13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La infermeria valenciana insta Sanitat a ampliar a 14 dies la quarantena en casos de la soca britànica

 

El Col·legi d’Infermeria de València (COEV) ha instat a ampliar la quarantena de deu a 14 dies en els casos de soca britànica davant de les «evidències» dels epidemiòlegs que alerten que esta variant del Regne Unit, que ja predomina en moltes regions, «està donant càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13».

 

Segons ha assenyalat l’entitat col·legial en un comunicat, «l’ampliació d’eixos quatre dies de l’aïllament pot evitar la transmissió de contagis i frenar la temuda quarta ona que podria tornar a saturar els hospitals valencians com va passar després del Nadal».

 

Des del COEV s’insistix en l’«error donar l’alta quan continua sent un potencial vector de contagi» i assegura que és «una temeritat per a la salut pública donar un alta el dia deu sense fer una PCR a la persona afectada». Per això, l’entitat sol·licita a la Conselleria de Sanitat que «replantege» el protocol de quarantena o aïllament mentres una persona està contagiada de Covid «davant de les evidències epidemiològiques que apunten al fet que la soca britànica manté la càrrega viral entre dos i tres dies més».

 

«Té una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original»

El COEV assenyala que els últims estudis han detectat que la variant del Regne Unit està donant una càrrega viral elevada durant els dies 11, 12 i 13, «amb una velocitat de transmissió d’un 70% major que la soca original». Amb este alt índex de transmissió, ha demanat a l’equip de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, que retarde l’aïllament quatre dies més, «fins a tindre la certesa que la càrrega viral ha disminuït».

 

El president del Col·legi d’Infermeria de València, Juan José Tirado, ha posat l’accent que la transmissió es produïx «quan es baixa la guàrdia i els casos positius no estan controlats». A demés, ha recordat que la Conselleria de Sanitat va comunicar a l’octubre a la totalitat dels departaments de salut valencians el canvi de directrius respecte a la quarantena i els aïllaments per coronavirus van passar a ser de deu dies, després de reduir-se des dels 14 que, fins a eixe moment, es prolongava el confinament a partir de l’últim dia en què s’haguera contactat amb algú que haguera donat positiu en la PCR.

 

Els 14 dies de quarantena només s’han anat mantenint en els casos positius que hagen requerit un ingrés hospitalari. No obstant això, subratlla l’entitat que en eixa data encara no s’havia detectat la soca britànica, ja que el primer cas es va confirmar a Espanya el 14 de desembre.

 

Des del COEV també es recomana l’obligació de certificar amb una prova PCR que la persona contagiada no tinga càrrega viral i aconsella que els contactes d’un cas positiu de Covid-19 de la soca britànica que no siga asimptomàtic complisquen la quarantena de 14 dies.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament en una clínica dental d’Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una xiqueta de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra menor de quatre anys, atesa el mateix dia, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La fortalesa del Vila-real en La Ceràmica repta la debilitat a domicili del Mallorca

El Vila-real, tercer i molt sòlid a casa, rep a un Mallorca fràgil anara amb objectius oposats: pressionar als de dalt i posar terra pel mig amb el descens.

Josan es perdrà l’Elx-Reial Madrid per una lesió muscular

El migcampista de l'Elx serà baixa este diumenge davant el Reial Madrid per una lesió a la cama esquerra, confirmada per Eder Sarabia. John Chetauya i Pedro Bigas entrenaran amb el grup i, si no hi ha incidències, estaran a la disposició del tècnic.

Pérez Llorca defén que les crides amb Pradas i Mazón van ser una coincidència

Pérez Llorca ha defés davant la jutgessa que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser una coincidència i que no va actuar d'intermediari. L'acta notarial aportada per Pradas arreplega contactes breus i la instructora sosté que ella buscava arribar al president.

Sarabia promet la millor versió de l’Elx per a buscar un triomf històric davant el Madrid

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx oferirà la seua millor versió per a intentar aconseguir una cosa històrica davant el Reial Madrid. Demana un partit quasi perfecte, estadi ple i màxima convicció.