11.9 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Manises demana «calma» perquè amb les dades actuals no consta «un focus massiu» de Covid-19

 

L’Ajuntament de Manises, en l’Horta (València), ha transmés a la població un missatge de «calma» i assegura que el brot de Covid-19 localitzat «està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries». De la mateixa manera, recalca que, «per les dades facilitades fins ara, no consta que es tracte d’un focus de contagi massiu ni descontrolat, ni que existisca transmissió comunitària en el municipi».

 

El consistori ha fet públic un comunicat en el que detalla que el divendres 17 de juliol la Conselleria de Sanitat va fer pública la detecció d’un «brot familiar» de coronavirus originat en un bar de la localitat.

 

Eixe dia es va informar de quatre casos positius confirmats i es va anticipar que s’estaven rastrejant els contactes de les persones contagiades amb la finalitat de practicar-los proves PCR i evitar una eventual cadena de transmissió descontrolada. En dades facilitades per la mateixa Conselleria durant la setmana es va conéixer que els casos havien ascendit a huit.

 

L’hospital engloba a 14 localitats diferents

A demés, este dijous, 23 de juliol, Sanitat va donar a conéixer que, en l’àrea de salut de l’Hospital de Manises hi havia 19 casos positius. En este sentit, des de la corporació municipal incidixen en què el departament de salut d’este hospital engloba a 14 poblacions pròximes, per tant, «no vol dir que les 19 persones siguen veïns o veïnes de la localitat o que existisquen 19 nous brots».

 

En tot cas, l’Ajuntament de Manises manifesta que «el brot està sent controlat i monitorat des del primer moment per les autoritats sanitàries, amb participació del personal de rastreig adscrit a la Conselleria i els professionals del Centre de Salut local».

 

En esta línia, trasllada als ciutadans «un missatge de calma, prudència i responsabilitat juntament amb un compliment estricte de les obligacions i recomanacions sanitàries vigents: ús de mascareta, distància social i higiene constants».

 

El govern municipal, afigen, «manté contacte amb la Conselleria de Sanitat i rep dades actualitzades de l’evolució del brot i l’Ajuntament únicament informarà quan considere necessari o rellevant facilitar o aclarir informació» com en este cas.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.