7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

El metge valencià que va predir el perill del coronavirus torna a centrar totes les mirades

 

Conegut com a «metge miracle» per les complicades operacions quirúrgiques amb les que ha conseguit salvar la vida de moltes persones, el cirurgià valencià Pedro Cavadas es va guanyar l’admiració de tota Espanya en gener. En eixe moment, quan el Govern espanyol negava l’arribada del coronavirus, ell va advertir d’un virus molt invasiu que s’encomanava molt fàcilment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Cavadas es va guanyar el sobrenom de «metge miracle»

Este doctor valencià va ser acusat d’alarmista i sotmés a una brutal campanya que el va portar a abandonar l’escena pública i retirar-se a l’anonimat del seu ofici. L’any 2009, el seu nom es va guanyar un lloc en les celebritats de la medicina per haver fet el primer trasplantament de cara en Espanya, l’octau que es feia en tot el món.

 

La seua faena en la reconstrucció de membres, sobretot en projectes humanitaris en l’Àfrica, li ha valgut el nom de «metge miracle». Ara i per admiració de tots, el sobrenom pot tornar a tindre sentit pel nou repte al que s’enfronta.

 

Juan Rafael López, el jove que ha recuperat l’esperança

El protagonista d’esta nova gesta de Pedro Cavadas és Juan Rafael López, un home de 31 anys que fa anys que lluita contra un tumor ossi en la tíbia de la cama dreta. Es tracta d’un tumor poc freqüent, amb un pronòstic pèssim: els especialistes li han dit que no té solució i que cal amputar la cama.

 

A pesar d’això, el jove no es va rendir i va conseguir contactar amb el prestigiós cirurgià Cavadas, que li ha tornat l’esperança. Li ha dit que ha d’operar-sí o sí perquè la infecció és molt greu i té l’os pràcticament mort, però les seues previsions són prou bones: «M’ha dit que tinc un 99% de possibilitats de poder caminar amb normalitat».

 

Juan Rafael i la seua dona van eixir molt esperançats i contents de la consulta del doctor Cavadas, que li va dir fins i tot que podrà córrer. Ara, la parella ha posat en marxa una campanya per a arreplegar fons per a poder pagar l‘operació, que es farà en l’Hospital 9 d’Octubre de València.

 

Crida a la solidaritat

Dels 15.000 euros que costa la intervenció, 9.000 anirien a càrrec en un primer moment de l’equip de Cavadas, que compta amb una fundació per a atendre a malalts sense recursos. Després, el pacient li tornaria el cost al doctor, segons ha explicat el mateix afectat, que ara ha de conseguir de forma immediata els 5.000 euros de l’hospitalització.

 

Per això, Juan Rafael López i la seua dona han fet una crida a la solidaritat. En Hellín, la seua ciutat natal, s’han bolcat amb ells i han posat a disposició de tot aquell que vullga un número de telèfon per a poder fer donacions per Bizum: 666.769.004.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.