El Japó suspén l’ús de lots de la vacuna de Moderna que van poder fabricar-se a Espanya

 

El Japó ha decidit suspendre tres lots -uns 1,6 milions de dosis- de la vacuna Moderna que fabricats a Espanya «com a mesura de precaució» després d’haver trobat en diversos vials «materials estranys». La farmacèutica espanyola Rovi ha assegurat que està investigant la possible contaminació. Una portaveu de l’empresa va dir que la producció no s’havia detingut en les seues plantes. La mesura podria alentir encara més la vacunació al país nipó.

 

El Ministeri de Salut japonés ha comunicat que s’han confirmat substàncies estranyes des del 16 d’agost en huit llocs de vacunació i el soci japonés de Moderna, Takeda Pharmaceutical, ha instat les institucions a no usar cap dosi amb anomalies. Encara que per les vies oficials no ha transcendit de quina mena de «substàncies anòmales» es tractava, els mitjans nipons parlen de restes de materials que podrien procedir dels envasos utilitzats per a les dosis de les vacunes.

 

Les primeres informacions de la farmacèutica apunten al fet que procedeixen d’Espanya

Per part seua, un portaveu de la farmacèutica Moderna ha informat que s’està retenint els lots mentre s’investiga el problema de fabricació, les primeres hipòtesis de la qual apunten al fet que va ser produït en el seu centre situat a Espanya. Els lots de Moderna retirats al Japó no presenten problemes d’eficàcia, assegura la farmacèutica

 

Així mateix, el Ministeri de Salut japonés ha detallat que «la grandària de les substàncies estranyes confirmades en 39 vials és d’uns pocs mil·límetres i es desconeix quins elements són», a més de pertànyer a uns lots produïts al mateix temps a Madrid, segons recull l’agència Kiodo.

 

El laboratori estatunidenc ha compartit que està treballant amb el seu soci japonés i amb els organismes reguladors nipons per a abordar els possibles problemes, segons recull l’agència Bloomberg. Així mateix, ha insistit que en aquests lots no s’han identificat problemes de seguretat o d’eficàcia contra la malaltia.

 

Les autoritats nipones també han fet públics els números de referència dels lots en qüestió (3004667, 3004734 i 3004956), perquè els pacients que hagen rebut vacunes pertanyents als mateixos consulten amb especialistes mèdics si patiren alguna molèstia.

 

1,6 milions de dosis de Moderna

El país nipó treballa perquè el bloqueig de les vacunes no afecte la vacunació. La major part de les vacunes dels lots bloquejats s’havien distribuït ja als centres de vacunació massiva, empreses i altres organismes que estan participant en les campanyes d’inoculació, i una part d’elles havien sigut ja emprats per a vacunar a pacients.

 

El Japó va afirmar que «està treballant» perquè la retirada de les vacunes no afecte la campanya de vacunació, que al país avança a un ritme més lent que en altres països desenvolupats.

 

Diverses empreses han hagut de suspendre la vacunació

Diverses empreses que col·laboren en la campanya organitzant la inoculació dels seus empleats, com l’aerolínia ANA, s’han vist obligades a suspendre hui la seua administració del fàrmac pel fet que comptaven amb els lots afectats.

 

El país asiàtic ha inoculat amb una sola dosi a uns 68,1 milions de persones (un 54,6% de la seua població), i amb la pauta completa a 54,1 milions (un 42,6%), segons les dades més recents.

Últimes notícies

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.