Marzà parla de si la setmana de la Magdalena siga o no lectiva: «La proposta ha d’eixir del Consell Escolar»

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha assegurat este dimecres respecte a que la setmana de les festes de la Magdalena siga o no lectiva -després de suspendre’s les mateixes per la pandèmia- que la proposta ha d’eixir del Consell Escolar Municipal.

 

Marzà s’ha pronunciat en una roda de premsa que ha oferit al costat de la rectora de l’UJI en ser preguntat per la petició de «sensibilitat» que ha fet l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, a la Conselleria d’Educació perquè la setmana de la Magdalena siga lectiva.

 

Segons ha explicat el conseller, «el posicionament de la Conselleria és molt clar, perquè s’està parlant de dies lectius o no lectius locals, que no són una decisió que pren la Conselleria de manera habitual. Nosaltres el que fem és marcar el calendari escolar de manera general i cada municipi, en el seu Consell Escolar, demana que determinats dies que són facultats de cada municipi siguen lectius o no, i això varia cada any», ha afegit.

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal»

«Els municipis prenen les decisions d’eixa forma, i de fet nosaltres autoritzem o no la proposta que ix del Consell Escolar. Hi ha municipis que han canviat els festius locals, s’ha reunit el Consell Escolar, ho ha aprovat i s’ha emportat la petició a la Conselleria i ho hem autoritzat», ha aclarit.

 

Segons ha apuntat Marzà, «és una decisió en la que necessitem que isca del Consell Escolar una proposta dels dies lectius que són festivitat local, i decidir si és lectiu o no ha de ser en funció d’un criteri sanitari».

 

«Aprovarem el que ens diga el Consell Escolar Municipal, i pensem que el lògic seria que hi haguera un criteri emanat de la Conselleria de Sanitat perquè es prenguen decisions en funció de les necessitats reals de la situació epidemiològica de cada moment», ha subratllat.

Últimes notícies

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.
FILMOTECA D'ESTIU