Margarita del Val posa data a la quarta ona de coronavirus i llança un dur advertiment per a Setmana Santa

 

Fa quasi un mes que es va conseguir el pic de contagis de la tercera onada de coronavirus, que se situa entorn del 20 de gener, i la viròloga i investigadora del CSIC, Margarita del Val, ja ha posat data a la quarta ona. Així mateix, ha llançat un advertiment sobre el comportament de la població de cara a Setmana Santa i ha vaticinat una possible relaxació dels casos a l’estiu.

 

La científica ha assenyalat en una entrevista en ’20 minutos’ que la quarta ona del Covid-19 està molt prop. «Potser a la fi de març». Això es produirà per la coincidència de la vall en la notificació de casos de contagi amb la celebració de la Setmana Santa:

 

«Si hem fet plans per a Setmana Santa, no els canviarem, ens reunirem amb gent, continuarà fent fred i havent-hi activitat en interiors, amb el que es produirà una ona tan forta com esta, amb moltes persones majors morint», ha afirmat.

 

 

Què passarà a l’estiu?

Margarita del Val s’ha mostrat més esperançada de cara a estiu i ha assenyalat que baixaran notablement els casos de coronavirus. «A l’estiu tindrem millor temps, amb el que la probabilitat de contagiar-se és deu voltes menor», ha indicat, comptant també amb la campanya de vacunació ja avançada.

 

«Tindrem la campanya de vacunació molt més avançada i més informació sobre com funcionen les vacunes, amb el que vorem les coses d’una altra manera», ha expressat, avançant fins i tot que «en algun moment podrem fer plans o anar-nos-en de vacacions». Alguna cosa que descarta per a Setmana Santa, perquè ho veu «molt prematur».

 

Fins quan usarem la mascareta?

Quant a l’ús de les mascaretes, Del Val ha sigut rotunda: «Queden molts mesos de campanya de vacunació encara per a llevar-nos les mascaretes». En este sentit, la viròloga ha assenyalat que no es deixaran de portar les mascaretes de manera obligatòria «fins que no sapiguem com de protegida està la població vulnerable».

 

A demés, ha insistit que és fonamental preocupar-se per la ventilació dels espais tancats. «A l’hivern, la major font de contagi és el virus que s’acumula en els aerosols en 10-15 minuts en un lloc mal ventilat a on hi ha una persona respirant. Això l’estem fent malament, excepte en alguns àmbits com la docència i unes certes empreses», ha sostingut.

 

«No té sentit començar a vacunar als jóvens»

La científica ha recordat que no cal confiar-se amb les vacunes. «Fins ara, sabem que la vacuna protegix de la malaltia, però ignorem si evita el contagi», ha assegurat. Per este motiu, «les persones vacunades, si s’infecten, es convertirien en asimptomàtics, però potencialment contagiosos».

 

Així mateix, Del Val ha defensat l’estratègia de vacunació en Espanya, però ha advocat per no vacunar als jóvens «fins que no sapiguem que tenim una vacuna que protegix del contagi». «Fins llavors, no té sentit començar pels jóvens. I ací potser tampoc», ha sentenciat.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.