Els bars seguiran tancats: La Justícia avala el tancament de l’hostaleria de la Comunitat Valenciana

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat la suspensió del tancament de l’hostaleria en considerar que eixa mesura resulta «efectiva en un escenari d’àmplia transmissió comunitària» del coronavirus.

 

«Reduïx la concentració de partícules portadores del virus en l’aire i reduïx el número de persones que poden estar exposades en qualsevol moment», argumenten els magistrats, en un acte notificat este divendres.

 

Els magistrats desestimen així les mesures cautelars sol·licitades en el seu recurs per l’Associació d’Hostalers de Castelló (Ashocas) contra les mesures restrictives en l’hostaleria contemplades en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 19 de gener i la pròrroga d’estes, adoptada el 12 de febrer. Al seu judici, acollir la pretensió dels recurrents suposaria una pertorbació greu dels interessos generals.

 

Alt nivell de circulació del Covid-19 en el territori valencià

Sense entrar en el fons de l’assumpte, que haurà de ser objecte de prova en el marc del procediment, la sala ha tingut en compte per a dictar esta resolució un informe de la subdirectora general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Generalitat, informa l’alt tribunal valencià.

 

Eixe informe, que va servir de base per a les resolucions sanitàries impugnades, descriu un alt nivell de circulació del SARS-CoV-2 en la Comunitat Valenciana, que la situaven en risc molt alt i, en determinats períodes, extrem.

 

Minimitzar la interacció social 

Per al tribunal, «quan el nivell de circulació de virus és molt alt, la manera de previndre un gran número de defuncions i un excés d’hospitalitzacions és adoptar mesures més enèrgiques basades en minimitzar en la mesura del possible la interacció social».

 

L’acte precisa que la decisió judicial se circumscriu al punt de partida de la situació fàctica existent en el territori valencià, és a dir, a l’estat de la pandèmia en el moment en què es van dictar les resolucions de Sanitat. Per este motiu, la conclusió no necessàriament ha d’extrapolar-se a situacions futures en les que les circumstàncies concurrents puguen ser diferents.

 

El tribunal respon també als recurrents que el fet que l’administració permeta activitats d’hostaleria en menjadors socials o clíniques i hospitals i que la situació epidemiològica de la província de Castelló siga millor que en la resta de la Comunitat Valenciana no és raó per a suspendre-les en un cas o un altre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.