Lambda ha realitzat més de 1.000 tallers sobre diversitat en centres educatius

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, ha realitzat 1.083 tallers sobre diversitat en centres educatius de tota la Comunitat Valenciana al llarg del curs 2020-21, la qual cosa vol dir que ha arribat a sensibilitzar a 20.711 persones d’entre 5 i 18 anys –una xifra que equival aproximadament al 80% de l’aforament de l’estadi del Levante UD–, en 73 municipis de tota la Comunitat Valenciana.

En alguns d’ells, la formació es va haver de fer de forma telemàtica per les restriccions sanitàries establides en alguns moments del curs escolar. Malgrat això, l’equip educatiu de Lambda ha recorregut 40.969 quilòmetres entre setembre de 2020 i juny de 2021. Això és un poc més que la circumferència de la Terra completa o com anar i tornar de València a Nova York 3 vegades.

El Pla Divèrsia inclou tallers de formació i sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en infantil i primària, nivell en què s’han realitzat 215 tallers al curs 2020-21, i també en secundària, FP bàsica i cicles formatius, nivells en què s’han dut a terme 868 tallers este curs, amb una valoració majoritàriament positiva per part de l’alumnat que les va rebre: el 86% va puntuar entre 8 i 10 punts la realització del taller.

Estes formacions en diversitat afectiu-sexual, de gènere i familiar que imparteix Lambda en els centres educatius són «fonamentals perquè les escoles i instituts són la segona família, i el context de socialització de xiquetes i xiquets. Com podria el sistema educatiu tancar els ulls i ignorar la diversitat sexual i de gènere que envolta a l’alumnat?», apunta Amparo Navarro, educadora de Lambda.

Dins del mateix pla també es contemplen cursos per a professionals de l’ensenyament, assessorament als centres en la implementació de protocols contra l’assetjament escolar o per a activar-los davant l’aparició d’una persona trans (protocol vigent des de desembre de 2016), a més d’una àmplia varietat de recursos educatius.

En tots els casos, els centres poden traslladar a Lambda les seues necessitats i rebre assessorament específic de forma gratuïta, perquè totes les activitats del Pla Divèrsia són recolzades per la Diputació de València, la Conselleria d’Educació, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i l’Ajuntament de València.

Obert termini de sol·licituds per al curs 2021-22

 

Acaba d’obrir-se un nou termini de sol·licituds per als tallers de formació del Pla Divèrsia. La major part dels tallers es programen per a tot el curs en estos mesos d’estiu, malgrat que el formulari d’inscripció està disponible durant tot el curs a la web de Lambda.

«Sempre queda una llarga llista de sol·licituds de centres a les que no podem donar resposta, la qual cosa demostra la necessitat d’estes formacions i tota la feina que encara queda per fer», apunta Fran Fernández, responsable d’educació del col·lectiu LGTB+.

Informe Divèrsia

 

L’informe ‘Plan Divèrsia: Situación previa de las aulas respecto a la homofobia’ va ser elaborat, a partir de la recopilació de més de 7.000 enquestes realitzades a alumnat d’entre 13 i 18 anys de la Comunitat Valenciana, que estudiava en instituts en què es van realitzar tallers de diversitat entre 2015 i 2018, majoritàriament centres públics.

Les investigadores i docents de Florida Universitària Emma Dunia Vidal Prades, Sonia Renovell-Rico i María Pilar Ortega-Leal, amb la col·laboració de Fran Fernández, tècnic d’educació de Lambda, van analitzar i extraure conclusions d’estes dades i el resultat d’esta investigació està disponible a la web del col·lectiu LGTB+: https://bit.ly/36bmo25

Entre les conclusions de l’informe trobem que el 41% de l’estudiantat valencià ha presenciat algunes o moltes discriminacions cap a l’alumnat homosexual del seu institut i set de cada deu (75%) considera que la por a la reacció de la resta de l’alumnat fa difícil eixir de l’armari al centre educatiu.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.

Javi Torralba dirigirà l’equip femení del València Basket les tres pròximes temporades

El tècnic barceloní Javi Torralba agafa el relleu de Rubén Burgos a la banqueta del València Basket femení i firma per a les tres pròximes campanyes.