14.2 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Margarita del Val demana als espanyols que aguantin «vuit setmanes més»

 

Margarita del Val ha tornat a convertir-se en notícia després de pronosticar què li espera a Espanya en els mesos que falten per arribar a l’estiu, una fita que hauria de marcar un abans i un després en la pandèmia a casa nostra.

La científica del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demanat als ciutadans espanyols que esperen «vuit setmanes més», assumint i complint amb totes les restriccions que estan vigents per començar a veure la llum al final del túnel. A partir de llavors, «podem plantejar-nos una nova situació».

L’experta ha parlat en una entrevista per a ‘Catalunya Ràdio’ i ha explicat que quan arribem al mes de juny, segons totes les previsions de les diferents administracions espanyoles, «han d’estar vacunats tots els de risc, però hem de seguir protegint-nos». Quan això s’haja complert, que passarà a principis de juny si es manté el ritme de vacunació, la situació viurà un gir radical a Espanya perquè els col·lectius més vulnerables de patir un cas greu de Covid-19 estaran protegits.

Això no vol dir que estes persones no puguen contagiar o que la resta de la societat estiga fora de perill, però quan els majors de 60 anys estiguen vacunats, hi haurà menys casos greus de la malaltia, el que ajudarà a descongestionar els hospitals i al fet que hi haja menys víctimes mortals.

Llavors, encara que es rebaixen les restriccions i hi seguesca havent milers de nous positius per coronavirus, els centres mèdics podran atendre correctament els malalts que arriben més greus, que seran menys, i es podrà mantenir l’atenció a la resta de pacients no-Covid, permetent recuperar la normalitat en estos centres.

A partir de finals de maig, segons calcula Margarita del Val, tots els col·lectius de risc ja estaran vacunats a Espanya, però fins llavors cal «anar molt amb compte», perquè un pas en fals pot augmentar la transmissió del virus i portar la mort a persones que, si es contagiaren d’ací a dos mesos, ni tan sols emmalaltirien.

«Fins que no estiguen tots els de risc vacunats, hem de tenir tots paciència», ha afegit, i en este sentit ha demanat als espanyols que no rebutgen unes vacunes en concret, en clara al·lusió als problemes que hi ha hagut amb AstraZeneca i els casos de trombes.

 

 

Demana no rebutjar una vacuna esperant-ne una altra

Des que van eixir a la llum estos possibles efectes secundaris, hi ha hagut gent que ha rebutjat esta vacuna, però les autoritats sanitàries del nostre país ja han alertat que si es nega una vacuna, se’ls saltarà a la llista de la vacunació i no se’ls oferirà una vacuna d’una altra farmacèutica.

Per esta raó, Margarita del Val ha demanat als ciutadans que accepten la vacuna, siga quina siga la que toque, perquè «totes les vacunes que tenim són molt bones pel que fa a eficàcia i pel que fa a seguretat, això és clar».

«Totes les vacunes baixen el risc. Les persones que podrien morir, amb una vacuna potent aconsegueixen una situació asimptomàtica o de símptomes lleus, i amb una vacuna una mica menys potent, tindran símptomes, però moderats, i en qualsevol cas, serà molt millor que morir, que entrar a l’UCI, o que tindre símptomes greus. Totes són bones per a tots», ha afegit.

L’experta ha finalitzat la seua intervenció demanant que «ningú espere una altra vacuna i que quan a algú li oferisquen una vacuna, que l’accepte, per favor», i ha demanat evitar el pensament de «m’ha tocat la dolenta, esperaré a veure si m’arriba la bona», perquè és probable que això no arribe a passar mai, com a mínim, fins que s’haja ofert la vacuna a tota la població.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.