Marzà parla de si la setmana de la Magdalena siga o no lectiva: «La proposta ha d’eixir del Consell Escolar»

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha assegurat este dimecres respecte a que la setmana de les festes de la Magdalena siga o no lectiva -després de suspendre’s les mateixes per la pandèmia- que la proposta ha d’eixir del Consell Escolar Municipal.

 

Marzà s’ha pronunciat en una roda de premsa que ha oferit al costat de la rectora de l’UJI en ser preguntat per la petició de «sensibilitat» que ha fet l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, a la Conselleria d’Educació perquè la setmana de la Magdalena siga lectiva.

 

Segons ha explicat el conseller, «el posicionament de la Conselleria és molt clar, perquè s’està parlant de dies lectius o no lectius locals, que no són una decisió que pren la Conselleria de manera habitual. Nosaltres el que fem és marcar el calendari escolar de manera general i cada municipi, en el seu Consell Escolar, demana que determinats dies que són facultats de cada municipi siguen lectius o no, i això varia cada any», ha afegit.

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal»

«Els municipis prenen les decisions d’eixa forma, i de fet nosaltres autoritzem o no la proposta que ix del Consell Escolar. Hi ha municipis que han canviat els festius locals, s’ha reunit el Consell Escolar, ho ha aprovat i s’ha emportat la petició a la Conselleria i ho hem autoritzat», ha aclarit.

 

Segons ha apuntat Marzà, «és una decisió en la que necessitem que isca del Consell Escolar una proposta dels dies lectius que són festivitat local, i decidir si és lectiu o no ha de ser en funció d’un criteri sanitari».

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal, i pensem que el lògic seria que hi haguera un criteri emanat de la Conselleria de Sanitat perquè es prenguen decisions en funció de les necessitats reals de la situació epidemiològica de cada moment», ha subratllat.

Últimes notícies

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.