L’ús de mascaretes podria reduir la ‘dosi infecciosa’ del virus

 

Des de l’inici de la pandèmia els experts han defensat la mascareta com un mètode que ajuda a combatre el coronavirus. Però ara estes podrien proporcionar una espècie d’immunitat i que es contagie menys el Covid-19. És a dir, usar mascaretes podria arribar a reduir la dosi infecciosa a què està exposada una persona cada dia gràcies al seu filtratge.

 

D’eixa manera ho han manifestat un grups d’acadèmics en un article publicat en ‘New England Journal of Medicine’ i que recull el diari britànci ‘The Telegraph’ a on s’explica que tot i que esta teoria no està provada, l’ús de les mascaretes permetria reduir la gravetat del Covid-19. De fet, assenyalen que podria conseguir que una part de les noves infeccions foren asimptomàtiques, segons recull ‘elNacional’.

 

De confirmar-se esta teoria, l’ús de les mascaretes per tot el món podria conseguir alentir la propagació del virus mentres s’espera a que es cree una vacuna eficaç que puga combatre el coronavirus. En l’article s’explica que la ‘dosi infecciosa’, és a dir, la quantitat de virus a la que una persona està exposada a l’inici de la infecció, pot determinar quina serà la gravetat de la malaltia. 

 

L’arribada de les vacunes

La cap de salut pública de Rospotrebnadzor, en Rússia, Anna Popova ha anunciat que hi ha actualment 26 vacunes en vies de desenrotllament en el país mentres que a Xina n’hi hauria quatre, però estes en l’etapa finals dels assajos clínics, recull el mitjà citat anteriorment.

 

No obstant això, este dimarts el ministre de Sanitat rus, Mijail Murashko, ha informat que un 14% dels voluntaris que han participat en els assajos clínics posteriors al registre oficial de la vacuna russa contra el coronavirus, Sputnik V, han patit efectes secundaris com febre o dolor muscular.

 

Des les més de 300 persones que van se vacunades, un 14% tenen queixes menors de debilitat, dolors musculars menors durant el dia i alguna volta febre. El ministre ha subratllat que esta classe de complicacions són previsibles i «estan descrites en les instruccions».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.