Itàlia compra 30.000 cadires d’un dissenyador valencià per a adaptar les escoles a les mesures anticovid

 

El Ministeri d’Educació italià ha triat un disseny valencià per a adaptar el mobiliari dels centres escolars a la nova normalitat derivada de la irrupció de la Covid-19. En concret, ha adquirit, a través d’una empresa distribuïdora, 30.000 cadires Poppea dissenyades per l’estudi del valencià Ximo Roca per a la marca italiana Brado.

 

Fa uns mesos, quan la crisi sanitària va obligar a repensar la forma en la que s’anaven a donar les classes en els centres escolars, el Govern italià va decidir canviar el mobiliari dels centres escolars per a minimitzar el risc de contagi entre l’alumnat apostant per cadires individuals i ergonòmiques fabricades en polipropilè, senzilles d’higienitzar.

 

Des de l’estudi Ximo Roca Diseño, ubicat en la ciutat de València, expliquen que les cadires Poppea han sigut triades per «l’ergonomia de la seua carcassa que s’adapta a les necessitats escolars: els alumnes passen moltes hores assentats, en la mateixa posició». «Poppea és un disseny fet originàriament per a contract, però que ho hagen triat per a centres escolars per l’ergonomia de la seua carcassa és molt gratificant per a l’estudi», assenyalen en un comunicat.

 

L’estudi ja comptava amb un precedent paregut, ja que, fa uns anys, el Ministeri d’Educació anglés va seleccionar el model Marieta per a equipar els seus centres escolars. «Això demostra que en totes les peces que eixen de Ximo Roca Diseño prevalen l’ergonomia i el benestar, encara que no es descuren l’estètica i el disseny», asseveren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.