves de simulació, conseguir la sèptima dosi de la vacuna contra el coronavirus de Pfizer. Ara també intentaran dur a terme alguna cosa pareguda amb els vials de Moderna i AstraZeneca.

 

Conscients que la sèptima dosi de la vacuna podia traure’s «per pura matemàtica», van aplicar un mètode precís, que requerix d’un material adequat per a eliminar «els espais morts» existents en les xeringues i agulles. És a dir, aconseguir no perdre ni una sola gota de la dilució feta perquè és «or líquid».

 

L’objectiu de les dos sanitàries: sumar esforços en la pandèmia

De fet, la fitxa tècnica de la vacuna del coronavirus de Pfizer ja indica que l’espai mort ha de ser el més xicotet possible. Però, a demés, les dos infermeres ressalten la importància de carregar en la xeringa d’una dosi de vacuna una bambolla d’aire, com ja es fa en qualsevol altra vacuna, com la de la grip.

 

Això últim, segons expliquen, aportaria diferents avantatges, perquè «s’assegura que s’introduïsca, completament la dosi de la vacuna -0´3 ml-, es minimitzen els efectes locals en la zona de punció i, finalment, s’evitaria l’espai mort d’estes xeringues».

 

Després de més de 20 anys de professió i, com a professora de la Universitat de València, Ana Sola, i la seua companya Natalia, recalquen: «El nostre objectiu fonamental és sumar esforços en esta pandèmia i compartir amb companys de professió estes conclusions a les que hem arribat. Això permetria maximitzar cada vial i augmentar la disponibilitat de dosi per a tindre al major número de persones immunitzades en menor temps».

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU