10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Javier Cárdenas, acomiadat d’Europa FM de manera fulminant

 

Terratrémol en la ràdio musical. Europa FM ha acomiadat a Javier Cárdenas de manera fulminant, segons ha conegut en exclusiva YOTELE. Este portal ha pogut saber que Atresmedia Radi ha decidit unilateralment prescindir del màxim responsable del seu morning xou.

La direcció de l’emissora va avançar la setmana passada al presentador de ‘Levántate y Cárdenas” que no anava a renovar el seu contracte de cara a la pròxima temporada.

Encara que la seua marxa definitiva estava inicialment prevista per a mediats del pròxim mes de juliol, finalment s’ha pres la decisió de precipitar la seua eixida amb caràcter immediat, quasi dos mesos abans del que es preveu. Dilluns 24 de maig ha sigut el seu últim programa.

A partir de hui, Juanma Romero es farà càrrec de l’espai despertador de l’emissora de manera temporal fins que es decidisca qui prendrà les regnes del mateix a partir de setembre. El locutor s’encarregava fins a la data de presentar ‘Em poses més’ en les vesprades d’Europa FM.

D’esta manera, Javier Cárdenas tanca un important cicle professional de més d’11 anys ininterromputs, que finalitzen de manera abrupta i per la porta de darrere.

Polèmiques que han provocat que perda més de la meitat de la seua audiència en quatre anys
Són diverses les raons que han precipitat la decisió d’Atresmedia d’expulsar de manera immediata a Javier Cárdenas.

D’entrada, l’enorme crisi d’audiència que travessa el seu espai (coincidint amb l’arrancada de l’emissió del seu programa en TVE), que ha passat d’obtindre 1.119.000 oïdors en l’EGM (Estudi General de Mitjans) d’abril de 2017 a només interessar a 470.000 en el mateix mes de 2021. En quatre anys ha perdut més de la meitat dels seus fidels.

A la important pèrdua d’oïdores de l’espai, se sumen les nombroses polèmiques que el català ha protagonitzat en este temps. Javier Cárdenas ha utilitzat l’antena d’Europa FM per a abocar controvertides opinions i teories rocambolesques sobre temes molt sensibles, habitualment amb nul rigor, que han provocat nombroses queixes i profunda incomoditat en Atresmedia.

Tant en el programa de ràdio que ha dirigit fins al dia de hui com en ‘Hora Punta’, que va presentar en TVE durant dos temporades, va arribar a assegurar que les vacunes estaven relacionades amb l’augment de casos d’autisme, alguna cosa desmentiment de manera rotunda en el seu moment per la comunitat científica.

 

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.