15.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

La llum arriba hui el preu més alt de la història

 

 

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista per hui estarà per sobre dels 100 euros / megawatt hora i es col·loca com el segon més alt de la història, només per sota dels 103,76 euros / MWh de preu mitjà diari que marcar la llum l’11 de gener de 2002, segons dades de l’Operador de Mercat Ibèric de l’Electricitat (OMIE).

El seu cost per hui, d’una mitjana de 101,82 euros / MWh, desplaça el segon més alt de la història, que es va assolir el 2 de juliol, quan va arribar a 99,8 euros / MWh, mentre que el que es va aconseguir ahir (98,8 euros / MWh) es converteix en el quart més car i deixa en el cinqué lloc dels 98,72 euros / MWh als quals es va arribar el 7 de juliol.

El preu de la llum ha pujat hui un 3% més que ahir

 

Segons l’OMIE, per franges horàries, el preu més car fixat per hui són els 111,36 euros / MWh de les 09.00 hores i el més barat els 94 euros / MWh de les 04.00 hores.

Este mes la llum ha batut per dos vegades el segon preu més car de la història i ha quedat ja allunyat en el record dels 94,99 euros / MWh que es van marcar el passat 8 de gener, coincidint amb la tempesta Filomena, que van ser desplaçats pels 99,8 euros / MWh que es van marcar el 2 de juliol, ara novament batuts com a segon preu més car de la història.

En el que va de més, el preu ha estat per sobre dels 90 euros / MWh durant catorze de vint dies i el preu mitjà de la llum en la primera quinzena del mes ha estat de 91,54 euros / MWh, el preu més alt sostingut des que hi ha registres.

El preu de la llum en el mercat majorista, on els productors d’electricitat casen les seues ofertes per al dia següent i es fixen els preus per a cada hora d’este dia, té un pes al voltant del 24% en la factura de la llum dels consumidors acollits a la tarifa regulada o Preu Voluntari al Petit Consumidor (PVPC), una mica més de deu milions.

Els al voltant de 17 milions que estan en el mercat lliure, que paguen pel quilowatt hora els preus que posen les companyies amb les quals contracten el subministrament, no es veuen afectats per les oscil·lacions a l’alça, Però tampoc es beneficien quan es produeixen a la baixa, com va passar l’any passat.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.