Llum verda a l’AP-7 lliure de peatges entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

Foment alçarà les barreres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona el pròxim 1 de gener | València Diari

 

Llum verda: el tram de l’AP-7 que connecta Tarragona i Alacant serà gratuït a partir de l’1 de gener del 2020. El govern espanyol en funcions ho ha aprovat de forma definitiva en el Consell de Ministres d’este divendres, 2 d’agost, i el que fins ara era un secret a veus és ja una realitat oficial. L’alçament de les barreres en tot el territori valencià i, fins i tot, poder pujar gratuïtament fins a Barcelona.

 

La portaveu de l’executiu, Isabel Celáa, ha anunciat que l’Estat es farà càrrec de la gestió de la via i eliminarà el peatge que fins ara existia, tal com ja havia avançat mesos arrere el ministre de Foment, el ministra valencià José Luis Ábalos. Ara, la voluntat es torna acció firmada i la concessió de l’explotació de l’AP-7 a Abertis, que finalitza el pròxim 31 de desembre, no serà renovada.

 

El Consell de Ministres aprova l’eliminació del peatge entre Alacant i Tarragona a partir de l’1 de gener

El secretari general d’Infraestructures, Julián López, ja va anunciar a finals de juliol la intenció de liberalitzar el peatge una volta finalitzara la concessió vigent i alçar les cèlebres barreres de l’AP-7. Foment calcula que es produirà un augment de la intensitat mitjana diària de vehicles pesants, cosa que obligarà a «un reforç del ferm» per a dotar-lo de «més consistència», i actualment està estudiant possibles actuacions com abordar variants o ampliar carrils per a canalitzar el gran flux de trànsit que espera generar la mesura.

 

També pots llegir:

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.