Anuncios

Margarita del Val posa data a la quarta ona de coronavirus i llança un dur advertiment per a Setmana Santa

 

Fa quasi un mes que es va conseguir el pic de contagis de la tercera onada de coronavirus, que se situa entorn del 20 de gener, i la viròloga i investigadora del CSIC, Margarita del Val, ja ha posat data a la quarta ona. Així mateix, ha llançat un advertiment sobre el comportament de la població de cara a Setmana Santa i ha vaticinat una possible relaxació dels casos a l’estiu.

 

La científica ha assenyalat en una entrevista en ’20 minutos’ que la quarta ona del Covid-19 està molt prop. «Potser a la fi de març». Això es produirà per la coincidència de la vall en la notificació de casos de contagi amb la celebració de la Setmana Santa:

 

«Si hem fet plans per a Setmana Santa, no els canviarem, ens reunirem amb gent, continuarà fent fred i havent-hi activitat en interiors, amb el que es produirà una ona tan forta com esta, amb moltes persones majors morint», ha afirmat.

 

 

Què passarà a l’estiu?

Margarita del Val s’ha mostrat més esperançada de cara a estiu i ha assenyalat que baixaran notablement els casos de coronavirus. «A l’estiu tindrem millor temps, amb el que la probabilitat de contagiar-se és deu voltes menor», ha indicat, comptant també amb la campanya de vacunació ja avançada.

 

«Tindrem la campanya de vacunació molt més avançada i més informació sobre com funcionen les vacunes, amb el que vorem les coses d’una altra manera», ha expressat, avançant fins i tot que «en algun moment podrem fer plans o anar-nos-en de vacacions». Alguna cosa que descarta per a Setmana Santa, perquè ho veu «molt prematur».

 

Fins quan usarem la mascareta?

Quant a l’ús de les mascaretes, Del Val ha sigut rotunda: «Queden molts mesos de campanya de vacunació encara per a llevar-nos les mascaretes». En este sentit, la viròloga ha assenyalat que no es deixaran de portar les mascaretes de manera obligatòria «fins que no sapiguem com de protegida està la població vulnerable».

 

A demés, ha insistit que és fonamental preocupar-se per la ventilació dels espais tancats. «A l’hivern, la major font de contagi és el virus que s’acumula en els aerosols en 10-15 minuts en un lloc mal ventilat a on hi ha una persona respirant. Això l’estem fent malament, excepte en alguns àmbits com la docència i unes certes empreses», ha sostingut.

 

«No té sentit començar a vacunar als jóvens»

La científica ha recordat que no cal confiar-se amb les vacunes. «Fins ara, sabem que la vacuna protegix de la malaltia, però ignorem si evita el contagi», ha assegurat. Per este motiu, «les persones vacunades, si s’infecten, es convertirien en asimptomàtics, però potencialment contagiosos».

 

Així mateix, Del Val ha defensat l’estratègia de vacunació en Espanya, però ha advocat per no vacunar als jóvens «fins que no sapiguem que tenim una vacuna que protegix del contagi». «Fins llavors, no té sentit començar pels jóvens. I ací potser tampoc», ha sentenciat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.