Marzà parla de si la setmana de la Magdalena siga o no lectiva: «La proposta ha d’eixir del Consell Escolar»

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha assegurat este dimecres respecte a que la setmana de les festes de la Magdalena siga o no lectiva -després de suspendre’s les mateixes per la pandèmia- que la proposta ha d’eixir del Consell Escolar Municipal.

 

Marzà s’ha pronunciat en una roda de premsa que ha oferit al costat de la rectora de l’UJI en ser preguntat per la petició de «sensibilitat» que ha fet l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, a la Conselleria d’Educació perquè la setmana de la Magdalena siga lectiva.

 

Segons ha explicat el conseller, «el posicionament de la Conselleria és molt clar, perquè s’està parlant de dies lectius o no lectius locals, que no són una decisió que pren la Conselleria de manera habitual. Nosaltres el que fem és marcar el calendari escolar de manera general i cada municipi, en el seu Consell Escolar, demana que determinats dies que són facultats de cada municipi siguen lectius o no, i això varia cada any», ha afegit.

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal»

«Els municipis prenen les decisions d’eixa forma, i de fet nosaltres autoritzem o no la proposta que ix del Consell Escolar. Hi ha municipis que han canviat els festius locals, s’ha reunit el Consell Escolar, ho ha aprovat i s’ha emportat la petició a la Conselleria i ho hem autoritzat», ha aclarit.

 

Segons ha apuntat Marzà, «és una decisió en la que necessitem que isca del Consell Escolar una proposta dels dies lectius que són festivitat local, i decidir si és lectiu o no ha de ser en funció d’un criteri sanitari».

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal, i pensem que el lògic seria que hi haguera un criteri emanat de la Conselleria de Sanitat perquè es prenguen decisions en funció de les necessitats reals de la situació epidemiològica de cada moment», ha subratllat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.