MedusaApp, l’aplicació valenciana que detecta la presència de meduses en les platges

Imatge de l'aplicació de MedusaApp

MedusaApp detecta si hi ha meduses en zones pròximes a la teua ubicació | EFE

 

L’aplicació mòbil ‘MedusApp‘, llançada en 2018 per a advertir de l’albirament de meduses, incorpora noves funcionalitats en la seua última versió, entre elles, informar que una platja està lliure de meduses o denunciar la presència de residus en la mar.

 

Desenrotllada per un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), el centre d’investigació biomèdica Ciberes i l’Institut d’Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz, l’aplicació ha rebut des del seu llançament més de 2.100 albiraments de meduses, segons han informat a EFE fonts de la UPV.

 

Les noves funcions

Entre les novetats incorporades en 2020 destaca que qualsevol usuari podrà informar que una determinada platja està lliure de meduses, i en fer-ho, eixa platja es mostrarà en el mapa de l’app amb un punt verd.

 

Després de les millores de l’any passat, quan es va traduir completament l’app a l’anglés i es va incloure la possibilitat de pujar fotos des de la galeria, ara s’incorporen nous mapes que permeten millorar la lectura d’albiraments.

 

A demés, en esta nova versió, els usuaris podran denunciar la presència de residus en la mar, com a plàstics, taques d’oli, restes de fusta, sabons i fins i tot màscares o guants.

 

Més de 2.100 albiraments

Des del seu llançament, l’app ha rebut més de 2.100 albiraments de meduses, dels que s’han publicat, després de la seua revisió, 1.500, a demés de fotos de més de 500 picades, que es remeten directament a l’Institut d’Investigació Fundació Jiménez Díaz per a estudiar possibles reaccions al·lèrgiques.

 

El coordinador científic de l’app, el professor de la Universitat d’Alacant César Bordehore, ha manifestat que la importància d’esta app és que es dona informació real, tant de presència o absència de meduses; de quines espècies són més urticants i quines inofensives, i com cal tractar les picades, entre altres qüestions.

 

Funcionament de l’app

En entrar en ‘MedusApp’, l’usuari és avisat automàticament sobre si s’han reportat meduses en els últims dies en un radi de 5 quilòmetres des de la posició en la que es troba, podent generar un informe ràpid global dels mateixos sobre els mapes de situació.

 

Estos també poden enviar tant la foto de l’espècie de medusa que hagen albirat, com l’abundància i grandària estimada, dades que es publiquen en un mapa que es pot consultar en esta web, i als que es pot accedir també des de l’apartat de mapes de la mateixa aplicació.

 

A demés, per a navegants o pescadors, ‘MedusApp’ incorpora una nova funcionalitat per a registrar les meduses albirades en una ruta en navegació o les meduses presents en les xarxes d’una barca de pesca d’arrossegament.

 

Finalment, l’aplicació compta també amb una guia didàctica amb imàtgens de les principals meduses i una guia interactiva de primers auxilis, amb recomanacions en cas de picada depenent de l’espècie.

Últimes notícies

Un exassessor del PP de València s’asseurà al banc dels acusats per mentir en el cas Imelsa

El Jutjat d’Instrucció 12 de València obri juí oral contra l’exassessor del PP Jesús Gordillo, a qui la Fiscalia acusa de fals testimoni per canviar la seua declaració sobre les suposades corrupteles d’Alfonso Grau en el cas Imelsa.

Avís groc dijous al litoral de València per temperatures màximes de 36 graus

Aemet activa per a dijous l’avís groc al litoral de la província de València per temperatures màximes que poden arribar als 36 graus entre les 14 i les 20 hores.

Deting per tres robatoris de cablejat de coure valorats en 30.000 euros a Bunyol i Alborache

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 50 anys per tres delictes de furt i un de robatori amb força de cablejat d’enllumenat públic a Bunyol i Alborache, amb danys valorats en 30.000 euros que van afectar un polígon industrial i un centre educatiu.

Un informe de docents defensa que hi ha diners per a atendre les reivindicacions del professorat en vaga

Un informe de la plataforma Docents en lluita conclou que les demandes del professorat de l’ensenyament public no universitari en vaga indefinida a la Comunitat Valenciana son assumibles amb els recursos disponibles i previstos.

La Guàrdia Civil desmantella una xarxa de contraban de tabac amb 11 milions de cigarrets intervinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal de l’Europa de l’Est que elaborava i distribuïa tabac il·legal des de Màlaga, Granada, Còrdova i Valencia, amb 11 milions de cigarrets i més de huit tones de picadura intervinguts.

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.