Marzà parla de si la setmana de la Magdalena siga o no lectiva: «La proposta ha d’eixir del Consell Escolar»

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha assegurat este dimecres respecte a que la setmana de les festes de la Magdalena siga o no lectiva -després de suspendre’s les mateixes per la pandèmia- que la proposta ha d’eixir del Consell Escolar Municipal.

 

Marzà s’ha pronunciat en una roda de premsa que ha oferit al costat de la rectora de l’UJI en ser preguntat per la petició de «sensibilitat» que ha fet l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, a la Conselleria d’Educació perquè la setmana de la Magdalena siga lectiva.

 

Segons ha explicat el conseller, «el posicionament de la Conselleria és molt clar, perquè s’està parlant de dies lectius o no lectius locals, que no són una decisió que pren la Conselleria de manera habitual. Nosaltres el que fem és marcar el calendari escolar de manera general i cada municipi, en el seu Consell Escolar, demana que determinats dies que són facultats de cada municipi siguen lectius o no, i això varia cada any», ha afegit.

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal»

«Els municipis prenen les decisions d’eixa forma, i de fet nosaltres autoritzem o no la proposta que ix del Consell Escolar. Hi ha municipis que han canviat els festius locals, s’ha reunit el Consell Escolar, ho ha aprovat i s’ha emportat la petició a la Conselleria i ho hem autoritzat», ha aclarit.

 

Segons ha apuntat Marzà, «és una decisió en la que necessitem que isca del Consell Escolar una proposta dels dies lectius que són festivitat local, i decidir si és lectiu o no ha de ser en funció d’un criteri sanitari».

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal, i pensem que el lògic seria que hi haguera un criteri emanat de la Conselleria de Sanitat perquè es prenguen decisions en funció de les necessitats reals de la situació epidemiològica de cada moment», ha subratllat.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.