La Institució Alfons el Magnànim convoca els premis València i València Nova 2021

 

Ja està obert el termini de presentació als premis València i València Nova 2021 que convoca la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació. La convocatòria va ser publicada al Butlletí Oficial de la Província de València número 20, el dimecres 20 de gener, i establix com a data límit el 31 de març de 2021 de manera telemàtica. El disseny dels cartells d’esta convocatòria és obra de Verónica Fabregat, dissenyadora de Castelló de la Plana.

 

Els premis València tenen 11 categories en les següents modalitats: narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, assaig i novel·la gràfica, introduïda en 2018. A diferència de la resta, esta modalitat pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del que s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de 3 pàgines. La categoria València Nova, per als menors de 36 anys, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

 

Enguany destaca el nou procés d’inscripció en què és imprescindible fer les dos fases del procediment, en termini i forma establit, perquè la presentació de les obres siga vàlida. Els diferents jurats, formats per persones de reconegut prestigi i trajectòria, es reuniran per a deliberar i emetre veredicte el 10 de juny, presidits, amb veu però sense vot, per la vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó.

 

La concessió dels guardons comporta la publicació de l’obra, un quadre original de l’artista Manuel Boix i un premi en metàl·lic de 12.000 euros en les modalitats de narrativa i assaig, de 7.500 euros en les de poesia i de 8.000 euros en la de novel·la gràfica. Pel que fa a la categoria de València Nova, els premis, a demés de la publicació de l’obra i el quadre de Boix, són de 5.000 euros en narrativa i assaig i 3.000 euros en poesia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.