Manises demana «calma» perquè amb les dades actuals no consta «un focus massiu» de Covid-19

 

L’Ajuntament de Manises, en l’Horta (València), ha transmés a la població un missatge de «calma» i assegura que el brot de Covid-19 localitzat «està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries». De la mateixa manera, recalca que, «per les dades facilitades fins ara, no consta que es tracte d’un focus de contagi massiu ni descontrolat, ni que existisca transmissió comunitària en el municipi».

 

El consistori ha fet públic un comunicat en el que detalla que el divendres 17 de juliol la Conselleria de Sanitat va fer pública la detecció d’un «brot familiar» de coronavirus originat en un bar de la localitat.

 

Eixe dia es va informar de quatre casos positius confirmats i es va anticipar que s’estaven rastrejant els contactes de les persones contagiades amb la finalitat de practicar-los proves PCR i evitar una eventual cadena de transmissió descontrolada. En dades facilitades per la mateixa Conselleria durant la setmana es va conéixer que els casos havien ascendit a huit.

 

L’hospital engloba a 14 localitats diferents

A demés, este dijous, 23 de juliol, Sanitat va donar a conéixer que, en l’àrea de salut de l’Hospital de Manises hi havia 19 casos positius. En este sentit, des de la corporació municipal incidixen en què el departament de salut d’este hospital engloba a 14 poblacions pròximes, per tant, «no vol dir que les 19 persones siguen veïns o veïnes de la localitat o que existisquen 19 nous brots».

 

En tot cas, l’Ajuntament de Manises manifesta que «el brot està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries, amb participació del personal de rastreig adscrit a la Conselleria i els professionals del Centre de Salut local».

 

En esta línia, trasllada als ciutadans «un missatge de calma, prudència i responsabilitat juntament amb un compliment estricte de les obligacions i recomanacions sanitàries vigents: ús de mascareta, distància social i higiene constants».

 

El govern municipal, afigen, «manté contacte amb la Conselleria de Sanitat i rep dades actualitzades de l’evolució del brot i l’Ajuntament únicament informarà quan considere necessari o rellevant facilitar o aclarir informació» com en este cas.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Etta Eyong afronta un retorn amarg a la Ceràmica sense marcar des d’octubre

Etta Eyong torna a la Ceràmica com a davanter del Llevant en la seua pitjor ratxa golejadora, més de sis mesos sense veure porta en LaLiga després d'un inici explosiu amb Vila-real i Llevant. El seu paper actual, a l'ombra d'altres atacants, contrasta amb el protagonisme que va tindre al principi de la temporada.

Salva Gomar seguirà al capdavant de la FFCV fins a 2030 després de ser reelegit

Salva Gomar ha sigut reelegit president de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana per al període 2026-2030, encadenant així el seu tercer mandat al capdavant de l'organisme federatiu.

El ple d’Alacant tomba les propostes de Vox i PP sobre prioritat nacional i immigració

L'Ajuntament d'Alacant ha rebutjat les declaracions institucionals de Vox sobre prioritat nacional i la del PP que demanava una immigració legal, ordenada i segura, després d'un intens debat polític en el ple.

Últim dia d’aturs en FGV mentres els maquinistes advertixen que el conflicte continua obert

El segon calendari d'aturs dels maquinistes d'FGV acaba este dijous, però el sindicat SEMAF advertix que el conflicte continua i prepara noves protestes per a juny i estiu.

Una fundació desplega biblioteques de muntanya perquè cap xiquet es quede sense llegir

La Fundació Art i Paraula impulsa xicotetes biblioteques de muntanya en zones rurals aïllades de diverses comunitats autònomes, amb quasi dos-cents llibres per punt i el suport de voluntaris. El seu fundador, José María Goñi, aspira a crear un centenar en tota Espanya i al fet que els ajuntaments acaben implicant-se en el projecte.

Koldo García nega davant el Suprem cobrar 10.000 euros al mes de Víctor de Aldama

Koldo García ha rebutjat davant el Tribunal Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals entre 2019 i 2022 de Víctor de Aldama, malgrat que el comisionista sosté que va pagar entre 3,4 i 4 milions a ell i a José Luis Ábalos.

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.