Les intervencions d’Armes i explosius es podran gestionar per email i SMS

La Guàrdia Civil ha posat en marxa un nou sistema de comunicació per a realitzar gestions el ciutadà amb les Intervencions d’Armes i Explosius d’una manera més ràpida i eficaç. Per a això, la Prefectura d’Armes, Explosius i Seguretat ha implementat una nova funcionalitat en el Registre Nacional d’Armes que es posarà en marxa en el dia de hui.

S’ha triat el correu electrònic i els SMS, ja que són un mitjà ràpid, àgil i eficaç per a l’enviament d’informació d’interés per al ciutadà, adaptant-se així a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Així mateix, s’aconseguirà un enorme estalvi de paper, que es traduirà en una major protecció i cura del medi ambient.

A partir d’ara, els mitjans indicats seran els únics per a esta mena d’informacions. Per això, el ciutadà ha d’assegurar-se de facilitar el correu electrònic i número de telèfon mòbil a la seua Intervenció d’Armes i Explosius, tenint la possibilitat de desactivar este servei si no desitja rebre estes comunicacions.

En cap cas, estos mitjans s’utilitzaran per a la notificació de resolucions que hagen de fer efecte conforme al qual s’estableix en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per als tràmits amb les seues respectives Intervencions d’Armes i Explosius, hauran de continuar fent-ho personalment, prèvia sol·licitud de cita prèvia (http://run.gob.es/citagc), o bé per mitjans telemàtics, utilitzant la Seu Electrònica de la Direcció General de la Guàrdia Civil (https://sede.guardiacivil.gob.es/).

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.