MedusaApp, l’aplicació valenciana que detecta la presència de meduses en les platges

Imatge de l'aplicació de MedusaApp

MedusaApp detecta si hi ha meduses en zones pròximes a la teua ubicació | EFE

 

L’aplicació mòbil ‘MedusApp‘, llançada en 2018 per a advertir de l’albirament de meduses, incorpora noves funcionalitats en la seua última versió, entre elles, informar que una platja està lliure de meduses o denunciar la presència de residus en la mar.

 

Desenrotllada per un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), el centre d’investigació biomèdica Ciberes i l’Institut d’Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz, l’aplicació ha rebut des del seu llançament més de 2.100 albiraments de meduses, segons han informat a EFE fonts de la UPV.

 

Les noves funcions

Entre les novetats incorporades en 2020 destaca que qualsevol usuari podrà informar que una determinada platja està lliure de meduses, i en fer-ho, eixa platja es mostrarà en el mapa de l’app amb un punt verd.

 

Després de les millores de l’any passat, quan es va traduir completament l’app a l’anglés i es va incloure la possibilitat de pujar fotos des de la galeria, ara s’incorporen nous mapes que permeten millorar la lectura d’albiraments.

 

A demés, en esta nova versió, els usuaris podran denunciar la presència de residus en la mar, com a plàstics, taques d’oli, restes de fusta, sabons i fins i tot màscares o guants.

 

Més de 2.100 albiraments

Des del seu llançament, l’app ha rebut més de 2.100 albiraments de meduses, dels que s’han publicat, després de la seua revisió, 1.500, a demés de fotos de més de 500 picades, que es remeten directament a l’Institut d’Investigació Fundació Jiménez Díaz per a estudiar possibles reaccions al·lèrgiques.

 

El coordinador científic de l’app, el professor de la Universitat d’Alacant César Bordehore, ha manifestat que la importància d’esta app és que es dona informació real, tant de presència o absència de meduses; de quines espècies són més urticants i quines inofensives, i com cal tractar les picades, entre altres qüestions.

 

Funcionament de l’app

En entrar en ‘MedusApp’, l’usuari és avisat automàticament sobre si s’han reportat meduses en els últims dies en un radi de 5 quilòmetres des de la posició en la que es troba, podent generar un informe ràpid global dels mateixos sobre els mapes de situació.

 

Estos també poden enviar tant la foto de l’espècie de medusa que hagen albirat, com l’abundància i grandària estimada, dades que es publiquen en un mapa que es pot consultar en esta web, i als que es pot accedir també des de l’apartat de mapes de la mateixa aplicació.

 

A demés, per a navegants o pescadors, ‘MedusApp’ incorpora una nova funcionalitat per a registrar les meduses albirades en una ruta en navegació o les meduses presents en les xarxes d’una barca de pesca d’arrossegament.

 

Finalment, l’aplicació compta també amb una guia didàctica amb imàtgens de les principals meduses i una guia interactiva de primers auxilis, amb recomanacions en cas de picada depenent de l’espècie.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.