10.6 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

L’ús de mascaretes podria reduir la ‘dosi infecciosa’ del virus

 

Des de l’inici de la pandèmia els experts han defensat la mascareta com un mètode que ajuda a combatre el coronavirus. Però ara estes podrien proporcionar una espècie d’immunitat i que es contagie menys el Covid-19. És a dir, usar mascaretes podria arribar a reduir la dosi infecciosa a què està exposada una persona cada dia gràcies al seu filtratge.

 

D’eixa manera ho han manifestat un grups d’acadèmics en un article publicat en ‘New England Journal of Medicine’ i que recull el diari britànci ‘The Telegraph’ a on s’explica que tot i que esta teoria no està provada, l’ús de les mascaretes permetria reduir la gravetat del Covid-19. De fet, assenyalen que podria conseguir que una part de les noves infeccions foren asimptomàtiques, segons recull ‘elNacional’.

 

De confirmar-se esta teoria, l’ús de les mascaretes per tot el món podria conseguir alentir la propagació del virus mentres s’espera a que es cree una vacuna eficaç que puga combatre el coronavirus. En l’article s’explica que la ‘dosi infecciosa’, és a dir, la quantitat de virus a la que una persona està exposada a l’inici de la infecció, pot determinar quina serà la gravetat de la malaltia. 

 

L’arribada de les vacunes

La cap de salut pública de Rospotrebnadzor, en Rússia, Anna Popova ha anunciat que hi ha actualment 26 vacunes en vies de desenrotllament en el país mentres que a Xina n’hi hauria quatre, però estes en l’etapa finals dels assajos clínics, recull el mitjà citat anteriorment.

 

No obstant això, este dimarts el ministre de Sanitat rus, Mijail Murashko, ha informat que un 14% dels voluntaris que han participat en els assajos clínics posteriors al registre oficial de la vacuna russa contra el coronavirus, Sputnik V, han patit efectes secundaris com febre o dolor muscular.

 

Des les més de 300 persones que van se vacunades, un 14% tenen queixes menors de debilitat, dolors musculars menors durant el dia i alguna volta febre. El ministre ha subratllat que esta classe de complicacions són previsibles i «estan descrites en les instruccions».

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.