El metge valencià que va predir el perill del coronavirus torna a centrar totes les mirades

 

Conegut com a «metge miracle» per les complicades operacions quirúrgiques amb les que ha conseguit salvar la vida de moltes persones, el cirurgià valencià Pedro Cavadas es va guanyar l’admiració de tota Espanya en gener. En eixe moment, quan el Govern espanyol negava l’arribada del coronavirus, ell va advertir d’un virus molt invasiu que s’encomanava molt fàcilment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Cavadas es va guanyar el sobrenom de «metge miracle»

Este doctor valencià va ser acusat d’alarmista i sotmés a una brutal campanya que el va portar a abandonar l’escena pública i retirar-se a l’anonimat del seu ofici. L’any 2009, el seu nom es va guanyar un lloc en les celebritats de la medicina per haver fet el primer trasplantament de cara en Espanya, l’octau que es feia en tot el món.

 

La seua faena en la reconstrucció de membres, sobretot en projectes humanitaris en l’Àfrica, li ha valgut el nom de «metge miracle». Ara i per admiració de tots, el sobrenom pot tornar a tindre sentit pel nou repte al que s’enfronta.

 

Juan Rafael López, el jove que ha recuperat l’esperança

El protagonista d’esta nova gesta de Pedro Cavadas és Juan Rafael López, un home de 31 anys que fa anys que lluita contra un tumor ossi en la tíbia de la cama dreta. Es tracta d’un tumor poc freqüent, amb un pronòstic pèssim: els especialistes li han dit que no té solució i que cal amputar la cama.

 

A pesar d’això, el jove no es va rendir i va conseguir contactar amb el prestigiós cirurgià Cavadas, que li ha tornat l’esperança. Li ha dit que ha d’operar-sí o sí perquè la infecció és molt greu i té l’os pràcticament mort, però les seues previsions són prou bones: «M’ha dit que tinc un 99% de possibilitats de poder caminar amb normalitat».

 

Juan Rafael i la seua dona van eixir molt esperançats i contents de la consulta del doctor Cavadas, que li va dir fins i tot que podrà córrer. Ara, la parella ha posat en marxa una campanya per a arreplegar fons per a poder pagar l‘operació, que es farà en l’Hospital 9 d’Octubre de València.

 

Crida a la solidaritat

Dels 15.000 euros que costa la intervenció, 9.000 anirien a càrrec en un primer moment de l’equip de Cavadas, que compta amb una fundació per a atendre a malalts sense recursos. Després, el pacient li tornaria el cost al doctor, segons ha explicat el mateix afectat, que ara ha de conseguir de forma immediata els 5.000 euros de l’hospitalització.

 

Per això, Juan Rafael López i la seua dona han fet una crida a la solidaritat. En Hellín, la seua ciutat natal, s’han bolcat amb ells i han posat a disposició de tot aquell que vullga un número de telèfon per a poder fer donacions per Bizum: 666.769.004.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.