8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Més de la mitat dels malalts de coronavirus que perden l’olfacte no el recuperen en superar la infecció

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

El coronavirus deixa seqüeles en aquelles persones que han patit la infecció | València Diari

 

Un estudi recent sobre les seqüeles del coronavirus revela que més de la mitat dels malalts de la COVID-19 que perden l’olfacte no el recuperen una volta passada la malaltia. Ho ha explicat en ‘RAC 1’ el responsable de la Unitat de Patologia Neuromuscular de l’Hospital del Mar de Barcelona, Miguel Ángel Rubio.

 

En este sentit, Rubio ha comentat que «l’anòsmia, la pèrdua d’olfacte, s’ha associat a un percentatge important de casos de detecció per coronavirus. Però en un estudi multicèntric a escala europea amb més de 400 malalts s’ha vist que només el 44% dels casos el recupera».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però esta no és l’única seqüela que deixa la malaltia, ja que diferents investigacions han constatat efecte sobre els renyons, el fetge, la musculatura, els pulmons o el sentit del gust. En este sentit, el cap del Servici de Pneumologia del mateix hospital, Joaquim Gea, ha assenyalat al citat mitjà que el coronavirus deixa «cicatrius importants en el pulmó», que s’ha diagnosticat en dos de cada cinc pacient greus ingressat en l’UCI.

 

Joaquim Gea ha explicat que «estem veent seqüeles radiològiques i clíniques importants, sobretot en pacients en estat greu que han estat en l’UCI, però també en pacients més lleus». Segons el pneumòleg, un 40% dels pacients que passen per cures intensives en patixen, mentres que el percentatge baixa en els quadres més lleus de la malaltia.

 

Seqüeles en l’aparell motor

Entre les seqüeles detectades en pacients que han patit el coronavirus, destaquen les que afecten a l’aparell motor. Segons el doctor Rubio, s’ha descobert una associació entre la Síndrome de Guillain-Barré i la infecció per coronavirus.

 

Miquel Ángel Rubio ha manifestat que «alguns pacients es recuperen, però a la majoria els pot deixar importants seqüeles motores. Poden haver de necessitar ajuda per a moure’s, per a menejar els braços, per a poder manipular objectes, etc.».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.