Lambda ha realitzat més de 1.000 tallers sobre diversitat en centres educatius

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, ha realitzat 1.083 tallers sobre diversitat en centres educatius de tota la Comunitat Valenciana al llarg del curs 2020-21, la qual cosa vol dir que ha arribat a sensibilitzar a 20.711 persones d’entre 5 i 18 anys –una xifra que equival aproximadament al 80% de l’aforament de l’estadi del Levante UD–, en 73 municipis de tota la Comunitat Valenciana.

En alguns d’ells, la formació es va haver de fer de forma telemàtica per les restriccions sanitàries establides en alguns moments del curs escolar. Malgrat això, l’equip educatiu de Lambda ha recorregut 40.969 quilòmetres entre setembre de 2020 i juny de 2021. Això és un poc més que la circumferència de la Terra completa o com anar i tornar de València a Nova York 3 vegades.

El Pla Divèrsia inclou tallers de formació i sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en infantil i primària, nivell en què s’han realitzat 215 tallers al curs 2020-21, i també en secundària, FP bàsica i cicles formatius, nivells en què s’han dut a terme 868 tallers este curs, amb una valoració majoritàriament positiva per part de l’alumnat que les va rebre: el 86% va puntuar entre 8 i 10 punts la realització del taller.

Estes formacions en diversitat afectiu-sexual, de gènere i familiar que imparteix Lambda en els centres educatius són «fonamentals perquè les escoles i instituts són la segona família, i el context de socialització de xiquetes i xiquets. Com podria el sistema educatiu tancar els ulls i ignorar la diversitat sexual i de gènere que envolta a l’alumnat?», apunta Amparo Navarro, educadora de Lambda.

Dins del mateix pla també es contemplen cursos per a professionals de l’ensenyament, assessorament als centres en la implementació de protocols contra l’assetjament escolar o per a activar-los davant l’aparició d’una persona trans (protocol vigent des de desembre de 2016), a més d’una àmplia varietat de recursos educatius.

En tots els casos, els centres poden traslladar a Lambda les seues necessitats i rebre assessorament específic de forma gratuïta, perquè totes les activitats del Pla Divèrsia són recolzades per la Diputació de València, la Conselleria d’Educació, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i l’Ajuntament de València.

Obert termini de sol·licituds per al curs 2021-22

 

Acaba d’obrir-se un nou termini de sol·licituds per als tallers de formació del Pla Divèrsia. La major part dels tallers es programen per a tot el curs en estos mesos d’estiu, malgrat que el formulari d’inscripció està disponible durant tot el curs a la web de Lambda.

«Sempre queda una llarga llista de sol·licituds de centres a les que no podem donar resposta, la qual cosa demostra la necessitat d’estes formacions i tota la feina que encara queda per fer», apunta Fran Fernández, responsable d’educació del col·lectiu LGTB+.

Informe Divèrsia

 

L’informe ‘Plan Divèrsia: Situación previa de las aulas respecto a la homofobia’ va ser elaborat, a partir de la recopilació de més de 7.000 enquestes realitzades a alumnat d’entre 13 i 18 anys de la Comunitat Valenciana, que estudiava en instituts en què es van realitzar tallers de diversitat entre 2015 i 2018, majoritàriament centres públics.

Les investigadores i docents de Florida Universitària Emma Dunia Vidal Prades, Sonia Renovell-Rico i María Pilar Ortega-Leal, amb la col·laboració de Fran Fernández, tècnic d’educació de Lambda, van analitzar i extraure conclusions d’estes dades i el resultat d’esta investigació està disponible a la web del col·lectiu LGTB+: https://bit.ly/36bmo25

Entre les conclusions de l’informe trobem que el 41% de l’estudiantat valencià ha presenciat algunes o moltes discriminacions cap a l’alumnat homosexual del seu institut i set de cada deu (75%) considera que la por a la reacció de la resta de l’alumnat fa difícil eixir de l’armari al centre educatiu.

 

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.