Margarita del Val posa data a la quarta ona de coronavirus i llança un dur advertiment per a Setmana Santa

 

Fa quasi un mes que es va conseguir el pic de contagis de la tercera onada de coronavirus, que se situa entorn del 20 de gener, i la viròloga i investigadora del CSIC, Margarita del Val, ja ha posat data a la quarta ona. Així mateix, ha llançat un advertiment sobre el comportament de la població de cara a Setmana Santa i ha vaticinat una possible relaxació dels casos a l’estiu.

 

La científica ha assenyalat en una entrevista en ’20 minutos’ que la quarta ona del Covid-19 està molt prop. «Potser a la fi de març». Això es produirà per la coincidència de la vall en la notificació de casos de contagi amb la celebració de la Setmana Santa:

 

«Si hem fet plans per a Setmana Santa, no els canviarem, ens reunirem amb gent, continuarà fent fred i havent-hi activitat en interiors, amb el que es produirà una ona tan forta com esta, amb moltes persones majors morint», ha afirmat.

 

 

Què passarà a l’estiu?

Margarita del Val s’ha mostrat més esperançada de cara a estiu i ha assenyalat que baixaran notablement els casos de coronavirus. «A l’estiu tindrem millor temps, amb el que la probabilitat de contagiar-se és deu voltes menor», ha indicat, comptant també amb la campanya de vacunació ja avançada.

 

«Tindrem la campanya de vacunació molt més avançada i més informació sobre com funcionen les vacunes, amb el que vorem les coses d’una altra manera», ha expressat, avançant fins i tot que «en algun moment podrem fer plans o anar-nos-en de vacacions». Alguna cosa que descarta per a Setmana Santa, perquè ho veu «molt prematur».

 

Fins quan usarem la mascareta?

Quant a l’ús de les mascaretes, Del Val ha sigut rotunda: «Queden molts mesos de campanya de vacunació encara per a llevar-nos les mascaretes». En este sentit, la viròloga ha assenyalat que no es deixaran de portar les mascaretes de manera obligatòria «fins que no sapiguem com de protegida està la població vulnerable».

 

A demés, ha insistit que és fonamental preocupar-se per la ventilació dels espais tancats. «A l’hivern, la major font de contagi és el virus que s’acumula en els aerosols en 10-15 minuts en un lloc mal ventilat a on hi ha una persona respirant. Això l’estem fent malament, excepte en alguns àmbits com la docència i unes certes empreses», ha sostingut.

 

«No té sentit començar a vacunar als jóvens»

La científica ha recordat que no cal confiar-se amb les vacunes. «Fins ara, sabem que la vacuna protegix de la malaltia, però ignorem si evita el contagi», ha assegurat. Per este motiu, «les persones vacunades, si s’infecten, es convertirien en asimptomàtics, però potencialment contagiosos».

 

Així mateix, Del Val ha defensat l’estratègia de vacunació en Espanya, però ha advocat per no vacunar als jóvens «fins que no sapiguem que tenim una vacuna que protegix del contagi». «Fins llavors, no té sentit començar pels jóvens. I ací potser tampoc», ha sentenciat.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.