La llum arriba hui el preu més alt de la història

 

 

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista per hui estarà per sobre dels 100 euros / megawatt hora i es col·loca com el segon més alt de la història, només per sota dels 103,76 euros / MWh de preu mitjà diari que marcar la llum l’11 de gener de 2002, segons dades de l’Operador de Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE).

El seu cost per hui, d’una mitjana de 101,82 euros / MWh, desplaça el segon més alt de la història, que es va assolir el 2 de juliol, quan va arribar a 99,8 euros / MWh, mentre que el que es va aconseguir ahir (98,8 euros / MWh) es converteix en el quart més car i deixa en el cinqué lloc dels 98,72 euros / MWh als quals es va arribar el 7 de juliol.

El preu de la llum ha pujat hui un 3% més que ahir

 

Segons l’OMIE, per franges horàries, el preu més car fixat per hui són els 111,36 euros / MWh de les 09.00 hores i el més barat els 94 euros / MWh de les 04.00 hores.

Este mes la llum ha batut per dos vegades el segon preu més car de la història i ha quedat ja allunyat en el record dels 94,99 euros / MWh que es van marcar el passat 8 de gener, coincidint amb la tempesta Filomena, que van ser desplaçats pels 99,8 euros / MWh que es van marcar el 2 de juliol, ara novament batuts com a segon preu més car de la història.

En el que va de més, el preu ha estat per sobre dels 90 euros / MWh durant catorze de vint dies i el preu mitjà de la llum en la primera quinzena del mes ha estat de 91,54 euros / MWh, el preu més alt sostingut des que hi ha registres.

El preu de la llum en el mercat majorista, on els productors d’electricitat casen les seues ofertes per al dia següent i es fixen els preus per a cada hora d’este dia, té un pes al voltant del 24% en la factura de la llum dels consumidors acollits a la tarifa regulada o Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC), una mica més de deu milions.

Els al voltant de 17 milions que estan en el mercat lliure, que paguen pel quilowatt hora els preus que posen les companyies amb les quals contracten el subministrament, no es veuen afectats per les oscil·lacions a l’alça, Però tampoc es beneficien quan es produeixen a la baixa, com va passar l’any passat.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va tindre en 2024 una de les taxes més baixes d’altes hospitalàries d’Espanya

La Comunitat Valenciana va registrar en 2024 un total de 10.096 altes hospitalàries per cada 100.000 habitants, una xifra lleugerament inferior a la mitjana nacional, en un context d'augment general d'ingressos i canvi en les principals causes d'hospitalització.

PP i Vox frenen a Alacant la petició per a recuperar l’ajuda a la Senda de Miguel Hernández

La majoria de PP i Vox a l'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat una proposta de l'esquerra per a instar a la Generalitat a recuperar la subvenció de la Senda del Poeta Miguel Hernández, un itinerari cultural que recorre els llocs clau en la vida de l'escriptor.

Pérez Llorca anuncia un reforç de les inspeccions per a frenar els empadronaments irregulars

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Les Corts un reforç de la coordinació i inspeccions per a controlar els empadronaments irregulars i vincula el fenomen a la immigració desordenada i a la falta de recursos estatals.

La Comunitat Valenciana registra una taxa d’assassinats masclistes per damunt de la mitjana espanyola

La Comunitat Valenciana acumula des de 2003 una taxa de 78,8 assassinats masclistes per milió de dones majors de 15 anys, per damunt de la mitjana estatal de 67,1. L'últim informe de l'Observatori del CGPJ i de la Delegació contra la Violència de Gènere alerta també de l'impacte de la violència vicària sobre menors.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera destinació nacional amb 17 milions de viatges

La Comunitat Valenciana es consolida en 2025 com tercer destí dels viatgers espanyols, amb 17 milions de desplaçaments i 4.562 milions d'euros de gasto, en un context de menys viatges però major desemborsament.

Els propietaris de l’edifici incendiat en Campanar reclamen reobrir la causa després d’un nou informe pericial

La comunitat de propietaris de l'edifici incendiat en Campanar sol·licita reobrir la causa judicial secundant-se en un nou informe pericial que qüestiona la normativa aplicada i la seguretat de la façana.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà en el port de València

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l'Agència Tributària confisquen en el port de València 3.289 quilos de marihuana ocults en un contenidor procedent del Canadà, en una operació que confirma una nova ruta d'entrada de drogues a la Unió Europea.