L’home embarassat, Ruben Castro, està apunt de donar a llum a Espanya.

 

Rubén Castro és una persona trans que ha decidit ser pare. Té 27 anys i ja està de 40 setmanes, per la qual cosa està previst que hui done a llum. És la primera persona a Espanya que exposa la seua història, però no l’única en la seua situació. Des del primer moment va tindre clar que volia ser pare i el seu procés de transició també va estar condicionat per esta decisió, encara que com ell mateix reconeix no ha estat fàcil.

Va començar la seua transició fa uns anys i, al mateix temps, sempre va tenir clar que volia donar a llum al seu bebé. Hui ix de comptes i l’arribada del bebé és imminent. Serà el moment més important de la seua vida per a este jove madrileny de 27 anys. Rubén vol que la seua experiència obri un camí que fins ara gairebé ningú havia recorregut a Espanya.

Relata que «ha tingut bastant sort» perquè s’ha trobat moltes traves per a poder quedar-se embarassat, ja que no constaven casos com el seu, en el qual una persona trans registrada com a home volgués iniciar un procés de fertilitat. «No donava crèdit del positiu, així que als 3 dies em vaig tornar a fer un altre test que el confirmava. Tenia un impuls de continuar fent-lo», diu sobre com es va assabentar que anava a ser pare.

Rubén, no és la primera persona en esta situació a Espanya, ja que assegura que coneix un parell de casos més, però sí que és la que més visibilitat ha tingut. Rubén vol que se conega bé el seu cas i ajudar a més persones que es troben en la seua situació i tenen la seua mateixa il·lusió. És per això que està gravant un documental sobre la paternitat trans gestant en el qual explica com ha estat tot este procés. Per a aconseguir poder gestar al seu bebé ha hagut de passar per un comité d’ètica on els metges van establir si era possible que es quedés embarassat.

El procés ha sigut així

 

Ha pogut accedir al procés des de la Sanitat Pública i diu que el seu cas, encara que no ha estat fàcil, ha coincidit amb l’aprovació d’una «llei que a Madrid contempla estos casos des de 2016», i segons explica, en les revisions dels especialistes «cap va arribar a fer el comentari de si estava segur perquè en les consultes jo l’he verbalitzat des del primer moment i ho sabien de sempre».

També ha estat de gran utilitat trobar referents.Ix de comptes hui i ha aconseguit un assoliment personal molt gran: «El món ha de saber que existim les persones trans que gestem i necessitem que s’asseguren uns drets sexuals i reproductius», explica.

En el seu cas, abans d’iniciar el procés de transició va congelar els seus òvuls i en el moment en el qual li van donar el vistiplau per a iniciar el procés va paralitzar els seus tractaments hormonals. Tampoc s’ha sotmés a una mastectomia perquè el seu desig també és donar el pit al seu fill. «Alguns metges veien que jo tornés a menstruar per al cicle de la inseminació artificial com una reculada com una reculada en una transició», assegura.

Quan nasca Luar, aixina li diran al seu bebé, li queda un altre repte burocràtic igual de difícil: El registre civil. «Se suposa que legalment ha de registrar-me com a pare perquè tinc la documentació legal canviada, però no se sap encara què passarà». D’antuvi, si tot ix bé i el bebè vol en unes hores Rubén haurà complert el somni de la seua vida.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.