8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La farmacèutica Pfizer rebutja el mètode de les dos infermeres valencianes de traure una dosi més de la vacuna

 

Actualització 16/02/2021 a les 15.25 hores. L’empresa farmacèutica Pfizer ha informat a la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat que només s’han d’extraure sis dosis de la seua vacuna, ni una més. D’eixa forma contesten a la iniciativa de dos infermeres valencianes que han conseguit traure una dosi extra de la vacuna.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, amb esta afirmació de Pfizer s’elimina la possibilitat de traure de la vacuna d’esta farmacèutica una dosi més del possible.

 

Dos infermeres valencianes conseguixen una dosi extra en cada vial de la vacuna de Pfizer

En Espanya s’està administrant a la població les vacunes contra el coronavirus de Pfizer, Moderna i AstraZeneca. En un primer moment es pensava que les dosis que es podien extraure dels vials eren sis, tal com indicava l’empresa. No obstant això, els metges i infermers han descobert que usant xeringues especials es pot extraure una dosi més, fins a una sèptima.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, dos infermeres del territori valencià han conseguit aprofitar una dosi més de la vacuna del coronavirus de Pfizer.

 

Una infermera de Sagunt i una altra de Gandia, Ana Sola Martín i Natalia Coll García, han pogut extraure d’una mateixa vial fins a set dosis. Pel que es podria immunitzar a una persona més.

 

Set dosis de la vacuna de Pfizer en comptes de sis

Ana Sola Martín, una de les infermeres del departament de Salut Clínic de València ha explicat com han descobert que es pot extraure una dosi més: «Tenim un vial que compta amb un total de 2,25 mil·lilitres si són sis dosis i cada dosi és de 0,3 el total és d’1,8 i quedaria un romanent de 0,45 mil·lilitres».

 

Les dos infermeres valencianes han conseguit, fent números i després de diferents proves de simulació, conseguir la sèptima dosi de la vacuna contra el coronavirus de Pfizer. Ara també intentaran dur a terme alguna cosa pareguda amb els vials de Moderna i AstraZeneca.

 

Conscients que la sèptima dosi de la vacuna podia traure’s «per pura matemàtica», van aplicar un mètode precís, que requerix d’un material adequat per a eliminar «els espais morts» existents en les xeringues i agulles. És a dir, aconseguir no perdre ni una sola gota de la dilució feta perquè és «or líquid».

 

L’objectiu de les dos sanitàries: sumar esforços en la pandèmia

De fet, la fitxa tècnica de la vacuna del coronavirus de Pfizer ja indica que l’espai mort ha de ser el més xicotet possible. Però, a demés, les dos infermeres ressalten la importància de carregar en la xeringa d’una dosi de vacuna una bambolla d’aire, com ja es fa en qualsevol altra vacuna, com la de la grip.

 

Això últim, segons expliquen, aportaria diferents avantatges, perquè «s’assegura que s’introduïsca, completament la dosi de la vacuna -0´3 ml-, es minimitzen els efectes locals en la zona de punció i, finalment, s’evitaria l’espai mort d’estes xeringues».

 

Després de més de 20 anys de professió i, com a professora de la Universitat de València, Ana Sola, i la seua companya Natalia, recalquen: «El nostre objectiu fonamental és sumar esforços en esta pandèmia i compartir amb companys de professió estes conclusions a les que hem arribat. Això permetria maximitzar cada vial i augmentar la disponibilitat de dosi per a tindre al major número de persones immunitzades en menor temps».

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.