Els bars seguiran tancats: La Justícia avala el tancament de l’hostaleria de la Comunitat Valenciana

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat la suspensió del tancament de l’hostaleria en considerar que eixa mesura resulta «efectiva en un escenari d’àmplia transmissió comunitària» del coronavirus.

 

«Reduïx la concentració de partícules portadores del virus en l’aire i reduïx el número de persones que poden estar exposades en qualsevol moment», argumenten els magistrats, en un acte notificat este divendres.

 

Els magistrats desestimen així les mesures cautelars sol·licitades en el seu recurs per l’Associació d’Hostalers de Castelló (Ashocas) contra les mesures restrictives en l’hostaleria contemplades en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 19 de gener i la pròrroga d’estes, adoptada el 12 de febrer. Al seu judici, acollir la pretensió dels recurrents suposaria una pertorbació greu dels interessos generals.

 

Alt nivell de circulació del Covid-19 en el territori valencià

Sense entrar en el fons de l’assumpte, que haurà de ser objecte de prova en el marc del procediment, la sala ha tingut en compte per a dictar esta resolució un informe de la subdirectora general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Generalitat, informa l’alt tribunal valencià.

 

Eixe informe, que va servir de base per a les resolucions sanitàries impugnades, descriu un alt nivell de circulació del SARS-CoV-2 en la Comunitat Valenciana, que la situaven en risc molt alt i, en determinats períodes, extrem.

 

Minimitzar la interacció social 

Per al tribunal, «quan el nivell de circulació de virus és molt alt, la manera de previndre un gran número de defuncions i un excés d’hospitalitzacions és adoptar mesures més enèrgiques basades en minimitzar en la mesura del possible la interacció social».

 

L’acte precisa que la decisió judicial se circumscriu al punt de partida de la situació fàctica existent en el territori valencià, és a dir, a l’estat de la pandèmia en el moment en què es van dictar les resolucions de Sanitat. Per este motiu, la conclusió no necessàriament ha d’extrapolar-se a situacions futures en les que les circumstàncies concurrents puguen ser diferents.

 

El tribunal respon també als recurrents que el fet que l’administració permeta activitats d’hostaleria en menjadors socials o clíniques i hospitals i que la situació epidemiològica de la província de Castelló siga millor que en la resta de la Comunitat Valenciana no és raó per a suspendre-les en un cas o un altre.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.