Anuncios

El metge valencià que va predir el perill del coronavirus torna a centrar totes les mirades

 

Conegut com a «metge miracle» per les complicades operacions quirúrgiques amb les que ha conseguit salvar la vida de moltes persones, el cirurgià valencià Pedro Cavadas es va guanyar l’admiració de tota Espanya en gener. En eixe moment, quan el Govern espanyol negava l’arribada del coronavirus, ell va advertir d’un virus molt invasiu que s’encomanava molt fàcilment.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

Anuncios

 

Cavadas es va guanyar el sobrenom de «metge miracle»

Este doctor valencià va ser acusat d’alarmista i sotmés a una brutal campanya que el va portar a abandonar l’escena pública i retirar-se a l’anonimat del seu ofici. L’any 2009, el seu nom es va guanyar un lloc en les celebritats de la medicina per haver fet el primer trasplantament de cara en Espanya, l’octau que es feia en tot el món.

 

La seua faena en la reconstrucció de membres, sobretot en projectes humanitaris en l’Àfrica, li ha valgut el nom de «metge miracle». Ara i per admiració de tots, el sobrenom pot tornar a tindre sentit pel nou repte al que s’enfronta.

 

Juan Rafael López, el jove que ha recuperat l’esperança

El protagonista d’esta nova gesta de Pedro Cavadas és Juan Rafael López, un home de 31 anys que fa anys que lluita contra un tumor ossi en la tíbia de la cama dreta. Es tracta d’un tumor poc freqüent, amb un pronòstic pèssim: els especialistes li han dit que no té solució i que cal amputar la cama.

 

A pesar d’això, el jove no es va rendir i va conseguir contactar amb el prestigiós cirurgià Cavadas, que li ha tornat l’esperança. Li ha dit que ha d’operar-sí o sí perquè la infecció és molt greu i té l’os pràcticament mort, però les seues previsions són prou bones: «M’ha dit que tinc un 99% de possibilitats de poder caminar amb normalitat».

 

Juan Rafael i la seua dona van eixir molt esperançats i contents de la consulta del doctor Cavadas, que li va dir fins i tot que podrà córrer. Ara, la parella ha posat en marxa una campanya per a arreplegar fons per a poder pagar l‘operació, que es farà en l’Hospital 9 d’Octubre de València.

 

Crida a la solidaritat

Dels 15.000 euros que costa la intervenció, 9.000 anirien a càrrec en un primer moment de l’equip de Cavadas, que compta amb una fundació per a atendre a malalts sense recursos. Després, el pacient li tornaria el cost al doctor, segons ha explicat el mateix afectat, que ara ha de conseguir de forma immediata els 5.000 euros de l’hospitalització.

 

Per això, Juan Rafael López i la seua dona han fet una crida a la solidaritat. En Hellín, la seua ciutat natal, s’han bolcat amb ells i han posat a disposició de tot aquell que vullga un número de telèfon per a poder fer donacions per Bizum: 666.769.004.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios