11.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Manises demana «calma» perquè amb les dades actuals no consta «un focus massiu» de Covid-19

 

L’Ajuntament de Manises, en l’Horta (València), ha transmés a la població un missatge de «calma» i assegura que el brot de Covid-19 localitzat «està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries». De la mateixa manera, recalca que, «per les dades facilitades fins ara, no consta que es tracte d’un focus de contagi massiu ni descontrolat, ni que existisca transmissió comunitària en el municipi».

 

El consistori ha fet públic un comunicat en el que detalla que el divendres 17 de juliol la Conselleria de Sanitat va fer pública la detecció d’un «brot familiar» de coronavirus originat en un bar de la localitat.

 

Eixe dia es va informar de quatre casos positius confirmats i es va anticipar que s’estaven rastrejant els contactes de les persones contagiades amb la finalitat de practicar-los proves PCR i evitar una eventual cadena de transmissió descontrolada. En dades facilitades per la mateixa Conselleria durant la setmana es va conéixer que els casos havien ascendit a huit.

 

L’hospital engloba a 14 localitats diferents

A demés, este dijous, 23 de juliol, Sanitat va donar a conéixer que, en l’àrea de salut de l’Hospital de Manises hi havia 19 casos positius. En este sentit, des de la corporació municipal incidixen en què el departament de salut d’este hospital engloba a 14 poblacions pròximes, per tant, «no vol dir que les 19 persones siguen veïns o veïnes de la localitat o que existisquen 19 nous brots».

 

En tot cas, l’Ajuntament de Manises manifesta que «el brot està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries, amb participació del personal de rastreig adscrit a la Conselleria i els professionals del Centre de Salut local».

 

En esta línia, trasllada als ciutadans «un missatge de calma, prudència i responsabilitat juntament amb un compliment estricte de les obligacions i recomanacions sanitàries vigents: ús de mascareta, distància social i higiene constants».

 

El govern municipal, afigen, «manté contacte amb la Conselleria de Sanitat i rep dades actualitzades de l’evolució del brot i l’Ajuntament únicament informarà quan considere necessari o rellevant facilitar o aclarir informació» com en este cas.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.