Llum verda a l’AP-7 lliure de peatges entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

Foment alçarà les barreres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona el pròxim 1 de gener | València Diari

 

Llum verda: el tram de l’AP-7 que connecta Tarragona i Alacant serà gratuït a partir de l’1 de gener del 2020. El govern espanyol en funcions ho ha aprovat de forma definitiva en el Consell de Ministres d’este divendres, 2 d’agost, i el que fins ara era un secret a veus és ja una realitat oficial. L’alçament de les barreres en tot el territori valencià i, fins i tot, poder pujar gratuïtament fins a Barcelona.

 

La portaveu de l’executiu, Isabel Celáa, ha anunciat que l’Estat es farà càrrec de la gestió de la via i eliminarà el peatge que fins ara existia, tal com ja havia avançat mesos arrere el ministre de Foment, el ministra valencià José Luis Ábalos. Ara, la voluntat es torna acció firmada i la concessió de l’explotació de l’AP-7 a Abertis, que finalitza el pròxim 31 de desembre, no serà renovada.

 

El Consell de Ministres aprova l’eliminació del peatge entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

El secretari general d’Infraestructures, Julián López, ja va anunciar a finals de juliol la intenció de liberalitzar el peatge una volta finalitzara la concessió vigent i alçar les cèlebres barreres de l’AP-7. Foment calcula que es produirà un augment de la intensitat mitjana diària de vehicles pesants, cosa que obligarà a «un reforç del ferm» per a dotar-lo de «més consistència», i actualment està estudiant possibles actuacions com abordar variants o ampliar carrils per a canalitzar el gran flux de trànsit que espera generar la mesura.

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.