10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

L’home embarassat, Ruben Castro, està apunt de donar a llum a Espanya.

 

Rubén Castro és una persona trans que ha decidit ser pare. Té 27 anys i ja està de 40 setmanes, per la qual cosa està previst que hui done a llum. És la primera persona a Espanya que exposa la seua història, però no l’única en la seua situació. Des del primer moment va tindre clar que volia ser pare i el seu procés de transició també va estar condicionat per esta decisió, encara que com ell mateix reconeix no ha estat fàcil.

Va començar la seua transició fa uns anys i, al mateix temps, sempre va tenir clar que volia donar a llum al seu bebé. Hui ix de comptes i l’arribada del bebé és imminent. Serà el moment més important de la seua vida per a este jove madrileny de 27 anys. Rubén vol que la seua experiència obri un camí que fins ara gairebé ningú havia recorregut a Espanya.

Relata que “ha tingut bastant sort” perquè s’ha trobat moltes traves per a poder quedar-se embarassat, ja que no constaven casos com el seu, en el qual una persona trans registrada com a home volgués iniciar un procés de fertilitat. “No donava crèdit del positiu, així que als 3 dies em vaig tornar a fer un altre test que el confirmava. Tenia un impuls de continuar fent-lo”, diu sobre com es va assabentar que anava a ser pare.

Rubén, no és la primera persona en esta situació a Espanya, ja que assegura que coneix un parell de casos més, però sí que és la que més visibilitat ha tingut. Rubén vol que se conega bé el seu cas i ajudar a més persones que es troben en la seua situació i tenen la seua mateixa il·lusió. És per això que està gravant un documental sobre la paternitat trans gestant en el qual explica com ha estat tot este procés. Per a aconseguir poder gestar al seu bebé ha hagut de passar per un comité d’ètica on els metges van establir si era possible que es quedés embarassat.

El procés ha sigut així

 

Ha pogut accedir al procés des de la Sanitat Pública i diu que el seu cas, encara que no ha estat fàcil, ha coincidit amb l’aprovació d’una “llei que a Madrid contempla estos casos des de 2016”, i segons explica, en les revisions dels especialistes “cap va arribar a fer el comentari de si estava segur perquè en les consultes jo l’he verbalitzat des del primer moment i ho sabien de sempre”.

També ha estat de gran utilitat trobar referents.Ix de comptes hui i ha aconseguit un assoliment personal molt gran: “El món ha de saber que existim les persones trans que gestem i necessitem que s’asseguren uns drets sexuals i reproductius”, explica.

En el seu cas, abans d’iniciar el procés de transició va congelar els seus òvuls i en el moment en el qual li van donar el vistiplau per a iniciar el procés va paralitzar els seus tractaments hormonals. Tampoc s’ha sotmés a una mastectomia perquè el seu desig també és donar el pit al seu fill. “Alguns metges veien que jo tornés a menstruar per al cicle de la inseminació artificial com una reculada com una reculada en una transició”, assegura.

Quan nasca Luar, aixina li diran al seu bebé, li queda un altre repte burocràtic igual de difícil: El registre civil. “Se suposa que legalment ha de registrar-me com a pare perquè tinc la documentació legal canviada, però no se sap encara què passarà”. D’antuvi, si tot ix bé i el bebè vol en unes hores Rubén haurà complert el somni de la seua vida.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.