14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Més de 1.600 multes i 7 detinguts en València per saltar-se l’estat d’alarma

Carrers buits degut a la crisi del coronavirus

Més de 1.600 sancions durant l’estat d’alarma en València | EFE

 

Els agents de la Policia Local de València han imposat un total de 1.619 sancions i han detingut a set persones per incomplir l’estat d’alarma des que es va decretar el passat 15 de març.

 

Les actes per infringir la prohibició de circular, excepte en els supòsits que recull el Reial decret, són les més nombroses, amb 1.541 denúncies, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat. També s’ha multat a 56 persones  i s’ha denunciat a 19 persones més per desobediència greu a l’autoritat i a tres més per amenaces o resistència a agents.

 

Quant a l’evolució de les sancions, la dada més alta es va registrar dijous passat, 19 de març –festa de Sant Josep–, quan la Policia Local de València va imposar 393, mentres que este diumenge van ser 309. Durant el cap de setmana, s’ha registrat el major nombre d’actes i denúncies. Només el dissabte passat es van multar 27 establiments, mentres que la xifra de denúncies del diumenge va conseguir un total de 22.

 

«Estar en casa és la forma més eficaç de fer front el virus»

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha recordat que la Policia Local de València vetlarà «rigorosament pel compliment de l’estat d’alarma» i ha remarcat que «estar en casa continua sent, hui en dia, la forma més eficaç per a contindre la propagació del virus».

 

A demés, ha apel·lat a «la responsabilitat» perquè «quedar-se en casa és un deure». «Pensem que la nostra responsabilitat protegirà a la nostra família, a tota la societat. La nostra responsabilitat és una barrera de protecció per a tots ells i elles», ha incidit l’edil.

 

De la mateixa manera, el regidor ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a tota la plantilla de Policia Local, Bombers i Protecció Civil per l’«enorme esforç que estan realitzant».

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.