19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Les intervencions d’Armes i explosius es podran gestionar per email i SMS

La Guàrdia Civil ha posat en marxa un nou sistema de comunicació per a realitzar gestions el ciutadà amb les Intervencions d’Armes i Explosius d’una manera més ràpida i eficaç. Per a això, la Prefectura d’Armes, Explosius i Seguretat ha implementat una nova funcionalitat en el Registre Nacional d’Armes que es posarà en marxa en el dia de hui.

S’ha triat el correu electrònic i els SMS, ja que són un mitjà ràpid, àgil i eficaç per a l’enviament d’informació d’interés per al ciutadà, adaptant-se així a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Així mateix, s’aconseguirà un enorme estalvi de paper, que es traduirà en una major protecció i cura del medi ambient.

A partir d’ara, els mitjans indicats seran els únics per a esta mena d’informacions. Per això, el ciutadà ha d’assegurar-se de facilitar el correu electrònic i número de telèfon mòbil a la seua Intervenció d’Armes i Explosius, tenint la possibilitat de desactivar este servei si no desitja rebre estes comunicacions.

En cap cas, estos mitjans s’utilitzaran per a la notificació de resolucions que hagen de fer efecte conforme al qual s’estableix en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per als tràmits amb les seues respectives Intervencions d’Armes i Explosius, hauran de continuar fent-ho personalment, prèvia sol·licitud de cita prèvia (http://run.gob.es/citagc), o bé per mitjans telemàtics, utilitzant la Seu Electrònica de la Direcció General de la Guàrdia Civil (https://sede.guardiacivil.gob.es/).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.