8 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Manises demana «calma» perquè amb les dades actuals no consta «un focus massiu» de Covid-19

 

L’Ajuntament de Manises, en l’Horta (València), ha transmés a la població un missatge de «calma» i assegura que el brot de Covid-19 localitzat «està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries». De la mateixa manera, recalca que, «per les dades facilitades fins ara, no consta que es tracte d’un focus de contagi massiu ni descontrolat, ni que existisca transmissió comunitària en el municipi».

 

El consistori ha fet públic un comunicat en el que detalla que el divendres 17 de juliol la Conselleria de Sanitat va fer pública la detecció d’un «brot familiar» de coronavirus originat en un bar de la localitat.

 

Eixe dia es va informar de quatre casos positius confirmats i es va anticipar que s’estaven rastrejant els contactes de les persones contagiades amb la finalitat de practicar-los proves PCR i evitar una eventual cadena de transmissió descontrolada. En dades facilitades per la mateixa Conselleria durant la setmana es va conéixer que els casos havien ascendit a huit.

 

L’hospital engloba a 14 localitats diferents

A demés, este dijous, 23 de juliol, Sanitat va donar a conéixer que, en l’àrea de salut de l’Hospital de Manises hi havia 19 casos positius. En este sentit, des de la corporació municipal incidixen en què el departament de salut d’este hospital engloba a 14 poblacions pròximes, per tant, «no vol dir que les 19 persones siguen veïns o veïnes de la localitat o que existisquen 19 nous brots».

 

En tot cas, l’Ajuntament de Manises manifesta que «el brot està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries, amb participació del personal de rastreig adscrit a la Conselleria i els professionals del Centre de Salut local».

 

En esta línia, trasllada als ciutadans «un missatge de calma, prudència i responsabilitat juntament amb un compliment estricte de les obligacions i recomanacions sanitàries vigents: ús de mascareta, distància social i higiene constants».

 

El govern municipal, afigen, «manté contacte amb la Conselleria de Sanitat i rep dades actualitzades de l’evolució del brot i l’Ajuntament únicament informarà quan considere necessari o rellevant facilitar o aclarir informació» com en este cas.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.