Més de la mitat dels malalts de coronavirus que perden l’olfacte no el recuperen en superar la infecció

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

El coronavirus deixa seqüeles en aquelles persones que han patit la infecció | València Diari

 

Un estudi recent sobre les seqüeles del coronavirus revela que més de la mitat dels malalts de la COVID-19 que perden l’olfacte no el recuperen una volta passada la malaltia. Ho ha explicat en ‘RAC 1’ el responsable de la Unitat de Patologia Neuromuscular de l’Hospital del Mar de Barcelona, Miguel Ángel Rubio.

 

En este sentit, Rubio ha comentat que «l’anòsmia, la pèrdua d’olfacte, s’ha associat a un percentatge important de casos de detecció per coronavirus. Però en un estudi multicèntric a escala europea amb més de 400 malalts s’ha vist que només el 44% dels casos el recupera».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però esta no és l’única seqüela que deixa la malaltia, ja que diferents investigacions han constatat efecte sobre els renyons, el fetge, la musculatura, els pulmons o el sentit del gust. En este sentit, el cap del Servici de Pneumologia del mateix hospital, Joaquim Gea, ha assenyalat al citat mitjà que el coronavirus deixa «cicatrius importants en el pulmó», que s’ha diagnosticat en dos de cada cinc pacient greus ingressat en l’UCI.

 

Joaquim Gea ha explicat que «estem veent seqüeles radiològiques i clíniques importants, sobretot en pacients en estat greu que han estat en l’UCI, però també en pacients més lleus». Segons el pneumòleg, un 40% dels pacients que passen per cures intensives en patixen, mentres que el percentatge baixa en els quadres més lleus de la malaltia.

 

Seqüeles en l’aparell motor

Entre les seqüeles detectades en pacients que han patit el coronavirus, destaquen les que afecten a l’aparell motor. Segons el doctor Rubio, s’ha descobert una associació entre la Síndrome de Guillain-Barré i la infecció per coronavirus.

 

Miquel Ángel Rubio ha manifestat que «alguns pacients es recuperen, però a la majoria els pot deixar importants seqüeles motores. Poden haver de necessitar ajuda per a moure’s, per a menejar els braços, per a poder manipular objectes, etc.».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.

Compromís i PSPV rebutgen les explicacions de Catalá i preparen noves accions judicials

Compromís i PSPV qüestionen la defensa de María José Catalá sobre els contractes vinculats al Consorci València 2007 i anuncien noves iniciatives davant la Fiscalia Anticorrupció.

Sara Sorribes afronta el Masters 1.000 de Madrid amb bones sensacions i una mentalitat renovada

Sara Sorribes arriba al Masters 1.000 de Madrid amb una mentalitat distinta, menys pressió i la confiança reforçada després de ser clau en la classificació d'Espanya per a les Finals de la Billie Jean King Cup.

Els instituts tecnològics valencians creguen REDIT Defensa per a impulsar la Seguretat i la Defensa

Els instituts tecnològics de la Comunitat Valenciana, integrats en REDIT, llancen REDIT Defensa per a coordinar les seues capacitats i reforçar el sector de Seguretat, Defensa i Aeroespacial a la regió.

Roberto Bautista anuncia que penjarà la raqueta al final de la temporada

El tennista espanyol Roberto Bautista, de 38 anys, anuncia que es retirarà al final de la temporada després d'una carrera en la qual ha guanyat dotze títols ATP, una Copa Davis i va arribar al número nou del món.