15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Més de la mitat dels malalts de coronavirus que perden l’olfacte no el recuperen en superar la infecció

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

El coronavirus deixa seqüeles en aquelles persones que han patit la infecció | València Diari

 

Un estudi recent sobre les seqüeles del coronavirus revela que més de la mitat dels malalts de la COVID-19 que perden l’olfacte no el recuperen una volta passada la malaltia. Ho ha explicat en ‘RAC 1’ el responsable de la Unitat de Patologia Neuromuscular de l’Hospital del Mar de Barcelona, Miguel Ángel Rubio.

 

En este sentit, Rubio ha comentat que «l’anòsmia, la pèrdua d’olfacte, s’ha associat a un percentatge important de casos de detecció per coronavirus. Però en un estudi multicèntric a escala europea amb més de 400 malalts s’ha vist que només el 44% dels casos el recupera».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Però esta no és l’única seqüela que deixa la malaltia, ja que diferents investigacions han constatat efecte sobre els renyons, el fetge, la musculatura, els pulmons o el sentit del gust. En este sentit, el cap del Servici de Pneumologia del mateix hospital, Joaquim Gea, ha assenyalat al citat mitjà que el coronavirus deixa «cicatrius importants en el pulmó», que s’ha diagnosticat en dos de cada cinc pacient greus ingressat en l’UCI.

 

Joaquim Gea ha explicat que «estem veent seqüeles radiològiques i clíniques importants, sobretot en pacients en estat greu que han estat en l’UCI, però també en pacients més lleus». Segons el pneumòleg, un 40% dels pacients que passen per cures intensives en patixen, mentres que el percentatge baixa en els quadres més lleus de la malaltia.

 

Seqüeles en l’aparell motor

Entre les seqüeles detectades en pacients que han patit el coronavirus, destaquen les que afecten a l’aparell motor. Segons el doctor Rubio, s’ha descobert una associació entre la Síndrome de Guillain-Barré i la infecció per coronavirus.

 

Miquel Ángel Rubio ha manifestat que «alguns pacients es recuperen, però a la majoria els pot deixar importants seqüeles motores. Poden haver de necessitar ajuda per a moure’s, per a menejar els braços, per a poder manipular objectes, etc.».

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.