Els bars seguiran tancats: La Justícia avala el tancament de l’hostaleria de la Comunitat Valenciana

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat la suspensió del tancament de l’hostaleria en considerar que eixa mesura resulta «efectiva en un escenari d’àmplia transmissió comunitària» del coronavirus.

 

«Reduïx la concentració de partícules portadores del virus en l’aire i reduïx el número de persones que poden estar exposades en qualsevol moment», argumenten els magistrats, en un acte notificat este divendres.

 

Els magistrats desestimen així les mesures cautelars sol·licitades en el seu recurs per l’Associació d’Hostalers de Castelló (Ashocas) contra les mesures restrictives en l’hostaleria contemplades en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 19 de gener i la pròrroga d’estes, adoptada el 12 de febrer. Al seu judici, acollir la pretensió dels recurrents suposaria una pertorbació greu dels interessos generals.

 

Alt nivell de circulació del Covid-19 en el territori valencià

Sense entrar en el fons de l’assumpte, que haurà de ser objecte de prova en el marc del procediment, la sala ha tingut en compte per a dictar esta resolució un informe de la subdirectora general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Generalitat, informa l’alt tribunal valencià.

 

Eixe informe, que va servir de base per a les resolucions sanitàries impugnades, descriu un alt nivell de circulació del SARS-CoV-2 en la Comunitat Valenciana, que la situaven en risc molt alt i, en determinats períodes, extrem.

 

Minimitzar la interacció social 

Per al tribunal, «quan el nivell de circulació de virus és molt alt, la manera de previndre un gran número de defuncions i un excés d’hospitalitzacions és adoptar mesures més enèrgiques basades en minimitzar en la mesura del possible la interacció social».

 

L’acte precisa que la decisió judicial se circumscriu al punt de partida de la situació fàctica existent en el territori valencià, és a dir, a l’estat de la pandèmia en el moment en què es van dictar les resolucions de Sanitat. Per este motiu, la conclusió no necessàriament ha d’extrapolar-se a situacions futures en les que les circumstàncies concurrents puguen ser diferents.

 

El tribunal respon també als recurrents que el fet que l’administració permeta activitats d’hostaleria en menjadors socials o clíniques i hospitals i que la situació epidemiològica de la província de Castelló siga millor que en la resta de la Comunitat Valenciana no és raó per a suspendre-les en un cas o un altre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Compromís acusa PP i Vox de posar en risc l’horta amb el nou PGOU de València

Compromís denuncia que l'adaptació del PGOU de València al PAT de l'Horta obri la porta a allotjaments turístics i negocis hostalers en sòl protegit, afavorint l'especulació i la turistificación.

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.

La Policia Nacional investiga una agressió sexual a una dona prop de la platja de Gandia

La Policia Nacional manté oberta la investigació per una agressió sexual patida per una dona estrangera de 38 anys en un carrer pròxim a la platja de Gandia, ocorreguda de matinada.

Compromís reclama un model europeu per a accelerar la vivenda pública a València

Compromís per València proposa aplicar models europeus de construcció industrialitzada per a accelerar la vivenda pública, començant per les 644 vivendes previstes en Patraix.

Nou dia d’aturs en FGV amb servicis mínims del 75% en totes les línies

Les seccions sindicals de SEMAF en FGV afronten una nova jornada d'aturs amb servicis mínims del 75% en totes les línies, que es repetirà el dijous i la setmana vinent.

Detingut l’encarregat d’un bar a Godelleta per ocultar un saló d’estètica, un taller il·legal i mercaderia robada

La Guàrdia Civil ha detingut a l'encarregat d'un bar a Godelleta després de localitzar en la mateixa nau un saló de bellesa sense llicència, un taller clandestí i un magatzem amb productes robats llestos per a la seua venda.

Els Arts celebra el seu vinté aniversari amb una nova Salome de Strauss

El Palau de les Arts programa Salome de Richard Strauss entre el 25 d'abril i el 9 de maig en una producció de Damiano Michieletto dirigida musicalment per James Gaffigan.

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.