Anuncios

L’ús de mascaretes podria reduir la ‘dosi infecciosa’ del virus

 

Des de l’inici de la pandèmia els experts han defensat la mascareta com un mètode que ajuda a combatre el coronavirus. Però ara estes podrien proporcionar una espècie d’immunitat i que es contagie menys el Covid-19. És a dir, usar mascaretes podria arribar a reduir la dosi infecciosa a què està exposada una persona cada dia gràcies al seu filtratge.

 

D’eixa manera ho han manifestat un grups d’acadèmics en un article publicat en ‘New England Journal of Medicine’ i que recull el diari britànci ‘The Telegraph’ a on s’explica que tot i que esta teoria no està provada, l’ús de les mascaretes permetria reduir la gravetat del Covid-19. De fet, assenyalen que podria conseguir que una part de les noves infeccions foren asimptomàtiques, segons recull ‘elNacional’.

 

De confirmar-se esta teoria, l’ús de les mascaretes per tot el món podria conseguir alentir la propagació del virus mentres s’espera a que es cree una vacuna eficaç que puga combatre el coronavirus. En l’article s’explica que la ‘dosi infecciosa’, és a dir, la quantitat de virus a la que una persona està exposada a l’inici de la infecció, pot determinar quina serà la gravetat de la malaltia. 

 

L’arribada de les vacunes

La cap de salut pública de Rospotrebnadzor, en Rússia, Anna Popova ha anunciat que hi ha actualment 26 vacunes en vies de desenrotllament en el país mentres que a Xina n’hi hauria quatre, però estes en l’etapa finals dels assajos clínics, recull el mitjà citat anteriorment.

 

No obstant això, este dimarts el ministre de Sanitat rus, Mijail Murashko, ha informat que un 14% dels voluntaris que han participat en els assajos clínics posteriors al registre oficial de la vacuna russa contra el coronavirus, Sputnik V, han patit efectes secundaris com febre o dolor muscular.

 

Des les més de 300 persones que van se vacunades, un 14% tenen queixes menors de debilitat, dolors musculars menors durant el dia i alguna volta febre. El ministre ha subratllat que esta classe de complicacions són previsibles i «estan descrites en les instruccions».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.