Els bars seguiran tancats: La Justícia avala el tancament de l’hostaleria de la Comunitat Valenciana

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat la suspensió del tancament de l’hostaleria en considerar que eixa mesura resulta «efectiva en un escenari d’àmplia transmissió comunitària» del coronavirus.

 

«Reduïx la concentració de partícules portadores del virus en l’aire i reduïx el número de persones que poden estar exposades en qualsevol moment», argumenten els magistrats, en un acte notificat este divendres.

 

Els magistrats desestimen així les mesures cautelars sol·licitades en el seu recurs per l’Associació d’Hostalers de Castelló (Ashocas) contra les mesures restrictives en l’hostaleria contemplades en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 19 de gener i la pròrroga d’estes, adoptada el 12 de febrer. Al seu judici, acollir la pretensió dels recurrents suposaria una pertorbació greu dels interessos generals.

 

Alt nivell de circulació del Covid-19 en el territori valencià

Sense entrar en el fons de l’assumpte, que haurà de ser objecte de prova en el marc del procediment, la sala ha tingut en compte per a dictar esta resolució un informe de la subdirectora general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Generalitat, informa l’alt tribunal valencià.

 

Eixe informe, que va servir de base per a les resolucions sanitàries impugnades, descriu un alt nivell de circulació del SARS-CoV-2 en la Comunitat Valenciana, que la situaven en risc molt alt i, en determinats períodes, extrem.

 

Minimitzar la interacció social 

Per al tribunal, «quan el nivell de circulació de virus és molt alt, la manera de previndre un gran número de defuncions i un excés d’hospitalitzacions és adoptar mesures més enèrgiques basades en minimitzar en la mesura del possible la interacció social».

 

L’acte precisa que la decisió judicial se circumscriu al punt de partida de la situació fàctica existent en el territori valencià, és a dir, a l’estat de la pandèmia en el moment en què es van dictar les resolucions de Sanitat. Per este motiu, la conclusió no necessàriament ha d’extrapolar-se a situacions futures en les que les circumstàncies concurrents puguen ser diferents.

 

El tribunal respon també als recurrents que el fet que l’administració permeta activitats d’hostaleria en menjadors socials o clíniques i hospitals i que la situació epidemiològica de la província de Castelló siga millor que en la resta de la Comunitat Valenciana no és raó per a suspendre-les en un cas o un altre.

Últimes notícies

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.