Investigadors valencians creen un sistema per a decidir a on és convenient fer tests massius

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx (Alacant) ha decidit permetre als alumnes i les alumnes que tinguen el pagament de la matrícula fraccionat

Universitat Miguel Hernández | Europa Press

 

Investigadors de l’Institut Universitari d’Investigació ‘Centre d’Investigació Operativa’ (CIO) de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), han creat el projecte ‘CIO-Vinya: Sistema Intel·ligent de Suport a la Decisió’, amb el que es busca distribuir de «manera òptima» l’aplicació de test ràpids de COVID-19. L’objectiu és decidir en quines poblacions és més convenient fer tests massius i frenar l’expansió de la pandèmia.

 

El projecte ha sigut desenvolupat per José Luis Sainz-Pardo, José Valero i Juan Francisco Monge, ha informat la UMH en un comunicat. El sistema de testatge massiu ha donat resultats «òptims» tant en Singapur (la Xina), com en Corea del Nord, ha prosseguit la institució acadèmica que, no obstant això, ha assenyalat que els test massius són un recurs «escàs».

 

D’eixa manera les coses, l’objectiu del projecte és «minimitzar» el total d’individus contagiats per coronavirus. Cada dia, el sistema s’actualitza a través de les dades de nous contagis detectats i es tornen a calibrar tots els paràmetres del model. Es basa en models SEIR i en optimització combinatòria, pel que té dos enfocaments: un de ‘Sistemes Dinàmics’ i un altre d”Optimització de Recursos’.

 

Comportament de la pandèmia en el futur

Segons els investigadors de la UMH, per a triar estes poblacions, s’ha de tindre en compte que l’única cosa que se sap d’una pandèmia són els casos detectats i el relacionat amb ells: el número de recuperats, morts. «Però hi ha multitud de coses que no se sap», han indicat.

 

A partir de l’històric dels casos detectats en cada població, els investigadors, a través de  models matemàtics, estimen els infectats que, hui en dia, existixen, igual que la quantitat total i, també, com a partir d’eixes estimacions es comportarà la pandèmia en un futur. «En definitiva, el sistema proporciona la solució òptima per a minimitzar el total de tests a fer, al mateix temps que detectar el major nombre possible d’individus contagiats per coronavirus durant cert horitzó temporal», han agregat.

Anuncios

Últimes notícies

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.