El Japó suspén l’ús de lots de la vacuna de Moderna que van poder fabricar-se a Espanya

 

El Japó ha decidit suspendre tres lots -uns 1,6 milions de dosis- de la vacuna Moderna que fabricats a Espanya «com a mesura de precaució» després d’haver trobat en diversos vials «materials estranys». La farmacèutica espanyola Rovi ha assegurat que està investigant la possible contaminació. Una portaveu de l’empresa va dir que la producció no s’havia detingut en les seues plantes. La mesura podria alentir encara més la vacunació al país nipó.

 

El Ministeri de Salut japonés ha comunicat que s’han confirmat substàncies estranyes des del 16 d’agost en huit llocs de vacunació i el soci japonés de Moderna, Takeda Pharmaceutical, ha instat les institucions a no usar cap dosi amb anomalies. Encara que per les vies oficials no ha transcendit de quina mena de «substàncies anòmales» es tractava, els mitjans nipons parlen de restes de materials que podrien procedir dels envasos utilitzats per a les dosis de les vacunes.

 

Les primeres informacions de la farmacèutica apunten al fet que procedeixen d’Espanya

Per part seua, un portaveu de la farmacèutica Moderna ha informat que s’està retenint els lots mentre s’investiga el problema de fabricació, les primeres hipòtesis de la qual apunten al fet que va ser produït en el seu centre situat a Espanya. Els lots de Moderna retirats al Japó no presenten problemes d’eficàcia, assegura la farmacèutica

 

Així mateix, el Ministeri de Salut japonés ha detallat que «la grandària de les substàncies estranyes confirmades en 39 vials és d’uns pocs mil·límetres i es desconeix quins elements són», a més de pertànyer a uns lots produïts al mateix temps a Madrid, segons recull l’agència Kiodo.

 

El laboratori estatunidenc ha compartit que està treballant amb el seu soci japonés i amb els organismes reguladors nipons per a abordar els possibles problemes, segons recull l’agència Bloomberg. Així mateix, ha insistit que en aquests lots no s’han identificat problemes de seguretat o d’eficàcia contra la malaltia.

 

Les autoritats nipones també han fet públics els números de referència dels lots en qüestió (3004667, 3004734 i 3004956), perquè els pacients que hagen rebut vacunes pertanyents als mateixos consulten amb especialistes mèdics si patiren alguna molèstia.

 

1,6 milions de dosis de Moderna

El país nipó treballa perquè el bloqueig de les vacunes no afecte la vacunació. La major part de les vacunes dels lots bloquejats s’havien distribuït ja als centres de vacunació massiva, empreses i altres organismes que estan participant en les campanyes d’inoculació, i una part d’elles havien sigut ja emprats per a vacunar a pacients.

 

El Japó va afirmar que «està treballant» perquè la retirada de les vacunes no afecte la campanya de vacunació, que al país avança a un ritme més lent que en altres països desenvolupats.

 

Diverses empreses han hagut de suspendre la vacunació

Diverses empreses que col·laboren en la campanya organitzant la inoculació dels seus empleats, com l’aerolínia ANA, s’han vist obligades a suspendre hui la seua administració del fàrmac pel fet que comptaven amb els lots afectats.

 

El país asiàtic ha inoculat amb una sola dosi a uns 68,1 milions de persones (un 54,6% de la seua població), i amb la pauta completa a 54,1 milions (un 42,6%), segons les dades més recents.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.