11.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

La infermeria valenciana insta Sanitat a ampliar a 14 dies la quarantena en casos de la soca britànica

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha instat a ampliar la quarantena de deu a 14 dies en els casos de soca britànica davant de les «evidències» dels epidemiòlegs que alerten que esta variant del Regne Unit, que ja predomina en moltes regions, «està donant càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13».

 

Segons ha assenyalat l’entitat col·legial en un comunicat, «l’ampliació d’eixos quatre dies de l’aïllament pot evitar la transmissió de contagis i frenar la temuda quarta ona que podria tornar a saturar els hospitals valencians com va passar després del Nadal».

 

Des del COEV s’insistix en l’«error donar l’alta quan continua sent un potencial vector de contagi» i assegura que és «una temeritat per a la salut pública donar un alta el dia deu sense fer una PCR a la persona afectada». Per això, l’entitat sol·licita a la Conselleria de Sanitat que «replantege» el protocol de quarantena o aïllament mentres una persona està contagiada de Covid «davant de les evidències epidemiològiques que apunten al fet que la soca britànica manté la càrrega viral entre dos i tres dies més».

 

«Té una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original»

El COEV assenyala que els últims estudis han detectat que la variant del Regne Unit està donant una càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13, «amb una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original». Amb este alt índex de transmissió, ha demanat a l’equip de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que retarde l’aïllament quatre dies més, «fins a tindre la certesa que la càrrega viral ha disminuït».

 

El president del Col·legi d’Infermeria de València, Juan José Tirado, ha posat l’accent que la transmissió es produïx «quan es baixa la guàrdia i els casos positius no estan controlats». A demés, ha recordat que la Conselleria de Sanitat va comunicar a l’octubre a la totalitat dels departaments de salut valencians el canvi de directrius respecte a la quarantena i els aïllaments per coronavirus van passar a ser de deu dies, després de reduir-se des dels 14 que, fins a eixe moment, es prolongava el confinament a partir de l’últim dia en què s’haguera contactat amb algú que haguera donat positiu en la PCR.

 

Els 14 dies de quarantena només s’han anat mantenint en els casos positius que hagen requerit un ingrés hospitalari. No obstant això, subratlla l’entitat que en eixa data encara no s’havia detectat la soca britànica, ja que el primer cas es va confirmar a Espanya el 14 de desembre.

 

Des del COEV també es recomana l’obligació de certificar amb una prova PCR que la persona contagiada no tinga càrrega viral i aconsella que els contactes d’un cas positiu de Covid-19 de la soca britànica que no siga asimptomàtic complisquen la quarantena de 14 dies.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.