Més de la mitat dels malalts de coronavirus que perden l’olfacte no el recuperen en superar la infecció

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

El coronavirus deixa seqüeles en aquelles persones que han patit la infecció | València Diari

 

Un estudi recent sobre les seqüeles del coronavirus revela que més de la mitat dels malalts de la COVID-19 que perden l’olfacte no el recuperen una volta passada la malaltia. Ho ha explicat en ‘RAC 1’ el responsable de la Unitat de Patologia Neuromuscular de l’Hospital del Mar de Barcelona, Miguel Ángel Rubio.

 

En este sentit, Rubio ha comentat que «l’anòsmia, la pèrdua d’olfacte, s’ha associat a un percentatge important de casos de detecció per coronavirus. Però en un estudi multicèntric a escala europea amb més de 400 malalts s’ha vist que només el 44% dels casos el recupera».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però esta no és l’única seqüela que deixa la malaltia, ja que diferents investigacions han constatat efecte sobre els renyons, el fetge, la musculatura, els pulmons o el sentit del gust. En este sentit, el cap del Servici de Pneumologia del mateix hospital, Joaquim Gea, ha assenyalat al citat mitjà que el coronavirus deixa «cicatrius importants en el pulmó», que s’ha diagnosticat en dos de cada cinc pacient greus ingressat en l’UCI.

 

Joaquim Gea ha explicat que «estem veent seqüeles radiològiques i clíniques importants, sobretot en pacients en estat greu que han estat en l’UCI, però també en pacients més lleus». Segons el pneumòleg, un 40% dels pacients que passen per cures intensives en patixen, mentres que el percentatge baixa en els quadres més lleus de la malaltia.

 

Seqüeles en l’aparell motor

Entre les seqüeles detectades en pacients que han patit el coronavirus, destaquen les que afecten a l’aparell motor. Segons el doctor Rubio, s’ha descobert una associació entre la Síndrome de Guillain-Barré i la infecció per coronavirus.

 

Miquel Ángel Rubio ha manifestat que «alguns pacients es recuperen, però a la majoria els pot deixar importants seqüeles motores. Poden haver de necessitar ajuda per a moure’s, per a menejar els braços, per a poder manipular objectes, etc.».

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.