MedusaApp, l’aplicació valenciana que detecta la presència de meduses en les platges

Imatge de l'aplicació de MedusaApp

MedusaApp detecta si hi ha meduses en zones pròximes a la teua ubicació | EFE

 

L’aplicació mòbil ‘MedusApp‘, llançada en 2018 per a advertir de l’albirament de meduses, incorpora noves funcionalitats en la seua última versió, entre elles, informar que una platja està lliure de meduses o denunciar la presència de residus en la mar.

 

Desenrotllada per un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), el centre d’investigació biomèdica Ciberes i l’Institut d’Investigació Sanitària Fundació Jiménez Díaz, l’aplicació ha rebut des del seu llançament més de 2.100 albiraments de meduses, segons han informat a EFE fonts de la UPV.

 

Les noves funcions

Entre les novetats incorporades en 2020 destaca que qualsevol usuari podrà informar que una determinada platja està lliure de meduses, i en fer-ho, eixa platja es mostrarà en el mapa de l’app amb un punt verd.

 

Després de les millores de l’any passat, quan es va traduir completament l’app a l’anglés i es va incloure la possibilitat de pujar fotos des de la galeria, ara s’incorporen nous mapes que permeten millorar la lectura d’albiraments.

 

A demés, en esta nova versió, els usuaris podran denunciar la presència de residus en la mar, com a plàstics, taques d’oli, restes de fusta, sabons i fins i tot màscares o guants.

 

Més de 2.100 albiraments

Des del seu llançament, l’app ha rebut més de 2.100 albiraments de meduses, dels que s’han publicat, després de la seua revisió, 1.500, a demés de fotos de més de 500 picades, que es remeten directament a l’Institut d’Investigació Fundació Jiménez Díaz per a estudiar possibles reaccions al·lèrgiques.

 

El coordinador científic de l’app, el professor de la Universitat d’Alacant César Bordehore, ha manifestat que la importància d’esta app és que es dona informació real, tant de presència o absència de meduses; de quines espècies són més urticants i quines inofensives, i com cal tractar les picades, entre altres qüestions.

 

Funcionament de l’app

En entrar en ‘MedusApp’, l’usuari és avisat automàticament sobre si s’han reportat meduses en els últims dies en un radi de 5 quilòmetres des de la posició en la que es troba, podent generar un informe ràpid global dels mateixos sobre els mapes de situació.

 

Estos també poden enviar tant la foto de l’espècie de medusa que hagen albirat, com l’abundància i grandària estimada, dades que es publiquen en un mapa que es pot consultar en esta web, i als que es pot accedir també des de l’apartat de mapes de la mateixa aplicació.

 

A demés, per a navegants o pescadors, ‘MedusApp’ incorpora una nova funcionalitat per a registrar les meduses albirades en una ruta en navegació o les meduses presents en les xarxes d’una barca de pesca d’arrossegament.

 

Finalment, l’aplicació compta també amb una guia didàctica amb imàtgens de les principals meduses i una guia interactiva de primers auxilis, amb recomanacions en cas de picada depenent de l’espècie.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.