9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Javier Cárdenas, acomiadat d’Europa FM de manera fulminant

 

Terratrémol en la ràdio musical. Europa FM ha acomiadat a Javier Cárdenas de manera fulminant, segons ha conegut en exclusiva YOTELE. Este portal ha pogut saber que Atresmedia Radi ha decidit unilateralment prescindir del màxim responsable del seu morning xou.

La direcció de l’emissora va avançar la setmana passada al presentador de ‘Levántate y Cárdenas” que no anava a renovar el seu contracte de cara a la pròxima temporada.

Encara que la seua marxa definitiva estava inicialment prevista per a mediats del pròxim mes de juliol, finalment s’ha pres la decisió de precipitar la seua eixida amb caràcter immediat, quasi dos mesos abans del que es preveu. Dilluns 24 de maig ha sigut el seu últim programa.

A partir de hui, Juanma Romero es farà càrrec de l’espai despertador de l’emissora de manera temporal fins que es decidisca qui prendrà les regnes del mateix a partir de setembre. El locutor s’encarregava fins a la data de presentar ‘Em poses més’ en les vesprades d’Europa FM.

D’esta manera, Javier Cárdenas tanca un important cicle professional de més d’11 anys ininterromputs, que finalitzen de manera abrupta i per la porta de darrere.

Polèmiques que han provocat que perda més de la meitat de la seua audiència en quatre anys
Són diverses les raons que han precipitat la decisió d’Atresmedia d’expulsar de manera immediata a Javier Cárdenas.

D’entrada, l’enorme crisi d’audiència que travessa el seu espai (coincidint amb l’arrancada de l’emissió del seu programa en TVE), que ha passat d’obtindre 1.119.000 oïdors en l’EGM (Estudi General de Mitjans) d’abril de 2017 a només interessar a 470.000 en el mateix mes de 2021. En quatre anys ha perdut més de la meitat dels seus fidels.

A la important pèrdua d’oïdores de l’espai, se sumen les nombroses polèmiques que el català ha protagonitzat en este temps. Javier Cárdenas ha utilitzat l’antena d’Europa FM per a abocar controvertides opinions i teories rocambolesques sobre temes molt sensibles, habitualment amb nul rigor, que han provocat nombroses queixes i profunda incomoditat en Atresmedia.

Tant en el programa de ràdio que ha dirigit fins al dia de hui com en ‘Hora Punta’, que va presentar en TVE durant dos temporades, va arribar a assegurar que les vacunes estaven relacionades amb l’augment de casos d’autisme, alguna cosa desmentiment de manera rotunda en el seu moment per la comunitat científica.

 

Últimes notícies

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.