Itàlia compra 30.000 cadires d’un dissenyador valencià per a adaptar les escoles a les mesures anticovid

 

El Ministeri d’Educació italià ha triat un disseny valencià per a adaptar el mobiliari dels centres escolars a la nova normalitat derivada de la irrupció de la Covid-19. En concret, ha adquirit, a través d’una empresa distribuïdora, 30.000 cadires Poppea dissenyades per l’estudi del valencià Ximo Roca per a la marca italiana Brado.

 

Fa uns mesos, quan la crisi sanitària va obligar a repensar la forma en la que s’anaven a donar les classes en els centres escolars, el Govern italià va decidir canviar el mobiliari dels centres escolars per a minimitzar el risc de contagi entre l’alumnat apostant per cadires individuals i ergonòmiques fabricades en polipropilè, senzilles d’higienitzar.

 

Des de l’estudi Ximo Roca Diseño, ubicat en la ciutat de València, expliquen que les cadires Poppea han sigut triades per «l’ergonomia de la seua carcassa que s’adapta a les necessitats escolars: els alumnes passen moltes hores assentats, en la mateixa posició». «Poppea és un disseny fet originàriament per a contract, però que ho hagen triat per a centres escolars per l’ergonomia de la seua carcassa és molt gratificant per a l’estudi», assenyalen en un comunicat.

 

L’estudi ja comptava amb un precedent paregut, ja que, fa uns anys, el Ministeri d’Educació anglés va seleccionar el model Marieta per a equipar els seus centres escolars. «Això demostra que en totes les peces que eixen de Ximo Roca Diseño prevalen l’ergonomia i el benestar, encara que no es descuren l’estètica i el disseny», asseveren.

Últimes notícies

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.