Les existències de les mascaretes KN95 es podran vendre fins a final d’any

 

Les existències de les mascaretes KN95, equivalents al FPP2 europeu, que es troben ja en els establiments podran comercialitzarse fins al pròxim 31 de desembre, i també podran aquelles que encara no han arribat al país però les comandes del que es van fer durant el període permés.

 

D’eixa manera ho establix una resolució de la Secretaria General d’Indústria i de la xicoteta i mitjana empresa, referent als equips de protecció individual en el context de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, que publica este dijous el Butlletí Oficial del Estado (BOE).

 

En el text, Indústria recorda que davant de l’escassetat d’equips de protecció (EPI) per la pandèmia del coronavirus va permetre la seua comercialització temporal i excepcional, en una ordre del 23 d’abril, mentres s’esperava que l’oferta s’ajustara a la demanda en un curt període de temps, devent els fabricants adaptar els seus processos de producció i la seua oferta d’EPI amb marcatge CE a la demanda del mercat.

 

S’ha ampliat el termini fins a final d’any

En eixe moment, es va establir el 30 de setembre com a data límit per a la comercialització de diferents productes de protecció individual, entre altres les màscares KN95. Indústria ha constatat que el proveïment dels productes de protecció individual ha millorat, però explica que queda pendent determinar què fer amb les últimes unitats de productes en ‘estoc’.

 

Per això, amb la finalitat de permetre que els productes emparats per la resolució del 23 d’abril, que ja estan en Espanya i en estoc, Indústria permet que es comercialitzen fins al 31 de desembre. Ocorre el mateix amb aquelles compres públiques de productes recollits en la resolució d’abril que encara no han sigut recepcionats però la compra del que s’ha fet abans de l’1 d’octubre i en el període autoritzat per Indústria.

Últimes notícies

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.