Llum verda a l’AP-7 lliure de peatges entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

Foment alçarà les barreres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona el pròxim 1 de gener | València Diari

 

Llum verda: el tram de l’AP-7 que connecta Tarragona i Alacant serà gratuït a partir de l’1 de gener del 2020. El govern espanyol en funcions ho ha aprovat de forma definitiva en el Consell de Ministres d’este divendres, 2 d’agost, i el que fins ara era un secret a veus és ja una realitat oficial. L’alçament de les barreres en tot el territori valencià i, fins i tot, poder pujar gratuïtament fins a Barcelona.

 

La portaveu de l’executiu, Isabel Celáa, ha anunciat que l’Estat es farà càrrec de la gestió de la via i eliminarà el peatge que fins ara existia, tal com ja havia avançat mesos arrere el ministre de Foment, el ministra valencià José Luis Ábalos. Ara, la voluntat es torna acció firmada i la concessió de l’explotació de l’AP-7 a Abertis, que finalitza el pròxim 31 de desembre, no serà renovada.

 

El Consell de Ministres aprova l’eliminació del peatge entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

El secretari general d’Infraestructures, Julián López, ja va anunciar a finals de juliol la intenció de liberalitzar el peatge una volta finalitzara la concessió vigent i alçar les cèlebres barreres de l’AP-7. Foment calcula que es produirà un augment de la intensitat mitjana diària de vehicles pesants, cosa que obligarà a «un reforç del ferm» per a dotar-lo de «més consistència», i actualment està estudiant possibles actuacions com abordar variants o ampliar carrils per a canalitzar el gran flux de trànsit que espera generar la mesura.

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU