La Institució Alfons el Magnànim convoca els premis València i València Nova 2021

 

Ja està obert el termini de presentació als premis València i València Nova 2021 que convoca la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació. La convocatòria va ser publicada al Butlletí Oficial de la Província de València número 20, el dimecres 20 de gener, i establix com a data límit el 31 de març de 2021 de manera telemàtica. El disseny dels cartells d’esta convocatòria és obra de Verónica Fabregat, dissenyadora de Castelló de la Plana.

 

Els premis València tenen 11 categories en les següents modalitats: narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, assaig i novel·la gràfica, introduïda en 2018. A diferència de la resta, esta modalitat pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del que s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de 3 pàgines. La categoria València Nova, per als menors de 36 anys, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

 

Enguany destaca el nou procés d’inscripció en què és imprescindible fer les dos fases del procediment, en termini i forma establit, perquè la presentació de les obres siga vàlida. Els diferents jurats, formats per persones de reconegut prestigi i trajectòria, es reuniran per a deliberar i emetre veredicte el 10 de juny, presidits, amb veu però sense vot, per la vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó.

 

La concessió dels guardons comporta la publicació de l’obra, un quadre original de l’artista Manuel Boix i un premi en metàl·lic de 12.000 euros en les modalitats de narrativa i assaig, de 7.500 euros en les de poesia i de 8.000 euros en la de novel·la gràfica. Pel que fa a la categoria de València Nova, els premis, a demés de la publicació de l’obra i el quadre de Boix, són de 5.000 euros en narrativa i assaig i 3.000 euros en poesia.

Últimes notícies

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.