El Japó suspén l’ús de lots de la vacuna de Moderna que van poder fabricar-se a Espanya

 

El Japó ha decidit suspendre tres lots -uns 1,6 milions de dosis- de la vacuna Moderna que fabricats a Espanya “com a mesura de precaució” després d’haver trobat en diversos vials “materials estranys”. La farmacèutica espanyola Rovi ha assegurat que està investigant la possible contaminació. Una portaveu de l’empresa va dir que la producció no s’havia detingut en les seues plantes. La mesura podria alentir encara més la vacunació al país nipó.

 

El Ministeri de Salut japonés ha comunicat que s’han confirmat substàncies estranyes des del 16 d’agost en huit llocs de vacunació i el soci japonés de Moderna, Takeda Pharmaceutical, ha instat les institucions a no usar cap dosi amb anomalies. Encara que per les vies oficials no ha transcendit de quina mena de “substàncies anòmales” es tractava, els mitjans nipons parlen de restes de materials que podrien procedir dels envasos utilitzats per a les dosis de les vacunes.

 

Les primeres informacions de la farmacèutica apunten al fet que procedeixen d’Espanya

Per part seua, un portaveu de la farmacèutica Moderna ha informat que s’està retenint els lots mentre s’investiga el problema de fabricació, les primeres hipòtesis de la qual apunten al fet que va ser produït en el seu centre situat a Espanya. Els lots de Moderna retirats al Japó no presenten problemes d’eficàcia, assegura la farmacèutica

 

Així mateix, el Ministeri de Salut japonés ha detallat que “la grandària de les substàncies estranyes confirmades en 39 vials és d’uns pocs mil·límetres i es desconeix quins elements són”, a més de pertànyer a uns lots produïts al mateix temps a Madrid, segons recull l’agència Kiodo.

 

El laboratori estatunidenc ha compartit que està treballant amb el seu soci japonés i amb els organismes reguladors nipons per a abordar els possibles problemes, segons recull l’agència Bloomberg. Així mateix, ha insistit que en aquests lots no s’han identificat problemes de seguretat o d’eficàcia contra la malaltia.

 

Les autoritats nipones també han fet públics els números de referència dels lots en qüestió (3004667, 3004734 i 3004956), perquè els pacients que hagen rebut vacunes pertanyents als mateixos consulten amb especialistes mèdics si patiren alguna molèstia.

 

1,6 milions de dosis de Moderna

El país nipó treballa perquè el bloqueig de les vacunes no afecte la vacunació. La major part de les vacunes dels lots bloquejats s’havien distribuït ja als centres de vacunació massiva, empreses i altres organismes que estan participant en les campanyes d’inoculació, i una part d’elles havien sigut ja emprats per a vacunar a pacients.

 

El Japó va afirmar que “està treballant” perquè la retirada de les vacunes no afecte la campanya de vacunació, que al país avança a un ritme més lent que en altres països desenvolupats.

 

Diverses empreses han hagut de suspendre la vacunació

Diverses empreses que col·laboren en la campanya organitzant la inoculació dels seus empleats, com l’aerolínia ANA, s’han vist obligades a suspendre hui la seua administració del fàrmac pel fet que comptaven amb els lots afectats.

 

El país asiàtic ha inoculat amb una sola dosi a uns 68,1 milions de persones (un 54,6% de la seua població), i amb la pauta completa a 54,1 milions (un 42,6%), segons les dades més recents.

Últimes notícies

El Consell exigix a Diana Morant que aclarisca la seua relació política amb Zapatero després de la seua imputació

El Govern valencià i el PP pressionen a Diana Morant perquè es pronuncie sobre la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero, a qui va definir com el seu pare polític.

Barrachina defén com a esforç gegant l’oferta del Consell al professorat en vaga

Miguel Barrachina sosté que la proposta econòmica i organitzativa del Consell als docents en vaga suposa un esforç gegant per al conjunt de la ciutadania i confia que l'accepten els sindicats.

La Comunitat Valenciana tanca el primer trimestre amb un dèficit comercial de 25 milions malgrat l’avanç exportador

La Comunitat Valenciana registra en el primer trimestre un dèficit comercial de 25 milions d'euros, amb exportacions a l'alça però importacions creixent encara més en les tres províncies.

L’alcaldessa defén que l’aigua de la platja del Cabanyal manté paràmetres bons

L'alcaldessa de València assegura que l'aigua de la platja del Cabanyal presenta paràmetres de qualitat bons malgrat la pèrdua de la Bandera Blava enguany.

Una dutxa intel·ligent catalana competix pels Premis Europeus de Disseny 2026

La dutxa intel·ligent Showee, creada a La Garriga per a persones amb discapacitat i persones majors, és finalista dels Premis Europeus de Disseny 2026 en la categoria d'emprenedors i petites empreses.

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.