La llum arriba hui el preu més alt de la història

 

 

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista per hui estarà per sobre dels 100 euros / megawatt hora i es col·loca com el segon més alt de la història, només per sota dels 103,76 euros / MWh de preu mitjà diari que marcar la llum l’11 de gener de 2002, segons dades de l’Operador de Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE).

El seu cost per hui, d’una mitjana de 101,82 euros / MWh, desplaça el segon més alt de la història, que es va assolir el 2 de juliol, quan va arribar a 99,8 euros / MWh, mentre que el que es va aconseguir ahir (98,8 euros / MWh) es converteix en el quart més car i deixa en el cinqué lloc dels 98,72 euros / MWh als quals es va arribar el 7 de juliol.

El preu de la llum ha pujat hui un 3% més que ahir

 

Segons l’OMIE, per franges horàries, el preu més car fixat per hui són els 111,36 euros / MWh de les 09.00 hores i el més barat els 94 euros / MWh de les 04.00 hores.

Este mes la llum ha batut per dos vegades el segon preu més car de la història i ha quedat ja allunyat en el record dels 94,99 euros / MWh que es van marcar el passat 8 de gener, coincidint amb la tempesta Filomena, que van ser desplaçats pels 99,8 euros / MWh que es van marcar el 2 de juliol, ara novament batuts com a segon preu més car de la història.

En el que va de més, el preu ha estat per sobre dels 90 euros / MWh durant catorze de vint dies i el preu mitjà de la llum en la primera quinzena del mes ha estat de 91,54 euros / MWh, el preu més alt sostingut des que hi ha registres.

El preu de la llum en el mercat majorista, on els productors d’electricitat casen les seues ofertes per al dia següent i es fixen els preus per a cada hora d’este dia, té un pes al voltant del 24% en la factura de la llum dels consumidors acollits a la tarifa regulada o Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC), una mica més de deu milions.

Els al voltant de 17 milions que estan en el mercat lliure, que paguen pel quilowatt hora els preus que posen les companyies amb les quals contracten el subministrament, no es veuen afectats per les oscil·lacions a l’alça, Però tampoc es beneficien quan es produeixen a la baixa, com va passar l’any passat.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.