14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El metge valencià que va predir el perill del coronavirus torna a centrar totes les mirades

 

Conegut com a «metge miracle» per les complicades operacions quirúrgiques amb les que ha conseguit salvar la vida de moltes persones, el cirurgià valencià Pedro Cavadas es va guanyar l’admiració de tota Espanya en gener. En eixe moment, quan el Govern espanyol negava l’arribada del coronavirus, ell va advertir d’un virus molt invasiu que s’encomanava molt fàcilment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Cavadas es va guanyar el sobrenom de «metge miracle»

Este doctor valencià va ser acusat d’alarmista i sotmés a una brutal campanya que el va portar a abandonar l’escena pública i retirar-se a l’anonimat del seu ofici. L’any 2009, el seu nom es va guanyar un lloc en les celebritats de la medicina per haver fet el primer trasplantament de cara en Espanya, l’octau que es feia en tot el món.

 

La seua faena en la reconstrucció de membres, sobretot en projectes humanitaris en l’Àfrica, li ha valgut el nom de «metge miracle». Ara i per admiració de tots, el sobrenom pot tornar a tindre sentit pel nou repte al que s’enfronta.

 

Juan Rafael López, el jove que ha recuperat l’esperança

El protagonista d’esta nova gesta de Pedro Cavadas és Juan Rafael López, un home de 31 anys que fa anys que lluita contra un tumor ossi en la tíbia de la cama dreta. Es tracta d’un tumor poc freqüent, amb un pronòstic pèssim: els especialistes li han dit que no té solució i que cal amputar la cama.

 

A pesar d’això, el jove no es va rendir i va conseguir contactar amb el prestigiós cirurgià Cavadas, que li ha tornat l’esperança. Li ha dit que ha d’operar-sí o sí perquè la infecció és molt greu i té l’os pràcticament mort, però les seues previsions són prou bones: «M’ha dit que tinc un 99% de possibilitats de poder caminar amb normalitat».

 

Juan Rafael i la seua dona van eixir molt esperançats i contents de la consulta del doctor Cavadas, que li va dir fins i tot que podrà córrer. Ara, la parella ha posat en marxa una campanya per a arreplegar fons per a poder pagar l‘operació, que es farà en l’Hospital 9 d’Octubre de València.

 

Crida a la solidaritat

Dels 15.000 euros que costa la intervenció, 9.000 anirien a càrrec en un primer moment de l’equip de Cavadas, que compta amb una fundació per a atendre a malalts sense recursos. Després, el pacient li tornaria el cost al doctor, segons ha explicat el mateix afectat, que ara ha de conseguir de forma immediata els 5.000 euros de l’hospitalització.

 

Per això, Juan Rafael López i la seua dona han fet una crida a la solidaritat. En Hellín, la seua ciutat natal, s’han bolcat amb ells i han posat a disposició de tot aquell que vullga un número de telèfon per a poder fer donacions per Bizum: 666.769.004.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.