Les intervencions d’Armes i explosius es podran gestionar per email i SMS

La Guàrdia Civil ha posat en marxa un nou sistema de comunicació per a realitzar gestions el ciutadà amb les Intervencions d’Armes i Explosius d’una manera més ràpida i eficaç. Per a això, la Prefectura d’Armes, Explosius i Seguretat ha implementat una nova funcionalitat en el Registre Nacional d’Armes que es posarà en marxa en el dia de hui.

S’ha triat el correu electrònic i els SMS, ja que són un mitjà ràpid, àgil i eficaç per a l’enviament d’informació d’interés per al ciutadà, adaptant-se així a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Així mateix, s’aconseguirà un enorme estalvi de paper, que es traduirà en una major protecció i cura del medi ambient.

A partir d’ara, els mitjans indicats seran els únics per a esta mena d’informacions. Per això, el ciutadà ha d’assegurar-se de facilitar el correu electrònic i número de telèfon mòbil a la seua Intervenció d’Armes i Explosius, tenint la possibilitat de desactivar este servei si no desitja rebre estes comunicacions.

En cap cas, estos mitjans s’utilitzaran per a la notificació de resolucions que hagen de fer efecte conforme al qual s’estableix en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per als tràmits amb les seues respectives Intervencions d’Armes i Explosius, hauran de continuar fent-ho personalment, prèvia sol·licitud de cita prèvia (http://run.gob.es/citagc), o bé per mitjans telemàtics, utilitzant la Seu Electrònica de la Direcció General de la Guàrdia Civil (https://sede.guardiacivil.gob.es/).

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.