Lambda ha realitzat més de 1.000 tallers sobre diversitat en centres educatius

 

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, ha realitzat 1.083 tallers sobre diversitat en centres educatius de tota la Comunitat Valenciana al llarg del curs 2020-21, la qual cosa vol dir que ha arribat a sensibilitzar a 20.711 persones d’entre 5 i 18 anys –una xifra que equival aproximadament al 80% de l’aforament de l’estadi del Levante UD–, en 73 municipis de tota la Comunitat Valenciana.

En alguns d’ells, la formació es va haver de fer de forma telemàtica per les restriccions sanitàries establides en alguns moments del curs escolar. Malgrat això, l’equip educatiu de Lambda ha recorregut 40.969 quilòmetres entre setembre de 2020 i juny de 2021. Això és un poc més que la circumferència de la Terra completa o com anar i tornar de València a Nova York 3 vegades.

El Pla Divèrsia inclou tallers de formació i sobre diversitat sexual, de gènere i familiar en infantil i primària, nivell en què s’han realitzat 215 tallers al curs 2020-21, i també en secundària, FP bàsica i cicles formatius, nivells en què s’han dut a terme 868 tallers este curs, amb una valoració majoritàriament positiva per part de l’alumnat que les va rebre: el 86% va puntuar entre 8 i 10 punts la realització del taller.

Estes formacions en diversitat afectiu-sexual, de gènere i familiar que imparteix Lambda en els centres educatius són «fonamentals perquè les escoles i instituts són la segona família, i el context de socialització de xiquetes i xiquets. Com podria el sistema educatiu tancar els ulls i ignorar la diversitat sexual i de gènere que envolta a l’alumnat?», apunta Amparo Navarro, educadora de Lambda.

Dins del mateix pla també es contemplen cursos per a professionals de l’ensenyament, assessorament als centres en la implementació de protocols contra l’assetjament escolar o per a activar-los davant l’aparició d’una persona trans (protocol vigent des de desembre de 2016), a més d’una àmplia varietat de recursos educatius.

En tots els casos, els centres poden traslladar a Lambda les seues necessitats i rebre assessorament específic de forma gratuïta, perquè totes les activitats del Pla Divèrsia són recolzades per la Diputació de València, la Conselleria d’Educació, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i l’Ajuntament de València.

Obert termini de sol·licituds per al curs 2021-22

 

Acaba d’obrir-se un nou termini de sol·licituds per als tallers de formació del Pla Divèrsia. La major part dels tallers es programen per a tot el curs en estos mesos d’estiu, malgrat que el formulari d’inscripció està disponible durant tot el curs a la web de Lambda.

«Sempre queda una llarga llista de sol·licituds de centres a les que no podem donar resposta, la qual cosa demostra la necessitat d’estes formacions i tota la feina que encara queda per fer», apunta Fran Fernández, responsable d’educació del col·lectiu LGTB+.

Informe Divèrsia

 

L’informe ‘Plan Divèrsia: Situación previa de las aulas respecto a la homofobia’ va ser elaborat, a partir de la recopilació de més de 7.000 enquestes realitzades a alumnat d’entre 13 i 18 anys de la Comunitat Valenciana, que estudiava en instituts en què es van realitzar tallers de diversitat entre 2015 i 2018, majoritàriament centres públics.

Les investigadores i docents de Florida Universitària Emma Dunia Vidal Prades, Sonia Renovell-Rico i María Pilar Ortega-Leal, amb la col·laboració de Fran Fernández, tècnic d’educació de Lambda, van analitzar i extraure conclusions d’estes dades i el resultat d’esta investigació està disponible a la web del col·lectiu LGTB+: https://bit.ly/36bmo25

Entre les conclusions de l’informe trobem que el 41% de l’estudiantat valencià ha presenciat algunes o moltes discriminacions cap a l’alumnat homosexual del seu institut i set de cada deu (75%) considera que la por a la reacció de la resta de l’alumnat fa difícil eixir de l’armari al centre educatiu.

 

Últimes notícies

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.