La llum arriba hui el preu més alt de la història

 

 

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista per hui estarà per sobre dels 100 euros / megawatt hora i es col·loca com el segon més alt de la història, només per sota dels 103,76 euros / MWh de preu mitjà diari que marcar la llum l’11 de gener de 2002, segons dades de l’Operador de Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE).

El seu cost per hui, d’una mitjana de 101,82 euros / MWh, desplaça el segon més alt de la història, que es va assolir el 2 de juliol, quan va arribar a 99,8 euros / MWh, mentre que el que es va aconseguir ahir (98,8 euros / MWh) es converteix en el quart més car i deixa en el cinqué lloc dels 98,72 euros / MWh als quals es va arribar el 7 de juliol.

El preu de la llum ha pujat hui un 3% més que ahir

 

Segons l’OMIE, per franges horàries, el preu més car fixat per hui són els 111,36 euros / MWh de les 09.00 hores i el més barat els 94 euros / MWh de les 04.00 hores.

Este mes la llum ha batut per dos vegades el segon preu més car de la història i ha quedat ja allunyat en el record dels 94,99 euros / MWh que es van marcar el passat 8 de gener, coincidint amb la tempesta Filomena, que van ser desplaçats pels 99,8 euros / MWh que es van marcar el 2 de juliol, ara novament batuts com a segon preu més car de la història.

En el que va de més, el preu ha estat per sobre dels 90 euros / MWh durant catorze de vint dies i el preu mitjà de la llum en la primera quinzena del mes ha estat de 91,54 euros / MWh, el preu més alt sostingut des que hi ha registres.

El preu de la llum en el mercat majorista, on els productors d’electricitat casen les seues ofertes per al dia següent i es fixen els preus per a cada hora d’este dia, té un pes al voltant del 24% en la factura de la llum dels consumidors acollits a la tarifa regulada o Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC), una mica més de deu milions.

Els al voltant de 17 milions que estan en el mercat lliure, que paguen pel quilowatt hora els preus que posen les companyies amb les quals contracten el subministrament, no es veuen afectats per les oscil·lacions a l’alça, Però tampoc es beneficien quan es produeixen a la baixa, com va passar l’any passat.

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.