Margarita del Val demana als espanyols que aguantin «vuit setmanes més»

Ejemplo de shortcode con estilo
  Margarita del Val ha tornat a convertir-se en notícia després de pronosticar què li espera a Espanya en els mesos que falten per arribar a l’estiu, una fita que hauria de marcar un abans i un després en la pandèmia a casa nostra. La científica del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demanat als ciutadans […]

 

Margarita del Val ha tornat a convertir-se en notícia després de pronosticar què li espera a Espanya en els mesos que falten per arribar a l’estiu, una fita que hauria de marcar un abans i un després en la pandèmia a casa nostra.

La científica del Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) ha demanat als ciutadans espanyols que esperen «vuit setmanes més», assumint i complint amb totes les restriccions que estan vigents per començar a veure la llum al final del túnel. A partir de llavors, «podem plantejar-nos una nova situació».

L’experta ha parlat en una entrevista per a ‘Catalunya Ràdio’ i ha explicat que quan arribem al mes de juny, segons totes les previsions de les diferents administracions espanyoles, «han d’estar vacunats tots els de risc, però hem de seguir protegint-nos». Quan això s’haja complert, que passarà a principis de juny si es manté el ritme de vacunació, la situació viurà un gir radical a Espanya perquè els col·lectius més vulnerables de patir un cas greu de Covid-19 estaran protegits.

Això no vol dir que estes persones no puguen contagiar o que la resta de la societat estiga fora de perill, però quan els majors de 60 anys estiguen vacunats, hi haurà menys casos greus de la malaltia, el que ajudarà a descongestionar els hospitals i al fet que hi haja menys víctimes mortals.

Llavors, encara que es rebaixen les restriccions i hi seguesca havent milers de nous positius per coronavirus, els centres mèdics podran atendre correctament els malalts que arriben més greus, que seran menys, i es podrà mantenir l’atenció a la resta de pacients no-Covid, permetent recuperar la normalitat en estos centres.

A partir de finals de maig, segons calcula Margarita del Val, tots els col·lectius de risc ja estaran vacunats a Espanya, però fins llavors cal «anar molt amb compte», perquè un pas en fals pot augmentar la transmissió del virus i portar la mort a persones que, si es contagiaren d’ací a dos mesos, ni tan sols emmalaltirien.

«Fins que no estiguen tots els de risc vacunats, hem de tenir tots paciència», ha afegit, i en este sentit ha demanat als espanyols que no rebutgen unes vacunes en concret, en clara al·lusió als problemes que hi ha hagut amb AstraZeneca i els casos de trombes.

 

 

Demana no rebutjar una vacuna esperant-ne una altra

Des que van eixir a la llum estos possibles efectes secundaris, hi ha hagut gent que ha rebutjat esta vacuna, però les autoritats sanitàries del nostre país ja han alertat que si es nega una vacuna, se’ls saltarà a la llista de la vacunació i no se’ls oferirà una vacuna d’una altra farmacèutica.

Per esta raó, Margarita del Val ha demanat als ciutadans que accepten la vacuna, siga quina siga la que toque, perquè «totes les vacunes que tenim són molt bones pel que fa a eficàcia i pel que fa a seguretat, això és clar».

«Totes les vacunes baixen el risc. Les persones que podrien morir, amb una vacuna potent aconsegueixen una situació asimptomàtica o de símptomes lleus, i amb una vacuna una mica menys potent, tindran símptomes, però moderats, i en qualsevol cas, serà molt millor que morir, que entrar a l’UCI, o que tindre símptomes greus. Totes són bones per a tots», ha afegit.

L’experta ha finalitzat la seua intervenció demanant que «ningú espere una altra vacuna i que quan a algú li oferisquen una vacuna, que l’accepte, per favor», i ha demanat evitar el pensament de «m’ha tocat la dolenta, esperaré a veure si m’arriba la bona», perquè és probable que això no arribe a passar mai, com a mínim, fins que s’haja ofert la vacuna a tota la població.

Últimes notícies

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.