L’empresa concessionària despatxarà a 140 empleats pel fi dels peatges en l’AP-7

Imatge d’un peatge | Arxiu

 

Aumar, companyia del grup Abertis que gestiona les autopistes, ha comunicat hui als seus treballadors l’inici d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectarà  140 treballadors de l’autopista AP-7, des de Tarragona fins a la ciutat d’Alacant

 

La concessió a Aumar d’esta autopista pagament finalitzarà el pròxim 31 de desembre i el Govern ha anunciat que, a partir de l’1 de gener de 2020, estes vies deixaran de tindre peatges i passaran a formar part de la xarxa de l’Estat.

 

Aumar ja ha comunicat formalment als representants dels Treballadors la intenció d’iniciar un procediment d’extinció de contractes, així mateix també els ha sol·licitat que nomenen els membres que integraran la comissió negociadora. L’ERO també afectarà als treballadors de l’AP-4, entre Sevilla i Cadis

 

Els afectats pels despatxaments són empleats que atenen els llocs de peatge i les oficines, ja que el Govern ha garantit que mantindrà els llocs de treball en les labors de manteniment, segons fonts sindicals.

 

La concessió de l’AP-7, una de les vies de major trànsit d’Espanya, sobretot en els mesos d’estiu, ha sigut prorrogada en diverses ocasions en el passat per raons econòmiques.

 

L’AP-7, coneguda també com l’autopista del Mediterrani, comunica tota la costa mediterrània des de la frontera amb França fins a Algesires. La concessió del tram entre Alacant i Tarragona és el primer que expirarà i s’espera que la resta el vaja fent després de manera progressiva.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.