Més de la mitat dels malalts de coronavirus que perden l’olfacte no el recuperen en superar la infecció

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

El coronavirus deixa seqüeles en aquelles persones que han patit la infecció | València Diari

 

Un estudi recent sobre les seqüeles del coronavirus revela que més de la mitat dels malalts de la COVID-19 que perden l’olfacte no el recuperen una volta passada la malaltia. Ho ha explicat en ‘RAC 1’ el responsable de la Unitat de Patologia Neuromuscular de l’Hospital del Mar de Barcelona, Miguel Ángel Rubio.

 

En este sentit, Rubio ha comentat que «l’anòsmia, la pèrdua d’olfacte, s’ha associat a un percentatge important de casos de detecció per coronavirus. Però en un estudi multicèntric a escala europea amb més de 400 malalts s’ha vist que només el 44% dels casos el recupera».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però esta no és l’única seqüela que deixa la malaltia, ja que diferents investigacions han constatat efecte sobre els renyons, el fetge, la musculatura, els pulmons o el sentit del gust. En este sentit, el cap del Servici de Pneumologia del mateix hospital, Joaquim Gea, ha assenyalat al citat mitjà que el coronavirus deixa «cicatrius importants en el pulmó», que s’ha diagnosticat en dos de cada cinc pacient greus ingressat en l’UCI.

 

Joaquim Gea ha explicat que «estem veent seqüeles radiològiques i clíniques importants, sobretot en pacients en estat greu que han estat en l’UCI, però també en pacients més lleus». Segons el pneumòleg, un 40% dels pacients que passen per cures intensives en patixen, mentres que el percentatge baixa en els quadres més lleus de la malaltia.

 

Seqüeles en l’aparell motor

Entre les seqüeles detectades en pacients que han patit el coronavirus, destaquen les que afecten a l’aparell motor. Segons el doctor Rubio, s’ha descobert una associació entre la Síndrome de Guillain-Barré i la infecció per coronavirus.

 

Miquel Ángel Rubio ha manifestat que «alguns pacients es recuperen, però a la majoria els pot deixar importants seqüeles motores. Poden haver de necessitar ajuda per a moure’s, per a menejar els braços, per a poder manipular objectes, etc.».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.