La Institució Alfons el Magnànim convoca els premis València i València Nova 2021

 

Ja està obert el termini de presentació als premis València i València Nova 2021 que convoca la Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació. La convocatòria va ser publicada al Butlletí Oficial de la Província de València número 20, el dimecres 20 de gener, i establix com a data límit el 31 de març de 2021 de manera telemàtica. El disseny dels cartells d’esta convocatòria és obra de Verónica Fabregat, dissenyadora de Castelló de la Plana.

 

Els premis València tenen 11 categories en les següents modalitats: narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, assaig i novel·la gràfica, introduïda en 2018. A diferència de la resta, esta modalitat pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del que s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de 3 pàgines. La categoria València Nova, per als menors de 36 anys, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

 

Enguany destaca el nou procés d’inscripció en què és imprescindible fer les dos fases del procediment, en termini i forma establit, perquè la presentació de les obres siga vàlida. Els diferents jurats, formats per persones de reconegut prestigi i trajectòria, es reuniran per a deliberar i emetre veredicte el 10 de juny, presidits, amb veu però sense vot, per la vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó.

 

La concessió dels guardons comporta la publicació de l’obra, un quadre original de l’artista Manuel Boix i un premi en metàl·lic de 12.000 euros en les modalitats de narrativa i assaig, de 7.500 euros en les de poesia i de 8.000 euros en la de novel·la gràfica. Pel que fa a la categoria de València Nova, els premis, a demés de la publicació de l’obra i el quadre de Boix, són de 5.000 euros en narrativa i assaig i 3.000 euros en poesia.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.