Itàlia compra 30.000 cadires d’un dissenyador valencià per a adaptar les escoles a les mesures anticovid

 

El Ministeri d’Educació italià ha triat un disseny valencià per a adaptar el mobiliari dels centres escolars a la nova normalitat derivada de la irrupció de la Covid-19. En concret, ha adquirit, a través d’una empresa distribuïdora, 30.000 cadires Poppea dissenyades per l’estudi del valencià Ximo Roca per a la marca italiana Brado.

 

Fa uns mesos, quan la crisi sanitària va obligar a repensar la forma en la que s’anaven a donar les classes en els centres escolars, el Govern italià va decidir canviar el mobiliari dels centres escolars per a minimitzar el risc de contagi entre l’alumnat apostant per cadires individuals i ergonòmiques fabricades en polipropilè, senzilles d’higienitzar.

 

Des de l’estudi Ximo Roca Diseño, ubicat en la ciutat de València, expliquen que les cadires Poppea han sigut triades per «l’ergonomia de la seua carcassa que s’adapta a les necessitats escolars: els alumnes passen moltes hores assentats, en la mateixa posició». «Poppea és un disseny fet originàriament per a contract, però que ho hagen triat per a centres escolars per l’ergonomia de la seua carcassa és molt gratificant per a l’estudi», assenyalen en un comunicat.

 

L’estudi ja comptava amb un precedent paregut, ja que, fa uns anys, el Ministeri d’Educació anglés va seleccionar el model Marieta per a equipar els seus centres escolars. «Això demostra que en totes les peces que eixen de Ximo Roca Diseño prevalen l’ergonomia i el benestar, encara que no es descuren l’estètica i el disseny», asseveren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.