9.2 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Margarita del Val posa data a la quarta ona de coronavirus i llança un dur advertiment per a Setmana Santa

 

Fa quasi un mes que es va conseguir el pic de contagis de la tercera onada de coronavirus, que se situa entorn del 20 de gener, i la viròloga i investigadora del CSIC, Margarita del Val, ja ha posat data a la quarta ona. Així mateix, ha llançat un advertiment sobre el comportament de la població de cara a Setmana Santa i ha vaticinat una possible relaxació dels casos a l’estiu.

 

La científica ha assenyalat en una entrevista en ’20 minutos’ que la quarta ona del Covid-19 està molt prop. «Potser a la fi de març». Això es produirà per la coincidència de la vall en la notificació de casos de contagi amb la celebració de la Setmana Santa:

 

«Si hem fet plans per a Setmana Santa, no els canviarem, ens reunirem amb gent, continuarà fent fred i havent-hi activitat en interiors, amb el que es produirà una ona tan forta com esta, amb moltes persones majors morint», ha afirmat.

 

 

Què passarà a l’estiu?

Margarita del Val s’ha mostrat més esperançada de cara a estiu i ha assenyalat que baixaran notablement els casos de coronavirus. «A l’estiu tindrem millor temps, amb el que la probabilitat de contagiar-se és deu voltes menor», ha indicat, comptant també amb la campanya de vacunació ja avançada.

 

«Tindrem la campanya de vacunació molt més avançada i més informació sobre com funcionen les vacunes, amb el que vorem les coses d’una altra manera», ha expressat, avançant fins i tot que «en algun moment podrem fer plans o anar-nos-en de vacacions». Alguna cosa que descarta per a Setmana Santa, perquè ho veu «molt prematur».

 

Fins quan usarem la mascareta?

Quant a l’ús de les mascaretes, Del Val ha sigut rotunda: «Queden molts mesos de campanya de vacunació encara per a llevar-nos les mascaretes». En este sentit, la viròloga ha assenyalat que no es deixaran de portar les mascaretes de manera obligatòria «fins que no sapiguem com de protegida està la població vulnerable».

 

A demés, ha insistit que és fonamental preocupar-se per la ventilació dels espais tancats. «A l’hivern, la major font de contagi és el virus que s’acumula en els aerosols en 10-15 minuts en un lloc mal ventilat a on hi ha una persona respirant. Això l’estem fent malament, excepte en alguns àmbits com la docència i unes certes empreses», ha sostingut.

 

«No té sentit començar a vacunar als jóvens»

La científica ha recordat que no cal confiar-se amb les vacunes. «Fins ara, sabem que la vacuna protegix de la malaltia, però ignorem si evita el contagi», ha assegurat. Per este motiu, «les persones vacunades, si s’infecten, es convertirien en asimptomàtics, però potencialment contagiosos».

 

Així mateix, Del Val ha defensat l’estratègia de vacunació en Espanya, però ha advocat per no vacunar als jóvens «fins que no sapiguem que tenim una vacuna que protegix del contagi». «Fins llavors, no té sentit començar pels jóvens. I ací potser tampoc», ha sentenciat.

Últimes notícies

Banalitzar el tractament de l’obesitat augmenta el risc d’altres patologies

L'auge dels fàrmacs per a aprimar ha disparat el seu ús i, amb ell, els efectes adversos i els rebots de pes. Experts reclamen avaluació prèvia i canvis d'hàbits.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu provisional per a les obres de Sorolla

Generalitat i Ajuntament de València han acordat buscar una seu provisional, previsiblement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla. Avancen l'arribada dels quadres mentres es resol el recurs i abans del seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.