Javier Cárdenas, acomiadat d’Europa FM de manera fulminant

 

Terratrémol en la ràdio musical. Europa FM ha acomiadat a Javier Cárdenas de manera fulminant, segons ha conegut en exclusiva YOTELE. Este portal ha pogut saber que Atresmedia Radi ha decidit unilateralment prescindir del màxim responsable del seu morning xou.

La direcció de l’emissora va avançar la setmana passada al presentador de ‘Levántate y Cárdenas» que no anava a renovar el seu contracte de cara a la pròxima temporada.

Encara que la seua marxa definitiva estava inicialment prevista per a mediats del pròxim mes de juliol, finalment s’ha pres la decisió de precipitar la seua eixida amb caràcter immediat, quasi dos mesos abans del que es preveu. Dilluns 24 de maig ha sigut el seu últim programa.

A partir de hui, Juanma Romero es farà càrrec de l’espai despertador de l’emissora de manera temporal fins que es decidisca qui prendrà les regnes del mateix a partir de setembre. El locutor s’encarregava fins a la data de presentar ‘Em poses més’ en les vesprades d’Europa FM.

D’esta manera, Javier Cárdenas tanca un important cicle professional de més d’11 anys ininterromputs, que finalitzen de manera abrupta i per la porta de darrere.

Polèmiques que han provocat que perda més de la meitat de la seua audiència en quatre anys
Són diverses les raons que han precipitat la decisió d’Atresmedia d’expulsar de manera immediata a Javier Cárdenas.

D’entrada, l’enorme crisi d’audiència que travessa el seu espai (coincidint amb l’arrancada de l’emissió del seu programa en TVE), que ha passat d’obtindre 1.119.000 oïdors en l’EGM (Estudi General de Mitjans) d’abril de 2017 a només interessar a 470.000 en el mateix mes de 2021. En quatre anys ha perdut més de la meitat dels seus fidels.

A la important pèrdua d’oïdores de l’espai, se sumen les nombroses polèmiques que el català ha protagonitzat en este temps. Javier Cárdenas ha utilitzat l’antena d’Europa FM per a abocar controvertides opinions i teories rocambolesques sobre temes molt sensibles, habitualment amb nul rigor, que han provocat nombroses queixes i profunda incomoditat en Atresmedia.

Tant en el programa de ràdio que ha dirigit fins al dia de hui com en ‘Hora Punta’, que va presentar en TVE durant dos temporades, va arribar a assegurar que les vacunes estaven relacionades amb l’augment de casos d’autisme, alguna cosa desmentiment de manera rotunda en el seu moment per la comunitat científica.

 

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.