14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Les intervencions d’Armes i explosius es podran gestionar per email i SMS

La Guàrdia Civil ha posat en marxa un nou sistema de comunicació per a realitzar gestions el ciutadà amb les Intervencions d’Armes i Explosius d’una manera més ràpida i eficaç. Per a això, la Prefectura d’Armes, Explosius i Seguretat ha implementat una nova funcionalitat en el Registre Nacional d’Armes que es posarà en marxa en el dia de hui.

S’ha triat el correu electrònic i els SMS, ja que són un mitjà ràpid, àgil i eficaç per a l’enviament d’informació d’interés per al ciutadà, adaptant-se així a les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Així mateix, s’aconseguirà un enorme estalvi de paper, que es traduirà en una major protecció i cura del medi ambient.

A partir d’ara, els mitjans indicats seran els únics per a esta mena d’informacions. Per això, el ciutadà ha d’assegurar-se de facilitar el correu electrònic i número de telèfon mòbil a la seua Intervenció d’Armes i Explosius, tenint la possibilitat de desactivar este servei si no desitja rebre estes comunicacions.

En cap cas, estos mitjans s’utilitzaran per a la notificació de resolucions que hagen de fer efecte conforme al qual s’estableix en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per als tràmits amb les seues respectives Intervencions d’Armes i Explosius, hauran de continuar fent-ho personalment, prèvia sol·licitud de cita prèvia (http://run.gob.es/citagc), o bé per mitjans telemàtics, utilitzant la Seu Electrònica de la Direcció General de la Guàrdia Civil (https://sede.guardiacivil.gob.es/).

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.