10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Els bars seguiran tancats: La Justícia avala el tancament de l’hostaleria de la Comunitat Valenciana

 

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat la suspensió del tancament de l’hostaleria en considerar que eixa mesura resulta «efectiva en un escenari d’àmplia transmissió comunitària» del coronavirus.

 

«Reduïx la concentració de partícules portadores del virus en l’aire i reduïx el número de persones que poden estar exposades en qualsevol moment», argumenten els magistrats, en un acte notificat este divendres.

 

Els magistrats desestimen així les mesures cautelars sol·licitades en el seu recurs per l’Associació d’Hostalers de Castelló (Ashocas) contra les mesures restrictives en l’hostaleria contemplades en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 19 de gener i la pròrroga d’estes, adoptada el 12 de febrer. Al seu judici, acollir la pretensió dels recurrents suposaria una pertorbació greu dels interessos generals.

 

Alt nivell de circulació del Covid-19 en el territori valencià

Sense entrar en el fons de l’assumpte, que haurà de ser objecte de prova en el marc del procediment, la sala ha tingut en compte per a dictar esta resolució un informe de la subdirectora general d’Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental de la Generalitat, informa l’alt tribunal valencià.

 

Eixe informe, que va servir de base per a les resolucions sanitàries impugnades, descriu un alt nivell de circulació del SARS-CoV-2 en la Comunitat Valenciana, que la situaven en risc molt alt i, en determinats períodes, extrem.

 

Minimitzar la interacció social 

Per al tribunal, «quan el nivell de circulació de virus és molt alt, la manera de previndre un gran número de defuncions i un excés d’hospitalitzacions és adoptar mesures més enèrgiques basades en minimitzar en la mesura del possible la interacció social».

 

L’acte precisa que la decisió judicial se circumscriu al punt de partida de la situació fàctica existent en el territori valencià, és a dir, a l’estat de la pandèmia en el moment en què es van dictar les resolucions de Sanitat. Per este motiu, la conclusió no necessàriament ha d’extrapolar-se a situacions futures en les que les circumstàncies concurrents puguen ser diferents.

 

El tribunal respon també als recurrents que el fet que l’administració permeta activitats d’hostaleria en menjadors socials o clíniques i hospitals i que la situació epidemiològica de la província de Castelló siga millor que en la resta de la Comunitat Valenciana no és raó per a suspendre-les en un cas o un altre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.