Margarita del Val demana als espanyols que aguantin «vuit setmanes més»

 

Margarita del Val ha tornat a convertir-se en notícia després de pronosticar què li espera a Espanya en els mesos que falten per arribar a l’estiu, una fita que hauria de marcar un abans i un després en la pandèmia a casa nostra.

La científica del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demanat als ciutadans espanyols que esperen «vuit setmanes més», assumint i complint amb totes les restriccions que estan vigents per començar a veure la llum al final del túnel. A partir de llavors, «podem plantejar-nos una nova situació».

L’experta ha parlat en una entrevista per a ‘Catalunya Ràdio’ i ha explicat que quan arribem al mes de juny, segons totes les previsions de les diferents administracions espanyoles, «han d’estar vacunats tots els de risc, però hem de seguir protegint-nos». Quan això s’haja complert, que passarà a principis de juny si es manté el ritme de vacunació, la situació viurà un gir radical a Espanya perquè els col·lectius més vulnerables de patir un cas greu de Covid-19 estaran protegits.

Això no vol dir que estes persones no puguen contagiar o que la resta de la societat estiga fora de perill, però quan els majors de 60 anys estiguen vacunats, hi haurà menys casos greus de la malaltia, el que ajudarà a descongestionar els hospitals i al fet que hi haja menys víctimes mortals.

Llavors, encara que es rebaixen les restriccions i hi seguesca havent milers de nous positius per coronavirus, els centres mèdics podran atendre correctament els malalts que arriben més greus, que seran menys, i es podrà mantenir l’atenció a la resta de pacients no-Covid, permetent recuperar la normalitat en estos centres.

A partir de finals de maig, segons calcula Margarita del Val, tots els col·lectius de risc ja estaran vacunats a Espanya, però fins llavors cal «anar molt amb compte», perquè un pas en fals pot augmentar la transmissió del virus i portar la mort a persones que, si es contagiaren d’ací a dos mesos, ni tan sols emmalaltirien.

«Fins que no estiguen tots els de risc vacunats, hem de tenir tots paciència», ha afegit, i en este sentit ha demanat als espanyols que no rebutgen unes vacunes en concret, en clara al·lusió als problemes que hi ha hagut amb AstraZeneca i els casos de trombes.

 

 

Demana no rebutjar una vacuna esperant-ne una altra

Des que van eixir a la llum estos possibles efectes secundaris, hi ha hagut gent que ha rebutjat esta vacuna, però les autoritats sanitàries del nostre país ja han alertat que si es nega una vacuna, se’ls saltarà a la llista de la vacunació i no se’ls oferirà una vacuna d’una altra farmacèutica.

Per esta raó, Margarita del Val ha demanat als ciutadans que accepten la vacuna, siga quina siga la que toque, perquè «totes les vacunes que tenim són molt bones pel que fa a eficàcia i pel que fa a seguretat, això és clar».

«Totes les vacunes baixen el risc. Les persones que podrien morir, amb una vacuna potent aconsegueixen una situació asimptomàtica o de símptomes lleus, i amb una vacuna una mica menys potent, tindran símptomes, però moderats, i en qualsevol cas, serà molt millor que morir, que entrar a l’UCI, o que tindre símptomes greus. Totes són bones per a tots», ha afegit.

L’experta ha finalitzat la seua intervenció demanant que «ningú espere una altra vacuna i que quan a algú li oferisquen una vacuna, que l’accepte, per favor», i ha demanat evitar el pensament de «m’ha tocat la dolenta, esperaré a veure si m’arriba la bona», perquè és probable que això no arribe a passar mai, com a mínim, fins que s’haja ofert la vacuna a tota la població.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.