Més de 1.600 multes i 7 detinguts en València per saltar-se l’estat d’alarma

Carrers buits degut a la crisi del coronavirus

Més de 1.600 sancions durant l’estat d’alarma en València | EFE

 

Els agents de la Policia Local de València han imposat un total de 1.619 sancions i han detingut a set persones per incomplir l’estat d’alarma des que es va decretar el passat 15 de març.

 

Les actes per infringir la prohibició de circular, excepte en els supòsits que recull el Reial decret, són les més nombroses, amb 1.541 denúncies, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat. També s’ha multat a 56 persones  i s’ha denunciat a 19 persones més per desobediència greu a l’autoritat i a tres més per amenaces o resistència a agents.

 

Quant a l’evolució de les sancions, la dada més alta es va registrar dijous passat, 19 de març –festa de Sant Josep–, quan la Policia Local de València va imposar 393, mentres que este diumenge van ser 309. Durant el cap de setmana, s’ha registrat el major nombre d’actes i denúncies. Només el dissabte passat es van multar 27 establiments, mentres que la xifra de denúncies del diumenge va conseguir un total de 22.

 

«Estar en casa és la forma més eficaç de fer front el virus»

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha recordat que la Policia Local de València vetlarà «rigorosament pel compliment de l’estat d’alarma» i ha remarcat que «estar en casa continua sent, hui en dia, la forma més eficaç per a contindre la propagació del virus».

 

A demés, ha apel·lat a «la responsabilitat» perquè «quedar-se en casa és un deure». «Pensem que la nostra responsabilitat protegirà a la nostra família, a tota la societat. La nostra responsabilitat és una barrera de protecció per a tots ells i elles», ha incidit l’edil.

 

De la mateixa manera, el regidor ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a tota la plantilla de Policia Local, Bombers i Protecció Civil per l’«enorme esforç que estan realitzant».

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.