El Japó suspén l’ús de lots de la vacuna de Moderna que van poder fabricar-se a Espanya

 

El Japó ha decidit suspendre tres lots -uns 1,6 milions de dosis- de la vacuna Moderna que fabricats a Espanya “com a mesura de precaució” després d’haver trobat en diversos vials “materials estranys”. La farmacèutica espanyola Rovi ha assegurat que està investigant la possible contaminació. Una portaveu de l’empresa va dir que la producció no s’havia detingut en les seues plantes. La mesura podria alentir encara més la vacunació al país nipó.

 

El Ministeri de Salut japonés ha comunicat que s’han confirmat substàncies estranyes des del 16 d’agost en huit llocs de vacunació i el soci japonés de Moderna, Takeda Pharmaceutical, ha instat les institucions a no usar cap dosi amb anomalies. Encara que per les vies oficials no ha transcendit de quina mena de “substàncies anòmales” es tractava, els mitjans nipons parlen de restes de materials que podrien procedir dels envasos utilitzats per a les dosis de les vacunes.

 

Les primeres informacions de la farmacèutica apunten al fet que procedeixen d’Espanya

Per part seua, un portaveu de la farmacèutica Moderna ha informat que s’està retenint els lots mentre s’investiga el problema de fabricació, les primeres hipòtesis de la qual apunten al fet que va ser produït en el seu centre situat a Espanya. Els lots de Moderna retirats al Japó no presenten problemes d’eficàcia, assegura la farmacèutica

 

Així mateix, el Ministeri de Salut japonés ha detallat que “la grandària de les substàncies estranyes confirmades en 39 vials és d’uns pocs mil·límetres i es desconeix quins elements són”, a més de pertànyer a uns lots produïts al mateix temps a Madrid, segons recull l’agència Kiodo.

 

El laboratori estatunidenc ha compartit que està treballant amb el seu soci japonés i amb els organismes reguladors nipons per a abordar els possibles problemes, segons recull l’agència Bloomberg. Així mateix, ha insistit que en aquests lots no s’han identificat problemes de seguretat o d’eficàcia contra la malaltia.

 

Les autoritats nipones també han fet públics els números de referència dels lots en qüestió (3004667, 3004734 i 3004956), perquè els pacients que hagen rebut vacunes pertanyents als mateixos consulten amb especialistes mèdics si patiren alguna molèstia.

 

1,6 milions de dosis de Moderna

El país nipó treballa perquè el bloqueig de les vacunes no afecte la vacunació. La major part de les vacunes dels lots bloquejats s’havien distribuït ja als centres de vacunació massiva, empreses i altres organismes que estan participant en les campanyes d’inoculació, i una part d’elles havien sigut ja emprats per a vacunar a pacients.

 

El Japó va afirmar que “està treballant” perquè la retirada de les vacunes no afecte la campanya de vacunació, que al país avança a un ritme més lent que en altres països desenvolupats.

 

Diverses empreses han hagut de suspendre la vacunació

Diverses empreses que col·laboren en la campanya organitzant la inoculació dels seus empleats, com l’aerolínia ANA, s’han vist obligades a suspendre hui la seua administració del fàrmac pel fet que comptaven amb els lots afectats.

 

El país asiàtic ha inoculat amb una sola dosi a uns 68,1 milions de persones (un 54,6% de la seua població), i amb la pauta completa a 54,1 milions (un 42,6%), segons les dades més recents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.