Lambda ha realitzat més de 1.000 tallers sobre diversitat en centres educatius

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, ha realitzat 1.083 tallers sobre diversitat en centres educatius de tota la Comunitat Valenciana al llarg del curs 2020-21, la qual cosa vol dir que ha arribat a sensibilitzar a 20.711 persones d’entre 5 i 18 anys –una xifra que equival aproximadament al 80% de l’aforament de l’estadi del Levante UD–, en 73 municipis de tota la Comunitat Valenciana.

En alguns d’ells, la formació es va haver de fer de forma telemàtica per les restriccions sanitàries establides en alguns moments del curs escolar. Malgrat això, l’equip educatiu de Lambda ha recorregut 40.969 quilòmetres entre setembre de 2020 i juny de 2021. Això és un poc més que la circumferència de la Terra completa o com anar i tornar de València a Nova York 3 vegades.

El Pla Divèrsia inclou tallers de formació i sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en infantil i primària, nivell en què s’han realitzat 215 tallers al curs 2020-21, i també en secundària, FP bàsica i cicles formatius, nivells en què s’han dut a terme 868 tallers este curs, amb una valoració majoritàriament positiva per part de l’alumnat que les va rebre: el 86% va puntuar entre 8 i 10 punts la realització del taller.

Estes formacions en diversitat afectiu-sexual, de gènere i familiar que imparteix Lambda en els centres educatius són «fonamentals perquè les escoles i instituts són la segona família, i el context de socialització de xiquetes i xiquets. Com podria el sistema educatiu tancar els ulls i ignorar la diversitat sexual i de gènere que envolta a l’alumnat?», apunta Amparo Navarro, educadora de Lambda.

Dins del mateix pla també es contemplen cursos per a professionals de l’ensenyament, assessorament als centres en la implementació de protocols contra l’assetjament escolar o per a activar-los davant l’aparició d’una persona trans (protocol vigent des de desembre de 2016), a més d’una àmplia varietat de recursos educatius.

En tots els casos, els centres poden traslladar a Lambda les seues necessitats i rebre assessorament específic de forma gratuïta, perquè totes les activitats del Pla Divèrsia són recolzades per la Diputació de València, la Conselleria d’Educació, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i l’Ajuntament de València.

Obert termini de sol·licituds per al curs 2021-22

 

Acaba d’obrir-se un nou termini de sol·licituds per als tallers de formació del Pla Divèrsia. La major part dels tallers es programen per a tot el curs en estos mesos d’estiu, malgrat que el formulari d’inscripció està disponible durant tot el curs a la web de Lambda.

«Sempre queda una llarga llista de sol·licituds de centres a les que no podem donar resposta, la qual cosa demostra la necessitat d’estes formacions i tota la feina que encara queda per fer», apunta Fran Fernández, responsable d’educació del col·lectiu LGTB+.

Informe Divèrsia

 

L’informe ‘Plan Divèrsia: Situación previa de las aulas respecto a la homofobia’ va ser elaborat, a partir de la recopilació de més de 7.000 enquestes realitzades a alumnat d’entre 13 i 18 anys de la Comunitat Valenciana, que estudiava en instituts en què es van realitzar tallers de diversitat entre 2015 i 2018, majoritàriament centres públics.

Les investigadores i docents de Florida Universitària Emma Dunia Vidal Prades, Sonia Renovell-Rico i María Pilar Ortega-Leal, amb la col·laboració de Fran Fernández, tècnic d’educació de Lambda, van analitzar i extraure conclusions d’estes dades i el resultat d’esta investigació està disponible a la web del col·lectiu LGTB+: https://bit.ly/36bmo25

Entre les conclusions de l’informe trobem que el 41% de l’estudiantat valencià ha presenciat algunes o moltes discriminacions cap a l’alumnat homosexual del seu institut i set de cada deu (75%) considera que la por a la reacció de la resta de l’alumnat fa difícil eixir de l’armari al centre educatiu.

 

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.