Manises demana «calma» perquè amb les dades actuals no consta «un focus massiu» de Covid-19

 

L’Ajuntament de Manises, en l’Horta (València), ha transmés a la població un missatge de «calma» i assegura que el brot de Covid-19 localitzat «està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries». De la mateixa manera, recalca que, «per les dades facilitades fins ara, no consta que es tracte d’un focus de contagi massiu ni descontrolat, ni que existisca transmissió comunitària en el municipi».

 

El consistori ha fet públic un comunicat en el que detalla que el divendres 17 de juliol la Conselleria de Sanitat va fer pública la detecció d’un «brot familiar» de coronavirus originat en un bar de la localitat.

 

Eixe dia es va informar de quatre casos positius confirmats i es va anticipar que s’estaven rastrejant els contactes de les persones contagiades amb la finalitat de practicar-los proves PCR i evitar una eventual cadena de transmissió descontrolada. En dades facilitades per la mateixa Conselleria durant la setmana es va conéixer que els casos havien ascendit a huit.

 

L’hospital engloba a 14 localitats diferents

A demés, este dijous, 23 de juliol, Sanitat va donar a conéixer que, en l’àrea de salut de l’Hospital de Manises hi havia 19 casos positius. En este sentit, des de la corporació municipal incidixen en què el departament de salut d’este hospital engloba a 14 poblacions pròximes, per tant, «no vol dir que les 19 persones siguen veïns o veïnes de la localitat o que existisquen 19 nous brots».

 

En tot cas, l’Ajuntament de Manises manifesta que «el brot està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries, amb participació del personal de rastreig adscrit a la Conselleria i els professionals del Centre de Salut local».

 

En esta línia, trasllada als ciutadans «un missatge de calma, prudència i responsabilitat juntament amb un compliment estricte de les obligacions i recomanacions sanitàries vigents: ús de mascareta, distància social i higiene constants».

 

El govern municipal, afigen, «manté contacte amb la Conselleria de Sanitat i rep dades actualitzades de l’evolució del brot i l’Ajuntament únicament informarà quan considere necessari o rellevant facilitar o aclarir informació» com en este cas.

Últimes notícies

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.

Dos agents de la CHJ confirmen davant la jutgessa que no va haver-hi coordinació amb Emergències durant la dana

Dos treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declaren com a testimonis que durant la dana no van mantindre comunicació amb Emergències ni amb bombers forestals i detallen l'abast de les seues funcions.

El Govern impulsa una llei que limita la sanitat privada a supòsits excepcionals

El Consell de Ministres aprova la llei de Gestió Pública i Integritat del Sistema Nacional de Salut, que blinda la sanitat pública i reduïx la gestió privada a situacions estrictament justificades.