El metge valencià que va predir el perill del coronavirus torna a centrar totes les mirades

 

Conegut com a «metge miracle» per les complicades operacions quirúrgiques amb les que ha conseguit salvar la vida de moltes persones, el cirurgià valencià Pedro Cavadas es va guanyar l’admiració de tota Espanya en gener. En eixe moment, quan el Govern espanyol negava l’arribada del coronavirus, ell va advertir d’un virus molt invasiu que s’encomanava molt fàcilment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Cavadas es va guanyar el sobrenom de «metge miracle»

Este doctor valencià va ser acusat d’alarmista i sotmés a una brutal campanya que el va portar a abandonar l’escena pública i retirar-se a l’anonimat del seu ofici. L’any 2009, el seu nom es va guanyar un lloc en les celebritats de la medicina per haver fet el primer trasplantament de cara en Espanya, l’octau que es feia en tot el món.

 

La seua faena en la reconstrucció de membres, sobretot en projectes humanitaris en l’Àfrica, li ha valgut el nom de «metge miracle». Ara i per admiració de tots, el sobrenom pot tornar a tindre sentit pel nou repte al que s’enfronta.

 

Juan Rafael López, el jove que ha recuperat l’esperança

El protagonista d’esta nova gesta de Pedro Cavadas és Juan Rafael López, un home de 31 anys que fa anys que lluita contra un tumor ossi en la tíbia de la cama dreta. Es tracta d’un tumor poc freqüent, amb un pronòstic pèssim: els especialistes li han dit que no té solució i que cal amputar la cama.

 

A pesar d’això, el jove no es va rendir i va conseguir contactar amb el prestigiós cirurgià Cavadas, que li ha tornat l’esperança. Li ha dit que ha d’operar-sí o sí perquè la infecció és molt greu i té l’os pràcticament mort, però les seues previsions són prou bones: «M’ha dit que tinc un 99% de possibilitats de poder caminar amb normalitat».

 

Juan Rafael i la seua dona van eixir molt esperançats i contents de la consulta del doctor Cavadas, que li va dir fins i tot que podrà córrer. Ara, la parella ha posat en marxa una campanya per a arreplegar fons per a poder pagar l‘operació, que es farà en l’Hospital 9 d’Octubre de València.

 

Crida a la solidaritat

Dels 15.000 euros que costa la intervenció, 9.000 anirien a càrrec en un primer moment de l’equip de Cavadas, que compta amb una fundació per a atendre a malalts sense recursos. Després, el pacient li tornaria el cost al doctor, segons ha explicat el mateix afectat, que ara ha de conseguir de forma immediata els 5.000 euros de l’hospitalització.

 

Per això, Juan Rafael López i la seua dona han fet una crida a la solidaritat. En Hellín, la seua ciutat natal, s’han bolcat amb ells i han posat a disposició de tot aquell que vullga un número de telèfon per a poder fer donacions per Bizum: 666.769.004.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.