La farmacèutica Pfizer rebutja el mètode de les dos infermeres valencianes de traure una dosi més de la vacuna

 

Actualització 16/02/2021 a les 15.25 hores. L’empresa farmacèutica Pfizer ha informat a la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat que només s’han d’extraure sis dosis de la seua vacuna, ni una més. D’eixa forma contesten a la iniciativa de dos infermeres valencianes que han conseguit traure una dosi extra de la vacuna.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, amb esta afirmació de Pfizer s’elimina la possibilitat de traure de la vacuna d’esta farmacèutica una dosi més del possible.

 

Dos infermeres valencianes conseguixen una dosi extra en cada vial de la vacuna de Pfizer

En Espanya s’està administrant a la població les vacunes contra el coronavirus de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. En un primer moment es pensava que les dosis que es podien extraure dels vials eren sis, tal com indicava l’empresa. No obstant això, els metges i infermers han descobert que usant xeringues especials es pot extraure una dosi més, fins a una sèptima.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, dos infermeres del territori valencià han conseguit aprofitar una dosi més de la vacuna del coronavirus de Pfizer.

 

Una infermera de Sagunt i una altra de Gandia, Ana Sola Martín i Natalia Coll García, han pogut extraure d’una mateixa vial fins a set dosis. Pel que es podria immunitzar a una persona més.

 

Set dosis de la vacuna de Pfizer en comptes de sis

Ana Sola Martín, una de les infermeres del departament de Salut Clínic de València ha explicat com han descobert que es pot extraure una dosi més: «Tenim un vial que compta amb un total de 2,25 mil·lilitres si són sis dosis i cada dosi és de 0,3 el total és d’1,8 i quedaria un romanent de 0,45 mil·lilitres».

 

Les dos infermeres valencianes han conseguit, fent números i després de diferents proves de simulació, conseguir la sèptima dosi de la vacuna contra el coronavirus de Pfizer. Ara també intentaran dur a terme alguna cosa pareguda amb els vials de Moderna i AstraZeneca.

 

Conscients que la sèptima dosi de la vacuna podia traure’s «per pura matemàtica», van aplicar un mètode precís, que requerix d’un material adequat per a eliminar «els espais morts» existents en les xeringues i agulles. És a dir, aconseguir no perdre ni una sola gota de la dilució feta perquè és «or líquid».

 

L’objectiu de les dos sanitàries: sumar esforços en la pandèmia

De fet, la fitxa tècnica de la vacuna del coronavirus de Pfizer ja indica que l’espai mort ha de ser el més xicotet possible. Però, a demés, les dos infermeres ressalten la importància de carregar en la xeringa d’una dosi de vacuna una bambolla d’aire, com ja es fa en qualsevol altra vacuna, com la de la grip.

 

Això últim, segons expliquen, aportaria diferents avantatges, perquè «s’assegura que s’introduïsca, completament la dosi de la vacuna -0´3 ml-, es minimitzen els efectes locals en la zona de punció i, finalment, s’evitaria l’espai mort d’estes xeringues».

 

Després de més de 20 anys de professió i, com a professora de la Universitat de València, Ana Sola, i la seua companya Natalia, recalquen: «El nostre objectiu fonamental és sumar esforços en esta pandèmia i compartir amb companys de professió estes conclusions a les que hem arribat. Això permetria maximitzar cada vial i augmentar la disponibilitat de dosi per a tindre al major número de persones immunitzades en menor temps».

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.