Marzà parla de si la setmana de la Magdalena siga o no lectiva: «La proposta ha d’eixir del Consell Escolar»

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha assegurat este dimecres respecte a que la setmana de les festes de la Magdalena siga o no lectiva -després de suspendre’s les mateixes per la pandèmia- que la proposta ha d’eixir del Consell Escolar Municipal.

 

Marzà s’ha pronunciat en una roda de premsa que ha oferit al costat de la rectora de l’UJI en ser preguntat per la petició de «sensibilitat» que ha fet l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, a la Conselleria d’Educació perquè la setmana de la Magdalena siga lectiva.

 

Segons ha explicat el conseller, «el posicionament de la Conselleria és molt clar, perquè s’està parlant de dies lectius o no lectius locals, que no són una decisió que pren la Conselleria de manera habitual. Nosaltres el que fem és marcar el calendari escolar de manera general i cada municipi, en el seu Consell Escolar, demana que determinats dies que són facultats de cada municipi siguen lectius o no, i això varia cada any», ha afegit.

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal»

«Els municipis prenen les decisions d’eixa forma, i de fet nosaltres autoritzem o no la proposta que ix del Consell Escolar. Hi ha municipis que han canviat els festius locals, s’ha reunit el Consell Escolar, ho ha aprovat i s’ha emportat la petició a la Conselleria i ho hem autoritzat», ha aclarit.

 

Segons ha apuntat Marzà, «és una decisió en la que necessitem que isca del Consell Escolar una proposta dels dies lectius que són festivitat local, i decidir si és lectiu o no ha de ser en funció d’un criteri sanitari».

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal, i pensem que el lògic seria que hi haguera un criteri emanat de la Conselleria de Sanitat perquè es prenguen decisions en funció de les necessitats reals de la situació epidemiològica de cada moment», ha subratllat.

Últimes notícies

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.
FILMOTECA D'ESTIU