Més de 1.600 multes i 7 detinguts en València per saltar-se l’estat d’alarma

Carrers buits degut a la crisi del coronavirus

Més de 1.600 sancions durant l’estat d’alarma en València | EFE

 

Els agents de la Policia Local de València han imposat un total de 1.619 sancions i han detingut a set persones per incomplir l’estat d’alarma des que es va decretar el passat 15 de març.

 

Les actes per infringir la prohibició de circular, excepte en els supòsits que recull el Reial decret, són les més nombroses, amb 1.541 denúncies, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat. També s’ha multat a 56 persones  i s’ha denunciat a 19 persones més per desobediència greu a l’autoritat i a tres més per amenaces o resistència a agents.

 

Quant a l’evolució de les sancions, la dada més alta es va registrar dijous passat, 19 de març –festa de Sant Josep–, quan la Policia Local de València va imposar 393, mentres que este diumenge van ser 309. Durant el cap de setmana, s’ha registrat el major nombre d’actes i denúncies. Només el dissabte passat es van multar 27 establiments, mentres que la xifra de denúncies del diumenge va conseguir un total de 22.

 

«Estar en casa és la forma més eficaç de fer front el virus»

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha recordat que la Policia Local de València vetlarà «rigorosament pel compliment de l’estat d’alarma» i ha remarcat que «estar en casa continua sent, hui en dia, la forma més eficaç per a contindre la propagació del virus».

 

A demés, ha apel·lat a «la responsabilitat» perquè «quedar-se en casa és un deure». «Pensem que la nostra responsabilitat protegirà a la nostra família, a tota la societat. La nostra responsabilitat és una barrera de protecció per a tots ells i elles», ha incidit l’edil.

 

De la mateixa manera, el regidor ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a tota la plantilla de Policia Local, Bombers i Protecció Civil per l’«enorme esforç que estan realitzant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.