La infermeria valenciana insta Sanitat a ampliar a 14 dies la quarantena en casos de la soca britànica

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha instat a ampliar la quarantena de deu a 14 dies en els casos de soca britànica davant de les «evidències» dels epidemiòlegs que alerten que esta variant del Regne Unit, que ja predomina en moltes regions, «està donant càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13».

 

Segons ha assenyalat l’entitat col·legial en un comunicat, «l’ampliació d’eixos quatre dies de l’aïllament pot evitar la transmissió de contagis i frenar la temuda quarta ona que podria tornar a saturar els hospitals valencians com va passar després del Nadal».

 

Des del COEV s’insistix en l’«error donar l’alta quan continua sent un potencial vector de contagi» i assegura que és «una temeritat per a la salut pública donar un alta el dia deu sense fer una PCR a la persona afectada». Per això, l’entitat sol·licita a la Conselleria de Sanitat que «replantege» el protocol de quarantena o aïllament mentres una persona està contagiada de Covid «davant de les evidències epidemiològiques que apunten al fet que la soca britànica manté la càrrega viral entre dos i tres dies més».

 

«Té una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original»

El COEV assenyala que els últims estudis han detectat que la variant del Regne Unit està donant una càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13, «amb una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original». Amb este alt índex de transmissió, ha demanat a l’equip de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que retarde l’aïllament quatre dies més, «fins a tindre la certesa que la càrrega viral ha disminuït».

 

El president del Col·legi d’Infermeria de València, Juan José Tirado, ha posat l’accent que la transmissió es produïx «quan es baixa la guàrdia i els casos positius no estan controlats». A demés, ha recordat que la Conselleria de Sanitat va comunicar a l’octubre a la totalitat dels departaments de salut valencians el canvi de directrius respecte a la quarantena i els aïllaments per coronavirus van passar a ser de deu dies, després de reduir-se des dels 14 que, fins a eixe moment, es prolongava el confinament a partir de l’últim dia en què s’haguera contactat amb algú que haguera donat positiu en la PCR.

 

Els 14 dies de quarantena només s’han anat mantenint en els casos positius que hagen requerit un ingrés hospitalari. No obstant això, subratlla l’entitat que en eixa data encara no s’havia detectat la soca britànica, ja que el primer cas es va confirmar a Espanya el 14 de desembre.

 

Des del COEV també es recomana l’obligació de certificar amb una prova PCR que la persona contagiada no tinga càrrega viral i aconsella que els contactes d’un cas positiu de Covid-19 de la soca britànica que no siga asimptomàtic complisquen la quarantena de 14 dies.

Últimes notícies

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.