9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

El moment en el qual el Marroc obri portes i deixa passar a immigrants a Ceuta

Ceuta està vivint una de les majors crisis migratòries d’Espanya. Fins al moment s’ha notificat l’arribada de més de 6.000 immigrants, milers d’ells menors d’edat. En el vídeo es pot veure com les forces de seguretat que controlen la tanca del Marroc obrin el reixat i permeten el pas de desenes de persones a territori espanyol.
A l’altre costat, els membres de les forces de seguretat d’Espanya intenten que eixa entrada no es produïsca. La tensió augmenta i els marroquins llancen pedres a les forces armades.

 

El ministre de l’Interior, Fernando Grande Marlaska assegura que Espanya ja ha posat els mitjans necessaris per a assegurar les fronteres i evitar l’arribada d’immigrants a Ceuta. També afirma que 1.500 dels 6.000 immigrants que han arribat, ja han sigut retornats al Marroc.

L’Exèrcit a la platja del Tarajal

 

L’Exèrcit de Terra s’ha desplegat a la platja del Tarajal de Ceuta amb l’objectiu de controlar l’entrada d’immigrants a Espanya. S’ha acordat reforçar també els espigons i la frontera.

També s’ha creat un comité de coordinació integrat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, Policia Local i efectius de la Comandància General de Ceuta per a controlar tots els punts “sensibles” de la ciutat i mantindre l’ordre als carrers de Ceuta.

La Delegació del Govern demana “tranquil·litat” i afirma que s’estan duent a terme les “accions necessàries” per a “tornar com més prompte millor a la normalitat”.

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.