MedusaApp, l’aplicació valenciana que detecta la presència de meduses en les platges

Imatge de l'aplicació de MedusaApp

MedusaApp detecta si hi ha meduses en zones pròximes a la teua ubicació | EFE

 

L’aplicació mòbil ‘MedusApp‘, llançada en 2018 per a advertir de l’albirament de meduses, incorpora noves funcionalitats en la seua última versió, entre elles, informar que una platja està lliure de meduses o denunciar la presència de residus en la mar.

 

Desenrotllada per un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), el centre d’investigació biomèdica Ciberes i l’Institut d’Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz, l’aplicació ha rebut des del seu llançament més de 2.100 albiraments de meduses, segons han informat a EFE fonts de la UPV.

 

Les noves funcions

Entre les novetats incorporades en 2020 destaca que qualsevol usuari podrà informar que una determinada platja està lliure de meduses, i en fer-ho, eixa platja es mostrarà en el mapa de l’app amb un punt verd.

 

Després de les millores de l’any passat, quan es va traduir completament l’app a l’anglés i es va incloure la possibilitat de pujar fotos des de la galeria, ara s’incorporen nous mapes que permeten millorar la lectura d’albiraments.

 

A demés, en esta nova versió, els usuaris podran denunciar la presència de residus en la mar, com a plàstics, taques d’oli, restes de fusta, sabons i fins i tot màscares o guants.

 

Més de 2.100 albiraments

Des del seu llançament, l’app ha rebut més de 2.100 albiraments de meduses, dels que s’han publicat, després de la seua revisió, 1.500, a demés de fotos de més de 500 picades, que es remeten directament a l’Institut d’Investigació Fundació Jiménez Díaz per a estudiar possibles reaccions al·lèrgiques.

 

El coordinador científic de l’app, el professor de la Universitat d’Alacant César Bordehore, ha manifestat que la importància d’esta app és que es dona informació real, tant de presència o absència de meduses; de quines espècies són més urticants i quines inofensives, i com cal tractar les picades, entre altres qüestions.

 

Funcionament de l’app

En entrar en ‘MedusApp’, l’usuari és avisat automàticament sobre si s’han reportat meduses en els últims dies en un radi de 5 quilòmetres des de la posició en la que es troba, podent generar un informe ràpid global dels mateixos sobre els mapes de situació.

 

Estos també poden enviar tant la foto de l’espècie de medusa que hagen albirat, com l’abundància i grandària estimada, dades que es publiquen en un mapa que es pot consultar en esta web, i als que es pot accedir també des de l’apartat de mapes de la mateixa aplicació.

 

A demés, per a navegants o pescadors, ‘MedusApp’ incorpora una nova funcionalitat per a registrar les meduses albirades en una ruta en navegació o les meduses presents en les xarxes d’una barca de pesca d’arrossegament.

 

Finalment, l’aplicació compta també amb una guia didàctica amb imàtgens de les principals meduses i una guia interactiva de primers auxilis, amb recomanacions en cas de picada depenent de l’espècie.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.