Més de 1.600 multes i 7 detinguts en València per saltar-se l’estat d’alarma

Carrers buits degut a la crisi del coronavirus

Més de 1.600 sancions durant l’estat d’alarma en València | EFE

 

Els agents de la Policia Local de València han imposat un total de 1.619 sancions i han detingut a set persones per incomplir l’estat d’alarma des que es va decretar el passat 15 de març.

 

Les actes per infringir la prohibició de circular, excepte en els supòsits que recull el Reial decret, són les més nombroses, amb 1.541 denúncies, ha precisat l’Ajuntament en un comunicat. També s’ha multat a 56 persones  i s’ha denunciat a 19 persones més per desobediència greu a l’autoritat i a tres més per amenaces o resistència a agents.

 

Quant a l’evolució de les sancions, la dada més alta es va registrar dijous passat, 19 de març –festa de Sant Josep–, quan la Policia Local de València va imposar 393, mentres que este diumenge van ser 309. Durant el cap de setmana, s’ha registrat el major nombre d’actes i denúncies. Només el dissabte passat es van multar 27 establiments, mentres que la xifra de denúncies del diumenge va conseguir un total de 22.

 

«Estar en casa és la forma més eficaç de fer front el virus»

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha recordat que la Policia Local de València vetlarà «rigorosament pel compliment de l’estat d’alarma» i ha remarcat que «estar en casa continua sent, hui en dia, la forma més eficaç per a contindre la propagació del virus».

 

A demés, ha apel·lat a «la responsabilitat» perquè «quedar-se en casa és un deure». «Pensem que la nostra responsabilitat protegirà a la nostra família, a tota la societat. La nostra responsabilitat és una barrera de protecció per a tots ells i elles», ha incidit l’edil.

 

De la mateixa manera, el regidor ha tingut paraules d’agraïment i reconeixement a tota la plantilla de Policia Local, Bombers i Protecció Civil per l’«enorme esforç que estan realitzant».

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.