Més de 1.600 multes i 7 detinguts en València per saltar-se l’estat d’alarma

Carrers buits degut a la crisi del coronavirus

Més de 1.600 sancions durant l’estat d’alarma en València | EFE

 

Els agents de la Policia Local de València han imposat un total de 1.619 sancions i han detingut a set persones per incomplir l’estat d’alarma des que es va decretar el passat 15 de març.

 

Les actes per infringir la prohibició de circular, excepte en els supòsits que recull el Reial decret, són les més nombroses, amb 1.541 denúncies, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat. També s’ha multat a 56 persones  i s’ha denunciat a 19 persones més per desobediència greu a l’autoritat i a tres més per amenaces o resistència a agents.

 

Quant a l’evolució de les sancions, la dada més alta es va registrar dijous passat, 19 de març –festa de Sant Josep–, quan la Policia Local de València va imposar 393, mentres que este diumenge van ser 309. Durant el cap de setmana, s’ha registrat el major nombre d’actes i denúncies. Només el dissabte passat es van multar 27 establiments, mentres que la xifra de denúncies del diumenge va conseguir un total de 22.

 

«Estar en casa és la forma més eficaç de fer front el virus»

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha recordat que la Policia Local de València vetlarà «rigorosament pel compliment de l’estat d’alarma» i ha remarcat que «estar en casa continua sent, hui en dia, la forma més eficaç per a contindre la propagació del virus».

 

A demés, ha apel·lat a «la responsabilitat» perquè «quedar-se en casa és un deure». «Pensem que la nostra responsabilitat protegirà a la nostra família, a tota la societat. La nostra responsabilitat és una barrera de protecció per a tots ells i elles», ha incidit l’edil.

 

De la mateixa manera, el regidor ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a tota la plantilla de Policia Local, Bombers i Protecció Civil per l’«enorme esforç que estan realitzant».

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.