Javier Cárdenas, acomiadat d’Europa FM de manera fulminant

 

Terratrémol en la ràdio musical. Europa FM ha acomiadat a Javier Cárdenas de manera fulminant, segons ha conegut en exclusiva YOTELE. Este portal ha pogut saber que Atresmedia Radi ha decidit unilateralment prescindir del màxim responsable del seu morning xou.

La direcció de l’emissora va avançar la setmana passada al presentador de ‘Levántate y Cárdenas» que no anava a renovar el seu contracte de cara a la pròxima temporada.

Encara que la seua marxa definitiva estava inicialment prevista per a mediats del pròxim mes de juliol, finalment s’ha pres la decisió de precipitar la seua eixida amb caràcter immediat, quasi dos mesos abans del que es preveu. Dilluns 24 de maig ha sigut el seu últim programa.

A partir de hui, Juanma Romero es farà càrrec de l’espai despertador de l’emissora de manera temporal fins que es decidisca qui prendrà les regnes del mateix a partir de setembre. El locutor s’encarregava fins a la data de presentar ‘Em poses més’ en les vesprades d’Europa FM.

D’esta manera, Javier Cárdenas tanca un important cicle professional de més d’11 anys ininterromputs, que finalitzen de manera abrupta i per la porta de darrere.

Polèmiques que han provocat que perda més de la meitat de la seua audiència en quatre anys
Són diverses les raons que han precipitat la decisió d’Atresmedia d’expulsar de manera immediata a Javier Cárdenas.

D’entrada, l’enorme crisi d’audiència que travessa el seu espai (coincidint amb l’arrancada de l’emissió del seu programa en TVE), que ha passat d’obtindre 1.119.000 oïdors en l’EGM (Estudi General de Mitjans) d’abril de 2017 a només interessar a 470.000 en el mateix mes de 2021. En quatre anys ha perdut més de la meitat dels seus fidels.

A la important pèrdua d’oïdores de l’espai, se sumen les nombroses polèmiques que el català ha protagonitzat en este temps. Javier Cárdenas ha utilitzat l’antena d’Europa FM per a abocar controvertides opinions i teories rocambolesques sobre temes molt sensibles, habitualment amb nul rigor, que han provocat nombroses queixes i profunda incomoditat en Atresmedia.

Tant en el programa de ràdio que ha dirigit fins al dia de hui com en ‘Hora Punta’, que va presentar en TVE durant dos temporades, va arribar a assegurar que les vacunes estaven relacionades amb l’augment de casos d’autisme, alguna cosa desmentiment de manera rotunda en el seu moment per la comunitat científica.

 

Últimes notícies

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.