L’empresa concessionària despatxarà a 140 empleats pel fi dels peatges en l’AP-7

Imatge d’un peatge | Arxiu

 

Aumar, companyia del grup Abertis que gestiona les autopistes, ha comunicat hui als seus treballadors l’inici d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectarà  140 treballadors de l’autopista AP-7, des de Tarragona fins a la ciutat d’Alacant

 

La concessió a Aumar d’esta autopista pagament finalitzarà el pròxim 31 de desembre i el Govern ha anunciat que, a partir de l’1 de gener de 2020, estes vies deixaran de tindre peatges i passaran a formar part de la xarxa de l’Estat.

 

Aumar ja ha comunicat formalment als representants dels Treballadors la intenció d’iniciar un procediment d’extinció de contractes, així mateix també els ha sol·licitat que nomenen els membres que integraran la comissió negociadora. L’ERO també afectarà als treballadors de l’AP-4, entre Sevilla i Cadis

 

Els afectats pels despatxaments són empleats que atenen els llocs de peatge i les oficines, ja que el Govern ha garantit que mantindrà els llocs de treball en les labors de manteniment, segons fonts sindicals.

 

La concessió de l’AP-7, una de les vies de major trànsit d’Espanya, sobretot en els mesos d’estiu, ha sigut prorrogada en diverses ocasions en el passat per raons econòmiques.

 

L’AP-7, coneguda també com l’autopista del Mediterrani, comunica tota la costa mediterrània des de la frontera amb França fins a Algesires. La concessió del tram entre Alacant i Tarragona és el primer que expirarà i s’espera que la resta el vaja fent després de manera progressiva.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.