12.4 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La mantaescola, el remei d’Ontinyent per a solucionar el fred que patixen els alumnes valencians en les aules

Mantaescola

La idea va sorgir al observar que una alumna s’havia tapat els peus amb una manta | Textils Mora

 

En la localitat d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), han creat la ‘mantaescola’, una manta adaptada per als xiquets per a solucionar els problemes de fred en les escoles que comporta la nova normativa contra el coronavirus, que imposa l’obertura de finestres de les aules durant la jornada lectiva.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, la fàbrica local Mantes Mora és la creadora d’esta original idea que s’ha fet viral per molts municipis del territori valencià i, inclús, d’altres punts d’Espanya com Cadis o la Corunya.

 

És per això que les seues comandes s’han disparat arribant a 20.000 unitats demanades i més de mil cridades telefòniques en una sola setmana. A demés, l’Ajuntament d’Ontinyent ha comprat suficients per a abastir a tots els alumnes de la localitat. 

 

Segons informa el regidor d’Educació, Oscar Borell, la idea va sorgir al observar que una alumna s’havia tapat els peus amb una manta. Per això, el consistori es va posar en contacte amb Mantes Mora, una fàbrica local, per a solucionar el problema. 

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.