Margarita del Val demana als espanyols que aguantin «vuit setmanes més»

 

Margarita del Val ha tornat a convertir-se en notícia després de pronosticar què li espera a Espanya en els mesos que falten per arribar a l’estiu, una fita que hauria de marcar un abans i un després en la pandèmia a casa nostra.

La científica del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demanat als ciutadans espanyols que esperen «vuit setmanes més», assumint i complint amb totes les restriccions que estan vigents per començar a veure la llum al final del túnel. A partir de llavors, «podem plantejar-nos una nova situació».

L’experta ha parlat en una entrevista per a ‘Catalunya Ràdio’ i ha explicat que quan arribem al mes de juny, segons totes les previsions de les diferents administracions espanyoles, «han d’estar vacunats tots els de risc, però hem de seguir protegint-nos». Quan això s’haja complert, que passarà a principis de juny si es manté el ritme de vacunació, la situació viurà un gir radical a Espanya perquè els col·lectius més vulnerables de patir un cas greu de Covid-19 estaran protegits.

Això no vol dir que estes persones no puguen contagiar o que la resta de la societat estiga fora de perill, però quan els majors de 60 anys estiguen vacunats, hi haurà menys casos greus de la malaltia, el que ajudarà a descongestionar els hospitals i al fet que hi haja menys víctimes mortals.

Llavors, encara que es rebaixen les restriccions i hi seguesca havent milers de nous positius per coronavirus, els centres mèdics podran atendre correctament els malalts que arriben més greus, que seran menys, i es podrà mantenir l’atenció a la resta de pacients no-Covid, permetent recuperar la normalitat en estos centres.

A partir de finals de maig, segons calcula Margarita del Val, tots els col·lectius de risc ja estaran vacunats a Espanya, però fins llavors cal «anar molt amb compte», perquè un pas en fals pot augmentar la transmissió del virus i portar la mort a persones que, si es contagiaren d’ací a dos mesos, ni tan sols emmalaltirien.

«Fins que no estiguen tots els de risc vacunats, hem de tenir tots paciència», ha afegit, i en este sentit ha demanat als espanyols que no rebutgen unes vacunes en concret, en clara al·lusió als problemes que hi ha hagut amb AstraZeneca i els casos de trombes.

 

 

Demana no rebutjar una vacuna esperant-ne una altra

Des que van eixir a la llum estos possibles efectes secundaris, hi ha hagut gent que ha rebutjat esta vacuna, però les autoritats sanitàries del nostre país ja han alertat que si es nega una vacuna, se’ls saltarà a la llista de la vacunació i no se’ls oferirà una vacuna d’una altra farmacèutica.

Per esta raó, Margarita del Val ha demanat als ciutadans que accepten la vacuna, siga quina siga la que toque, perquè «totes les vacunes que tenim són molt bones pel que fa a eficàcia i pel que fa a seguretat, això és clar».

«Totes les vacunes baixen el risc. Les persones que podrien morir, amb una vacuna potent aconsegueixen una situació asimptomàtica o de símptomes lleus, i amb una vacuna una mica menys potent, tindran símptomes, però moderats, i en qualsevol cas, serà molt millor que morir, que entrar a l’UCI, o que tindre símptomes greus. Totes són bones per a tots», ha afegit.

L’experta ha finalitzat la seua intervenció demanant que «ningú espere una altra vacuna i que quan a algú li oferisquen una vacuna, que l’accepte, per favor», i ha demanat evitar el pensament de «m’ha tocat la dolenta, esperaré a veure si m’arriba la bona», perquè és probable que això no arribe a passar mai, com a mínim, fins que s’haja ofert la vacuna a tota la població.

Últimes notícies

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.