Margarita del Val posa data a la quarta ona de coronavirus i llança un dur advertiment per a Setmana Santa

 

Fa quasi un mes que es va conseguir el pic de contagis de la tercera onada de coronavirus, que se situa entorn del 20 de gener, i la viròloga i investigadora del CSIC, Margarita del Val, ja ha posat data a la quarta ona. Així mateix, ha llançat un advertiment sobre el comportament de la població de cara a Setmana Santa i ha vaticinat una possible relaxació dels casos a l’estiu.

 

La científica ha assenyalat en una entrevista en ’20 minutos’ que la quarta ona del Covid-19 està molt prop. «Potser a la fi de març». Això es produirà per la coincidència de la vall en la notificació de casos de contagi amb la celebració de la Setmana Santa:

 

«Si hem fet plans per a Setmana Santa, no els canviarem, ens reunirem amb gent, continuarà fent fred i havent-hi activitat en interiors, amb el que es produirà una ona tan forta com esta, amb moltes persones majors morint», ha afirmat.

 

 

Què passarà a l’estiu?

Margarita del Val s’ha mostrat més esperançada de cara a estiu i ha assenyalat que baixaran notablement els casos de coronavirus. «A l’estiu tindrem millor temps, amb el que la probabilitat de contagiar-se és deu voltes menor», ha indicat, comptant també amb la campanya de vacunació ja avançada.

 

«Tindrem la campanya de vacunació molt més avançada i més informació sobre com funcionen les vacunes, amb el que vorem les coses d’una altra manera», ha expressat, avançant fins i tot que «en algun moment podrem fer plans o anar-nos-en de vacacions». Alguna cosa que descarta per a Setmana Santa, perquè ho veu «molt prematur».

 

Fins quan usarem la mascareta?

Quant a l’ús de les mascaretes, Del Val ha sigut rotunda: «Queden molts mesos de campanya de vacunació encara per a llevar-nos les mascaretes». En este sentit, la viròloga ha assenyalat que no es deixaran de portar les mascaretes de manera obligatòria «fins que no sapiguem com de protegida està la població vulnerable».

 

A demés, ha insistit que és fonamental preocupar-se per la ventilació dels espais tancats. «A l’hivern, la major font de contagi és el virus que s’acumula en els aerosols en 10-15 minuts en un lloc mal ventilat a on hi ha una persona respirant. Això l’estem fent malament, excepte en alguns àmbits com la docència i unes certes empreses», ha sostingut.

 

«No té sentit començar a vacunar als jóvens»

La científica ha recordat que no cal confiar-se amb les vacunes. «Fins ara, sabem que la vacuna protegix de la malaltia, però ignorem si evita el contagi», ha assegurat. Per este motiu, «les persones vacunades, si s’infecten, es convertirien en asimptomàtics, però potencialment contagiosos».

 

Així mateix, Del Val ha defensat l’estratègia de vacunació en Espanya, però ha advocat per no vacunar als jóvens «fins que no sapiguem que tenim una vacuna que protegix del contagi». «Fins llavors, no té sentit començar pels jóvens. I ací potser tampoc», ha sentenciat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Només 19 dels 121 bombers forestals van treballar durant la dana de València del 29 d’octubre

Durant la dana de València del 29 d'octubre només van actuar 19 dels 121 bombers forestals disponibles i el 85% de la plantilla va ser enviat a casa a les 19.30 hores, malgrat les greus inundacions.

Ortí insistix en el diàleg salarial amb els docents mentres el STEPV prepara una vaga indefinida

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén la seua voluntat de diàleg sobre les millores salarials del professorat valencià, mentres el STEPV denúncia la falta d'un compromís real i crida a organitzar una vaga indefinida al maig.

Ciutadans demana que declare davant la jutgessa el tècnic que va visar les vivendes públiques d’Alacant

Ciutadans sol·licita que el tècnic de Vivenda que va visar els pisos públics de la Platja de Sant Joan declare davant la jutgessa que investiga presumptes irregularitats en l'adjudicació de la promoció Els Naus.

La jutgessa crida a tres testimonis per a aclarir si Emergències va rebutjar reforços ambientals en la DANA

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València cita a tres testimonis per a aclarir si l'oferiment d'agents mediambientals va arribar a Emergències i va ser ignorat per la cúpula responsable.

El Léleman Conqueridor rectifica sobre Zanini i pacta la seua eixida de la banqueta

El Léleman Conqueridor i el tècnic italià Emanuele Zanini han acordat la rescissió amistosa del seu contracte després que el club rectificara la seua versió sobre un suposat incompliment del codi de conducta.

Cessa un alt càrrec d’Educació pel contingut d’un llibre crític amb la formació del professorat

La Conselleria d'Educació ha cessat el subdirector general de Formació del Professorat després d'una denúncia anònima pel contingut d'un llibre de 2022 en el qual qüestionava la formació docent i se li atribuïxen expressions denigratòries i banalització de l'holocaust.

Mor una ciclista de 62 anys després de xocar amb un camió en la N-340 a Vinaròs

Una dona de 62 anys ha mort en la N-340 a l'altura de Vinaròs després de col·lidir la bicicleta que conduïa amb un camió. Els servicis d'emergència només van poder certificar la seua mort.

Xàtiva marca 31,8 graus i firma la segona temperatura més alta d’Espanya

Xàtiva aconseguix una màxima de 31,8 graus i se situa com la segona temperatura més alta d'Espanya, en una jornada de valors molt elevats en bona part de la Comunitat Valenciana.