L’ús de mascaretes podria reduir la ‘dosi infecciosa’ del virus

 

Des de l’inici de la pandèmia els experts han defensat la mascareta com un mètode que ajuda a combatre el coronavirus. Però ara estes podrien proporcionar una espècie d’immunitat i que es contagie menys el Covid-19. És a dir, usar mascaretes podria arribar a reduir la dosi infecciosa a què està exposada una persona cada dia gràcies al seu filtratge.

 

D’eixa manera ho han manifestat un grups d’acadèmics en un article publicat en ‘New England Journal of Medicine’ i que recull el diari britànci ‘The Telegraph’ a on s’explica que tot i que esta teoria no està provada, l’ús de les mascaretes permetria reduir la gravetat del Covid-19. De fet, assenyalen que podria conseguir que una part de les noves infeccions foren asimptomàtiques, segons recull ‘elNacional’.

 

De confirmar-se esta teoria, l’ús de les mascaretes per tot el món podria conseguir alentir la propagació del virus mentres s’espera a que es cree una vacuna eficaç que puga combatre el coronavirus. En l’article s’explica que la ‘dosi infecciosa’, és a dir, la quantitat de virus a la que una persona està exposada a l’inici de la infecció, pot determinar quina serà la gravetat de la malaltia. 

 

L’arribada de les vacunes

La cap de salut pública de Rospotrebnadzor, en Rússia, Anna Popova ha anunciat que hi ha actualment 26 vacunes en vies de desenrotllament en el país mentres que a Xina n’hi hauria quatre, però estes en l’etapa finals dels assajos clínics, recull el mitjà citat anteriorment.

 

No obstant això, este dimarts el ministre de Sanitat rus, Mijail Murashko, ha informat que un 14% dels voluntaris que han participat en els assajos clínics posteriors al registre oficial de la vacuna russa contra el coronavirus, Sputnik V, han patit efectes secundaris com febre o dolor muscular.

 

Des les més de 300 persones que van se vacunades, un 14% tenen queixes menors de debilitat, dolors musculars menors durant el dia i alguna volta febre. El ministre ha subratllat que esta classe de complicacions són previsibles i «estan descrites en les instruccions».

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.