La infermeria valenciana insta Sanitat a ampliar a 14 dies la quarantena en casos de la soca britànica

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha instat a ampliar la quarantena de deu a 14 dies en els casos de soca britànica davant de les «evidències» dels epidemiòlegs que alerten que esta variant del Regne Unit, que ja predomina en moltes regions, «està donant càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13».

 

Segons ha assenyalat l’entitat col·legial en un comunicat, «l’ampliació d’eixos quatre dies de l’aïllament pot evitar la transmissió de contagis i frenar la temuda quarta ona que podria tornar a saturar els hospitals valencians com va passar després del Nadal».

 

Des del COEV s’insistix en l’«error donar l’alta quan continua sent un potencial vector de contagi» i assegura que és «una temeritat per a la salut pública donar un alta el dia deu sense fer una PCR a la persona afectada». Per això, l’entitat sol·licita a la Conselleria de Sanitat que «replantege» el protocol de quarantena o aïllament mentres una persona està contagiada de Covid «davant de les evidències epidemiològiques que apunten al fet que la soca britànica manté la càrrega viral entre dos i tres dies més».

 

«Té una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original»

El COEV assenyala que els últims estudis han detectat que la variant del Regne Unit està donant una càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13, «amb una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original». Amb este alt índex de transmissió, ha demanat a l’equip de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que retarde l’aïllament quatre dies més, «fins a tindre la certesa que la càrrega viral ha disminuït».

 

El president del Col·legi d’Infermeria de València, Juan José Tirado, ha posat l’accent que la transmissió es produïx «quan es baixa la guàrdia i els casos positius no estan controlats». A demés, ha recordat que la Conselleria de Sanitat va comunicar a l’octubre a la totalitat dels departaments de salut valencians el canvi de directrius respecte a la quarantena i els aïllaments per coronavirus van passar a ser de deu dies, després de reduir-se des dels 14 que, fins a eixe moment, es prolongava el confinament a partir de l’últim dia en què s’haguera contactat amb algú que haguera donat positiu en la PCR.

 

Els 14 dies de quarantena només s’han anat mantenint en els casos positius que hagen requerit un ingrés hospitalari. No obstant això, subratlla l’entitat que en eixa data encara no s’havia detectat la soca britànica, ja que el primer cas es va confirmar a Espanya el 14 de desembre.

 

Des del COEV també es recomana l’obligació de certificar amb una prova PCR que la persona contagiada no tinga càrrega viral i aconsella que els contactes d’un cas positiu de Covid-19 de la soca britànica que no siga asimptomàtic complisquen la quarantena de 14 dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.