20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

La farmacèutica Pfizer rebutja el mètode de les dos infermeres valencianes de traure una dosi més de la vacuna

 

Actualització 16/02/2021 a les 15.25 hores. L’empresa farmacèutica Pfizer ha informat a la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat que només s’han d’extraure sis dosis de la seua vacuna, ni una més. D’eixa forma contesten a la iniciativa de dos infermeres valencianes que han conseguit traure una dosi extra de la vacuna.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, amb esta afirmació de Pfizer s’elimina la possibilitat de traure de la vacuna d’esta farmacèutica una dosi més del possible.

 

Dos infermeres valencianes conseguixen una dosi extra en cada vial de la vacuna de Pfizer

En Espanya s’està administrant a la població les vacunes contra el coronavirus de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. En un primer moment es pensava que les dosis que es podien extraure dels vials eren sis, tal com indicava l’empresa. No obstant això, els metges i infermers han descobert que usant xeringues especials es pot extraure una dosi més, fins a una sèptima.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, dos infermeres del territori valencià han conseguit aprofitar una dosi més de la vacuna del coronavirus de Pfizer.

 

Una infermera de Sagunt i una altra de Gandia, Ana Sola Martín i Natalia Coll García, han pogut extraure d’una mateixa vial fins a set dosis. Pel que es podria immunitzar a una persona més.

 

Set dosis de la vacuna de Pfizer en comptes de sis

Ana Sola Martín, una de les infermeres del departament de Salut Clínic de València ha explicat com han descobert que es pot extraure una dosi més: «Tenim un vial que compta amb un total de 2,25 mil·lilitres si són sis dosis i cada dosi és de 0,3 el total és d’1,8 i quedaria un romanent de 0,45 mil·lilitres».

 

Les dos infermeres valencianes han conseguit, fent números i després de diferents proves de simulació, conseguir la sèptima dosi de la vacuna contra el coronavirus de Pfizer. Ara també intentaran dur a terme alguna cosa pareguda amb els vials de Moderna i AstraZeneca.

 

Conscients que la sèptima dosi de la vacuna podia traure’s «per pura matemàtica», van aplicar un mètode precís, que requerix d’un material adequat per a eliminar «els espais morts» existents en les xeringues i agulles. És a dir, aconseguir no perdre ni una sola gota de la dilució feta perquè és «or líquid».

 

L’objectiu de les dos sanitàries: sumar esforços en la pandèmia

De fet, la fitxa tècnica de la vacuna del coronavirus de Pfizer ja indica que l’espai mort ha de ser el més xicotet possible. Però, a demés, les dos infermeres ressalten la importància de carregar en la xeringa d’una dosi de vacuna una bambolla d’aire, com ja es fa en qualsevol altra vacuna, com la de la grip.

 

Això últim, segons expliquen, aportaria diferents avantatges, perquè «s’assegura que s’introduïsca, completament la dosi de la vacuna -0´3 ml-, es minimitzen els efectes locals en la zona de punció i, finalment, s’evitaria l’espai mort d’estes xeringues».

 

Després de més de 20 anys de professió i, com a professora de la Universitat de València, Ana Sola, i la seua companya Natalia, recalquen: «El nostre objectiu fonamental és sumar esforços en esta pandèmia i compartir amb companys de professió estes conclusions a les que hem arribat. Això permetria maximitzar cada vial i augmentar la disponibilitat de dosi per a tindre al major número de persones immunitzades en menor temps».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.