L’empresa concessionària despatxarà a 140 empleats pel fi dels peatges en l’AP-7

Imatge d’un peatge | Arxiu

 

Aumar, companyia del grup Abertis que gestiona les autopistes, ha comunicat hui als seus treballadors l’inici d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que afectarà  140 treballadors de l’autopista AP-7, des de Tarragona fins a la ciutat d’Alacant

 

La concessió a Aumar d’esta autopista pagament finalitzarà el pròxim 31 de desembre i el Govern ha anunciat que, a partir de l’1 de gener de 2020, estes vies deixaran de tindre peatges i passaran a formar part de la xarxa de l’Estat.

 

Aumar ja ha comunicat formalment als representants dels Treballadors la intenció d’iniciar un procediment d’extinció de contractes, així mateix també els ha sol·licitat que nomenen els membres que integraran la comissió negociadora. L’ERO també afectarà als treballadors de l’AP-4, entre Sevilla i Cadis

 

Els afectats pels despatxaments són empleats que atenen els llocs de peatge i les oficines, ja que el Govern ha garantit que mantindrà els llocs de treball en les labors de manteniment, segons fonts sindicals.

 

La concessió de l’AP-7, una de les vies de major trànsit d’Espanya, sobretot en els mesos d’estiu, ha sigut prorrogada en diverses ocasions en el passat per raons econòmiques.

 

L’AP-7, coneguda també com l’autopista del Mediterrani, comunica tota la costa mediterrània des de la frontera amb França fins a Algesires. La concessió del tram entre Alacant i Tarragona és el primer que expirarà i s’espera que la resta el vaja fent després de manera progressiva.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.