Les existències de les mascaretes KN95 es podran vendre fins a final d’any

 

Les existències de les mascaretes KN95, equivalents al FPP2 europeu, que es troben ja en els establiments podran comercialitzarse fins al pròxim 31 de desembre, i també podran aquelles que encara no han arribat al país però les comandes del que es van fer durant el període permés.

 

D’eixa manera ho establix una resolució de la Secretaria General d’Indústria i de la xicoteta i mitjana empresa, referent als equips de protecció individual en el context de la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, que publica este dijous el Butlletí Oficial del Estado (BOE).

 

En el text, Indústria recorda que davant de l’escassetat d’equips de protecció (EPI) per la pandèmia del coronavirus va permetre la seua comercialització temporal i excepcional, en una ordre del 23 d’abril, mentres s’esperava que l’oferta s’ajustara a la demanda en un curt període de temps, devent els fabricants adaptar els seus processos de producció i la seua oferta d’EPI amb marcatge CE a la demanda del mercat.

 

S’ha ampliat el termini fins a final d’any

En eixe moment, es va establir el 30 de setembre com a data límit per a la comercialització de diferents productes de protecció individual, entre altres les màscares KN95. Indústria ha constatat que el proveïment dels productes de protecció individual ha millorat, però explica que queda pendent determinar què fer amb les últimes unitats de productes en ‘estoc’.

 

Per això, amb la finalitat de permetre que els productes emparats per la resolució del 23 d’abril, que ja estan en Espanya i en estoc, Indústria permet que es comercialitzen fins al 31 de desembre. Ocorre el mateix amb aquelles compres públiques de productes recollits en la resolució d’abril que encara no han sigut recepcionats però la compra del que s’ha fet abans de l’1 d’octubre i en el període autoritzat per Indústria.

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.