La llum arriba hui el preu més alt de la història

 

 

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista per hui estarà per sobre dels 100 euros / megawatt hora i es col·loca com el segon més alt de la història, només per sota dels 103,76 euros / MWh de preu mitjà diari que marcar la llum l’11 de gener de 2002, segons dades de l’Operador de Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE).

El seu cost per hui, d’una mitjana de 101,82 euros / MWh, desplaça el segon més alt de la història, que es va assolir el 2 de juliol, quan va arribar a 99,8 euros / MWh, mentre que el que es va aconseguir ahir (98,8 euros / MWh) es converteix en el quart més car i deixa en el cinqué lloc dels 98,72 euros / MWh als quals es va arribar el 7 de juliol.

El preu de la llum ha pujat hui un 3% més que ahir

 

Segons l’OMIE, per franges horàries, el preu més car fixat per hui són els 111,36 euros / MWh de les 09.00 hores i el més barat els 94 euros / MWh de les 04.00 hores.

Este mes la llum ha batut per dos vegades el segon preu més car de la història i ha quedat ja allunyat en el record dels 94,99 euros / MWh que es van marcar el passat 8 de gener, coincidint amb la tempesta Filomena, que van ser desplaçats pels 99,8 euros / MWh que es van marcar el 2 de juliol, ara novament batuts com a segon preu més car de la història.

En el que va de més, el preu ha estat per sobre dels 90 euros / MWh durant catorze de vint dies i el preu mitjà de la llum en la primera quinzena del mes ha estat de 91,54 euros / MWh, el preu més alt sostingut des que hi ha registres.

El preu de la llum en el mercat majorista, on els productors d’electricitat casen les seues ofertes per al dia següent i es fixen els preus per a cada hora d’este dia, té un pes al voltant del 24% en la factura de la llum dels consumidors acollits a la tarifa regulada o Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC), una mica més de deu milions.

Els al voltant de 17 milions que estan en el mercat lliure, que paguen pel quilowatt hora els preus que posen les companyies amb les quals contracten el subministrament, no es veuen afectats per les oscil·lacions a l’alça, Però tampoc es beneficien quan es produeixen a la baixa, com va passar l’any passat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.