Lambda ha realitzat més de 1.000 tallers sobre diversitat en centres educatius

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, ha realitzat 1.083 tallers sobre diversitat en centres educatius de tota la Comunitat Valenciana al llarg del curs 2020-21, la qual cosa vol dir que ha arribat a sensibilitzar a 20.711 persones d’entre 5 i 18 anys –una xifra que equival aproximadament al 80% de l’aforament de l’estadi del Levante UD–, en 73 municipis de tota la Comunitat Valenciana.

En alguns d’ells, la formació es va haver de fer de forma telemàtica per les restriccions sanitàries establides en alguns moments del curs escolar. Malgrat això, l’equip educatiu de Lambda ha recorregut 40.969 quilòmetres entre setembre de 2020 i juny de 2021. Això és un poc més que la circumferència de la Terra completa o com anar i tornar de València a Nova York 3 vegades.

El Pla Divèrsia inclou tallers de formació i sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en infantil i primària, nivell en què s’han realitzat 215 tallers al curs 2020-21, i també en secundària, FP bàsica i cicles formatius, nivells en què s’han dut a terme 868 tallers este curs, amb una valoració majoritàriament positiva per part de l’alumnat que les va rebre: el 86% va puntuar entre 8 i 10 punts la realització del taller.

Estes formacions en diversitat afectiu-sexual, de gènere i familiar que imparteix Lambda en els centres educatius són «fonamentals perquè les escoles i instituts són la segona família, i el context de socialització de xiquetes i xiquets. Com podria el sistema educatiu tancar els ulls i ignorar la diversitat sexual i de gènere que envolta a l’alumnat?», apunta Amparo Navarro, educadora de Lambda.

Dins del mateix pla també es contemplen cursos per a professionals de l’ensenyament, assessorament als centres en la implementació de protocols contra l’assetjament escolar o per a activar-los davant l’aparició d’una persona trans (protocol vigent des de desembre de 2016), a més d’una àmplia varietat de recursos educatius.

En tots els casos, els centres poden traslladar a Lambda les seues necessitats i rebre assessorament específic de forma gratuïta, perquè totes les activitats del Pla Divèrsia són recolzades per la Diputació de València, la Conselleria d’Educació, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i l’Ajuntament de València.

Obert termini de sol·licituds per al curs 2021-22

 

Acaba d’obrir-se un nou termini de sol·licituds per als tallers de formació del Pla Divèrsia. La major part dels tallers es programen per a tot el curs en estos mesos d’estiu, malgrat que el formulari d’inscripció està disponible durant tot el curs a la web de Lambda.

«Sempre queda una llarga llista de sol·licituds de centres a les que no podem donar resposta, la qual cosa demostra la necessitat d’estes formacions i tota la feina que encara queda per fer», apunta Fran Fernández, responsable d’educació del col·lectiu LGTB+.

Informe Divèrsia

 

L’informe ‘Plan Divèrsia: Situación previa de las aulas respecto a la homofobia’ va ser elaborat, a partir de la recopilació de més de 7.000 enquestes realitzades a alumnat d’entre 13 i 18 anys de la Comunitat Valenciana, que estudiava en instituts en què es van realitzar tallers de diversitat entre 2015 i 2018, majoritàriament centres públics.

Les investigadores i docents de Florida Universitària Emma Dunia Vidal Prades, Sonia Renovell-Rico i María Pilar Ortega-Leal, amb la col·laboració de Fran Fernández, tècnic d’educació de Lambda, van analitzar i extraure conclusions d’estes dades i el resultat d’esta investigació està disponible a la web del col·lectiu LGTB+: https://bit.ly/36bmo25

Entre les conclusions de l’informe trobem que el 41% de l’estudiantat valencià ha presenciat algunes o moltes discriminacions cap a l’alumnat homosexual del seu institut i set de cada deu (75%) considera que la por a la reacció de la resta de l’alumnat fa difícil eixir de l’armari al centre educatiu.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.