Ingressen en l’hospital de campanya de València els primers pacients amb Covid-19

 

L’hospital de campanya de la província de València, annex a l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe, ha rebut este dilluns els primers ingressos de pacients Covid-19, tots ells amb situació clínica lleu o moderada, amb la finalitat d’alleujar la pressió assistencial hospitalària dels centres d’aguts de la província davant el repunt de casos de les últimes setmanes, segons han informat fonts de la Generalitat.

 

La Conselleria de Sanitat ha habilitat 280 llits en els tres hospitals valencians de campanya, dels que un total de 120 corresponen a l’hospital de campanya de València. Esta última dotació pot ampliar-se fins a les 356 en el cas que fora necessari.

 

El procediment de derivació de pacients, coordinat per la direcció general d’Assistència Sanitària i consensuat per tots els centres hospitalaris d’aguts de la província, establix que este hospital de campanya, igual que els seus homòlegs de Castelló i Alacant, assistirà a pacients majors de 18 anys, no dependents, amb PCR positiva, que hagen estat prèviament en un hospital d’aguts i que es troben en fase de resolució de la malaltia. En el cas que tinguen insuficiència respiratòria, esta ha de poder corregir-se amb fluxos baixos d’oxigen.

 

S’han reforçat els sistemes de climatització

A demés, en alguns casos, poden ingressar pacients que, a més de la seua situació clínica, la seua situació social o familiar no els permeta mantindre un aïllament adequat o manquen de les cures necessàries en casa.

 

Esta infraestructura es dividix en diferents unitats d’hospitalització, que compten amb controls d’infermeria i consultes mèdiques, dotades dels aparells necessaris per a atendre els malalts de manera individualitzada. També compta amb presses d’oxigen, punts de Radiodiagnòstic per a usar un aparell portàtil de Radiografia  i, en cas de ser necessari, respiradors. De la mateixa manera, l’hospital de campanya disposa de banys amb dutxes per a la condícia i higiene de pacients i professionals.

 

De la mateixa manera, davant possibles situacions meteorològiques adverses, s’han reforçat els sistemes de climatització perquè la instal·lació mantinga en tot moment la temperatura adequada de confort, tant per als pacients com per al personal sanitari.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.